|
forum.optyczne.pl
|
 |
Lampy błyskowe i oświetlenie - Fujifilm HS 20 EXR + Lampa błyskowa Metz mecablitz 30 BCT 4
woocash89 - Pon 30 Lip, 2012 Temat postu: Fujifilm HS 20 EXR + Lampa błyskowa Metz mecablitz 30 BCT 4 Trafiłem ostatnio na wspomnianą w temacie lampę.
Testowałem ją "na sucho" z włożonymi bateriami i na pierwszy rzut oka działa poprawnie - palnik błyska po wciśnięciu ręcznego wyzwalacza, świecą kontrolki, działają przyciski itp.
Jestem posiadaczem aparatu Fuji HS 20 i chciałbym niewielkim kosztem nabyć lampę błyskową. Jestem amatorem i zależy mi jedynie na ruchomym palniku lampy do nauki operowania światłem.
Zakup dedykowanej lampy jak na razie nie wchodzi w grę ze względów finansowych.
Według znalezionych w sieci pomiarów lampa ta wytwarza na stopce napięcie od 65 do 200 V w zależności od osoby robiącej pomiar. Mój HS20 toleruje napięcie na stopce do ~ 10V. Proszę mnie skorygować jeżeli się mylę.
Dodam że jestem laikiem elektronicznym i wlutowywanie w lampę optotriaka czy jak to się nazywa, jest poza moimi możliwościami.
Czy jest jakaś szansa żeby skutecznie połączyć oba sprzęty bez ryzyka uszkodzenia aparatu? Może istnieje jakieś gotowe rozwiązanie w formie np przejściówki?
FotoTomek - Wto 31 Lip, 2012
Raczej nie próbowałbym bezpośredniego podłączania lampy do aparatu, ale możesz spróbować z fotocelą. Wygląda na to, że ta lampa bardzo dobrze się nadaje, bo można w niej regulować moc błysku. Tylko trzeba pamiętać, żeby kupić fotocelę, która ma możliwość pominięcia błysków pomiarowych.
woocash89 - Sro 01 Sie, 2012
Czy coś takiego: http://allegro.pl/fotocel...2512765048.html
załatwiło by sprawę?
Poniżej 100 złotych ciężko będzie znaleźć fotocelę z pominięciem przedbłysku, przynajmniej na allegro. Z opisów wynika że większość ze sprzedawanych fotoceli działa na pierwszy błysk.
Strzeliłem kilka testowych fotek moim HS'em i raz pojawia się przedbłysk a raz nie. Od czego zależy wyzwolenie błysku kontrolnego?
FotoTomek - Sro 01 Sie, 2012