forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze cyfrowego aparatu kompaktowego - Problem z wyborem - skołowany amator

lolek00 - Pią 25 Maj, 2012
Temat postu: Problem z wyborem - skołowany amator
Od kilkunastu dni, czytam wiele rzeczy, testy aparatów, katalogi, opinie itd. Wybór jest spory, pewnie gdyby był mniejszy już dawno bym miał aparat :wink: ale chce go "dobrze kupić".

Jestem amatorem. Poszukuję aparatu który mógłbym zabierać na wycieczki rowerowe, i robić zdjęcia makro różnych szczegółów, jak i bliskich krajobrazów - wbrew pozorom nie musi być lekki, poręczny itd. Chodzi głównie o jakość zdjęć, dobry tryb auto I/LUB możliwości manualne.

Padłem początkowo ofiarą marketingowej strategii robienia aparatów z 20-32 krotnym optycznym zoomem. Już byłem niemal zauroczony CANONEM SX10 IS - dopóki nie zobaczyłem jego testów w tym portalu. No właśnie testy...

===
http://img843.imageshack....4/hpim0973j.jpg

To zdjęcie wykonałem aparatem HP Photosmart 945 który mój ojciec kupił za 150 złotych. Zrobiłem je trybem auto, z odległości ok 1,2-1,5m.

Może się nie znam. Ale kiedy oglądam zdjęcia z testów takich aparatów jak SX10 IS, czy jego poprzednik, (czy podobnej klasy Olympusy). To po powiększeniu ich, nawet przy zdjęciach zrobionych w ISO 100 - widzę większe szumy, i przekłamania niż w tym starym aparacie Hewlett Packard. Szukam aparatu do 600 złotych. I jestem kompletnie skołowany : / Mowa też oczywiście o używanych aparatach.

Po skromnym rekonesansie spostrzegłem że dla takiego amatora jak ja - nie mają sensu wyładowane pixelami matryce, przegięte zoomy których i tak nie ogarnia stabilizacja. I inne rzeczy... jednak wadą starych aparatów jest to że akumulatory szybko padają, i mają relatywnie mało opcji.