|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Przesiadka z 500D
Cichy9 - Nie 10 Cze, 2012 Temat postu: Przesiadka z 500D Witajcie.
Mam nadzieję, że dobry dział - jeśli nie, przepraszam i proszę moderatorów o przeniesienie.
Fotografią zajmuję się amatorsko od 8 miesięcy.
Jako pierwszy aparat kupiłem Canona 500D wraz z obiektywami 18-55 IS f/3.5-5.6, 38-76 f/4.5-5.6 i 300mm f/5.6. Ostatni z nich sprzedałem już jakiś czas temu. Nie tak dawno nabyłem Sigmę 28-105mm f/2.8-4.
Najczęściej jednak używam Canona 38-76. Nie wiem, czy jest to tak dobry model, czy ja trafiłem na taką serię, ale ostrzy rewelacyjnie. Nawet nowsza Sigma nie może się z nim równać, choć także ostrzy bardzo ładnie. Tak, czy siak obiektyw ten można wyłapać na Allegro za około 80 zł (!).
Fotografuję, tak jak pisałem wcześniej - amatorsko. Głównie portret, sport (zdjęcia w hali - siatkówka). Zdarzają mi się także wyjścia z aparatem i robienie tzw fotografii streetowych.
Przez 8 miesięcy wciągnąłem się w świat fotografii na tyle, że zacząłem sukcesywnie nabywać coraz to lepszy sprzęt, biorąc poprawkę na fundusze. Zakupiłem więc Sigmę 28-105mm f/2.8-4 Aspherical IF oraz lampę błyskową Sigma EF-530 DG Super.
Na chwilę obecną posiadam więc:
Canon 500D + 18-55 IS f/3.5-5.6 + 38-76 f/4.5-5.6 + Sigma 28-105mm f/2.8-4 Aspherical IF + lampa Sigma EF-530 DG Super
Przyszedł mi ostatnio do głowy pomysł wymiany Sigmy, na coś jasnego (nie mówię, że Sigma jest ciemna) o szybkim AF. Zakres ogniskowych także mógłby być inny. Pomyślałem o Canonie 85mm f/1.8. Zniechęca mnie trochę słaba jakość kontroli Canona i mała powtarzalność egzemplarzy, przez co jeden otrzyma super szkło, a drugi niestety nie.
Po głębszej analizie stwierdziłem, że może warto byłoby wymienić body, na coś nowszego, lepszego, jak np 50D, czy 60D. Sprzedając za dobrą cenę mojego 500D, nie musiałbym aż tak dużo dokładać.