forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Wybór przed FF

Wojciech - Sro 12 Gru, 2007
Temat postu: Wybór przed FF
Witam.

Dyskusje na forum czytam od dawna, dzisiaj zarejestrowałem się z chęci oraz przymuszony dokonaniem wyboru przed, którym stanąłem.
Jestem amatorem fotografii, miłośnikiem aparatów fotograficznych.
Fotografuje głównie używając lustrzanek analogowych canona i nikona (mam dwie lustrzanki analogowe), mam również cyfrową „małpkę” canon ixus 50.
W niedalekiej przyszłości na pewno w amatorskich lustrzankach cyfrowych, matryca FF będzie powszechnie stosowana.
Zamierzam na okres przejściowy kupić sobie lustrzankę cyfrową tanią i dobrą.
Mój wybór to:

Nikon d40x;
Canon 400d;

Niezamierzam nic donich dokupować za wyjątkiem battery pack.
Teorie fotografii znam, o obiektywach dość dużo wiem.
Zależy mi, aby Szanowni Koledzy wypowiedzieli się, który aparat ma więcej zalet i który aparat będzie lepszy.
Mam grubo ponad czterdzieści lat, a decyzja zakupu przychodzi mi trudno, popełniłem błąd, który polegał na czytaniu wszystkich dostępnych testów i to wpłynęło na mój brak wyboru.
A, nie chcę mieć dwóch lustrzanek cyfrowych!
Dziękuje za zrozumienie i radę.

jarek1961 - Sro 12 Gru, 2007

Nikon D 40 x
rafid78 - Sro 12 Gru, 2007

A ja nie doradze Ci ,ktory jest lepszy i ktory kupic, poniewaz kazdy uzytkownik ma inne preferencje.Jeden stawia na ergenomie,drugi i trzeci na cos innego.Moglbys dodac jeszcze jakie masz szkielka do tych analogow,co fotografujesz itp,moze to pomoc przy doradzaniu.pozdrawiam
Arek - Sro 12 Gru, 2007

Jeśli chcesz kompletować optykę przyszłościowo pod FF, to zdecydowanie lepszym wyborem będzie Canon. Nie masz w nim żadnych ograniczeń co do szkieł. W Nikonie D40x masz tylko AF-Sy, z których dużo zaprojektowano pod DX.

Dla mnie najważniejsza jest jakość obrazu w JPG.
Użytkownicy nikonów i canonów cyfrowych wiedząwięcej niż ja, człowiek starej technologii.
Nadal mocno przywiązany jestem do odbitek na papierze.