forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Aparat do fotografii miasta plus dobry hdr plus video

MotylMegahertz - Pon 16 Kwi, 2012
Temat postu: Aparat do fotografii miasta plus dobry hdr plus video
Witam wszystkich,

Jestem amatorem, który od roku nosi się z kupnem aparatu na lata. W tym czasie zastanawiałem się czego tak naprawdę oczekuje od aparatu oraz zrobiłem kurs, którego zadaniem było uwolnienie amatora o trybu auto i nauka myślenia przy robieniu zdjęć ;) w myśl zasady: "mało, ale za to dobrze".

Chciałbym wykonywać zdjęcia miasta. Do tego chciałbym żeby aparat nadawał się do HDR oraz dawał mi szanse wykonania od czasu do czasu fajnego filmiku w jakości przynajmniej HD. Mój budżet to około 3500 zł (razem z obiektywem).

Póki co wykrystalizowały mi się 3 aparaty, które chciałbym połączyć z obiektywem Tamron SP AF 17-50 mm f/2.8 XR Di II LD lub Sigma 17-70 2.8-4.0. Mój budżet mógłby być elastyczny w zakresie około 300 zł. Pośród tych trzech aparatów znajdują się Nikon D5100, Pentax K-r oraz Sony A580. Skłaniam się raczej ku Nikonowi, ale mam taki mętlik w głowie, że już sam nie wiem. W ciągu ostatnich kilku miesięcy obejrzałem mnóstwo video testów, artykułów, testów, sampli, które doprowadziły do totalnej dezorientacji.

Przez długi czas chorowałem na Pentaxa K-r, ale wszyscy posiadacze lustrzanek z którymi rozmawiałem raczej odradzali ze względu na słabą sieć serwisową w Polsce oraz nikłą ilość obiektywów. Z tym, że raczej nie będę gościem który będzie kupował nie wiadomo jakie ilości obiektywów. Dwa, góra trzy.

Proszę o pomoc w moim szaleństwie :)

maput - Pon 16 Kwi, 2012

Pentax przegrywa z D5100 matrycą.

maput napisał/a:

Rozumiem, że to oznacza gorszą jakość zdjęć według tego co napisałeś.
Czy to jest obiektywne zdanie czy może zdanie człowieka "nastawionego na nikony" ?? ;)

hijax_pl - Pon 16 Kwi, 2012

Obiektywne. Obecnie najlepsze matryce APS-C, czyli IMX71 montuja w K5, D7000, D5100, A580, NEX5n
Aszex - Pon 16 Kwi, 2012