forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - Jaki obiektyw do Nikon'a D3100?

masiek - Sob 11 Sie, 2012
Temat postu: Jaki obiektyw do Nikon'a D3100?
Witam.
Posiadam od jakiegoś czasu aparat Nikon D3100 z kitowym obiektywem 18-105 f/3.5-5.6, dodam, że jestem kompletnym amatorem.
Planuje zakup drugiego, ale nie mogę się zdecydować co wybrać, bo mam okrojony budżet.

Po poszukiwaniach zastanawiam się nad takimi szkiełkami:

- Nikon AF-S DX Nikkor 35mm f/1.8 G
- Nikon Nikkor AF-S DX 50 mm f/1.8G
- Nikkor AF-S 55-200 mm f/4-5.6G IF-ED VR DX
- Sigma 70-300 f/4.0-5.6 APO DG

Co będzie najlepszym wyborem dla amatora?

dcs - Sob 11 Sie, 2012

masiek,

Może Nikkor AF-S DX 55-300 mm f/4.5-5.6G ED VR lub jeden ze stałoogniskowych.

mozer - Sob 11 Sie, 2012

masiek, rozważasz obiektywy do zupełnie różnych zastosowań. Do czego Ci on potrzebny?

dcs,
no to narobiłeś mi smaku... opinie o tym obiektywie, który mi poleciłeś są w większości dobre, ludzie go chwalą. w porównaniu z opiniami na temat sigmy to można powiedzieć "niebo a ziemia", sigmie ludzie zarzucają mydlenie przy ogniskowej 300mm - dzięki ;)

mozer.
w zasadzie myślałem o większym zoomie, ale na alternatywę jeszcze szukałem w stałoogniskowych

lotofag - Sob 11 Sie, 2012

masiek napisał/a:

w zasadzie myślałem o większym zoomie,

Toż "wienkszy zóm" ma przecież Twój 18-105, bo 5.8x a taki 55-200 tylko 3.6x :lol:

A teraz jak już wiemy jak to nieprecyzyjne i bezużyteczne wyrażenie możemy zacząć używać pojęcia "ogniskowa" ;)

lotofag, swoją wypowiedzią niewiele wniosłeś do tematu. Moje pytanie brzmiało: Co będzie najlepszym wyborem dla amatora? a nie jaka jest różnica między obiektywami. Po za tym kolega dcs polecił 55-300, a nie 55-200...

a co do słownictwa - sorry

dragossani - Sob 11 Sie, 2012

Dla amatora najlepszym wyborem będzie się zastanowić co konkretnie chce osiągnąć dzięki zakupowi nowego obiektywu, opisać to na forum i wtedy rzeczywiście można coś doradzić.
lotofag - Sob 11 Sie, 2012