|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - D3 czy 1D x
janqseven - Nie 26 Lut, 2012 Temat postu: D3 czy 1D x Witam
Potrzebuję szybkiego i reporterskiego aparatu fotograficznego FF. Szkła które będą użytkowane to 24-70,70-200 i 200/2. Co lepsze?
hijax_pl - Nie 26 Lut, 2012
Jak szybko to tylko D3
Sunders - Nie 26 Lut, 2012
hijax_pl napisał/a: | Jak szybko to tylko D3 |
hijax_pl, a czemu nie 1D X Wg specyfikacji jest szybszy od D3s.
maput - Nie 26 Lut, 2012
Ale D3s szybciej, tj w mniej odległym terminie można kupić 1DX na półkach chyba jeszcze nie stoi.
[ Dodano: Nie 26 Lut, 2012 08:44 ]
janqseven, potrzebujesz topowego modelu i nie wiesz co Ci jest potrzebne ? :/
janqseven - Nie 26 Lut, 2012
Nie znam się aż tak dokładnie na tym. Dlatego pytam który jest bardziej wypasiony do bokeh.
Sunders napisał/a: | Wg specyfikacji jest szybszy od D3s. | No właśnie. Bo w sklepie jeszcze go nie ma i.. w zasadzie nie wiadomo kiedy będzie janqseven napisał/a: | Dlatego pytam który jest bardziej wypasiony do bokeh. | Mają tej samej wielkości matryce zatem wszystko zależy od tego jakie szkła podłączysz. Wg tej listy co przedstawiłeś - nie ma różnicy.
Ale gdzieś czytałem, że Nikony mają sensory FF, ale w wysokości czy szerokości jest mniejszy od prawdziwego FF o jakiś tam ułamek milimetra, co w gruncie rzeczy ma wpływ na bokeh.
janqseven, boke nie jest zależne od matrycy, ale od konstrukcji obiektywu tylko.
Mam wrażenie, że piszesz o rzeczach, o których niewiele wiesz... Prawda?
Dlatego pytam. Bo na youtube DigitalRev tesutją na przykład Sigma 70-200 2.8 vs canon 70-200 2.8 i bokeh na fotkach jest inny na tych samych przesłonach!
janqseven napisał/a: | i bokeh na fotkach jest inny na tych samych przesłonach! | Bo to właściwość obiektywu. Na tym samym aparacie różne obiektywy (na tych samych nastawach: ogniskowa, przesłona, odległość) mogą dawać różny kształt rozmycia.
A lepszy boke to bardzo subiektywna sprawa. Mnie może się podobać inny niż Tobie.