|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Wymiana sprzętu na spokojnie
kondoreus - Pon 19 Mar, 2012 Temat postu: Wymiana sprzętu na spokojnie Witajcie.
Mam prośbę o wszelkiego typu konstruktywne rady i porady do Was jako codziennych użytkowników lustrzanek i obiektywów.
W chwili obecnej od kilku ładnych lat, będąc amatorem, a jednocześnie pasjonatem focenia używam zestawu Sony A350 + kitowy Sony DT 18-200mm f/3.5-6.3 + Sony 50 F1.8 DT SAM. Ani wiek sprzętu, ani jego jakość nie są już dla nie satysfakcjonujące i chciałbym sprzętowo pójść kilka kroków do przodu
Pomijając wszelkie parametry techniczne i opisy testów które mogę sprawdzić na "optyczne", "fotopolis" itp chciałbym dowiedzieć się od Was jaki zestawik byście mi polecili "na wymianę". Nie jestem przywiązany ani mentalnie ani z uwagi na ilość akcesoriów do systemu Sony i z przyjemnością mogę go zmienić, ale zależy mi na 3 zasadniczych sprawach (odnośnie body jak i obiektywu), których brak obecnie mocno mnie irytuje:
1. dobre zdjęcia przy średnich i wyższych wartościach ISO - obecny A350 powyżej 800 to jest już dramat, a tak na prawdę wyjście poza 200 przyprawia o dylematy czy nie iść do okulisty
2. dobre odwzorowanie kolorów i działanie fabrycznych ustawień balansu bieli aby zminimalizować dłubanie w programach graficznych
3. precyzyjny autofokus bo już mnie krew zalewa jak nawet przy migawce rzędu 1/250 średnio dynamicznych zdjęć przy około 40% (a nawet 60%) zdjęć AF nie łapie tego co potrzeba albo nic nie łapie
Preferuję raczej zdjęcia w świetle zastanym, ale często zdarza mi się robić je przy słabym oświetleniu. Co do obiektywu to z uwagi na zamiłowanie do focenia pseudo-reportażowego, zastanawiam się nad czymś zmiennogniskowym ale o stałym świetle. Jeśli zaś chodzi o budżet no to cóż... po kilku latach wiem że to nie jest niskobudżetowe hobby i mam świadomość, że w przypadku droższych "zabawek" bez kredytu się nie obędzie, więc i Wam nie podaję jakiejś górnej kwoty będącej w mym zasięgu
Tak na szybko ostatnio zastanawiałem się nad Nikonem D7000 + Nikon AF-S 24-70 mm f/2.8G ED ale nie jest to żaden "mój wybór" czy punkt odniesienia i będę wdzięczny za Wasze wszelkie przemyślenia i rady.
Pozdrawiam
maput - Pon 19 Mar, 2012
Jeśli D7000 to lepiej z 17-55/2.8. 24-70 ma fajny zakres ale na FF.
Możesz tez spojrzeć na Pentaxa K-5 - autobalans bieli ma chyba najlepszy jaki dotąd widziałem, a do tego to bardzo porządna pucha pod praktycznie każdym względem, z najlepszą niepełnoklatkową matrycą na rynku.. Standardowego jasnego zooma w tym systemie też pewnie znajdziesz
kondoreus - Pon 19 Mar, 2012
FF nie jest mi do niczego potrzebne więc dzięki za wskazanie ewentualnego, innego szkła.
A co do Pentaxa to lekko "boję" się jego niepopularności w RP i olewania przez firmę naszego kraju. No ale może to tylko moje odczucie jako laika i amatora bo wiem, że przez profesjonalistów sprzęt jest bardzo ceniony.
hijax_pl - Pon 19 Mar, 2012
Cytat: | FF nie jest mi do niczego potrzebne | Tu chodzi o zakres. Szkła dedykowane do FF mają większe pole obrazowa (bo większa matryca jest) a dzięki temu na APS-C potencjalnie dają lepszy obrazek (mniejsze dystorsje i winiety). kondoreus napisał/a: | A co do Pentaxa to lekko "boję" się jego niepopularności w RP | Nie jest tak źle, w zasadzie można zabawki kupować w różnych sklepach
Nie tak jak jeszcze parę lat temu, gdzie ciężko było z obiektywami itp.
Może w pierwszym kroku zmień tego 18-200 na coś porządniejszego i jasnego? Nie będziesz miał wtedy takich problemów z AF i wysokim ISO
Jak robisz zdjęcia? Na jakim trybie? Dlaczego nie chcesz "grzebać w programach graficznych"?
kondoreus - Pon 19 Mar, 2012
Co do FF to jako amator focący dla siebie i własnej radości po prostu jest mi to niepotrzebne i zdecydowanie zbyt drogie, ale wszelkie uwagi i rady chętnie czytam i przyswajam
Cytat: | Może w pierwszym kroku zmień tego 18-200 na coś porządniejszego i jasnego? Nie będziesz miał wtedy takich problemów z AF i wysokim ISO |
Fakt - ten kitowy to z biegiem czasu totalna porażka, ale kupując sprzęt kilka lat temu i zaczynając przygodę z fotografią, ani nie wiedziałem jak ważne są obiektywy, ani nie chciałem na to przeznaczać furmanki pieniędzy (a i ten zestaw wtedy do tanich nie należał). Co do iso i af to podobne problemy mam też na jasnej 50-ce, no ale jeśli ktoś doradzi jakieś nowe fajne body Sony to nie mówię, że nie pozostanę przy tym systemie i wtedy też pewnie nad jakimś obiektywem się rozejrzę
Cytat: | Jak robisz zdjęcia? Na jakim trybie? Dlaczego nie chcesz "grzebać w programach graficznych"? |
Najczęściej spontaniczne fotki z ręki na trybach A i S, a ostatnio "poczułem moc wewnętrzną" i coraz częściej sięgam po M. A że czasu mam mało to są to jpegi - nie mam przeważnie nawet czasu na prostą zabawę w ich edycję, o poznawaniu tajników rawów już nie wspominając
belkot77 - Pon 19 Mar, 2012
kondoreus napisał/a: | 1. dobre zdjęcia przy średnich i wyższych wartościach ISO - obecny A350 powyżej 800 to jest już dramat, a tak na prawdę wyjście poza 200 przyprawia o dylematy czy nie iść do okulisty |
praktycznie kazda nowa puszka wiodacych firm spelnia ten warunek
kondoreus napisał/a: | 2. dobre odwzorowanie kolorów i działanie fabrycznych ustawień balansu bieli aby zminimalizować dłubanie w programach graficznych |
Najlepiej jakis kompakt (jesli chodzi o kolory) bo z lustrzanek zdjecia zawsze poprawiam w programach
kondoreus napisał/a: | 3. precyzyjny autofokus bo już mnie krew zalewa jak nawet przy migawce rzędu 1/250 średnio dynamicznych zdjęć przy około 40% (a nawet 60%) zdjęć AF nie łapie tego co potrzeba albo nic nie łapie |
Wszytskie canony z seri 2 i 3 cyfrowej oraz wszystkie nikony oraz dobry obiektyw - bo od obiektywu wiele zalezy.
kondoreus - Pon 19 Mar, 2012
Dzięki za rady "belkot77" aczkolwiek nie przeczę, że zadając to pytanie na tym forum spodziewałem się trochę konkretniejszych podpowiedzi popartych własnymi doświadczeniami a nie ogólników na zasadzie "oraz dobry obiektyw - bo od obiektywu wiele zalezy"
hijax_pl - Pon 19 Mar, 2012
kondoreus napisał/a: | Co do FF to jako amator focący dla siebie i własnej radości po prostu jest mi to niepotrzebne i zdecydowanie zbyt drogie, ale wszelkie uwagi i rady chętnie czytam i przyswajam
| Ale mówisz o obiektywach tylko? Czy o korpusach też?
Wiesz, że wszelkie stare obiektywu są pełnoklatkowe? kondoreus napisał/a: | Co do iso i af to podobne problemy mam też na jasnej 50-ce | Możesz jakiś przykład wkleić?
kondoreus napisał/a: | a nie ogólników na zasadzie "oraz dobry obiektyw - bo od obiektywu wiele zalezy" | To nie jest ogólnik
A jaki obiektyw? To już zależy od tego co chcesz fotografować. Jeśli celujesz w reporterkę i nie chcesz zbyt inwestować w sprzęt to ja bym polecił parę jasnych stałek (poniżej f/2)
kondoreus - Pon 19 Mar, 2012
Co do przykładu to przy najbliższej okazji postaram się nie usuwać takiej foty i wlepić.
A co do ogólników i konkretów to tak jak pisałem w pierwszym poście - interesuje mnie wymiana i body i obiektywów z myślą przewodnią w postaci zdjęć pseudo-reportażowych. I na razie na pewno będzie to 1 obiektyw dlatego tak sobie myślałem o czymś jasnym zmiennoogniskowym w zakresie do około 70-80mm.
Jeśli zaś chodzi o FF to sorki ale nie siedzę tak bardzo w tym temacie i sądziłem że obiektyw FF sprawdza się tylko z body FF, a że takiego body nie biorę pod uwagę przy zakupie to i nad takimi obiektywami się nie zastanawiałem.
mozer - Pon 19 Mar, 2012
kondoreus, może się sprawdzić również z body aps-c - wszystko zależy od tego jakie zdjęcia wykonujemy. Po prostu sprawdź na tym swoim 18-200 jakie ogniskowe Ci odpowiadają i czy potrzebny Ci szeroki kąt. Różne są ludzkie upodobania
Obiektyw typu 24-70 możesz zawsze w przyszłości uzupełnić super szerokim szkłem pokroju 10-20.
kondoreus - Pon 19 Mar, 2012
mozer napisał/a: | może się sprawdzić również z body aps-c |
a nie jest przypadkiem tak, że wtedy się traci część atutów danego obiektywu? no że po prostu (o ile dobrze to zwerbalizuję) obiektyw dedykowany do FF nie pokaże pełni możliwości na innym body?
co do ogniskowych to z tego właśnie wynika mój wstępny typ w postaci 24-70, że po przeanalizowaniu dotychczasowych zdjęć około 90% mieści się w tym przedziale lub mogłoby się zmieścić bez dużej dla nich (i fotografowanych obiektów) straty
mozer - Pon 19 Mar, 2012
kondoreus napisał/a: | a nie jest przypadkiem tak, że wtedy się traci część atutów danego obiektywu? no że po prostu (o ile dobrze to zwerbalizuję) obiektyw dedykowany do FF nie pokaże pełni możliwości na innym body? |
Raczej jest odwrotnie - mniejsza matryca powoduje, że korzystasz tylko ze środkowej, najlepszej części pola widzenia obiektywu. Poza tym kolejny plus to taki, że z reguły obiektywy dla FF są solidniej wykonane
Natomiast wada jest taka, że obiektyw jest cięższy (i większy)
moronica - Pon 19 Mar, 2012
kondoreus, powszechna opinia o lepszym sprawowaniu sie obiektywow pelnoklatkowych na matrycy pelnoklatkowej wynikaja bardziej z jakosci samej matrycy (pelnoklatkowe matryce sa zazwyczaj lepsze od aps-c, sa rowniez czesto mniej wymagajace dla obiektywu) niz z tego, ze szklo jakos lepiej sie zachowuje. na pelnej klatce dla analogicznych kadrow glebia ostrosci bedzie plytsza, co wielu utozsamia z lepsza plastyka zdjecia choc to juz kwestia dosc subiektywna. obiektywnie za to uzywajac pelnoklatkowego obiektywu na aps-c zyskasz lepsza jakosc w rogach kadru (wyzsza rozdzielczosc, mniejsze winietowanie, mniejsza kome) poniewaz jakosc spada wraz z oddalaniem sie od centrum wiec skoro na aps-c wykorzystasz mniejszy wycinek tego, co jest w stanie zarejestrowac obiektyw, to odpadaja najbardziej problematyczne obszary
jedyne obiektywy, gdzie zazwyczaj warto trzymac sie tych dedykowanych pod mniejsza matryce, to te szerokokatne (rowniez obiektywy typu rybie oko) gdyz te najszersze pelnoklatkowe nie dosc ze sa zdecydowanie drozsze od tych pod aps-c to jeszcze nie sa tak szerokie
hijax_pl - Pon 19 Mar, 2012
kondoreus napisał/a: | a nie jest przypadkiem tak, że wtedy się traci część atutów danego obiektywu? | W tę stronę - raczej nie. Wróć do mojego postu z góry gdzie napisałem co w takiej kombinacji zyskujesz... kondoreus napisał/a: | co do ogniskowych to z tego właśnie wynika mój wstępny typ w postaci 24-70 | Rozumiem, że z tego przedziału na tym 18-200 masz najwięcej zdjęć? Jeśli tak, to nie ma co się długo zastanawiać, tylko iść w 24-70/2,8. To obiektywy pełnoklatkowe, w miarę jasne, z porządnym AF.
Ale razem z D7000 to będzie koszt na poziomie 10tysi.
kondoreus - Pon 19 Mar, 2012
Dzięki za te informacje o FF - tylko głupiec by ich nie przeczytał i nie przyjął z wdzięcznością
A co do "mojego" typu nikonowego to mam świadomość że to kosztowna inwestycja i dlatego pytanie było co Wy byście polecili. No bo jeśli np. usłyszę, a inni potwierdzą, że można coś bardzo dobrego kupić za 50% tej ceny to wcale nie pogardzę jeśli i mnie ten typ przypadnie do gustu
hijax_pl - Pon 19 Mar, 2012
Potrzebujesz jasnego obiektywu, z dobrym AF i zakresem ogniskowych około 24-70mm..
Najlepiej to coś pokroju 24-70/2.8
Ile jest takich obiektywów? Rozglądałeś się?
Jak już wybierzesz obiektyw to szukaj korpusu. Praktycznie wszystkie dzisiejsze konstrukcje spełnią Twoje wymagania dot szumu i WB.
mozer - Pon 19 Mar, 2012
Są jeszcze Tamrony i Sigmy, ale nie każdy je lubi
MaciekNorth - Pon 19 Mar, 2012
Kondoreus, moja rada jest taka, najpierw weź swoje obiektywy i podejdź do jakiegoś sklepu gdzie mają Sony, porównaj szybkość i celność AF, jakość zdjęć na wysokim ISO. W A350 jest matryca CCD, więc z każdej lustrzanki z CMOS, również z SLT, będziesz miał o wiele mniejsze szumy. Z tym że teraz już pewnie nie dostaniesz DSLR Sony, co najwyżej używane lub w pojedynczych sklepach internetowych. Ale skoro nie chcesz bawić się w obróbkę zdjęć, to SLT będą Ci odpowiadać np. pod względem wielu wbudowanych efektów zdjęciowych, wizjer mają też znacznie większy od A350, choć nie wiem czy będzie pasować Ci EVF, musisz sam to sprawdzić
maput - Pon 19 Mar, 2012
To ja sie może wytłumaczę, czemu zamiast 24-70 poleciłem 17-55/2.8.
24-70 to typowy reporterski zoom z zakresem ogniskowych lepiej sprawdzającym się na detektorze pelnoklatkowym. W każdym razie dla mnie.
Zapinając 24-70 do body z cropem bardzo brakowałoby mi szerokich kątów. Dlatego proponowałem "odpowiednik" tego szkła pod mniejsze matryce czyli właśnie 17-55. Jeśli jednak kondoreus twierdzi, że 24mm na cropie całkowicie mu wystarczają to zdecydowanie 24-70 polecam.
hijax_pl - Pon 19 Mar, 2012
mozer napisał/a: | Są jeszcze Tamrony i Sigmy, ale nie każdy je lubi | Moim zdaniem wymóg AF je co nie co dyskwalifikuje
Canon 24-70/2.8L II - ok 10tyś
Canon 24-70/2.8L - ok 5tyś
Sony 24-70/2.8 - ok 7,5tyś
Nikkor 24-70/2.8 - ok 6,5tyś
To dzisiejsze ceny nowych egzemplarzy z jednego ze sklepów internetowych.
Może zatem Sony A57 (jak się pojawi) + 24-70/2.8? Ktoś wie jak się sprawuje AF w tym szkiełku? Bo optycznie i mechanicznie to przyczepić się nie ma do czego...
Tylko sprawdź, czy będzie Ci pasował wizjer w ciemniejszych warunkach.
belkot77 - Pon 19 Mar, 2012
hijax_pl napisał/a: | Canon 24-70/2.8L - ok 5tyś | okolo 3 tys uzywany - po co przeplacac?
Kondoreus dobry obiektyw bardzo latwo poznac. Jest kurewsko drogi a uzywany malo traci na wartosci. Co do konretnego obiektywu to zalezy na czym ci zalezy (ogniskowe). Jezeli tak jak napisales od 24 do 70 no to tylko 24-70 2.8. Wartosc 2.8 jest najmniejsza wartoscia w przypadku zoomow. Jezeli chcesz co jasniejszego to masz duzy wybor stalek w tym zakresie o swiatle 1.8 i mniej
hijax_pl - Pon 19 Mar, 2012
belkot77 napisał/a: | dobry obiektyw bardzo latwo poznac. Jest kurewsko drogi a uzywany malo traci na wartosci. | Czyli C24-70L mkI takim nie jest?
maput - Pon 19 Mar, 2012
belkot77 napisał/a: | Wartosc 2.8 jest najmniejsza wartoscia w przypadku zoomow. |
Ja tam znam parę jaśniejszych zoomów
belkot77 - Pon 19 Mar, 2012
hijax_pl napisał/a: | Czyli C24-70L mkI takim nie jest? |
no wlasnie jest. 5 tys za obiektyw to nie jest drogo?
maput napisał/a: | Ja tam znam parę jaśniejszych zoomów |
Prosze o przyklad zoom canona z wieksza dziura niz 2.8
maput - Pon 19 Mar, 2012
belkot77 napisał/a: | maput napisał/a: | Ja tam znam parę jaśniejszych zoomów |
Prosze o przyklad zoom canona z wieksza dziura niz 2.8 |
Świat na Canonie się nie kończy. Pisałem ogólnie o obiektywach lustrzankowych.
belkot77 - Pon 19 Mar, 2012
maput, spoko tylko w tym momencie odchodzimy od tematu bo po co pisac o czyms co nie ma znaczenia
maput - Pon 19 Mar, 2012
belkot77 napisał/a: | maput, spoko tylko w tym momencie odchodzimy od tematu bo po co pisac o czyms co nie ma znaczenia |
Czemu nie ma znaczenia? Sprostowałem tylko Twój wpis, że nie ma zoomów jaśniejszych niż f2.8. Jest system w którym kondoreus mógłby mieć (mniej więcej) odpowiednik 24-70, tyle, że ze światłem 2.0.
mozer - Pon 19 Mar, 2012
maput, olympus + większe szumy?
komor - Pon 19 Mar, 2012
Ojej, człowiek prostuje niezbyt precyzyjne wypowiedzi, a tu go od razu glanują, że Canona nie szanuje.
maput - Pon 19 Mar, 2012
mozer, taki E-5 to całkiem fajne body jest. A zysk 1EV na obiektywie pozwoli nam jednocześnie zejść o 1EV na ISO Myślę, że jednak byłoby lepiej niż w obecnym sprzęcie autora wątku
mozer - Pon 19 Mar, 2012
maput, ale system jest niezbyt rozwojowy...
kondoreus - Wto 20 Mar, 2012
maput napisał/a: | Myślę, że jednak byłoby lepiej niż w obecnym sprzęcie autora wątku |
Myślę, że ciężko by było trafić gorzej (kupując cos nowego) niż mam obecnie. A może mi ktoś przybliżyć wcześniej pojawiający się przez chwilę temat Pentaxa? Na jaki sprzęt warto zwrócić uwagę? No i pytanie kolejne o Canona - obiektywy jakieś się tuż przewinęły? A co ewentualnie z body dla takiego amatora jak ja?
belkot77 - Wto 20 Mar, 2012
kondoreus napisał/a: | No i pytanie kolejne o Canona - obiektywy jakieś się tuż przewinęły? A co ewentualnie z body dla takiego amatora jak ja? |
Body nie ma wiekszego znaczenia dla amatora. Najwazniejsze sa obiektywy i je zostawiasz a puszke wymieniasz przy rozwoju wlasnych umiejetnosci.
kondoreus - Wto 20 Mar, 2012
belkot77 napisał/a: | Najwazniejsze sa obiektywy i je zostawiasz a puszke wymieniasz przy rozwoju wlasnych umiejetnosci. |
No tak - taki też mam plan aby bardziej skupić się na obiektywie (także pod kątem zainwestowanych środków), ale jeśli miałbym zmieniać cały system to i o jakimś body muszę pomyśleć. A że będzie musiało mi służyć kilka lat to nie chciałbym na tym polu wdepnąć w jakiś badziew
belkot77 - Wto 20 Mar, 2012
Ile masz kasy na puszke?
kondoreus - Wto 20 Mar, 2012
"W głowie" założyłem sobie zakredytowanie się do kwoty +/- 10k na zakup puszki i obiektywu. Oczywiście wszelkie oszczędności mile widziane, ale jestem realistą i zakłądam, że jak mam już wydać kasę (i spłacać ten zakup dłuuugimi miesiącami) to chcę coś co trafi w me oczekiwania na lata.
Skoro jakiś dobry obiektyw dopasowany do moich potrzeb i oczekiwań kosztuje +/- 6k to na body "zostanie" około 4k. No ale że i tak będzie to kredyt to (niestety) zakładam że mogę się nie zmieścić w 10k.
jaad75 - Wto 20 Mar, 2012
belkot77 napisał/a: | Body nie ma wiekszego znaczenia dla amatora. | Absolutnie się nie zgadzam. W fotografii cyfrowej, body (czy raczej matryca) znaczy niemal tyle samo co obiektyw, a szeroko pojęta ergonomia body liczy się również dla amatora.
kondoreus napisał/a: | A może mi ktoś przybliżyć wcześniej pojawiający się przez chwilę temat Pentaxa? Na jaki sprzęt warto zwrócić uwagę? | Tak jak napisano wcześniej, na K-5 (zwłaszcza, że myślałeś o D7000). Natomiast w ofercie Pentaksa nie ma zooma w zakresie 24-70 ze światłem f/2.8, ponieważ Pentax nie ma korpusu z matrycą FF. Są starsze, trochę węższe na szerokim końcu FA*28-70/2.8, konstruowane jeszcze pod film i ewentualnie Sigmy/Tamrony.
[ Dodano: Wto 20 Mar, 2012 10:36 ]
kondoreus napisał/a: | +/- 10k na zakup puszki i obiektywu. | Jednego?
kondoreus napisał/a: | Skoro jakiś dobry obiektyw dopasowany do moich potrzeb i oczekiwań kosztuje +/- 6k | Tylko, czy koniecznie potrzebujesz zooma? W tej cenie mógłbyś kupić parę stałek i efekt byłby wyraźnie lepszy pod każdym względem...
belkot77 - Wto 20 Mar, 2012
Moge sie tylko wypowiedziec w sprawie canona.
Jezeli kupisz uzywany 24-70 2.8L bo rozumie ze ten obkietyw cie interesuje to zostaje ci 7 tys na puszke. No to mozesz zaszalec i kupic 5D mark II ale tutaj jest problem z AF (dla niektorych). Jezeli chcesz cos na APS-c z dobrym AF to nowy 7D lub 60D lub uzywany 50D i jeszcze zostanie na inny obiektyw.
Ja jestem zwolenikiem kupowania lepszego sprzetu ale uzywanego.
Np
24-70 L - 3 tys
50D - 2-2,5 tys
Zostaje ci 5K na inne zabawki. Np. uzywany 70-200 L, uzywany 85 1.8 i lampa 580 EX. Lub cos innego co cie interesuje.
Co do innych systemow niech sie inni wypowiedza.
[ Dodano: Wto 20 Mar, 2012 10:40 ]
jaad75 napisał/a: | Absolutnie się nie zgadzam. W fotografii cyfrowej, body (czy raczej matryca) znaczy niemal tyle samo co obiektyw, a szeroko pojęta ergonomia body liczy się również dla amatora. |
Jesli chodzi o ergonomie to ok. Ale do tego dochodzi sie po czasie. Co do matryc to nie jestem pewien skoro praktycznie te same matryce sie pakuje do roznych klasowo puszek. Oczywiscie omijaj tu canony klasy 4 cyfrowej.
hijax_pl - Wto 20 Mar, 2012
belkot77 napisał/a: | Ja jestem zwolenikiem kupowania lepszego sprzetu ale uzywanego.
| Ja też, ale jeśli chodzi o stare, manualne szkła. Co do nowych konstrukcji to mam większy dystans jeśli chodzi o używki.
jaad75 - Wto 20 Mar, 2012
belkot77 napisał/a: | Jesli chodzi o ergonomie to ok. Ale do tego dochodzi sie po czasie. | Kolega ma już aparat przez jakiś czas...
belkot77 napisał/a: | Co do matryc to nie jestem pewien skoro praktycznie te same matryce sie pakuje do roznych klasowo puszek. | Ale to głównie w przypadku Canona...
Poza tym, chodzi mi o różnice matryc między systemami...
belkot77 - Wto 20 Mar, 2012
hijax_pl napisał/a: | belkot77 napisał/a:
Ja jestem zwolenikiem kupowania lepszego sprzetu ale uzywanego.
Ja też, ale jeśli chodzi o stare, manualne szkła. Co do nowych konstrukcji to mam większy dystans jeśli chodzi o używki. |
ja tak juz jakis czas kupuje i nie wtopilem. Oczywiscie kazdy obiektyw sprawdzam przed kupnem. No i kupuje L
jaad75 napisał/a: | Ale to głównie w przypadku Canona...
Poza tym, chodzi mi o różnice matryc między systemami... |
Tak to sie zgadzam
kondoreus - Wto 20 Mar, 2012
jaad75 napisał/a: | kondoreus napisał/a: | +/- 10k na zakup puszki i obiektywu. | Jednego? |
Tak 1 body + 1 obiektyw
jaad75 napisał/a: | kondoreus napisał/a: | Skoro jakiś dobry obiektyw dopasowany do moich potrzeb i oczekiwań kosztuje +/- 6k | Tylko, czy koniecznie potrzebójesz zooma? W tej cenie mógłbyś kupić parę stałek i efekt byłby wyraźnie lepszy pod każdym względem... |
Ale chodzi mi też o wygodę - tak jak mówiłem na wstepie lubię klimaty reportażopodobne a trudno czasem się tym bawić samymi stałkami
A co do używek to też się nad tym trochę zastanawiam, ale będę musiał wtedy poprosić kogoś bardziej biegłego w temacie o sprawdzenie dla mnie sprzętu Tak czy inaczej dzięki i za te pomysły
jaad75 - Wto 20 Mar, 2012
kondoreus napisał/a: | lubię klimaty reportażopodobne a trudno czasem się tym bawić samymi stałkami | Jestem innego zdania, ale co kto lubi...
BTW,
jaad75 napisał/a: | czy koniecznie potrzebójesz | Zlituje się ktoś nad tą katastrofą, bo nie mogę już edytować swojego posta?...
komor - Wto 20 Mar, 2012
jaad75 napisał/a: | Zlituje się ktoś nad tą katastrofą |
Ale poprawiać na czerwono czy życzy pan sobie na czarno?
(poprawiłem)
jaad75 - Wto 20 Mar, 2012
Dzięki
nefas - Sro 21 Mar, 2012
Ludzie, ludzie...a może po prostu C5DII + 24-105?
maput - Sro 21 Mar, 2012
nefas napisał/a: | Ludzie, ludzie...a może po prostu C5DII + 24-105? |
No ale AF miał być dobry
|
|