forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - Obiektyw do zdjęć przyrody dla Canon EOS 1100D

frugo - Wto 08 Maj, 2012
Temat postu: Obiektyw do zdjęć przyrody dla Canon EOS 1100D
Witam.

Jestem amatorem i od pewnego czasu posiadam Canona 1100D z kitowym obiektywem 18-55 IS II, ogólnie dla mnie daje rade normalnie ale chciałbym porobić zdjęcia przyrody, a szczególnie zwierząt bo mam w okolicy piękne lasy, jednak tym obiektywem nie da rady podejść dość blisko żeby coś sensownego zrobić:/

Mój budżet to około 1000zł, może być trochę więcej albo lepiej trochę mniej ;) Nie mam nic przeciwko używanemu obiektywowi jeżeli miałby być znacznie lepszy niż nowy za tą kasę. Tylko w razie używanego proszę o radę jak sprawdzić czy nie jest uszkodzony lub wadliwy.

Proszę o poradę jaki wybrać obiektyw który da mi największe zbliżenie (lub jak to się nazywa bo się nie mogę jeszcze ogarnąć w tej nomenklaturze optycznej), chodzi o to aby z większej odległości zrobić zdjęcie na którym będzie widać coś więcej niż krzaki ;)

Przejrzałem forum i inne stronki i znalazłem takie typy:
Canon 75-300mm
Canon 70-300mm
Sigma 70-300mm

Który z nich by był najlepszy dla mnie i jakie mniej więcej są różnice między dwoma pierwszymi bo testu pierwszego nie znalazłem. Ewentualnie może macie jakieś inne propozycje obiektywów dla mnie. Jestem otwarty na wszelkie sugestie.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Sunders - Wto 08 Maj, 2012

Canon EF-S 55-250mm f/4,5-5,6IS.
frugo - Wto 08 Maj, 2012

Dziękuje za odpowiedź.
A co przemawia bardziej za nim niż za tamtymi?

Ogólnie też go próbowałem porównać ale nie wiem jak się odnieść do maksymalnej ogniskowej. Czy na tym obiektywie uzyskam mniejsze zbliżenie, a lepszą jakość?

frugo napisał/a:
Czy na tym obiektywie uzyskam mniejsze zbliżenie, a lepszą jakość?

Tak.

frugo napisał/a:
co przemawia bardziej za nim niż za tamtymi?

Nieco lepsza jakość optyczna i obecność stabilizacji.

frugo - Wto 08 Maj, 2012