forum.optyczne.pl

Cyfrowe aparaty bez lustra z wymienną optyką - Samsung NX5 - profile lightroom

Marcin_P - Wto 24 Kwi, 2012
Temat postu: Samsung NX5 - profile lightroom
Witam

Pytanie dotyczyć będzie profili aparatu w programie lightroom lub adobe camera raw. Otóż podczas pracy z plikami np z Nikon'a można w programie lightroom wybrać opcje różnych profili np. landscape, vivid czy standard. Zauważyłem, że w menu aparatu samsung można też przed zrobieniem zdjęcia wybrać predefiniowane ustawienia ale wolałbym aby była taka możliwość w procesie obróbki. Czy istnieje więc jakaś możliwość aby takie profil ściągnąć do programu lightroom lub ewentualnie czy istnieje możliwość skopiowania ich z aparatu na dysk ??

Pozdrawiam

hijax_pl - Wto 24 Kwi, 2012

Możesz sobie takie nowe profile sam zrobić. Korzystając np z X-Rite ColorChecker Passport.
Marcin_P - Wto 24 Kwi, 2012

Wiesz co w tym temacie jestem zielony - czy mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedź i powiedzieć jak ewentualnie można to zrobić ?

Profile takie jak portrait, landscape itd to wersje jednego profilu DCP (DCP to profil aparatu w standardzie DNG używanym przez LR/ACR) odpowiednio zmodyfikowane tak by uzyskać większe / mniejsze nasycenie czy kontrast.

Poczytaj o programie DNG Profile Editor

Aszex - Wto 24 Kwi, 2012

hijax_pl napisał/a:
X-Rite ColorChecker Passport.

Tyle, że to kosztuje 1/3 aparatu... ;) Pewnie w necie są gdzieś gotowce. :)

Aszex napisał/a:
Pewnie w necie są gdzieś gotowce. :)
Robione na innym aparacie, nie wiadomo przez kogo i jak bardzo się przykładał do pracy.
To już lepiej stosować to co jest LR i nie kombinować :D

Aszex - Wto 24 Kwi, 2012

Ale ktoś mógł się przyłożyć. ;)

Aszex, podaj w takim razie taki, co do którego masz wiedzę, że się ktoś przyłożył.

Ja nie mam zamiaru kolegi dezinformować podając jakiekolwiek profile o nieznanej reputacji... Internet jest pełen śmieci... :roll:

Aszex - Wto 24 Kwi, 2012

hijax_pl napisał/a: