|
forum.optyczne.pl
|
 |
Lampy błyskowe i oświetlenie - Nikon D40 i lampa Canon EX580 II ???
vip111 - Czw 23 Sie, 2012 Temat postu: Nikon D40 i lampa Canon EX580 II ??? Witam. Został mi skradziony aparat Canon D20 została mi lampa EX580 II Teraz zakupiłem nikona D40 (wiem, że nie jest on górnych lotów, ale mnie wystarcza). Natomiast gdy montuję do niego EX580 II, to jej chyba nie widzi i próbuje otworzyć swoją wmontowaną, natomiast gdy zwolnię migawkę lampa zadziała ?! Niestety aparat ma ustawienia do swojej lampy i foto jest prześwietlone (jestem amatorem więc nie wiem czy wszystko dobrze nazywam).
PYTANKO ? Czy można tę lampę zgrać z Nikonem D40 i innym, może jest jakaś przejściówka na to ? Jeśli nie to czy warto zastąpić ją METZ 48 AF-1 digital ?
mozer - Czw 23 Sie, 2012
vip111, przecież to lampa do Canona, jak ma niby działać z Nikonem? Dobrze, że aparatu nie popsułeś.
vip111 - Czw 23 Sie, 2012
No dzięki, to wszystko jasne, trzeba ją sprzedać i tyle, rozumiem, że nie ma uniwersalnych lamp i trzeba kupić z mocowaniem do Nikona ?
mozer - Czw 23 Sie, 2012
Tak... Odpowiednik to SB910 bodajże.
nooo, ale już wyleczyłem się z drogich lamp, potrzebuję coś dobrego ale w przestępnej cenie
mozer - Czw 23 Sie, 2012
vip111, Yongnuo YN-565.
oooo, dzięki 600 zł to nie 1200
mozer - Czw 23 Sie, 2012
vip111, tylko kup wersję do Nikona ;P
hijax_pl - Czw 23 Sie, 2012
vip111 napisał/a: | Czy można tę lampę zgrać z Nikonem D40 i innym, może jest jakaś przejściówka na to ? | Aparat i lampa w trybie manualnym powinny działać. Tak samo jak lampa nikonowa na korpusie Canona (ale zależy to od lampy).
O jakiejkolwiek automatyce błysku zapomnij. vip111 napisał/a: | Jeśli nie to czy warto zastąpić ją METZ 48 AF-1 digital ? | Warto, o ile to będzie Metz pod Nikona, czyli z i-TTL
hajhet - Nie 26 Sie, 2012
hijax_pl, a nie ma czasem jakiejś różnicy w napięciu na stopce między tymi C a N?
hijax_pl - Nie 26 Sie, 2012