forum.optyczne.pl

Teleskopy, lunety i celowniki optyczne - Luneta do obserwacji przyrody, czasem niebo. Budżet ok. 1k

milamber - Pon 25 Cze, 2012
Temat postu: Luneta do obserwacji przyrody, czasem niebo. Budżet ok. 1k
Witam,

Jestem początkującym w tym temacie. Jakkolwiek starałem się troche odrobić lekcje i poczytać forum. Mieszkam w górach i mam fajne pole do obserwacji przyrody w Szczyrku.

Szukam czegoś co mógłbym spokojnie ze sobą zabrać na wyprawe w góry. Do tej pory posiłkowałem się lornetką rosyjska: Kronos 20x60. Chciałbym powoli spróbować czegoś "mocniejszego" :)

Po zerknięciu na forum wydaje mi się,że w budżecie około 1000zł najlepszym wyborem byłaby luneta: Delta Optical Titanium 65ED Czy powinienem coś jeszcze wziąć pod uwage czy to będzie najlepszy wybór.

Czy ta lunetka sprawdza się również do okazjonalnych nocnych obserwacji? Np księżyca.

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

[ Dodano: Pon 25 Cze, 2012 12:22 ]
Zapomniałbym,ze mam aparat Nikona D80 więc fajnie gdybym czasem mógł go sobie podłączyć. Z tego co doczytałem to do lunetki 65ED wystarczy,że dokupie pierścień.

kivirovi - Pon 25 Cze, 2012

Luneta 65mm w porownaniu z niezłą jednak lornetka 20x60 nie bedzie znacznie lepsza. Lepiej sie sprawdzi w obserwacji ze statywu na najwiekszych powiekszeniach właśnie Księżyca i w mniejszym stopniu planet. Ale nie bedzie to jakis wielki skok, za to komfort patrzenia jednym okiem jest niski i nie ma takiej fajnej trojwymiarowosci Łysego. Moim zdaniem potrzebujesz 100mm żeby odczuć różnicę. Ja bym bral lunetę z ED ale to ponad 2000zł.

Zdjęcia z zastosowaniem lustrzanki bardzo Cie rozczaruja. Jesli kupisz DO 65ED to adapter jest obecnie w zestawie, jesli inną bez ED to tym bardziej sie rozczarujesz monstrualną aberracją.

Arek - Pon 25 Cze, 2012

Jak zdecydujesz się na DO pamiętaj, że np. do Księżyca i planet można pobawić się w większe powiększenia. Ta luneta powinna obsłużyć coś na poziomie 80x bez poważnych problemów.
milamber - Wto 26 Cze, 2012