|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - Szeroki kąt (UWA) do APS-C Canon
przemo45 - Nie 27 Maj, 2012 Temat postu: Szeroki kąt (UWA) do APS-C Canon Witam,
od pewnego czasu zastanawiam się nad zakupem Tokiny 11-16,Tokiny 12-24 lub
Canona 10-22.Posiadam Tamrona 17-50 i brakuje mi nieraz szerszego kąta.
Proszę Was o poradę.
mozer - Nie 27 Maj, 2012
przemo45, jakie zastosowanie?
dcs - Nie 27 Maj, 2012
Tokina 12-24 II.
przemo45 - Nie 27 Maj, 2012
Trochę podróżuję i podczas robienia zdjęć w pomieszczeniach-świątynie,zamki,uliczki,
oraz widoki-mam wrażenie "wąskiego widzenia".
Czytam testy na optyczne.pl i problemy takich jak ja na forum i głowa mi pęka(dziś
całą niedzielę poświęciłem temu zagadnieniu).
Jesienią wybieram się do Wietnamu,stąd moje pytanie,bo mam jeszcze czas na opanowanie wybranego obiektywu.
ophiuchus - Nie 27 Maj, 2012
Canon 10-22.
[ Dodano: Nie 27 Maj, 2012 22:07 ]
Mogłem odświeżyć... skoro robisz sporo fotek w pomieszczeniach i w dodatku z ręki, to jednak proponuję Tokinę 11-16.
przemo45 - Nie 27 Maj, 2012
dodrze Tokina 12-24 ale opinie są że 11-16 lepsza,a mój Tamron 17-50 już kryje.
Sunders - Nie 27 Maj, 2012
przemo45 napisał/a: | Trochę podróżuję i podczas robienia zdjęć w pomieszczeniach-świątynie,zamki,uliczki,
oraz widoki |
Do zdjęć w pomieszczeniach najlepsza będzie IMO tokina 11-16/2,8.
moronica - Nie 27 Maj, 2012
przemo45, 11-16 jest o dzialke jasniejsza, 12-24 jest ostrzejsza i tansza
przemo45 - Nie 27 Maj, 2012
Statyw też używam,ale na wyjazdach zorganizowanych nie zawsze jest czas na rozstawienie i dlatego większość z ręki.
[ Dodano: Nie 27 Maj, 2012 22:24 ]
moronica,rozumiem co piszesz i nadal nie wiem co wybrać.
Może poczekać na Tokinę 11-16 II ?ale cena nowości będzie chyba za wysoka.
Sunders - Nie 27 Maj, 2012
przemo45 napisał/a: | Może poczekać na Tokinę 11-16 II ?ale cena nowości będzie chyba za wysoka. |
Sądząc po cenie 12-24 II, na pewno będzie "za wysoka"
mozer - Nie 27 Maj, 2012
przemo45, ja w podróży używam 10-22 (wziąłem ze wzgl. na większą uniwersalność niż 11-16) , ale do pomieszczeń faktycznie jest trochę ciemny. Jeśli nie cykasz nic wymagającego szybkiego AF, wziąłbym 11-16.
Sunders - Nie 27 Maj, 2012
mozer napisał/a: | używam 10-22 (wziąłem ze wzgl. na większą uniwersalność niż 11-16) |
Większa uniwersalność C10-22 bierze sie nie tylko z jego zakresu ale i z lepszego AF-a oraz istotnie mniejszego ciężaru
mozer - Nie 27 Maj, 2012
Sunders napisał/a: | nie tylko z jego zakresu |
Ależ ja tego absolutnie nie twierdzę i nic takiego nie napisałem
Sunders - Nie 27 Maj, 2012
mozer napisał/a: | nie tylko z jego zakresu
Ależ ja tego absolutnie nie twierdzę i nic takiego nie napisałem |
Tylko rozwinąłem to co napisałeś.Żadnych twierdzeń Ci nie wmawiam.Jesteś przewrażliwiony.
przemo45 - Nie 27 Maj, 2012
w takim razie porównując C10-22 i Tokinę:co z aberracją ?
ophiuchus - Pon 28 Maj, 2012
Wg testów optycznych Tokina nieco bardziej cierpi na tę przypadłość, Canon też się nie ustrzegł, ale jeśli nie dysponujesz jakimiś Lightroomami, etc, to w Canonowskim DPP łatwo ją usuniesz, naciskając tylko jeden guziczek. Z Tokiną tak łatwo nie będzie.
przemo45 - Pon 28 Maj, 2012
Prawdę mówiąc,cały dzisiejszy dzień zastanawiam się nad tym Canonem (jak już pisaliście-bardziej uniwersalny) i w moim amatorskim pstrykaniu chyba lepszy.
Biorę jeszcze pod uwagę Tokinę 12-24 (ostrość lepsza w testach) tylko nie wiem,
jak bardzo będzie mi brakowało 2mm na krótszym końcu?
ophiuchus-ca to jest Canonowski DPP?może to głupie pytanie,ale nie wiem.
mozer - Pon 28 Maj, 2012
przemo45, DPP to program dołączany na płycie do aparatów Canona.
Myślę, że tych 2 mm na długim końcu nie brakuje - zawsze większy problem jest na krótszym końcu
przemo45 - Pon 28 Maj, 2012
Bardzo dziękuję za wyjaśnienie kwestii DPP,natomiast który koniec jest dłuższy,
a który krótszy-pisząc o brakujących 2mm miałem na myśli różnicę 10/12.
Nie zastanawiałem się nad różnicą 20/24 , a może powinienem?
[ Dodano: Pon 28 Maj, 2012 23:55 ]
P.S
po nocach czytam "co zamiast kita do Canona"-bardzo ciekawe.
mozer - Pon 28 Maj, 2012
przemo45, a przepraszam, coś źle przeczytałem
Między 10 a 12 różnica może być już zauważalna, między 20 a 24 też, ale jednak mniej. Poza tym z 20 przycropujesz do 24, odwrotnie nie
przemo45 - Wto 29 Maj, 2012
jasne !!!!!! ale mi wstyd....dziękuję i wracam do lektury
fatman - Wto 29 Maj, 2012
Brać Canona 10-22. Szkło jest świetne !
Sunders - Wto 29 Maj, 2012
przemo45 napisał/a: | pisząc o brakujących 2mm miałem na myśli różnicę 10/12.
Nie zastanawiałem się nad różnicą 20/24 , a może powinienem? |
T12-24 aberruje jeszcze bardziej niż 11-16.
Pozostań przy dylemacie C10-22 v. T11-16
dcs - Wto 29 Maj, 2012
przemo45 napisał/a: | pisząc o brakujących 2mm miałem na myśli różnicę 10/12.
Nie zastanawiałem się nad różnicą 20/24 , a może powinienem? |
C10-22 winietuje jeszcze bardziej niż 11-16.
Pozostań przy dylemacie T11-16 v. T12-24
muzyk - Wto 29 Maj, 2012
Tokina 11-16 2.8. Najostrzejsze szkło dedykowane dla APS-C.
jaad75 - Wto 29 Maj, 2012
Zdecydowanie 11-16/2.8. Światło jest tu znacznie ważniejsze niż zakres. A wspomniane aberracje chromatyczne, to żaden problem - ostatni Lightroom radzi sobie ze wszystkimi ich typami znakomicie.
mozer - Wto 29 Maj, 2012
Na szerokim końcu jest to 2.8 vs 3.5, więc nie przesadzajmy...
jaad75 - Wto 29 Maj, 2012
Zwłaszcza, że 12-24 jest f/4... Poza tym, między f/3.5, a f/2.8 mamy różnicę czasu jak między 1/60, a 1/100s, a przy fotografii ruchomych obiektów jest to często różnica krytyczna.
mozer - Wto 29 Maj, 2012
Nie upieram się, ale f/2.8 przy słabym świetle to też ciemnica 3.5 to było odnośnie 10-22.
jaad75 - Wto 29 Maj, 2012
mozer napisał/a: | Nie upieram się, ale f/2.8 przy słabym świetle to też ciemnica | Właśnie dlatego zejście poniżej tej granicy przy założeniu, że zdjęcia będą robione w słabym świetle jest tym bardziej bez sensu.
dcs - Wto 29 Maj, 2012
muzyk, muzyk napisał/a: | Tokina 11-16 2.8. Najostrzejsze szkło dedykowane dla APS-C |
W jakim sensie najostrzejsze,
bo chyba nie rozdzielczości?
Tu ze starą 12-24:
http://tnij.org/quz1
jaad75 - Wto 29 Maj, 2012
dcs, tyle, że 11-16 osiąga wyniki zbliżone (IMHO, wbrew temu co twierdzi DxO, lepsze) do pierwszej wersji 12-24 na f/4, a posiada jeszcze w pełni użyteczne f/2.8.
dcs - Wto 29 Maj, 2012
jaad75,
No nie wiem. We wszystkich testach na 2.8 mydli brzeg /potem też tak sobie/.
12-24 na mniej napakowanych puszkach trochę mniej błyszczy, ale i tak daje najwyższą rozdzielczość /nawet po przymknięciu T11-16 do f/4 /.
muzyk - Wto 29 Maj, 2012
dcs napisał/a: | W jakim sensie najostrzejsze, |
Miałem na myśli oczywiście szkło ultra szerokokątne.
Owszem, jest jeszcze super ostra sigma 8-16. O niej zapomniałem.
Czy ostrzejsza od 11-16? Może.
Poza tym, przypominam, że w razie "w" 11-16 Tokinę można użyć przy 15-16 mm na FF.
jaad75 - Wto 29 Maj, 2012
dcs napisał/a: | We wszystkich testach na 2.8 mydli brzeg /potem też tak sobie/. | Mydli na f/2.8 jak zwykle, ale bez przesady. Potem jest już bardzo dobrze. Jak dla mnie to f/2.8 jest bez problemu do użytku, bardziej mnie przekonuje niż, np. 24mm@f/4 w Tokinie 12-24, chociaż może teraz bardziej mam w pamięci zachowanie Pentaksowej wersji tego szkła, która ma poważne problemy z celnością na długim końcu.
[ Dodano: Wto 29 Maj, 2012 13:45 ]
muzyk napisał/a: | Owszem, jest jeszcze super ostra sigma 8-16. O niej zapomniałem.
Czy ostrzejsza od 11-16? Może. | Jest przede wszystkim superszeroka, a czy superostra?...
Jak dla mnie jest też przede wszystkim superciemna...
Z Sigm, wolalbym 10-20 w wersji f/3.5.
mozer - Wto 29 Maj, 2012
jaad75, ja wiem, że wszystko z logiem "Canon" jest wg Ciebie do kitu, ale naprawdę 10-22 ma sporo zalet w stosunku do konkurencji.
jaad75 - Wto 29 Maj, 2012
mozer, jakich?...
muzyk - Wto 29 Maj, 2012
jaad75 napisał/a: | Jest przede wszystkim superszeroka, a czy superostra?...
Jak dla mnie jest też przede wszystkim superciemna... |
Wszystkie 3 punkty razem.
kozidron - Wto 29 Maj, 2012
jaad75 napisał/a: | mozer, jakich?... |
jaad75, canon ma lepszy af i to jest jakaś zaleta, nie zawsze jest tak, że na szerokim ten af jest zbędny. Jeżeli robiłbym krajobraz wolałbym canona, w tym przypadku jednak tokina lepiej sie sprawdzi.
Poza tym, odnosząc się do zalet na tle konkurencji, to na pewno solidność szczególnie jak sie trzyma te wydmuszki od tamrona (tokiny nie mam tu na myśli).
mozer, wielokrotnie wałkowałem ten temat pod puszkę canona i za tokiną przemawia jednak więcej. Ta jedna działka na poczatku zakresu często ratuje ujecie.
jaad75 - Wto 29 Maj, 2012
kozidron napisał/a: | canon ma lepszy af i to jest jakaś zaleta, nie zawsze jest tak, że na szerokim ten af jest zbędny. Jeżeli robiłbym krajobraz wolałbym canona | Rozumiem, że ten lepszy AF, to w kwestii krajobrazu?
kozidron napisał/a: | Poza tym, odnosząc się do zalet na tle konkurencji, to na pewno solidność szczególnie jak sie trzyma te wydmuszki od tamrona (tokiny nie mam tu na myśli). | No więc właśnie, solidność Tokina vs Canon wygląda dla Tokiny bardzo dobrze.
Sunders - Wto 29 Maj, 2012
jaad75 napisał/a: | solidność Tokina vs Canon wygląda dla Tokiny bardzo dobrze. |
A orientuje się ktoś jak sprawy się mają obecnie z serwisem tokiny, gwarancyjnym i pogwarancyjnym w PL
jaad75 - Wto 29 Maj, 2012
Sunders, wiem, że w Krakowie na Czapskich jest autoryzowany serwis...
Sunders - Wto 29 Maj, 2012
Ten serwis istnieje od 2006r., ale w swoim czasie miał poważne problemy z pozyskiwaniem części do napraw.
kozidron - Wto 29 Maj, 2012
jaad75 napisał/a: | Rozumiem, że ten lepszy AF, to w kwestii krajobrazu? |
Kurde faja i nie domysliłeś się dlaczego wolałbym canona jeżeli do landszaftów, bo po przymknieciu jest lepszy optycznie od tokiny.
Jeżeli robiłbym fotki gdzie potrzebowałbym af-u też wybrałbym canona, dlaczego na tym forumie istnieje przekonanie, że w obiektywie szerokokątnym nie potrzeba af-u, to że ty nie robisz takich zdjęć, nie znaczy że wszyscy tak muszą.
jaad75 napisał/a: | No więc właśnie, solidność Tokina vs Canon wygląda dla Tokiny bardzo dobrze. |
To prawda tokina jest solidna ale nie lansuj tezy, że tokina jest solidniej zbudowana od canona.
jaad75, widzę że na siłę chcesz udowadniać nieprawdziwe tezy, czyżby uczulenie na canona
Mimo wszystko pod takie zastosowania wziąłbym tokine, bo moze kiedyś to 2.8 uratuje ujęcie, chociaż rozsądny człowiek i tak przymknie chociaż o jedną działkę, szczególnie przy streecie, nie wpominając o architekturze oraz widoczkach o ktorych to własnie mówił autor wątku.
Ps. jaad75, moze doradź koledzę, zeby sprzedał 50D, bo canonem nie da się robic zdjęć przecież
mozer - Wto 29 Maj, 2012
AF (USM), dystorsja, odblaski.
kozidron napisał/a: | mozer, wielokrotnie wałkowałem ten temat pod puszkę canona i za tokiną przemawia jednak więcej. Ta jedna działka na poczatku zakresu często ratuje ujecie. |
OK, ja się z tym zgadzam, ale pod zastrzeżeniem, które podałem - nie potrzebujemy AF sprawnego w dynamicznych scenach.
jaad75 - Wto 29 Maj, 2012
kozidron napisał/a: | Kurde faja i nie domysliłeś się dlaczego wolałbym canona jeżeli do landszaftów, bo po przymknieciu jest lepszy optycznie od tokiny. | No nie bardzo, a przynajmniej nie na najszerszym kącie (wg. Optycznych).
kozidron napisał/a: | Jeżeli robiłbym fotki gdzie potrzebowałbym af-u też wybrałbym canona, dlaczego na tym forumie istnieje przekonanie, że w obiektywie szerokokątnym nie potrzeba af-u, to że ty nie robisz takich zdjęć, nie znaczy że wszyscy tak muszą. | Ależ zdarza się, że jest przydatny i wygodny, ale ten z Tokiny wystarczy.
kozidron napisał/a: | To prawda tokina jest solidna ale nie lansuj tezy, że tokina jest solidniej zbudowana od canona. | Jest zbudowana na podobnym poziomie, chociaż akurat od tego Canona robi solidniejsze wrażenie głównie przez wyraźnie większą masę przy zbliżonych rozmiarach.
kozidron napisał/a: | jaad75, widzę że na siłę chcesz udowadniać nieprawdziwe tezy, czyżby uczulenie na canona | W którym miejscu te "nieprawdziwe tezy"? Zacytuj może...
kozidron napisał/a: | jaad75, moze doradź koledzę, zeby sprzedał 50D, bo canonem nie da się robic zdjęć przecież | Nie pyta o korpus, a o szkło.
mozer napisał/a: | AF (USM), dystorsja, odblaski. | O AF już było, a jeśli chodzi o dystorsję i odblaski, to zdecydowanie najlepiej wypada wspomniana Sigma 10-20.
mozer napisał/a: | ja się z tym zgadzam, ale pod zastrzeżeniem, które podałem - nie potrzebujemy AF sprawnego w dynamicznych scenach. | Tylko na małej odległości ostrzenia, bo w ciemnym szerokim szkle akurat w innych przypadkach nie trzeba super sprawnego AF.
kozidron - Sro 30 Maj, 2012
jaad75 napisał/a: | No nie bardzo, a przynajmniej nie na najszerszym kącie (wg. Optycznych). |
bo mówisz tylko o rozdzielczości a różnica jest kolosalna, prawda ?
jaad75 napisał/a: | Ależ zdarza się, że jest przydatny i wygodny, ale ten z Tokiny wystarczy. |
jest słaby i trzeba sie go nauczyć, nawet na innych systemach niż canon, uzywałem jej jeszcze na nikonie
jaad75 napisał/a: | Jest zbudowana na podobnym poziomie, chociaż akurat od tego Canona robi solidniejsze wrażenie głównie przez wyraźnie większą masę przy zbliżonych rozmiarach. |
akurat masa nie zawsze ma wpływ na solidność, w tym przypadku szczelność jest istotniejsza.
jaad75 napisał/a: | W którym miejscu te "nieprawdziwe tezy"? Zacytuj może... |
mianowicie, w tym :
jaad75 napisał/a: | No więc właśnie, solidność Tokina vs Canon wygląda dla Tokiny bardzo dobrze. |
sugerujesz, ze tokina jest solidniejsza a to nieprawda
jaad75 napisał/a: | O AF już było, a jeśli chodzi o dystorsję i odblaski, to zdecydowanie najlepiej wypada wspomniana Sigma 10-20. |
Miałeś tą sigmę w rękach ?
jaad75 napisał/a: | Tylko na małej odległości ostrzenia, bo w ciemnym szerokim szkle akurat w innych przypadkach nie trzeba super sprawnego AF. |
pewnie, jak przymkniesz do f5.6 i ustawisz od 0,7 do ~ na mf to nie potrzeba
Tylko, ze to nie jest uszczypliwa uwaga, żeby było jasne, szerokie ujecia po prostu często lepiej tak robić
jaad75 - Sro 30 Maj, 2012
kozidron napisał/a: | bo mówisz tylko o rozdzielczości a różnica jest kolosalna, prawda ?
| Kolosalna różnica, to stałe f/2.8.
kozidron napisał/a: | akurat masa nie zawsze ma wpływ na solidność, w tym przypadku szczelność jest istotniejsza.
| Akurat dla wrażenia solidności duża masa i materiał z którego wykonano Tokinę ma zdecydowanie większe znaczenie. Mam uszczelniane 18-55 - jakoś wcale nie robi solidnego wrażenia...
BTW, akurat 10-22 uszczeniane nie jest, więc mimo wszystko o szczelności ciężko mówić...
kozidron napisał/a: | sugerujesz, ze tokina jest solidniejsza a to nieprawda | Sugeruję, że robi conajmniej tak samo solidne, a nawet solidniejsze wrażenie, bo tylko o wrażeniu mogę mówić. Zresztą nie przypuszczam, żeby ktokolwiek, kto miał oba szkła w ręce miał inne zdanie.
kozidron napisał/a: | Miałeś tą sigmę w rękach ? | F/3.5 - nie miałem okazji. Miałem w rękach poprzedni model ze zmiennym światłem.
Sunders - Sro 30 Maj, 2012
jaad75 napisał/a: | dla wrażenia solidności duża masa i materiał z którego wykonano Tokinę ma zdecydowanie większe znaczenie |
jaad75 napisał/a: | Mam uszczelniane 18-55 - jakoś wcale nie robi solidnego wrażenia |
jaad75 napisał/a: | Sugeruję, że robi conajmniej tak samo solidne, a nawet solidniejsze wrażenie, bo tylko o wrażeniu mogę mówić. |
jaad75, Ty jesteś sensualistą sprzętowym Czyżbyś rzeczywiście uważał, że wrażenie które "robi" obiektyw jest istotniejsze od jego właściwości optycznych i mechanicznych
jaad75 - Sro 30 Maj, 2012
Sunders, trzymałeś w ręku tę Tokinę? Na jakiej innej podstawie możesz mówić o solidności jeśli nie na podstawie wrażeń organoleptycznych? Rozbierałeś te obiektywy? Przeprowadzałeś jakieś testy na wytrzymałość?
Własności optyczne są przecież znane i nic nowego tu nie napiszemy.
Sunders - Sro 30 Maj, 2012
jaad75 napisał/a: | trzymałeś w ręku tę Tokinę? |
Tak.Canona i obie sigmy również.
jaad75 napisał/a: | Na jakiej innej podstawie możesz mówić o solidności jeśli nie na podstawie wrażeń organoleptycznych? |
Musiałbym dłuższy czas używać żeby coś powiedzieć.IMHO same organoleptyczne wrażenia to mało.Dlatego nic nie pisałem o ich "solidności".
jaad75 napisał/a: | Rozbierałeś te obiektywy? |
Nie.A Ty rozbierałeś
jaad75 napisał/a: | Przeprowadzałeś jakieś testy na wytrzymałość? |
Nie.Dla mnie istotne są własności optyczne i wygoda użytkowania.Dlatego napisałem, że IMO warto rozważać Tokinę i Canona.Nie znajduję powodów dla kupowania sigm - no chyba że cena byłaby bardzo atrakcyjna, ale obecnie nowe sigmy są IMO relatywnie za drogie.
A Ty przeprowadzałeś takie testy
jaad75 - Sro 30 Maj, 2012
Sunders napisał/a: | Nie znajduję powodów dla kupowania sigm | Ja znajduję - stałe światło, bardzo dobre własności optyczne i całkiem przyzwoite mechaniczne (no chyba, że wersja f/3.5 jest pod tym względem gorsza od poprzednika?).
Sunders napisał/a: | A Ty przeprowadzałeś takie testy | Napisałem wyżej chyba dostatecznie jasno. Proponuję przeczytać jeszcze raz, jeśli nie załapałeś.
Sunders - Sro 30 Maj, 2012
jaad75 napisał/a: | Ja znajduję - stałe światło, bardzo dobre własności optyczne i całkiem przyzwoite mechaniczne |
jaad75, posiadasz którąś, skoro są takie dobre
jaad75 - Sro 30 Maj, 2012
Sunders napisał/a: | jaad75, posiadasz którąś, skoro są takie dobre | Gdyby 11-16 występowała w wersji pod Pentaksa, to z pewnością wymieniłbym 12-24/4 na nią, na Sigmę 10-22/3.5 teraz nie widzę sensu wymiany, a w czasach, gdy kupowałem 12-24, Sigma była tylko w wersji ze zmiennym światłem, co wykluczało ją z kręgu moich zainteresowań.
Sunders - Sro 30 Maj, 2012
jaad75 napisał/a: | Gdyby 11-16 występowała w wersji pod Pentaksa, to z pewnością wymieniłbym 12-24/4 na nią |
Teraz chyba lepiej rozumiem/=załapuję /. Ani Canona10-22 ani Tokiny 11-16 choćbyś chciał, pod Pentaxa nie podepniesz, obiektywów Pentaxa o podobnych własnościach optycznych raczej brak, więc "znajdujesz powody" do zakupu sigm - bo co Ci pozostaje
jaad75 napisał/a: | na Sigmę 10-22/3.5 teraz nie widzę sensu wymiany |
A ja widzę. Taka Sigma, gdyby była, o zakresie ogniskowych jak w Canonie i stałym świetle, może jeszcze z HSM-em, mogłaby być interesująca. Sam pisałeś, że stałe światło jest dlla Ciebie ważne .
jaad75 - Sro 30 Maj, 2012
Sunders napisał/a: | obiektywów Pentaxa o podobnych własnościach optycznych raczej brak, więc "znajdujesz powody" do zakupu sigm - bo co Ci pozostaje | Przecież wspomniane wcześniej 12-24/4, to wspólna konstrukcja Pentaksa i Tokiny... 11-16, zresztą też i liczyłem na nie w wersji DA*, ale niestety nie weszło do produkcji i pewnie już nie wejdzie, bo Pentax planuje wypuścić tu zupelnie inny obiektyw. A powodów do do kupienia Sigm nie muszę znajdować - 10-20/3.5 jest z pewnością szkłem godnym uwagi.
Sunders napisał/a: | A ja widzę. Taka Sigma, gdyby była, o zakresie ogniskowych jak w Canonie i stałym świetle, może jeszcze z HSM-em, mogłaby być interesująca. Sam pisałeś, że stałe światło jest dlla Ciebie ważne . | Rozważałem sprzedaż 12-24/4 i zakup 10-20/3.5, ale doszedłem do wniosku, że zysk na tym, na czym mi najbardziej zależy, czyli na świetle jest zbyt niski, zwłaszcza, że mam jeszcze FE zaczynający się światłem 3.5 i zawsze mogę sobie wyprostować. Teraz wróciłem do pomysłu dokupienia raczej Sigmy 20/1.8 na koncerty, ale nie pali mi się - będzie mi potrzebna, to kupię.
przemo45 - Sro 30 Maj, 2012
Czytanie Waszych porad,powoduje u mnie wewnętrzną "walkę",między Canonem 10-22
a Tokiną 11-16.
Body nie zmienię,bo na pełną klatkę mnie nie stać,a chyba taka zmiana byłaby sensowna.
Zmiana systemu nie wchodzi w grę-moja pierwsza lustrzanka,analog,prezent,sentyment
to Canon.
Nadal czytam i "walczę" z myślami-dzisiaj Tokina,wczoraj Canon,przedwczoraj Tokina.....
Przypomina mi to nieustającą walkę o POKÓJ,PLONY i PLAN w słusznie minionym systemie.
[ Dodano: Sro 30 Maj, 2012 19:28 ]
Wybaczcie mi,ale Sigmy nie "czuję"(może niesłusznie ale tak już mam).
Sunders - Sro 30 Maj, 2012
przemo45, IMHO sprawa jest prosta: jeśli priorytetem jest światło - bierz Tokinę, jeśli nie - bierz canona
przemo45 - Sro 30 Maj, 2012
Co z serwisem Tokiny?
Jest poza Krakowem np.Poznań
[ Dodano: Sro 30 Maj, 2012 20:02 ]
światło-piękna sprawa.
jaad75 - Sro 30 Maj, 2012
A ja bym brał w kolejności (z propozycji które tu padły):
1. 11-16/2.8
2. 10-20/3.5
3. 10-22/3.5-4.5 lub 12-24/4.
[ Dodano: Sro 30 Maj, 2012 20:15 ]
przemo45 napisał/a: | Co z serwisem Tokiny?
Jest poza Krakowem np.Poznań | Skontaktuj się z dystrybutorem.
przemo45 - Sro 30 Maj, 2012
Dzięki.
czyli jestem w punkcie wyjścia z tą różnicą,że doszła Tokina 12-24.
A tak poważnie,to bardzo wszystkim dziękuję za rady oraz wymianę poglądów między
sobą-sporo mi dały.
Nadal będę śledził temat , a o ewentualnym zakupie powiadomię.
Jeszcze nie zdecydowałem.
"Przejdę się i zastanowię"-jak mówił Dyzma.
kozidron - Czw 31 Maj, 2012
jaad75 napisał/a: | Sunders, trzymałeś w ręku tę Tokinę? Na jakiej innej podstawie możesz mówić o solidności jeśli nie na podstawie wrażeń organoleptycznych? Rozbierałeś te obiektywy? Przeprowadzałeś jakieś testy na wytrzymałość?
Własności optyczne są przecież znane i nic nowego tu nie napiszemy. |
jaad75, kręciłeś pierścieniami tokiny ? Bo mam wrażenie, że ty tego obiektywu nie trzymałeś w rękach To teraz pokręć pierścieniami w canonie i przestań wreszcie sugerować, że tokina jest równie solidna jak canon albo nawet solidniejsza
jaad75 napisał/a: | Kolosalna różnica, to stałe f/2.8. |
tego nie kwestionuje
jaad75 napisał/a: | Sugeruję, że robi conajmniej tak samo solidne, a nawet solidniejsze wrażenie, bo tylko o wrażeniu mogę mówić. Zresztą nie przypuszczam, żeby ktokolwiek, kto miał oba szkła w ręce miał inne zdanie. |
czyli nie miałem tych obiektywów w ręku, bo mam inne zdanie niż ty, zaznaczam Ci, że mówie o solidności w kontekscie wcześniejszej rozmowy, mianowicie że canon nie ma żadnych zalet
jaad75 napisał/a: | F/3.5 - nie miałem okazji. Miałem w rękach poprzedni model ze zmiennym światłem. |
no to widzę wiesz o czym mowa
Mimo wszystko na miejscu autora wybrałbym tokine, właśnie ze wzgledu na 2.8
jaad75 - Czw 31 Maj, 2012
kozidron napisał/a: | jaad75, kręciłeś pierścieniami tokiny ? Bo mam wrażenie, że ty tego obiektywu nie trzymałeś w rękach To teraz pokręć pierścieniami w canonie i przestań wreszcie sugerować, że tokina jest równie solidna jak canon albo nawet solidniejsza
| Kręciłem i nie zauważyłem nic niepokojącego, a wręcz przeciwnie.
kozidron napisał/a: | czyli nie miałem tych obiektywów w ręku, bo mam inne zdanie niż ty, zaznaczam Ci, że mówie o solidności w kontekscie wcześniejszej rozmowy, mianowicie że canon nie ma żadnych zalet | Ty miewasz programowo inne zdanie, tylko dlatego, by inne zdanie mieć, a OP polecam po prostu wziąć oba szkła do ręki i przekonać się kto ma rację...
kozidron napisał/a: | no to widzę wiesz o czym mowa | O tym konkretnym modelu wypowiadam się wyłącznie na podstawie tego, co przeczytałem - twierdzisz, że jest gorzej wykonana od wersji 4-5.6?
dcs - Czw 31 Maj, 2012
Albo ktoś używa Tokinę 11-16 na pełnej dziurze, albo jakość jest dla niego priorytetem. Zysk z niezwiększania ISO przy nieprzymykaniu przysłony byłby tylko wtedy jakby trzeba by było przy przymknięciu na f/4 wejść na 6400ISO na rzeczonym 50D. W pozostałych przypadkach wolałbym ją o jedną działkę przymkniętą.
Na F/4 Tokina 12-24 jest ostrzejsza niż T11-16, więc nie widzę sensu kupowania tej drugiej.
kozidron - Czw 31 Maj, 2012
jaad75 napisał/a: | Ty miewasz programowo inne zdanie, tylko dlatego, by inne zdanie mieć, a OP polecam po prostu wziąć oba szkła do ręki i przekonać się kto ma rację... |
Czy ja uzywam równie wiotkich argumentów pokroju: wszystko co jest z logiem canona jest gorsze a w najlepszym wypadku złe? Mam rozmawiać z tobą na tym samym poziomie, że twoje zdanie zamyka się tylko (w wielkim skrócie) na tym, że canon jest słaby ?
Naprawdę mi się nie chce, bo wole przełączać się z mf na af i odwrotnie na canonie i wole gumy z canona niż z tokiny.
Widzę, że umkneło ci to, że ja autorowi również polecam tokinę, własnie ze wzgledu na 2.8 ale na pewno, nie będę twierdził że jest solidniejsza.
jaad75 napisał/a: | F/3.5 - nie miałem okazji. Miałem w rękach poprzedni model ze zmiennym światłem. |
Nie miałeś tego szkła w rękach, dlaczego go komus polecasz, to niepodobne do Ciebie.
jaad75 napisał/a: | tym konkretnym modelu wypowiadam się wyłącznie na podstawie tego, co przeczytałem - twierdzisz, że jest gorzej wykonana od wersji 4-5.6? |
Nie w ogóle nie będę się wypowiadał o tym modelu(3.5), miałem go na 15minut w rękach, poprzednią wersje serwis naprawiał mi 3 krotnie(bezskutecznie), był to najgorzej wykonany obiektyw z af-em jaki kiedykolwiek posiadałem, w nastepnym wymienionym egzemplarzu miałem już usterki innego rodzaju(których również serwis nie był w stanie usunąć).
jaad75 - Czw 31 Maj, 2012
dcs napisał/a: | Albo ktoś używa Tokinę 11-16 na pełnej dziurze, albo jakość jest dla niego priorytetem. Zysk z niezwiększania ISO przy nieprzymykaniu przysłony byłby tylko wtedy jakby trzeba by było przy przymknięciu na f/4 wejść na 6400ISO na rzeczonym 50D | Przesadzasz.
kozidron napisał/a: | Czy ja uzywam równie wiotkich argumentów pokroju: wszystko co jest z logiem canona jest gorsze a w najlepszym wypadku złe? Mam rozmawiać z tobą na tym samym poziomie, że twoje zdanie zamyka się tylko (w wielkim skrócie) na tym, że canon jest słaby ? | Zacytuj. Gdyby wspomniany Canon miał stałe chociaż f/3.5, to uważałbym go za godnego uwagi, tyle. Z takimi parametrami uważam go za wybór równie mało atrakcyjny, co 12-24/4.
kozidron napisał/a: | Naprawdę mi się nie chce, bo wole przełączać się z mf na af i odwrotnie na canonie i wole gumy z canona niż z tokiny. | No więc wreszcie jakiś konkret... Nie wiem, jak przełącznik AF/MF ma się do solidności Tokiny, ale fakt, nie jest to szczególnie fajny patent, ale też tragedii nie ma. Natomiast gumy...
kozidron napisał/a: | Widzę, że umkneło ci to, że ja autorowi również polecam tokinę, własnie ze wzgledu na 2.8 ale na pewno, nie będę twierdził że jest solidniejsza.
| Twierdzę, że robi conajmniej równie solidne, a nawet solidniejsze wrażenie. Napisałem też dlaczego.
kozidron napisał/a: | Nie miałeś tego szkła w rękach, dlaczego go komus polecasz, to niepodobne do Ciebie. | Napisałem:
Cytat: | Z Sigm, wolalbym 10-20 w wersji f/3.5. | W odpowiedzi na propozycję 8-16. Napisałem też, że zastanawiałem się nad tym szkłem (ze względu na wyniki testów i ciut lepsze światło), ale doszedłem do wniosku, że w moim przypadku wymiana nie ma sensu. Gdybym nie miał 12-24/4 i był na kupnie UWA, na pewno nadal brałbym je pod uwagę.
kozidron napisał/a: | Nie w ogóle nie będę się wypowiadał o tym modelu(3.5), miałem go na 15minut w rękach, poprzednią wersje serwis naprawiał mi 3 krotnie(bezskutecznie), był to najgorzej wykonany obiektyw z af-em jaki kiedykolwiek posiadałem, w nastepnym wymienionym egzemplarzu miałem już usterki innego rodzaju(których również serwis nie był w stanie usunąć). | Widać Sigmy mają bardzo nierówne egzemplarze, bo kumpel używa tego szkła do dziś (będzie już pewnie z 5 lat) i nic mu się z nim nie dzieje, poza tym, że zewnetrzna powłoka wygląda tak sobie, ale to akurat nic niezwykłego u Sigm z tamtego okresu...
Sunders - Czw 31 Maj, 2012
jaad75 napisał/a: | Nie wiem, jak przełącznik AF/MF ma się do solidności Tokiny, ale fakt, nie jest to szczególnie fajny patent, ale też tragedii nie ma. |
Przełączanie AF/MF w canonie jest znacznie wygodniejsze, poza tym canon ma FTM.
przemo45 - Czw 31 Maj, 2012
Mam pytanie,czy Tokiny są równie niepowtarzalne jakościowo jak Sigmy? tzn. czy przy
zakupie trzeba być uczulonym i podpinać egzemplarze do body?
To samo tyczy się omawianego Canona.
Sunders - Czw 31 Maj, 2012
przemo45 napisał/a: | czy Tokiny są równie niepowtarzalne jakościowo jak Sigmy? |
Z tego co czytałem, to obecnie są bardziej powtarzalne niż sigmy, choć w przeszłości bywały "równie powtarzalne".
przemo45 napisał/a: | To samo tyczy się omawianego Canona. |
Canony są bardziej powtarzalne niż sigmy i tokiny.
przemo45 napisał/a: | czy przy zakupie trzeba być uczulonym i podpinać egzemplarze do body? |
W przypadku sigm jest to konieczne, w przypadku tokiny niekonieczne, a w przypadku canona zbędne.
przemo45 - Czw 31 Maj, 2012
Dzięki Sunders
jaad75 - Pią 01 Cze, 2012
Sunders napisał/a: | a w przypadku canona zbędne. | Jak wiemy z licznych przykładów, to nie jest prawda. Obecnie trzeba się liczyć, że każdemu może trafić się bubel (czy np. obiektyw nie pracujący prawidłowo z danym body), no może poza chlubnymi wyjątkami, typu Zeiss, czy Leica.
komor - Pią 01 Cze, 2012
Z licznych? Chyba z nielicznych, ale fakt, obecnie wszystkiego trzeba pilnować. I z każdym kolejnym wzrostem megapikseli trzeba będzie pilnować bardziej.
jaad75 - Pią 01 Cze, 2012
komor, troche tego było, na tym i innych forach. Nawet w testach buble się trafiały... Ja bym sprawdzał jednak wszystkie szkła niezależnie od znaczka...
kozidron - Pią 01 Cze, 2012
jaad75 napisał/a: | Jak wiemy z licznych przykładów, to nie jest prawda. |
i znowu ten zły canon, krucjata ? Canon jest zły
jaad75 napisał/a: | Nawet w testach buble się trafiały... |
Wiesz co zauważyłem, że szkła sigmy, które trafiają do testów w wiekszości przypadków nie notowały zadnych wpadek (takich które powinna wykluczyć kontrola jakości) i to nie tylko na tym portalu. Niestety rzeczywistość pokazuje, że jest dokładnie odwrotnie, kiedy jesteś zwykłym "szaraczkiem" okazuje się, że kupując właśnie sigmy masz największe kłopoty i to nie tylko na canonie.
jaad75 napisał/a: | Ja bym sprawdzał jednak wszystkie szkła niezależnie od znaczka... |
+1
Sunders - Sob 02 Cze, 2012
jaad75 napisał/a: | Obecnie trzeba się liczyć, że każdemu może trafić się bubel (czy np. obiektyw nie pracujący prawidłowo z danym body), no może poza chlubnymi wyjątkami, typu Zeiss, czy Leica. |
jaad75 jaki "szeroki kąt" Zeiissa lub Leici zaproponujesz przemo45 do 50D
jaad75 napisał/a: | Sunders napisał/a:
a w przypadku canona zbędne.
Jak wiemy z licznych przykładów, to nie jest prawda. |
jaad75, to podaj te "liczne przykłady" wadliwego współdziałania canona 10-22 z 50D
kozidron - Sob 02 Cze, 2012
Sunders, nawet ja zrozumiałem, że jaad75, mówił ogólnie. Zdarzają się wpadki wszystkim producentom, niestety kiedyś nie do pomyślenia, teraz to już coraz częściej.
Ja natomiast zauwazyłem, że obiektywy sigmy, które trafiają choćby tutaj(na optyczne) do testów nie notują nigdy wpadek związanych z wykluczeniem ich z obiegu przez kontrole jakości, niestety w realu jest inaczej
przemo45 - Sob 02 Cze, 2012
Wczoraj w sklepie do mojego Canona 50d podpiąłem C 10-22 i zrobiłem parę zdjęć.
W poniedziałek podpinam T 11-16.
Potem porównam.
[ Dodano: Sob 02 Cze, 2012 21:13 ]
Zdjęcia z C10-22 całkiem,całkiem...
mozer - Nie 03 Cze, 2012
przemo45, imho jakby to był obiektyw 10-22 f/3.5 to byłoby świetnie, tak pozostaje pewien niedosyt. Przy krajobrazie oczywiście to nie przeszkadza
mir - Wto 12 Cze, 2012
Miałem ten dylemat 1,5 roku temu. Po długich i ciężkich dylematach mam Sigmę 10-20/3,5. A miałem 2 Tokiny 11-16/2,8 niestety mimo zakupu w renomowanym sklepie nie udało się dopasować Tokiny do mojego 50D. Nie wiem dlaczego, mydło i jeszcze raz mydło. Nie pomagało nic. Stwierdzono, że Tokiny ciężko współpracują z 50D. Mam teraz Sigmę i mogę o niej trochę opowiedzieć.
kozidron - Sro 13 Cze, 2012
mir napisał/a: | Stwierdzono, że Tokiny ciężko współpracują z 50D. |
mir, ale kto stwierdził ? Pan ze sklepu, znawca z wąsami, czy sprzedawca z media marketu ?
Bo u mnie ta tokina działała poprawnie z 40D, 50D, 7D a nawet z 400D.
Sunders - Sro 13 Cze, 2012
mir napisał/a: | Stwierdzono, że Tokiny ciężko współpracują z 50D. |
Pierwszy raz spotykam się z taką teorią. Próbowałem z moim 50D i nie mogę potwierdzić jej prawdziwości.
mir - Sro 13 Cze, 2012
No nie chcę podawać kto ale baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaardzo byście się zdziwili KTO to był. W każdym razie jestem zadowolony z Sigmy 10-20/3,5 aczkolwiek na 10mm to nie jest mistrzostwo świata, jednak gdy oglądałem FF z 16-35/2,8 to szału na rogach też nie ma. Jeśli chodzi o szczególy to jestem do dyspozycji. Tokina faktycznie się nie sprawdzała poza tym 16 mm to trochę mało i musiałem zapinać Tamrona 17-502,8 a w przy Sigmie te 4 mm więcej to jest dużo.
jaad75 - Czw 14 Cze, 2012
mir napisał/a: | No nie chcę podawać kto ale baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaardzo byście się zdziwili KTO to był. | A z jakiego miasta?...
kozidron - Czw 14 Cze, 2012
mir napisał/a: | No nie chcę podawać kto ale baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaardzo byście się zdziwili KTO to był. W każdym razie jestem zadowolony z Sigmy 10-20/3,5 |
pewnie sigma nie schodziła z półek
mir napisał/a: | a w przy Sigmie te 4 mm więcej to jest dużo. |
4mm to z "przodu" może być dużo, z "tyłu" już nie robi, takie rzeczy zauważa nawet poczatkujący.
mir, stwarzasz dość mocne wrażenie nieobanglanego w temacie, podejrzewam, że ten fachowiec to wyczuł.
mir napisał/a: | byście się zdziwili KTO to był. |
Moim zdaniem powinieneś powiedzieć kto to był, no chyba że to partner optycznych, wtedy lepiej nie bo to grozi banem. No chyba że to ktoś kto odbierał od Arka puchar, to też lepiej nie, ostatnio miałem przyjemność współpracować z takim Panem, więcej już nie chcę.
jaad75 - Czw 14 Cze, 2012
kozidron napisał/a: | 4mm to z "przodu" może być dużo, z "tyłu" już nie robi, takie rzeczy zauważa nawet poczatkujący. | No bez przesady - różnicę między 16, a 20mm widać i to bardzo mocno. Inna sprawa, że takie szkła kupuje się dla krótkiego końca jednak...
kozidron - Czw 14 Cze, 2012
jaad75, ja nie napisałem "że nie widać" tylko że "nie robi" (w sensie, dla takiego szkła nie ma to aż takiego znaczenia).
mir - Czw 14 Cze, 2012
Te 4 mm z przodu to jest naprawdę dużo i to się przydaje.
Wiadomo, obiektywy takie kupuje się dla dołu. Między 10 a11 mm tokiny i Sigmy jest niewielka różnica.
Dwie Tokiny były słabe, źle robiły zdjęcia, nieostre poteżnie aberowały.
AF zdecydowanie lepszy w Sigmie.
Sigma zdecydowanie lepsza pod światło.
Kto to był ? Nie chcę podawać, choć każdy z Was go zna przynajmniej ze strony i sklepu.
dcs - Czw 14 Cze, 2012
mir,
Cichy, no co ty?
kozidron - Czw 14 Cze, 2012
dcs napisał/a: | Cichy, no co ty?
|
no pewnie że Cichy, mam dobrą pamięć i przypominam sobie jak mir mówił gdzie kupował szkło
mir napisał/a: | Te 4 mm z przodu to jest naprawdę dużo i to się przydaje. |
mir, z przodu tak, ja mówię z tyłu w kontekscie tego:
mir napisał/a: | przy Sigmie te 4 mm więcej to jest dużo. |
mir - Czw 14 Cze, 2012
Nie potwierdzam i nie zaprzeczam. Ale to nie Cichy. Ale to przecież bez znaczenia.
jaad75 - Czw 14 Cze, 2012
mir napisał/a: | nie zaprzeczam. Ale to nie Cichy. |
Sunders - Czw 14 Cze, 2012
mir napisał/a: | to nie Cichy |
Czyżby Towers
mir napisał/a: | to przecież bez znaczenia |
To ma znaczenie - autorstwo może uwiarygodnić tą teorię
mir - Czw 14 Cze, 2012
Osoba-podmiot prawny co najmniej tego pokroju co wymienieni. Ale ja jestem uwiarygodnieniem tej teorii.
Introverder - Sob 04 Sie, 2012 Temat postu: Szeroki kąt (UWA) do APS-C Canon Witajcie serdecznie.
Wkrótce wybieram się w podróż zagraniczną i będę miał okazję fotografować trochę różnego rodzaju zabytki, miasta - m.in. Lizbonę a także naturalnie zdjęcia w różnego rodzaju wnętrzach.. Potrzebuję do tego celu szerokiego kąta.
Zastanawiam się między Canonem 10-22 3.5-4.5 a Sigmą 10-20 3.5 (mam oprócz tego C 17-55 f/2.8). Tak skłaniam się bardziej trochę do zakupu Sigmy ze względu na trochę lepsze światło, ale tak mam opory czy nie ryzykuję wybierając ten obiektyw Sigmy.
Będę wdzięczny za porady i opinie.
P.S. Myślałem chwilę o Tokinie 11-16 2.8, ale pomyślałem, że może lepiej mieć na początku 10 mm, a nie 11 (?..)
Jak polecacie jeszcze jakieś inne obiektywy, to słucham.
Pozdrawiam.
dcs - Nie 05 Sie, 2012
Introverder, Tokinę 11-16 2.8
Introverder - Nie 05 Sie, 2012 Temat postu: - Acha i chyba pomroczność mnie dopadła, bo napisałęem SZEROKI KĄT - TELE - miało być ZOOM! ;), ale może część osób się domyśliła ;). Jakby co prośba do moda o poprawienie tego..
Tokinę polecasz ze względu na światło, czy też miałeś/masz, używasz i jesteś z niej zadowolony (i z jakości zdjęć) ?
Póki co - na razie - myślę bardziej o tym Canonie i Sigmie o których wspomniałem..
mozer - Nie 05 Sie, 2012
Introverder, ja mam 10-22 i jestem zadowolony, choć do wnętrz to on się średnio nadaje ze względu na światło. Jednak zakres jest całkiem przyjemny, bo na 22 można również zrobić sensowny portret.
p0m - Pon 06 Sie, 2012
bierz 10-22. najczęściej w UWA i tak się ogniskowej 10mm używa więc światło masz tam 3.5 tak jak u sigmy... a to jednak canon, problemów z af brak (nie to co w sigmie - mam na myśli bf-ff)
Smola - Pon 03 Wrz, 2012 Temat postu: Szeroki kąt do APS-C Canon Hej,
Zastanawiam sie nad szerokim katem do APS-C...
Sigma 10-20 4-5,6
Sigma 10-20 3,5
Canon 10-22
Sigma 8-16
Canon ma przewage ze jest przylsociowy po dziala pod FF, Sigmy 10-tki, ze mozna zalozyc filtr, zastanawiam sie natomiast jak bardzo wazne jest te 2 mm pomiedzy 8, 10 mm w Sigmie...no i oczywista wada 8-16 brak mozliwosci stosowania filtrow...
Co radzicie ?
pzdr
smola
mozer - Pon 03 Wrz, 2012
Smola, Canon 10-22 absolutnie nie jest pod pełną klatkę, ale pod niego też można fltr założyć.
Smola - Pon 03 Wrz, 2012
Ok. Dzieki...dobrze ze dales znac...cos mi sie popieprztlo
mozer - Pon 03 Wrz, 2012
Smola, chyba pomyliło Ci się z nikonowskim 14-24/2.8
broczek - Pon 03 Wrz, 2012 Temat postu: Re: Szeroki kat do APS-C CANON
Smola napisał/a: | Hej,
zastanawiam sie natomiast jak bardzo wazne jest te 2 mm pomiedzy 8, 10 mm w Sigmie |
wykres zapożyczony z fotografuj.pl
moronica - Pon 03 Wrz, 2012
broczek, ale tu nikt nie pisze o rybich okach
Smola - Pon 03 Wrz, 2012
Nic nie widac na tym wykresie---jest zbyt malo dokladny.
arietiss - Pon 03 Wrz, 2012
Smola, może weź też pod uwagę Tamrona 10-24 i Tokinę 11-16 ? Tamron ponoć lepiej na 10mm niż Sigmy (no ale te rozrzuty jakościowe...), a Tokina chyba najbardziej zachwalana.
broczek - Pon 03 Wrz, 2012
moronica, wiem, ale uznałem, że jak również będzie rybie oko, to się nic nie stanie, a przynajmniej jest porównanie
Smola, wydrukuj, dorób podziałkę i powinno być lepiej, choć nie wiem jaka dokładność cię zadowoli
Sunders - Pon 03 Wrz, 2012
Smola napisał/a: | Sigma 10-20 4-5,6
Sigma 10-20 3,5
Canon 10-22
Sigma 8-16 |
IMO zależy od priorytetów:
jak ma być najszerzej - sigma 8-16
jak najjaśniej - tokina 11-16
jak nie najszerzej,nie najjaśniej,ale najlżej i ze znośną aberracją i możliwie szerokim zakresem ogniskowych/jednym słowem=najbardziej uniwersalnie/, to canon 10-22
komor - Pon 03 Wrz, 2012
Smola, temat oczywiście popularny, trza było trochę poczytać przed zakładaniem nowego wątku… Scaliłem z dwoma identycznymi, do poczytania dodatkowe 7 stron.
Smola - Wto 04 Wrz, 2012
Komor, spoko.
To jest bardzo pomocne...fajne review i pokazuje pole widzenia w zaleznosci od ogniskowej...
http://www.the-digital-pi...ens-Review.aspx
hijax_pl - Sro 05 Wrz, 2012
Smola napisał/a: | i pokazuje pole widzenia w zaleznosci od ogniskowej... | Różnice w polu widzenia dla tej samej ogniskowej w zależności od konstrukcji obiektywu.
Przy tele różnice są nieznaczące, przy szerokim kącie odchyłka +-0,5mm może skutkować takimi rozjazdami. Nic specjalnego
Smola - Sro 05 Wrz, 2012
No ale daje poglad...
W mojej opinii ten serwis testowy robi najlepsze test pod wzgledem zrozumienia dla uzytkownika...porownania szkiel...
Jestem zdecydowany na 8-16
Introverder - Sro 05 Wrz, 2012 Temat postu: - Wybór jest często - tak jak i tu - sztuką kompromisu, bo Sigma 8-16 ma najfajniejsze kąty i dosyć słabe światło, które prawie od razu robi się 5.0, czyli o 1 EV gorzej niż w Sigmie 10-20 f/3.5, która to nie zmienia swojego światła. W tym wypadku jest coś za coś, bo wychwalany często C 10-22 ma z kolei zmienne światło, co w pewnym sensie stawia go o pół półki niżej niż S 10-20, no chyba, że ktoś chce UWA robić wyłącznie krajobrazy, czyli tam gdzie ta różnica w świetle nie gra roli, bo i tak się przymyka by mieć lepszą ostrość.
Ja opiszę to co zauważyłem na podstawie swojej Sigmy 10-20 f/3.5:
- b. równe zachowanie na każdej ogniskowej!,
- ostrość w centrum b. dobra niezależnie od przysłony,
- boki przyzwoite, dla mnie akceptowalne na 3.5 - a przynajmniej jak robię zdjęcia we wnętrzach (przy krajobrazie można przymknąć raczej zawsze i tak..), ostre na 5.6,
- jeśli idzie o "feeling" to jest on b. dobry, bo obiektyw sprawia wrażenie b. solidnego, dużo lepsze wrażenie robi niż C 17-55 f/2.8 IS, czyli jeśli idzie o feeling to sprawia wrażenie szkiełka "high-endowego".
Trwałość wyjdzie po latach, zaś praca AF, na razie wydaje mi się dosyć szybka i raczej AF - przynajmniej w normalnych sytuacjach zdjęciowych - "nie głupieje" i ostrzy jak trzeba. Poza tym jak nawet coś jest nie tak - i nie wyostrzy dobrze (ale tutaj nie ma mocnych i w pewnych syt. nawet C 70-200 f/2.8 IS 2 sobie nie radzi ;) ), to można myślę dosyć sprawnie ustawić ostrość ręcznie przy takiej GO, więc nie jest to raczej problem, bo dopiero oglądam zdjęcia z podróży z tego szkiełka ;).
A idąc dalej CA może być problemem w wyjątkowo niekorzystnych sytuacjach myślę, tak to nie rzuca się w oczy. Do tej pory zdarzyło mi się to właściwie tylko przy foceniu z Sigma Pro Centrum bloku sąsiedniego na wysokości 3-piętra, tak to nawet jeśli widziałem CA, to nie było ono uciążliwe czy b. wyraźne.
A winietowanie jeśli jest to praktycznie niezauważalne .
Wstępnie oglądałem zdjęcia z tej Sigmy, krótko ją mam, ale to myślę, że się raczej nie zmieni .
[ Dodano: Sro 05 Wrz, 2012 22:56 ]
Piszę posta pod postem, bo coś się system logowania certoli..
A chciałem dopisać jeszcze, że stałe światło w całym zakresie, to przynajmniej dla mnie spora wygoda, a czasem po prostu większa szansa na nieporuszone zdjęcie jak wiadomo.
Plusem jest też jak liczylem 600 czy 700 zł niższa cena, bo pokrowiec i osłona u Sigmy jest w komplecie, aczkolwiek nie jest tak zupełnie kolorowo bo średnica filtra wynosi 82, co może oznaczać, że być może w przyszłości będę musiał kupić 2 polarki, jeśli bym się zdecydował na kupno 2 CPL :/, czego nie wziąłem pod uwagę, bo pozostałe szkiełka mam o średnicy 77 mm, no ale chodziło mi przede wszystkim o różnicę w świetle i jego stałość ;)..
No i to tyle póki co .
Jeśli idzie o flarę, to ja używam z filtrem Marumi WPC (zbyt się boję, że gdzieś walnę czy zawadzę szkiełkiem o coś i porysuję soczewkę, bo przy tej ogniskowej osłona musi być wyjątkowo mała..). Wydaje mi się, że filtr specjalnie nie potęguje flary, parę razy udało mi się złapać drobne niezbyt intensywne artefakty.. Na paru zdjęciach są one widoczne spośród setek zdjęć, które zrobiłem, jedno właściwie zdjęcie zostało przez flarę trochę zepsute, ale chyba nie ma szkiełka UWA, które jest zupelnie wolne od flar.. Jak patrzę dodatkowo kontrast zdjęć pod światło zdaje się nie spadać (a jeśli już to nieznacznie..).. Z kolei jak Słońce świeci prosto na mnie i znajduje się w centrum kadru, to flar nie widzę . Także wydaje mi się, że jest ok ..
Smola - Sro 05 Wrz, 2012
Introverder a nie lepiej kupic na poczatek polowke szara do takiego szkla...polowka przydaje sie 10 razy czesciej niz CPL no i bedzie tansza...
....wiesz jedyne co mnie denerwuje w tej 8 - 16 to brak mozliwosci zastosowania filtra polowkowego...i zastanawiam sie czy przy pomocy jakiegos home made adapter cook in polowkowy by nie przeszedl bez winiety....
|
|