forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - zakup obiektywu

Witas1000 - Sob 01 Gru, 2007
Temat postu: zakup obiektywu
Jaki obiektyw kupić do k10d. Pentaxa, Sigmę czy Tamrona. Chciałbym mieć z szerokim kątem i bardzo dobrymi parametrami optycznymi, nie jakiś bubel.
Szukam kogoś kto prowadzi testy ze strony www.optyczne.pl.

Arek - Sob 01 Gru, 2007

Ci co prowadzą testy na optyczne, starają się jak najobszerniej wypowiadać w tychże testach.
Smola - Sob 01 Gru, 2007

Witas ty już trzeciego posta na ten temat meczysz. Kurde my za cibie tego obiektywu nie kupimy. Dwa na zamówienie też ci go nie zaprojektujemy.
christo1201 - Sro 05 Gru, 2007

Sigma 70-210mm f/4.0-5.6 UC-II czy ten obiektyw można polączyć z canonem 350d?
lsebastian - Wto 15 Lis, 2011

Witam, potrzebuje pomocy w wyborze odpowiedniego obiektywu, a że tytuł wątku dość ogólny więc postanowiłem się podpiąć.
Nie dawno zdecydowałem się na zakup NIKONA D5100, tylko body, obiektyw chce dokupić oddzielnie. Szukam obiektywu STAŁOOGNISKOWEGO (z tego co sie dowiedziałem są najbardziej ostre) najlepiej do zastosowania ogólnego, ale przede wszytkim zależy mi na zdjęciach krajobrazowych i na MAKRO.

Jako uniwersalny obiektyw polecany jest często Nikor 35mm f/1,8 , do zdjęć krajobrazowych czy portretowych myślę, że byłby odpowiedni i teraz moje pytanie czy również by sie sprawdził w MAKRO z pierścieniami, soczewkami albo odwrotnie mocowany z ADAPTEREM, czy może lepszym rozwiązaniem w kwestii MAKRO bedzie Sigma 50mm f/1.8 (jeśli owa sigma WSPÓŁPRACUJE BEZ PROBLEMU z nikonem D5100?).

Czy może zakupić 2 obiektywy: jeden do krajobrazów itd. jak na przykład ten Nikkor 35, a drugi do MAKRO i tutaj nie jestem pewien jakie rozwiązanie będzie najbardziej korzystne w porównaniu ceny do jakości:
- kupienie jakiegoś tańszego obiektywu przeznaczonego do MAKRO (ale myślę, że to rozwiązanie będzie zbyt kosztowne),
- czy Raynox, lub pierścienie pośrednie do Heliosa (m42-44) do tego przejściówka M42.

Mój budżet jest ograniczony, wolałbym zmieścić sie w kwocie 1.200 PLN. Liczę na jakieś propozycje z waszej strony, pozdrawiam i do usłyszenia.
Przepraszam za błędy.

Nie wytrzymałem i je poprawiłem - Komor

maput - Wto 15 Lis, 2011

Stałka do zastosowania "ogulnego" ? Nie da rady...
Kup 35/1.8G jako podstawowe szkło i do makro 50/1.8D, który dobrze współpracuje z pierścieniami. Jak trochę pokombinujesz to w budżecie można się zmieścić.
Co do krajobrazów - na szerokie perspektywy nie licz...

MC - Wto 15 Lis, 2011

Dżizas, jak to się teraz mówi... :zalamany: Błędy ortograficzne na poziomie wczesnej podstawówki. Zamiast za nie przepraszać - popraw.

Nikon 35/1,8 jest fajny, ale raczej nie do macro.
Nie ma czegoś takiego jak Sigma 50/1,8 :roll:

Na początek kup może jakąś stałkę - Nikona 35 lub 50 i do tego Raynoxa. Stosunkowo niedrogo można się pobawić w macro.

hijax_pl - Wto 15 Lis, 2011

lsebastian napisał/a:
Przepraszam za błędy.
:?: :?: :?: :shock:
lsebastian napisał/a:
Nikor 35mm f/1,8 , do zdjęć krajobrazowych czy portretowych myśle ze był by odpowiedni
I tak i nie.
lsebastian napisał/a:
wolabym zmieścic sie w kwocie 1.200PLN.
zatem musisz dokładniej sprecyzować swoje potrzeby, co rozumiesz pod pojęciem "krajobraz" oraz "macro"
lsebastian - Wto 15 Lis, 2011

ok, wtakim razie 1 szkło juz jest, a co z obiektywm do makro, jaki to miałby być najlpiej model z serii 50/1.8D ? aby własnie wspólpracował bez problemu z pierscianiami , prosił bym o jakąś propozycje .

A gdybym odwrotnie zamocował tego nikora 35mm f/1.8, to szkło jest podobno bez pierścienia przysłon więc czekają mnie niby komplikacje z tym związane ???? a
pierścienie pośrednie przy takiej ogniskowej zaowocują tym, że ostrość będzie bardzo blisko przedniej soczewki (co mi nieprzeszkadza), lub nawet wewnątrz obiektywu i pytanie tutaj ,czy jest to wiarygodna informacja ?

Albo tak jak napisał MC dokupić reynoxa albo pierscienie do tej 35 ?

moronica - Wto 15 Lis, 2011

lsebastian, jakiej serii? 50/1.8D jest jeden
lsebastian - Wto 15 Lis, 2011

miałem namyśli że sa modele od nikkora i od sigmy itd.
hijax_pl - Wto 15 Lis, 2011

lsebastian napisał/a:
jaki to miałby być najlpiej model z serii 50/1.8D ? aby własnie wspólpracował bez problemu z pierscianiami , prosił bym o jakąś propozycje .
Nikkor 50/1.8D
lsebastian napisał/a:
A gdybym odwrotnie zamocował tego nikora 35mm f/1.8, to szkło jest podobno bez pierścienia przysłon więc czekają mnie niby komplikacje z tym związane ????
Zasadniczo będzie przysłona maksymalnie domknięta. To zaowocuje małą ilością światła. Czyli wysokie ISO / długie czasy / silne doświetlenie - co wybierzesz zależy od Ciebie.
lsebastian napisał/a:
a
pierścienie pośrednie przy takiej ogniskowej zaowocują tym, że ostrość będzie bardzo blisko przedniej soczewki (co mi nieprzeszkadza), lub nawet wewnątrz obiektywu i pytanie tutaj ,czy jest to wiarygodna informacja ?
I tak i nie. Pierścienie - jak kupisz komplet - składają się z reguły z 3 części, gdzie ta "najgrubsza" jest ok 30mm. Z takim pojedynczym pierścieniem uzyskasz skalę ok 1:1, przy oczywiście zmniejszonym dystansie minimalnej ostrości (tak działają pierścienie). Jak użyjesz wszystkich pierścieni (ok 60mm) to dostaniesz skalę około 2:1, ale konsekwencją może być to, że płaszczyzna ostrości się tak blisko aparatu przesunie, że będzie gdzieś w "środku" obiektywu - to po prostu oznacza, że nie będziesz w stanie uzyskać ostrego obrazu.
lsebastian - Wto 15 Lis, 2011

ok czyli do makro najlepiej nikkor 50/1.8d (z pierścieniem) , lub nikorr 35 (tez z pierścieniem lub odwrotnie mocowany ) , a gdybym chciał odwrotnie zamocować tego nikorra 35 to bede potrzebował adapter ,czy jest pasujący do tego body i szkła ?
maput - Wto 15 Lis, 2011

lsebastian, a jakie to ma być makro ? Obiekty żywe czy nie ? Mikroskopijne, czy raczej fotografia zbliżeniowa ?
lsebastian - Wto 15 Lis, 2011

ogólnie wszytko co jest łatwo sfotografować ,myślałem o fotografi zbliżeniowej jak i zarówno extremalniej, dlatego zastanawiam sie czy jest możliowśc odwrócenia na przykład nikkora 35 i podłaczenia go za pomocą adaptera do nikona d5100?
hijax_pl - Wto 15 Lis, 2011

lsebastian napisał/a:
,myślałem o fotografi zliżeniowej jak i zarówno extremalniej
To tak jakby powiedzieć od portretów po krajobraz...
lsebastian napisał/a:
dlatego zastanawiam sie czy jest możliowśc odwrócenia naprzykład nikkora 35 i podłaczenia go z apomocą adaptera do nikona d5100?
Tak - http://allegro.pl/listing...mocowania+NIKON i szukaj tych co mają rozmiar 52mm (czyli taki jak gwint na obiektywie)
dragossani - Wto 15 Lis, 2011

Tylko pamiętaj że 35/1.8G w przeciwieństwie do 50/1.8D nie ma pierścienia przysłon. Czyli masz cały czas f/22 (ciemnica w wizjerze i brak możliwości wpływania na głębię ostrości).
hijax_pl - Wto 15 Lis, 2011

...oraz brak AF i pomiaru światła.
dragossani - Wto 15 Lis, 2011

Dokładnie tak - to w przypadku obu.
lsebastian - Wto 15 Lis, 2011

więc:
- jesli kupie 35g to ostrośc zawsze manulanie bede musiał ustawiać+brak pierscienia przysłony?
wiec dlaczego ten model ma automatyczny autofocus Nikkor 35mm f/1.8G AF-S DX(przenosi automatyke z body )
-jesli kupie 50d to tutaj bedzie aauto focus (który bedzie wspólpracował z perscieniem przenoszacym automatyke) i bedzie posiadał pierscien przysłony ?

dcs - Wto 15 Lis, 2011

lsebastian,
Mowa była o odwrotnym mocowaniu.

moronica - Wto 15 Lis, 2011

lsebastian, tutejsze rozwazania dotycza tylko mocowania obiektywu odwrotnie badz poprzez pierscienie. powinienes zdawac sobie sprawe, ze jesli zamontujesz obiektyw odwrotnie to nie bedzie sie on w zaden sposob komunikowal z korpusem bo niby jak? a poprzez pierscienie - to juz zalezy od tego jakie to beda pierscienie i jaki obiektyw
maput - Wto 15 Lis, 2011

35/1.8G - autofocus jest, wszystko jest, poza pierścieniem przysłony. Ale jak go zamontujesz odwrotnie, to nie masz nic - pomiaru światła, AF, stałe f/22

50/1.8D - Nie masz AF wcale, cała reszta działa, przysłona automatyczna, ale jest pierścień. Przy odwrotnym zamontowaniu nie ma AF, nie ma pomiaru światła, ale możesz zmieniać przysłonę.

hijax_pl - Wto 15 Lis, 2011

lsebastian napisał/a:
- jesli kupie 35g to ostrośc zawsze manulanie bede musiał ustawiać
Jeśli założysz odwrotnie obiektyw, to tak jakoś wyjdzie, że styki komunikacyjne będą na zewnątrz, a nie po stronie aparatu. To oznacza ni mniej ni więcej, że aparat jakby się nie starał, nie będzie w stanie przekazać silnikowi AF w obiektywie jak ma ustawić ostrość.

Ale ale... Jeśli założysz obiektyw normalnie na pierścienie przenoszące automatykę, będziesz miał i AF, i pomiar światła, i nawet VR (w niektórych obiektywach).

Aha - musisz pamiętać, że przy dużych powiększeniach głębia ostrości spada tak drastycznie, że AF się z reguły gubi - dlatego powszechnie przyjmuje się, że jeśli już makro (to poważne) to ręczne ustawiania ostrości.
lsebastian napisał/a:
jesli kupie 50d to tutaj bedzie aauto focus
... o ile znów nie założysz obiektywu odwrotnie... - powód jak wyżej.
lsebastian - Wto 15 Lis, 2011

sorry za małe nieporozumienie ,dzieki za wszytkie wyjasnienia, wiec:
- do krajobrazu stałka 35 albo jakis kitowy zoom 18-35 ,
- a do makro 50/1.8D(z pierscieniami lub odwrotnie mocowana) lub helios z pierscieniami ?

dcs - Wto 15 Lis, 2011

Czas żeby Chińczycy zrobili pierścienie pośrednie przenoszące parametry przysłony z obiektywu do korpusu /LINK/ /i af?/

Coś takiego
Canon EOS Electronically Coupled Reversing Ring

hijax_pl - Wto 15 Lis, 2011

dcs, jeśli tylko zelektryfikują popychacz przysłony to .. czemu nie?
dcs - Wto 15 Lis, 2011

hijax_pl, nikon produkuje/ował BR-4 i BR-6 pod wężyk.
Adaptery np. S Nex/Nikon mają przymykanie przysłony.

hijax_pl - Wto 15 Lis, 2011

dcs napisał/a:
produkuje/ował
ale one służyły do zupełnie czego innego - więc nie dziwię się, że nie wypuścili wersji ze stykami.

Choć... w zasadzie to dziwię się... :???:

dcs - Wto 15 Lis, 2011

Pierwszy link był do Praktica electric, więc też się dziwię :smile:
hijax_pl - Wto 15 Lis, 2011

Myślę, że jak się pojawi FT1 w sprzedaży i trafi w ręce jakiegoś "chińskiego" studenta to nastąpi wysyp tego typu przejściówek ;)
dcs - Wto 15 Lis, 2011

hijax_pl,
Manualne sterowanie przysłony do Nikon G
http://www.ebay.com/itm/N...=item41570f8de6
podróba Novofleksa.

hijax_pl - Wto 15 Lis, 2011

dcs, wiem, widziałem tyle, że to nie jest przenoszenie automatyki...
krisv740 - Wto 15 Lis, 2011

dcs napisał/a:
hijax_pl,
Manualne sterowanie przysłony do Nikon G
http://www.ebay.com/itm/N...=item41570f8de6
podróba Novofleksa.


możesz wyjaśnić...?!
bo ja nie widzę tego co piszesz....

dcs - Wto 15 Lis, 2011

krisv740,
To przeczytaj :smile: Adjust the aperture


cd.
Do odwrotnego mocowania się nada.

krisv740 - Wto 15 Lis, 2011

dcs,
ok!
ale...
po co mu ten adapter jak kupuje nikona....??? (body) .... chyba, że czegoś nie łapię....
przykład możliwości?
jeśli tak...
dopisz...
kolega na pewno nie załapie pomysłu... jeśli się mylę... przepraszam...

dcs - Wto 15 Lis, 2011

Przeczytaj cały temat.
Do odwrotnego mocowania ob. Nikkor G

hijax_pl - Wto 15 Lis, 2011

krisv740, niby da się coś takiego założyć na obiektyw Nikon G założony odwrotnie na korpus.

Niby - bo sensu takiego komplikowania sobie życia jakoś nie łapię ;)

krisv740 - Wto 15 Lis, 2011

dcs, racja!
dzięki... :cool:

dcs - Wto 15 Lis, 2011

krisv740,
Nie rób obciachu dla Białegostoku! :grin:

krisv740 - Wto 15 Lis, 2011

dcs, co ma piernik do wiatraka?
alpejskie kombinacje...
starość...
niechęć do półśrodków....

wynik jest jaki jest...
ale...
po cholerę "bold"
:razz:

dcs - Wto 15 Lis, 2011

Odwrotnie mocować najlepiej /najtaniej/ coś z przysłoną preselekcyjną

[ Dodano: Wto 15 Lis, 2011 19:02 ]
krisv740,
dcs napisał/a:
Wysłany: Dzisiaj 18:47
Przeczytaj cały temat.

hijax_pl napisał/a:
lsebastian napisał/a:
A gdybym odwrotnie zamocował tego nikora 35mm f/1.8, to szkło jest podobno bez pierścienia przysłon więc czekają mnie niby komplikacje z tym związane ????
Zasadniczo będzie przysłona maksymalnie domknięta. To zaowocuje małą ilością światła. Czyli wysokie ISO / długie czasy / silne doświetlenie - co wybierzesz zależy od Ciebie.

...Niekoniecznie

lsebastian - Wto 15 Lis, 2011

a jak wyglada sprawa z heliosem+pierścienie, da to taki efekt jak w przypadku 50?

a co myslicie o tym obiektywie Nikon AF Micro-Nikkor 60mm f/2.8D BCM, czy jego zastosowanie ogranicz sie do fotografi kwiatów i przedmitów o mmnjeszym powiekszeniu w stosunku do 50 ?

dcs - Wto 15 Lis, 2011

lsebastian, Tak, ale pełny manual i brak nieskończoności -z pierścieniami i bez
hijax_pl - Wto 15 Lis, 2011

lsebastian napisał/a:
a jak wyglada sprawa z heliosem+pierścienie, da to taki efekt jak w przypadku 50?
Tak. Pełen manual: ostrość + ekspozycja.
lsebastian napisał/a:
a co myslicie o tym obiektywie Nikon AF Micro-Nikkor 60mm f/2.8D BCM, czy jego zastosowanie ogranicz sie do fotografi kwiatów i przedmitów o mmnjeszym powiekszeniu w stosunku do 50 ?
To już normalny obiektyw macro dający 1:1 bez potrzeby stosowania pierścieni, ale wersja AF, czyli z D5100 nie będzie AF.
dcs - Wto 15 Lis, 2011

lsebastian,
hijax_pl napisał/a:
ale wersja AF, czyli z D5100 nie będzie AF
,
więc może zdecyduj się na D90

lsebastian - Wto 15 Lis, 2011

myślalem jeszcze nad tamronem 17-50 2.8 , do karajobrzu był by odpowiedni, a co do makro , czy po dołożeniu pierśceni (ewentualnym odwróceniu) dało by to dobry efekt?
i czy potwiedza sie to że ma problemy z af ?

hijax_pl - Wto 15 Lis, 2011

lsebastian, co się tak uparłeś na to odwracanie? :shock:
dcs - Wto 15 Lis, 2011

lsebastian,
Nie kombinuj. :smile: Powiś na trzepaku do góry nogami. :lol:

lsebastian - Wto 15 Lis, 2011

no ok, czyli :
-do krajobrazu nikkor 35g f/1.8 AF-s,
-do makro nikon 50d +poerscienie.

czy jest może jeszcze cos o czym powieniem wiedzięć kupujac 50tke ?

Jest to moj 1 zakup wiec wolabym podjac właściwą decyzje

dragossani - Wto 15 Lis, 2011

Z wesołych informacji o 50-ce to, że jeśli zmienisz aparat na lepszy to będzie Ci w niej działał autofocus :wink:
dcs - Wto 15 Lis, 2011

lsebastian,
lsebastian napisał/a:
-do krajobrazu nikkor 35g f/1.8 AF-s,

Nie za wąski? Toż to standard.
lsebastian napisał/a:
-do makro nikon 50d +poerscienie.

Tak, ale zastanów się nad Nikonem D90.

dragossani - Wto 15 Lis, 2011

Kolega po prostu nie ma budżetu na obskoczenie wszystkiego co mu się marzy. 35-ka jako standard absolutnie warta zakupu. Do widoczków powinien wziąć Tokinę 11-16 ale na razie go nie stać. Do makro powinien wziąć jakiegoś micro-nikkora ale też go nie stać więc kupuje 50-kę z pierścieniami. Zgniłe kompromisy po prostu :wink:
dcs - Wto 15 Lis, 2011

dragossani,
Następca D7000 może nie mieć silnika...

dragossani - Wto 15 Lis, 2011

Co za świat. Tyle dobrych słoików się będzie marnować... :razz:
lsebastian - Wto 15 Lis, 2011

jeszcze jedna rzecz, do tej 50tki jest sens dokupowąc pierścień który przenosi automatyke ?
dragossani - Wto 15 Lis, 2011

Do 50/1.8D nie ma sensu.
dcs - Wto 15 Lis, 2011

dragossani, A co z pomiarem światła?
lsebastian - Wto 15 Lis, 2011

ostatecznie , czy może lepiej zamiast 50tki zakupić Nikon AF Micro-Nikkor 40/60mm f/2.8D .
Co da wieksza, lepsza jakoość obrazu przy robieniu makro "małym robaczkom"?

dcs - Wto 15 Lis, 2011

lsebastian,
-60mm f/2.8D.
Zastanowiłeś się nad D90?

komor - Wto 15 Lis, 2011

lsebastian, a patrzyłeś na Tamron SP AF 60 mm f/2.0 Di II LD (IF) Macro 1:1?
hijax_pl - Wto 15 Lis, 2011

lsebastian napisał/a:
Co da wieksza, lepsza jakoość obrazu przy robieniu makro "małym robaczkom"?
Mała odległość ostrzenia będzie te robaczki skutecznie płoszyć, no chyba że interesuje Cię dokumentacja gablot entomologicznych ;)

Jest jeszcze Tamron 90/2.8

maput - Wto 15 Lis, 2011

Do małych robaczków obawiam się że 60mm może okazać się za mało...

Musisz się przyzwyczaić, że w lustrzankach nie ma czegoś takiego jak uniwersalność, a jak już coś jest do wszystkiego, to zazwyczaj też nie jest najlepsze. Powiedz na czym Ci najbardziej zależy, kup obiektyw pod ten cel. a następne punkty będziesz odhaczał z czasem jak uzbierasz dodatkowe fundusze.

lsebastian - Wto 15 Lis, 2011

zaraz zobacze, wolę chyba nikona d5100 , mały , uchylany wyswietlacz, filmy hd w rozdzlczosci 1900x1200(naczym tównież mi zalży)
moglbys moze jeszcze podać link do strony z przykladowymi zdjecami maro wykonanymi Tamron SP AF 60 mm f/2.0 Di II LD (IF) Macro 1:1

hijax_pl - Wto 15 Lis, 2011

lsebastian napisał/a:
1900x1200(naczym tównież mi zalży)
Nie ma ten aparat takiej rozdziałki filmowej ;)
lsebastian - Wto 15 Lis, 2011

1920x1080 *

Tamron SP AF 60 mm f/2.0 Di II LD (IF) Macro 1:1 nowy kosztuje zbyt duzo, a ile moze kosztowac uzywany ?

dcs - Wto 15 Lis, 2011

lsebastian, 1100-1200
lsebastian - Wto 15 Lis, 2011

oglądam przykladowe zdjecia wykonane na tym obiektywie zamieszczone na http://pl.pixel-peeper.com/ i robią narazie na namnie dobre wrazenie, troche to wszytko przekracza moj budżet ale chyba warto ?
dcs - Wto 15 Lis, 2011

Tamron SP AF 60 mm f/2.0 Di II LD (IF) Macro nadaje się też do portretu.
Wszechstronniejszy od Nikona 60.

hijax_pl - Wto 15 Lis, 2011

lsebastian, włącz automatyczne sprawdzanie ortografii bo... aż oczy bolą od czytania.
lsebastian - Wto 15 Lis, 2011

Dzięki wszystkim za pomoc w podjęciu decyzji ,teraz mam nadzieję tylko że uda mi sie kupić to taniej.

[ Dodano: Wto 15 Lis, 2011 23:07 ]
w sumie mam jescze jedno pytanie który z tych obiektywów bardziej się nadaje do krajobrazu i czy jakśc zdjeć wykonanych na tych obiektywach znaczaco sie rózni,
stałka 35 f/1.8 , czy 18-105 VR ?

lotofag - Sro 16 Lis, 2011

lsebastian napisał/a:
filmy hd w rozdzlczosci 1900x1200(naczym tównież mi zalży)

To sobie jeszcze sprawdź jak wygląda filmowanie lustrzanką w porównaniu z tanią kamerką/kompaktem, bo zaraz może być kolejny zonk ;)
lsebastian napisał/a:
w sumie mam jescze jedno pytanie który z tych obiektywów bardziej się nadaje do krajobrazu i czy jakśc zdjeć wykonanych na tych obiektywach znaczaco sie rózni, stałka 35 f/1.8 , czy 18-105 VR ?

Ktoś tu już chyba wrzucał link do "symulatora ogniskowych", sprawdź sobie jakie kąty widzenia oferuje zakres 18-105, a jaki 35ka. Nie wiem czy w obecnej chwili będziesz w stanie przenieść to na rzeczywiste warunki, ale zawsze da to jakiś pogląd.
Co rozumiesz przez "jakość zdjęć"?

lsebastian - Sro 16 Lis, 2011

myśle że pozostane juz przy takim zestawieniu:
-do krajobrazu 351.8 albo 18-105,
-do makro Tamron SP AF 60/90 mm f/2.0 Di II LD (IF) Macro 1:1,

troche zwatpiłem w mozliwości nikona d5100, któremu wytykane sa pewne braki , koszt tej lustrzanki niejest mały a wolałbym nieżałować pózniej zakupu.

moronica - Sro 16 Lis, 2011

lsebastian, skoro zalezy ci na malym rozmiarze, uchylanym ekranie i filmach to d5100 jest dla ciebie. po prostu nie oczekuj wszystkiego w jednym. akurat niewielki rozmiar i (zazwyczaj, choc nie zawsze) uchylany ekran jest domena korpusow entry-level wiec albo tego chcesz albo porzucasz to dla korpusu bardziej zaawansowanego
hijax_pl - Sro 16 Lis, 2011

moronica napisał/a:
akurat niewielki rozmiar i (zazwyczaj, choc nie zawsze) uchylany ekran jest domena korpusow entry-level
Dokładnie tak.
A wynika to w zasadzie z tego, że osoby zaczynające przygodę z lustrzankami na początku swojej drogi priorytetyzują cechy, które z biegiem czasu okazują się najmniej istotnymi.

lsebastian - Sro 16 Lis, 2011

poprostu szukam wygodego aparatu, który bedzie wyposażony w funckje które w zupelności wystarczą, a brak pozostałych nie bedzie stanowił powaznego problemu
hijax_pl - Sro 16 Lis, 2011

lsebastian napisał/a:
poprostu szukam wygodego aparatu
No to jest zasadniczo bardzo ważne.
lsebastian napisał/a:
który bedzie wyposażony w funckje które w zupelności wystarczą
Docelowo: wizjer, światłomierz, tryb M (lub ostatecznie PSAM)
moronica - Sro 16 Lis, 2011

lsebastian, dla ciebie wygodny oznacza niewielki, dla innych wrecz przeciwnie. przejdz sie do sklepu i potrzymaj korpusy w dloniach, tylko tak mozesz stwierdzic ktory ci najlepiej pasuje
lsebastian - Sro 16 Lis, 2011

a co do filmowania nikonemd5100, to rozumiem że do nagrywania można użyć zarówno automtycznego autofocusa ciagłego, albo manualnie ustawiąć ostrość? i jak długie można nagrywać filmy w rozdzilczosci full hd, w poradniku napisane jest ze film może trwac do 20 minut w kazdej rożdzielczosci
hijax_pl - Sro 16 Lis, 2011

Tak
mozer - Sro 16 Lis, 2011

lsebastian, pamiętaj tylko, że w lustrzankach filmowanie inaczej wygląda niż w kamerach. Głównie za sprawą niskiego fps (zazwyczaj do 30 kl/s). Wg mnie aparatami najlepiej filmować na statywie.
lsebastian - Sro 16 Lis, 2011

30 kl/s to chyba nie jest najgorzej, swoim telefonem nagrywam filmy z prędkością 29 kl/s i ta predkość wydaje się być dobra, zawsze moge ten czas zmienić w porgramie do edycji filmów
mozer - Sro 16 Lis, 2011

Na dużym ekranie widać bardziej wszelkie drgania obrazu.
lsebastian - Sro 16 Lis, 2011

no może brakować płynności, a czy matówke można w jakiś sposób wymienić ?
moronica - Sro 16 Lis, 2011

lsebastian, jak zamierzasz korzystac z wizjera optycznego podczas filmowania? lustro musi byc podniesione
lsebastian - Sro 16 Lis, 2011

za bradzo nie rozumiem ciebie ?
moronica - Sro 16 Lis, 2011

lsebastian, a wiesz po co jest lustro w lustrzance?
kufel - Sro 16 Lis, 2011

lsebastian, podniesione lustro oznacza brak obrazu w wizjerze ;) jeśli sie nie myle...
lsebastian - Sro 16 Lis, 2011

lustro daje dokładna prezentacje bieżącego kadru ?
moronica - Sro 16 Lis, 2011

lsebastian, a co sie z nim dzieje podczas rejestracji obrazu przez matryce?
lsebastian - Sro 16 Lis, 2011

co to sprawdzian z tego jak działają podzespoły w lustrzance ?

nie wiem prosze o wyjasnienie

moronica - Sro 16 Lis, 2011

lsebastian, usiadz, pomysl i zrozum ze twoje pytanie o matowke w kontekscie video nie ma sensu
lsebastian - Sro 16 Lis, 2011

ale ale to nie miało mieć związku z video, to pytanie ogólne


OGÓLNE pisze się przez Ó , a nie przez U

moronica - Sro 16 Lis, 2011

lsebastian, wystarczajaco trudno cie zrozumiec jak walisz bledy co rusz. jak na dodatek poruszasz dwie osobne kwestie w jednym zdaniu no to sie nie dziw, ze nie wiadomo o co ci chodzi

o tym czy sa zamienne matowki to sam mogles sobie poszukac, to zadna filozofia
http://www.google.pl/sear...lient=firefox-a

lsebastian - Sro 16 Lis, 2011

z opisu wynika że nie można, to wiem, ale zastanawiam sie czy jest na to jakiś sposób ?
hijax_pl - Sro 16 Lis, 2011

Tak dla potomności po co jest lustro: http://www.pierretoscani....03GB%20anim.swf

lsebastian napisał/a:
z opisu wynika że nie można, to wiem, ale zastanawiam sie czy jest na to jakiś sposób ?
Z opisu czego? moronica podała Ci link pokazujący, że można zmienić matówkę.

Zmiana matówki w aparatach APS-C, a tym bardziej z w tych bez pryzmatu jest moim zdaniem wysoce dyskusyjna...

lsebastian - Sro 16 Lis, 2011

więc jesli jest wymienna to nie rozumiem dlaczego w opiniach ludzi o tym modelu ciagle wymieniana jest ta wada
hijax_pl - Sro 16 Lis, 2011

Bo nie jest wymienna w normalnym tego słowa znaczeniu (przez użytkownika), ale jako cześć konstrukcji może być wymieniona (w sensie serwisowym).

Innymi słowy Nikon nie produkuje żadnych alternatywnych matówek do aparatów APS-C. W związku z tym nie ma potrzeby aby konstrukcja była taka, by ułatwić wymianę (choć akurat w przypadku D5100 nie jest to skomplikowane)

lsebastian - Sro 16 Lis, 2011

a jeśli musiał bym ja wymienić to czy znalazła by sie jakaś, która by współpracowała bez problemu z tym modelem aparatu ?
hijax_pl - Sro 16 Lis, 2011

lsebastian, tak, sprawdź pierwszy link ze strony, która się otworzy jak klikniesz w link podany powyżej przez moronikę

P.S.
Dlaczego myślisz o zmianie matówki?

lsebastian - Sro 16 Lis, 2011

chciałem tylko upewnić sie że jest to mozliwe gdybym musiał coś takiego zrobić.
Mam wlasnie problem z otwarciem tych pozycji z linku który podał moronika

no rzeczywiście jest to możliwe.Psiadam narazie mała wiedze na temat lustrzanek więc dla was moje pytania moga wydać sie banalne

maput - Sro 16 Lis, 2011

lsebastian napisał/a:
chciałem tylko upewnić sie że jest to mozliwe gdybym musiał coś takiego zrobić.

Musiał ? To ktoś Ci każe to robić czy jak ?

ps. Walisz takie ortografy że oczy bolą, weź sobie włącz poprawianie pisowni, bo się odechciewa czytać. Z samego szacunku do osób, od których chcesz się czegoś dowiedzieć.

lsebastian - Sro 16 Lis, 2011

Dzieki za pomoc, teraz musze tylko zdecydować się.
Wujek_Pstrykacz - Sro 16 Lis, 2011

Kolega nie dość, że posiada małą wiedzę o lustrzankach to jeszcze powinien iść na korepetycje z ortografii w języku polskim, bo to co pisze jest bardzo nieczytelne :neutral:
slawomirtr - Sro 16 Lis, 2011

Witam,
Potrzebna mi sugestia fachowcow, jakim obiektywem sie zanteresowac, jezeli planuje robic zdjecia mebli po zamontowaniu ich u klijenta.
Kupilem uzywane body Nikona d50 z niewielkim przebiegiem, obiektyw chce kupic nowy.
Wolalbym nie targac ze soba sprzetu oswietleniowego ale rozwaze wszelkie sugestie.
Drugi zakres zastosowan to zdjecia z powietrza. Jak zdarzy mi sie zabrac aparat i przypadkiem bedzie cos interesujacego do "sfocenia" to co nalezalo by miec przypiete do body?
Budzet do 700e

Pozdrawiam
Slawek

kufel - Sro 16 Lis, 2011

slawomirtr, rozumiem ze meble maja byc fotografowane całościowo? zatem przyda sie szeroki kąt , jeśli nie ultra szeroki( od około 10mm) . do zdjęć z powietrza będziesz potrzebował czegos innego o większej ogniskowej. chyba zoom sie tu sprawdzi najlepiej.

przy takim budżecie ciężko będzie to pogodzić. rozwiązaniem wydaje się szkło 18-105.

slawomirtr - Sro 16 Lis, 2011

Dzieki KUFEL za odpowiedz.
Ktos tu chwalil ten obiektyw "Tokina AT-X 116 PRO DX AF 11-16mm F2.8", cenowo nie zabija, prosilbym o opinie, ewentualnie kontrpropozycje.
Ten pasowalby do wariantu drugiego "SIGMA 18-250mm F3.5-6.3 DC OS HSM"
Nie znalazlem polskojezycznych testow. Czytal ktos? Wiadomo cos wiecej o tym obiektywie? Moze jakis uzytkownik zechce sie podzielic wiedza z poczatkujacym?
Co do budzetu to moge zalozyc 700e na sztuke, albo calosc na cos co polaczy oba.
Ale takie rzeczy to chyba tylko w ...
Pozdrawiam
Slawek

moronica - Czw 17 Lis, 2011

slawomirtr, do tych mebli we wnetrzach to ta tokina bedzie najlepsza bo oferuje najlepsze swiatlo wsrod superszerokokatnych obiektywow w tym budzecie. jesli chodzi o obiektyw uniwersalny to przejrzyj watek "co zamiast kita do nikona". i stron raczej od wynalazkow z ogrooooomnym zooooomem. obiektyw do wszystkiego to mit
kufel - Czw 17 Lis, 2011

slawomirtr napisał/a:
Ktos tu chwalil ten obiektyw "Tokina AT-X 116 PRO DX AF 11-16mm F2.8", cenowo nie zabija, prosilbym o opinie, ewentualnie kontrpropozycje.
jeśli do wnetrz, to jak napisala moronica, lepszej propozycji nie ma. co do drugiego obiektywu , to szkla o hiper zoomach typu 18-200 -18-250 odpuściłbym - optycznie wyjątkowo kiepskie. slawomirtr, podążaj za radami moroniki, przejrzyj wątek "co zamiast kita do nikona " ;)
maput - Czw 17 Lis, 2011

Jak nie chcesz nosić ton światła, to chociaż statyw porządny kup. Nawet f2.8 nie zawsze da komfort fotografowania we wnętrzach z ręki.
dcs - Czw 17 Lis, 2011

slawomirtr,
To ja pozwolę sobie nie zgodzić się z poprzednikami.
Jak będzie mało światła, to 2.8 cię nie uratuje. Poza tym przy pełne dziurze będziesz miał duże winietowanie i gdy tłem będzie jednolita ściana będzie ono widoczne bez przymknięcia do F/5.6, albo nawet F/8.
Maput ma rację. Statyw będzie potrzebny. Przyda się też poziomica /żeby aparat stał pionowo/. Każdy z super szerokokątnych obiektywów /dystorsja/ powygina ci zauważalnie meble /nawet jak będziesz fotografował prostopadle do frontu/, szczególnie gdy będą wypełniały cały kadr. Przyda się prostowanie przy obróbce zdjęć.
Najlepiej żebyś używał jak najdłuższej ogniskowej -jak się da odejść.
W związku z powyższym do statywu z poziomicą możesz równie dobrze kupić:
w wersji budżetowej -używaną Tokina AT-X 124 PRO DX AF 12-24 mm f/4 ~1000zł.
Za resztę flesz z jakimś rozpraszaczem /zależy czy meble mają duży połysk/ dyfuzor/odbłyśnik/globe, chyba, że przez parasolkę.
Jak chcesz robić w świetle zastanym, to za resztę kup Nikkora 18-105.

moronica - Czw 17 Lis, 2011

kombinacja 12mm f/2.8 pozwala na czasy 4-krotnie krotsze niz dla 24mm f/4 w tych samych warunkach oswietleniowych dla statycznego obiektu. co oczywiscie nie oznacza, ze statyw nie jest potrzebny

poza tym ta Tokina juz prawie nie winietuje dla f/4 w calym zakresie ogniskowych a usuniecie winiety to banalna sprawa

komor - Czw 17 Lis, 2011

Przy robieniu zdjęć katalogowych mebli myślę, że f/2,8 ani nawet f/2 się do niczego nie przyda. Statyw, MLU i odpowiednio długi czas na f/8 lub więcej. Nawet gdyby bawić się w oświetlenie, to ze względu na jakość obrazowania i głębię ostrości zupełnie nie ma co się zastanawiać.
MC - Czw 17 Lis, 2011

Koledzy oczywiście mają rację.
Meble nigdzie nie uciekają. Spokojnie rozstawić stawyw, f8 i do dzieła.

lotofag - Czw 17 Lis, 2011

Tym bardziej, że w D50 z wysokimi czułościami nie poszaleje, a f/2.8 może się wtedy szybko okazać "niezbyt jasne" by otrzymać jakiś sensowny czas do focenia z ręki. Zresztą większa GO będzie pewnie pożądana.
IMHO statyw, niskie ISO, przymknięcie szkła, RAW i obróbka.

dcs - Czw 17 Lis, 2011

moronica,
moronica napisał/a:
kombinacja 12mm f/2.8 pozwala na czasy 4-krotnie krotsze niz dla 24mm f/4 w tych samych warunkach oswietleniowych
:shock: :?:
- 2-krotnie
moronica napisał/a:
w tych samych warunkach oswietleniowych

Nie ma wpływu dwukrotnie większej odległości zdjęciowej.
Pomyśl z punktu widzenia fotografów studyjnych :smile: , którzy mierzą światło padające /jedyna słuszna metoda/.
"W tych samych warunkach oświetleniowych" tzn. lampa nie jest na aparacie i nie oddala się 2-krotnie przy zmianie z 12mm na 24mm -rozumiem.

Poza tym natężenie światła maleje odwrotnie proporcjonalnie do kwadratu odległości od źródła światła. W przypadku 2-krotnie większej odległości przy zmianie z 12mm na 24mm z lampą na aparacie natężenie zmalało by 4-krotnie [-oczywiście odnosi się to dla stałej mocy, kąta rozsyłu /bez ruszania zuma/ światła] Do tego trzeba by było dodać stratę wynikającą z mniejszej jasności obiektywu. Więc też nie wyjdzie 4-krotna różnica, jak napisałaś.

moronica - Czw 17 Lis, 2011

dcs, jedna dzialka ze wzgledu na otwor 2.8 zamiast 4 a druga dzialka bo o tyle latwiej jest utrzymac z reki aparat przy szerszym kacie bez poruszenia
komor - Czw 17 Lis, 2011

moronica, ale dcs prawi o tym, co się stanie po zmianie ogniskowej – trzeba się odsunąć – światło spada.
dcs - Czw 17 Lis, 2011

moronica,
Wychodziłem z założenia że "ze statywu" i problem poruszenia nie istnieje. -OK.
Jakbym miał wydać ~2500 /jak za T 11-16/2.8/ to wolałbym Sigmę 8-16.

MaRith - Wto 22 Lis, 2011

Witam,

Jestem fotografem amatorem, niedawno rozpocząłem z fotografią.
W tej chwili pstrykam fotki Canonem 550d + Kit 18-55, oraz 50mm f1.8.

Planuję rozbudowę mojego zestawu. Zwłaszcza brakuje mi zooma, dlatego zastanawiałem się nad jakimś dłuższym obiektywem. Na początku chciałem jakiś jeden uniwersalny obiektyw, ale czytając stwierdziłem, że nie ma sensu wydawać pieniędzy.
Teraz znalazłem:
http://www.sigma-sklep.pl...-hsm,580,p.html

I mam pytanie czy to dobry wybór? Czy polecacie może coś innego w przedziale 1500zł ?

kufel - Wto 22 Lis, 2011

MaRith, kupując ten zestaw dublujesz ogniskowe (18-55) , na świetle zyskujesz niewiele. te kwotę wolałbym przeznaczyć na szkło typu 70-300 np tamrona vc , ewentualnie canona .

[ Dodano: Wto 22 Lis, 2011 17:29 ]
PS. a ten Twoj 18-55 to z IS czy bez?

lotofag - Wto 22 Lis, 2011

MaRith napisał/a:

W tej chwili pstrykam fotki Canonem 550d + Kit 18-55, oraz 50mm f1.8.

Planuję rozbudowę mojego zestawu. Zwłaszcza brakuje mi zooma, dlatego zastanawiałem się nad jakimś dłuższym obiektywem.

Ależ masz "zóma", jest nim 18-55 :mrgreen:
Zoom to określenie każdego obiektywu zmiennoogniskowego, to czego szukasz to teleobiektyw.
MaRith napisał/a:

Teraz znalazłem:
http://www.sigma-sklep.pl...-hsm,580,p.html

A po co ta Sigma 18-50/2.8-4.5? Bo trochę jaśniejsza od 18-55?
Może zapoluj na używanego Canona 70-200/4L (albo dołóż do nowego).

kufel - Wto 22 Lis, 2011

lotofag napisał/a:
Może zapoluj na używanego Canona 70-200/4L (albo dołóż do nowego).
tez dobre rozwiązanie. jeśli 300mm nie jest priorytetem to tez bym pomyślał o tym szkle.
MaRith - Wto 22 Lis, 2011

kufel napisał/a:
PS. a ten Twoj 18-55 to z IS czy bez?

Tak, z IS

Zastanawiam się nad wymianą kita - czy może ta sigma ma lepszą optykę ?

No niestety na podanego Canona, w chwili obecnej mnie nie stać.

A co z tą Sigmą 50-200 ?

kufel - Wto 22 Lis, 2011

MaRith napisał/a:
Zastanawiam się nad wymianą kita - czy może ta sigma ma lepszą optykę ?
18-55 IS jest dosc przywzwoity. pamietaj jaką ma cene. Sigma 18-50 mm f/2.8-4.5 DC OS HSM jest niezla, jedynie 50 mm odstaje. tu test

MaRith napisał/a:
No niestety na podanego Canona, w chwili obecnej mnie nie stać.
na ktorego? na 70 -300 czy 70- 200? ja powiem tak: odczekałbym chwile i po prostu dozbierał.
MaRith - Wto 22 Lis, 2011

A czy znajdę gdzieś test tej sigmy 50-200 ? Bo na optyczne.pl jakoś jej nie widzę.
A szczerze, przekonuje mnie dość niska cena ok. 900zł.

Z góry dzięki, za poświęcony mi czas :)
I mam nadzieję, że będę tutaj zaglądał częściej :)

lotofag - Wto 22 Lis, 2011

MaRith napisał/a:

A szczerze, przekonuje mnie dość niska cena ok. 900zł.

Niestety, fotografia to nie jest tanie hobby, a dobra optyka swoje kosztuje - tego typu obiektywy nie bez powodu są tanie.

Jeśli chciałeś wydać 1600zł to już nie jest tak daleko do ceny 70-200/4L...

kufel - Wto 22 Lis, 2011

MaRith napisał/a:
A szczerze, przekonuje mnie dość niska cena ok. 900zł.
a nie powinna ;) niestety w świecie sprzętu foto doskonale sprawdza się powiedzenie ze jakość kosztuje.

[ Dodano: Wto 22 Lis, 2011 17:54 ]
lotofag napisał/a:
Jeśli chciałeś wydać 1600zł to już nie jest tak daleko do ceny 70-200/4L...
otoz to :)

MaRith, zostaw sobie tego 18-55 IS i kwotę przeznacz na tele. z tej sigmy możesz byc niezadowolony. opinie

MaRith - Wto 22 Lis, 2011

Rozumiem to doskonale ;)
Ale jak powiedziałem jestem naprawę początkującym fotografem. I koszt takiego obiektywu szybko mi się nie zwróci. Dlatego szukam jakiejś alternatywy.

Ale dziękuje wam bardzo za poświęcony czas. Poszperam jeszcze i może znajdę jakieś testy.

kufel - Wto 22 Lis, 2011

MaRith napisał/a:
Ale jak powiedziałem jestem naprawę początkującym fotografem. I koszt takiego obiektywu szybko mi się nie zwróci.
ale uwierz ze sporej rzeszy ludzi ,w tym użytkowników tego forum, bawiących się w foto inwestycja zakupu sprzętu się nie zwróci :) dla sporej grupy to po prostu hobby a nie sposób na zarobienie pieniędzy.
lotofag - Wto 22 Lis, 2011

MaRith napisał/a:
Rozumiem to doskonale ;)
Ale jak powiedziałem jestem naprawę początkującym fotografem. I koszt takiego obiektywu szybko mi się nie zwróci. Dlatego szukam jakiejś alternatywy.

Żadnemu amatorowi/hobbyście sprzęt się nie zwraca, bo nie zarabia na siebie ;)
Ale też nie o to chodzi w naszych pasjach.

jurand - Wto 22 Lis, 2011

Jeżeli chcesz tanio i na początek to zamiast tej Sigmy zainteresował bym się Canon 55-250
Oczywiście szału nie będzie, to niestety najtańszy plasticzak. Ale zadziwiająco daje sobie radę.
Jeżeli chcesz dobrze i na długo to ja bym dozbierał do 70-200/4L (i osobiście zbieram :wink: )

ashley - Pią 03 Lut, 2012

Witam serdecznie. Jestem nowy. Przesiadam sie wlasnie takiego wiekszego kompaktu (fuji s5800) na lustrzanke Canona. Po podniecie kitowym obiektywem przyszla pora na szukanie tele. Zainteresowaly mnie posty ludzi uzywajacych starych teleobiektywow jak vivitar pentacon itp...
Chodzi mi o mocowanie tego sprzetu do puszki canona. (1000D konkretnie) Wiem ze potrzebne sa do tego pierscienie przejsciowki. No i teraz...
Jak to jest z tymi pierscieniami?

hijax_pl - Pią 03 Lut, 2012

Po prostu adapter M42 do EF z dandelionem (by było potwierdzenie odległości ostrzenia)
muzyk - Sob 04 Lut, 2012

ashley napisał/a:
Zainteresowaly mnie posty ludzi uzywajacych starych teleobiektywow jak vivitar pentacon itp...

Stałkę średnioformatową Zeiss Sonnar 180 2.8 MC (czarny, z czerwono białymi napisami - nie zebrę) z bagnetem P-Six proponuję - o tego adapter na M42 (powinien być w komplecie) i adapter m42/eos z dandelionem i masz taki wypas, że nie odpinasz z puszki.
Jeśli krótsze tele, to Zeiss Sonnar 135 f3.5 MC - i się tniesz z wrażenia :twisted:
Sonnar 120 f2.8 MC P-Six.
Sonnar 300 f4 MC P-Six.
Jeśli zaś i te Ci nie pasują, to kup jakiś szajs z zakresu 135-200, też coś ufocisz.

Ciekawy jest Raynox Polaris 55-300 f4.5 - nawet to to ostre, ale ciężki i nieporęczny.
Statyw mus.

Pentax 75-150 f4 jest niezły - potrzebowałbyś K/Eos asapter z dandelionem.

ashley - Nie 05 Lut, 2012

Dziekuje wszystkim za pomoc.
Teraz pojawil sie kolejny problem.
Zaczalem rozgladac sie po pierscieniach i ceny widze ksztaltuja sie od 20 do 100 pln. Czym one sie roznia zeby nie wpakowac sie na jakis szajs. Niby drozsze to lepsze, ale na aledrogo nie zawsze tak bywa :???:

Co do tych szkiel muzyk, widzialem jakas fotke bodajze z berlina od Ciebie robiona Pentax 75-150 f4 . Masz moze jakies jeszcze przykladowe? Jak na poczatek fajna sprawa ten pentax, bo groszowy wydatek a artystycznie fajny efekt moze wychodzic.

maput - Nie 05 Lut, 2012

Artystycznie to fajny efekt może wyjść i z pudełka po butach...
Sunders - Nie 05 Lut, 2012

maput napisał/a:
Artystycznie to fajny efekt może wyjść i z pudełka po butach...


maput, pokaz :mrgreen:

maput - Nie 05 Lut, 2012

Ja nie jestem artystą :(
ashley - Nie 05 Lut, 2012

Ja kiedys gdzies widzialem w sieci takie ruskie cudo z pudelka od zapalek i foty jakie z niego wychodzily. To byl przeblysk artystyczny :)
Usjwo - Pon 06 Lut, 2012

Przy obiektywach M42, to oprocz potwierdzenia ostrosci klopotem jest "wachlowanie" przeslona. Otworzyc do pelnej dziury, wyostrzyc, przymknac przyslone (a niestety na wyswietlaczu jej nie ma), wiec trzeba aparat odstawic od oka, przekrecic pierscien przyslony, zrobic zdjecie. Moze to jest wykonalne przy architekturze lub krajobrazach, w innych wypadkach dosc upierdliwe. Chyba ze robimy tylko na pelnej dziurze
mozer - Pon 06 Lut, 2012

Usjwo, mój helios ma przełącznik przysłony roboczej - inne obiektywy go nie mają?
muzyk - Pon 06 Lut, 2012

ashley napisał/a:
Masz moze jakies jeszcze przykladowe?
Pewnie mam, ale postaram się zrobić.
Usjwo napisał/a:
wiec trzeba aparat odstawic od oka, przekrecic pierscien przyslony, zrobic zdjecie.

Niekoniecznie trzeba odstawić.
Usjwo napisał/a:
Chyba ze robimy tylko na pelnej dziurze

Albo przy przysłonach od pełnej do nawet (przy dobrym świetle) f8 :idea:

hijax_pl - Pon 06 Lut, 2012

mozer, heliosów było kilka modeli ;)
Usjwo - Pon 06 Lut, 2012

muzyk napisał/a:

Usjwo napisał/a:
wiec trzeba aparat odstawic od oka, przekrecic pierscien przyslony, zrobic zdjecie.

Niekoniecznie trzeba odstawić.


Fakt zeby otworzyc nie trzeba, ale ustawic robocza bedzie trudno (chyba ze liczac "kliki" o ile pierscien takowe posiada)

muzyk napisał/a:

Usjwo napisał/a:
Chyba ze robimy tylko na pelnej dziurze

Albo przy przysłonach od pełnej do nawet (przy dobrym świetle) f8 :idea:


tiaaa...albo ostrzyc na hiperfocalna, albo kupic kompakta :twisted:

[ Dodano: Pon 06 Lut, 2012 18:40 ]
mozer napisał/a:
Usjwo, mój helios ma przełącznik przysłony roboczej - inne obiektywy go nie mają?


Ja uzywalem swoich starych trzech 35mm, 58mm(Helios) i 200mm i zaden nie mial przeloacznika, wiec w koncu wyladawaly na smietniku historii (znaczy w szufladzie leza i kurza sie :grin: )

komor - Pon 06 Lut, 2012

W manualnym Samyangu nauczyłem się liczyć kliki, więc ustawianie nie jest specjalnym problemem, biorąc pod uwagę fakt, że taki obiektyw używamy raczej po to, żeby nie przymykać zbyt mocno. Przynajmniej nie w reportażowym stylu pracy (a w każdym innym manualna przysłona nie jest problemem). Ale i tak coraz częściej patrzę w kierunku Sigmy 85/1.4. :)
moronica - Pon 06 Lut, 2012

komor, niektorzy murem stoja za "f/8 and be there" wlasnie w reportazowce ;)
komor - Pon 06 Lut, 2012

Fakt. Ale tacy nie muszą ani zmieniać przysłony ani ustawiać ostrości matówką na spot-on. Wystarczy doświadczenie i wyuczony ruch ręką. ;)
muzyk - Pon 06 Lut, 2012

Usjwo napisał/a:
(chyba ze liczac "kliki" o ile pierscien takowe posiada)

Albo "na oko" - ustawiwszy ostrość, kręcisz pierścieniem przysłony, patrząc jak zmienia się głębia i "cyk".

komor - Pon 06 Lut, 2012

muzyk napisał/a:
patrząc jak zmienia się głębia

Eche… Na jakiej matówce?

muzyk - Pon 06 Lut, 2012

komor napisał/a:
Eche… Na jakiej matówce?

Na zwykłej. Preca "trochę" widać :razz:

komor - Pon 06 Lut, 2012

No tak między f/1.4 a f/2 to nic a nic nie widać moim zdaniem. Potem widać, jak się ma matówkę „manualną”. :)
muzyk - Pon 06 Lut, 2012

komor napisał/a:
No tak między f/1.4 a f/2 to nic a nic nie widać moim zdaniem. Potem widać, jak się ma matówkę „manualną”. :)

Oj tam, to po psztyknięciach można policzyć, albo bez liczenia, jak się przymknie :razz:

Beginner - Sro 08 Lut, 2012

Witam !
Mam pytanie do wszystkich użytkowników aparatu Canon 5D Mk II.
Zainteresowany jestem zakupem obiektywu z bagnetem C/Y Vario Sonnar *T 28-85.
Kilkakrotnie spotykałem w necie opinie na temat ewentualnych problemów współpracy obiektywów systemu Contax bagnet C/Y z częścią współczesnych lustrzanek cyfrowych. Podobno problem może wynikać ze zby daleko cofniętej części tylnej obiektywu w kierunku lustra. Wszystkich którzy mają własne doświadczenia praktyczne a nie tylko teoretyczne domniemania na ten temat bardzo proszę o radę i pomoc. Z góry dziękuję i pozdrawiam !


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group