|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - Jaki obiektyw do Nikon'a D3100?
masiek - Sob 11 Sie, 2012 Temat postu: Jaki obiektyw do Nikon'a D3100? Witam.
Posiadam od jakiegoś czasu aparat Nikon D3100 z kitowym obiektywem 18-105 f/3.5-5.6, dodam, że jestem kompletnym amatorem.
Planuje zakup drugiego, ale nie mogę się zdecydować co wybrać, bo mam okrojony budżet.
Po poszukiwaniach zastanawiam się nad takimi szkiełkami:
- Nikon AF-S DX Nikkor 35mm f/1.8 G
- Nikon Nikkor AF-S DX 50 mm f/1.8G
- Nikkor AF-S 55-200 mm f/4-5.6G IF-ED VR DX
- Sigma 70-300 f/4.0-5.6 APO DG
Co będzie najlepszym wyborem dla amatora?
dcs - Sob 11 Sie, 2012
masiek,
Może Nikkor AF-S DX 55-300 mm f/4.5-5.6G ED VR lub jeden ze stałoogniskowych.
mozer - Sob 11 Sie, 2012
masiek, rozważasz obiektywy do zupełnie różnych zastosowań. Do czego Ci on potrzebny?
masiek - Sob 11 Sie, 2012
dcs,
no to narobiłeś mi smaku... opinie o tym obiektywie, który mi poleciłeś są w większości dobre, ludzie go chwalą. w porównaniu z opiniami na temat sigmy to można powiedzieć "niebo a ziemia", sigmie ludzie zarzucają mydlenie przy ogniskowej 300mm - dzięki
mozer.
w zasadzie myślałem o większym zoomie, ale na alternatywę jeszcze szukałem w stałoogniskowych
lotofag - Sob 11 Sie, 2012
masiek napisał/a: |
w zasadzie myślałem o większym zoomie, |
Toż "wienkszy zóm" ma przecież Twój 18-105, bo 5.8x a taki 55-200 tylko 3.6x
A teraz jak już wiemy jak to nieprecyzyjne i bezużyteczne wyrażenie możemy zacząć używać pojęcia "ogniskowa"
masiek - Sob 11 Sie, 2012
lotofag, swoją wypowiedzią niewiele wniosłeś do tematu. Moje pytanie brzmiało: Co będzie najlepszym wyborem dla amatora? a nie jaka jest różnica między obiektywami. Po za tym kolega dcs polecił 55-300, a nie 55-200...
a co do słownictwa - sorry
dragossani - Sob 11 Sie, 2012
Dla amatora najlepszym wyborem będzie się zastanowić co konkretnie chce osiągnąć dzięki zakupowi nowego obiektywu, opisać to na forum i wtedy rzeczywiście można coś doradzić.