forum.optyczne.pl

Cyfrowe lustrzanki - Body dla Canon 35 1.4 L? Mam C50D, czy zmieniać na 5DMkII?

nofast - Nie 22 Lip, 2012
Temat postu: Body dla Canon 35 1.4 L? Mam C50D, czy zmieniać na 5DMkII?
Witam. Posiadam taki zestaw C50D i C 35mm 1.4 L. Z rezultatów jestem bardzo zadowolony. Natomiast brakuje mi szerszego obiektywu na wakacje do zwiedzania. Zastanawiam się nad kupnem Canona EF-S 10-22 lub Tokiny AT-X 11-16. I tu mam problem. Obiektywy te są pod APS-C. Nie wiem czy w sytuacji, gdy posiadam drogą L 35mm nie zainwestować i przesiąść się na FF i od razu kupować szeroki obiektyw pod FF.

Dylemat ma oczywiście jak to często w fotografii bywa wymiar finansowy. Różnica w nakładach to lekko 10 tys (FF + szeroka stałka kontra szeroki obiektyw pod APS-C) i nie wiem czy różnica w rezultatach będzie tego warta. Dodam, że jestem amatorem i fotki robię dla siebie.

Dodam, że niestety w Katowicach nie ma możliwości wypożyczenia FF Canona na próbę.

Soniak10 - Nie 22 Lip, 2012

nofast napisał/a:
czy różnica w rezultatach będzie tego warta.

No więc zdecydowanie NIE WARTA :!: Zwłaszcza, że jak piszesz,
nofast napisał/a:
jestem amatorem i fotki robię dla siebie

Różnica w cenie sprzętów obydwu (pod)klas, czyli FF i APS, sprowadza się głównie do marży, jaką producenci doliczają do jednej i drugiej :idea: . Byłbyś zwykłym frajerem, nabijając im kasę i ratując w ten specyficzny a zarazem drogi sposób z objęć wszechogarniajacego kryzysu finansowego. Wiesz co? Ja fotografuje lustrzanką APS-C (Sony Alfa 700) ale w tym tygodniu uzupełniłem sprzęt o... KOMPAKTA! Kupiłem Fuji X-S1 i dla moich potrzeb - powiększam max 25x35 cm - nie widze różnicy, która by wynikała z wielkości matryc. Reasumując: NIE BĄDŹ GŁUPI, inwestuj lepiej w porządne szkła do APS-C! :cool:

mozer - Nie 22 Lip, 2012

Soniak10, czyli uważasz, że niezawodowi użytkownicy FF to debile? ;)
MM - Nie 22 Lip, 2012

Kolega robi zdjęcia lustrzankami Sony, więc różnicy z kompaktem nie widzi :mrgreen: