forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze cyfrowego aparatu kompaktowego - Który aparat: Nikon p7000, p7100, Canon G12.

rymon83 - Czw 23 Lut, 2012
Temat postu: Który aparat: Nikon p7000, p7100, Canon G12.
Witam. Jestem laikiem jeżeli chodzi o aparaty i planuję zakup kompaktu (górna granica 1500zł). Mój wstępny wybór padł na Nikon p7000 (aktualna cena w Fotojoker 1270zł). Pytanie jest następujące: czy warto dopłacić do Nikona p7100 (1625zł) lub Canona G12 (ok. 1800). Czy różnice między nimi są warte dopłacenia. Nie ukrywam że cena ma spore znaczenie.
Sunders - Czw 23 Lut, 2012

Bedac laikiem i majac taki budzet "wstepnie" wybieralbym miedzy/kolejnosc nieprzypadkowa/: Panasonic Lumix DMC-LX-5, Olympusem XZ-1 a Samsungiem EX1.
:smile:

Dzięki za odpowiedź. Tylko jeszcze moje pytanie jak bardzo różnią się te aparaty które podałem (w szczególności Nikon p7000 i p7100). Czy warte jest dopłacenie do tego drugiego. Trochę zależy mi na zumie (rozumiem że kosztem jakości), a te aparaty które podałeś mają max x4.

rymon83 napisał/a:
jak bardzo różnią się te aparaty które podałem (w szczególności Nikon p7000 i p7100)

rymon83, porownaj sobie: http://www.optyczne.pl/po...=1241&add1=1418

rymon83 napisał/a:
Czy warte jest dopłacenie do tego drugiego.

To rzecz wzgledna i sam musisz sobie odpowiedzec, czy roznice sa dla Ciebie istotne.

rymon83 napisał/a:
Trochę zależy mi na zumie (rozumiem że kosztem jakości), a te aparaty które podałeś mają max x4.

Niestety nie ma nic za darmo, wieksza krotnosc zooma wiaze sie z nizsza jakoscia optyczna.

Rozumiem, że sam muszę sobie odpowiedzieć na czym mi zależy, tylko jestem laikiem i nie wiem jak różnica między niektórymi parametrami wpłynie na jakość zdjęcia, czy będzie to dla mnie istotne. Zdjęcia będę robił praktycznie tylko na wycieczkach i imprezach. Na przykład: Migawka 8 s – 1/2000 s (tryb P i S) a 8 s - 1/4000 s, czy np. różnice w lampie błyskowej.
I jeszcze jedno który obiektyw jest jaśniejszy, który parametr to określa.