forum.optyczne.pl

Lornetki - Pierwsza lornetka do 1000zl

Grzegorz82 - Nie 29 Lip, 2012
Temat postu: Pierwsza lornetka do 1000zl
Witam,

Chcialbym sobie kupic jedna porzadna lornetke ktora bedzie mi sluzyc przez kilka dobrych lat , wiec tak jestem nowicjuszem w tej dziedzinie i wogole nie mam pojecia na temat parametrow lornetek i dlatego zwracam sie z prosba o pomoc do was.
Lornetka ma mi sluzyc do podgladania dalekich obiektow , wiec zalezy mi jak najlepszym zasiegu , obserwacje beda prowadzone z reki wiec wielkosc tez ma znaczenie cena 1000+ - zl, co moglibyscie mi polecic ??

http://www.youtube.com/wa...2-dXSndSUc&NR=1 ta ma piekne zblizenie ale znowu ta wielkosc :(

Bede bardzo wdzieczny za kazda odpowiedz .
Pozdrawiam
Grzegorz.

Dale - Nie 29 Lip, 2012

Cześć :wink:
zastanów się nad tymi lornetkami:

Nikon ACTION EX 16x50 http://fotozakupy.pl/lorn...-ex-16x50,4563s

Delta Optical SkyGuide 15x70 http://fotozakupy.pl/lorn...de-15x70,14030s

Pentax 20x60 PCF WP II http://fotozakupy.pl/lorn...pcf-wp-ii,9471s

Delta Optical 20x80 http://fotozakupy.pl/lorn...al-20x80,16601s (lornetka kosztuje 800 zł a za resztę kupisz statyw)

kivirovi - Nie 29 Lip, 2012

A chodzic bedziesz z nią dużo czy raczej balkonowa? Ostrość centralna? Do czego i czy do używania dzień?

Moim zdaniem coś od 12x50 do 15x60.
Niestety bardzo mały wybór takich parametrów za tą cenę. Albo tańszy Nikon EX 12x50, albo używana a potem długo nic i dopiero ok. 1500-2000zł dość dobre i dobre dachówki.
Pentax 12x50 bardzo ładny obraz, gorzej z polem widzenia, tylko 50 stopni.
Nikon Monarch 12x56, aberracyjny ale ładne pole i dość jasny.
Vortex Diamondback, nie widziałem.

dziekuje za kilka propozycji , lornetka bedzie mi wiekszosci sluzyc tylko w dzien i w jakis tam wypadach w teren ale nie codziennych , dlatego szukam czego dobrego co moglbym oko nacieszyc w odleglosciach ale za duzo tego jest na rynku i ciezko cos wybrac.