|
forum.optyczne.pl
|
 |
Teleskopy, lunety i celowniki optyczne - Czy warto kupić lunetę Optisun(600plz),prezent dla amatora??
LK - Nie 09 Gru, 2007 Temat postu: Czy warto kupić lunetę Optisun(600plz),prezent dla amatora?? Witam. Pytanie jak w temacie.
Chciałbym kupić tacie lunetę na gwiazdkę bo doszły mnie słuchy, że ciekawią go gwiazdy. Nie mam dużych finansów a i jego wymagania są jak się domyślam podstawowe. Jestem kompletnym laikiem w tym temacie dlatego prosiłbym o jakąś pomoc. Zainteresowała mnie luneta firmy Optisun (albo optisan) ze sklepu Saturn za 600pln, jest duża a parametry jakie pamiętam to 900/115. Domyślam się, że jest to mało pieniędzy a patrzenie ślepo na te liczby jest tak samo naiwne jak patrzenie na "1000 WATT" w przypadku wzmacniaczy za 99pln z allegro. Czy ktoś mógłby mi doradzić czy taka luneta wystarczy by zobaczyć trochę "bliższego kosmosu", jeżeli nie czy za taką lub troszkę większą cenę dostanę coś takiego czy lepiej sobie odpuścić pomysł lunety.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Arek - Nie 09 Gru, 2007
Tego Optisana sobie akurat odpuść. 600 zł można spożytkować lepiej. Trudno za to kupić dobry teleskop (choć można próbować). Może lepiej zainteresować się lormetką klasy 10x50? Zaletą takiego rozwiązania jest to, że taki sprzęt nadaje się do obserwacji gwiazd ale także do wielu innych celów (ptaki, sport, turystyka, widowiska).
Arek
LK - Pon 10 Gru, 2007
Dzięki za odpowiedź. Czyli dużo nim nie zobaczę? A czy są jakieś teleskopy do powiedzmy 800pln które dały by już względną przyjemność z użytkowania (oglądanie nieba)? Przypomniało mi się, że w w tym sklepie był jeszcze teleskop Bressera za 800, czy to też raczej niewiele lepszy?
Tak sobie sprawdzam teleskopy na allegro, czy modele za 700pln firmy Celeste i Skywatcher warte uwagi?
Arek - Pon 10 Gru, 2007
To jest rozsądny wybór:
http://deltaoptical.pl/de...a95db023f3bf86d
Masz 15cm zwierciadło, więc już sporo. Dwa okulary w zestawie na początek starczą.