forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Canon 60d+Canon EF 70-200mm f/4L IS USM vs Nikon d7000+Tamro

ugryź - Sro 05 Wrz, 2012
Temat postu: Canon 60d+Canon EF 70-200mm f/4L IS USM vs Nikon d7000+Tamro
Canon 60d+Canon EF 70-200mm f/4L IS USM vs Nikon d7000+Tamron SP AF 70-200 f2.8 DI LD
Witam szanownych forumowiczów,
przez rok miałem możliwośc zaopiekować się Alfą 500+Tamron 17-50 f2.8 + Minolta 70-210 f4... no i stało sie wsiąkłem. Zbliża sie czas oddania sprzętu a chciałoby się jeszcze... znaczy trza się spiąć i coś kupić. Po wczytaniu się w kilka wątków wymyśliłem sobie na początek takie zestawy Canon 60d + Tamron 17-50 f2.8 + Cannon EF 70-200 f4 IS USM lub Nikon d7000 + Tamron 17-50 f2.8 + no właśnie co? przychodzi mi tylko do głowy Tamron SP AF 70-200 f2.8 DI LD, Nikon 70-200 f2.8G ED VRII to nie ta bajka cenowa (wolałbym sprzęt nowy). Fotografuję wszystko po trochu z lekką przewagą koncertów, teatru (związane to wszystko z pracą), trochę rajdów offroad.
Jeśli chodzi o puszki to tu podobno Nikon lepszy, z drugiej strony Canon EF 70-200 f4 IS podobno super szkło i cenowo dałbym radę; masz ci babo placek co wybrać? Myślałem również o Pentaxie k5 ale te rzekome problemy ze szkłami mnie zniechęcają.
Proszę o jakieś sugestie bo mętlik w głowie. Dzięki.
Pozdrawiam

muzyk - Czw 06 Wrz, 2012

ugryź napisał/a:
Canon EF 70-200 f4 IS podobno super szkło

Pewnie, że super, ale podejrzewam, że już z tego samego szkła bez IS byłbyś zadowolony.

Tamron 70-200 2.8 świetny optycznie. Gorsza budowa od "elek" i słabszy AF.
60D bym nie kupił, bo szkoda byłoby mi kasy. To już wolałbym dziadka 40D (choć 30D też dałby radę) i zainwestowanie w lepsze szkła.

D7000 - czemu nie? Zobacz 80-200 2.8 Nikona...
ugryź napisał/a:
Myślałem również o Pentaxie k5 ale te rzekome problemy ze szkłami mnie zniechęcają.

E tam. Pentax z tej trójki jest najlepszy.

MM - Czw 06 Wrz, 2012

Koncert, teatr...to pokazuje na szkła że światłem f/2.8
Jakie ma być to 70-200...
Tamron optycznie świetny, tylko ten AF...

muzyk - Czw 06 Wrz, 2012

MM napisał/a:
Koncert, teatr...

Fakt. Co najmniej 2.8.

Fotoamor - Czw 06 Wrz, 2012
Temat postu: Re: Canon 60d+Canon EF 70-200mm f/4L IS USM vs Nikon d7000+T
ugryź napisał/a:
Canon 60d+Canon EF 70-200mm f/4L IS USM vs Nikon d7000+Tamron SP AF 70-200 f2.8 DI LD
Witam szanownych forumowiczów,
przez rok miałem możliwośc zaopiekować się Alfą 500+Tamron 17-50 f2.8 + Minolta 70-210 f4... no i stało sie wsiąkłem. Zbliża sie czas oddania sprzętu a chciałoby się jeszcze... znaczy trza się spiąć i coś kupić. Po wczytaniu się w kilka wątków wymyśliłem sobie na początek takie zestawy Canon 60d + Tamron 17-50 f2.8 + Cannon EF 70-200 f4 IS USM lub Nikon d7000 + Tamron 17-50 f2.8 + no właśnie co? przychodzi mi tylko do głowy Tamron SP AF 70-200 f2.8 DI LD, Nikon 70-200 f2.8G ED VRII to nie ta bajka cenowa (wolałbym sprzęt nowy). Fotografuję wszystko po trochu z lekką przewagą koncertów, teatru (związane to wszystko z pracą), trochę rajdów offroad.
Jeśli chodzi o puszki to tu podobno Nikon lepszy, z drugiej strony Canon EF 70-200 f4 IS podobno super szkło i cenowo dałbym radę; masz ci babo placek co wybrać? Myślałem również o Pentaxie k5 ale te rzekome problemy ze szkłami mnie zniechęcają.
Proszę o jakieś sugestie bo mętlik w głowie. Dzięki.
Pozdrawiam


witaj

moim zdaniem mozna rzucac koscia . Nikt na 100 % nie stwierdzil , ktory z tych aparatow , czy systemow jesli rozbudujesz jest ogolnie lepszy. Na ogol najnowszy model konkurenta jest lepiej oceniany od ostatenigo nieco starszego modelu poprzednika - postep - krok po kroku obserwujemy w obu firmach w kazdym kolejnym modelu.
jakosc obrazu z obu aparatow jest praktycznie taka sama. Testy rozne wykazuja raczej niewielka przewage n7000 nad d60 . Z drugiej strony czytam w sieci, iz bylo konretnie w modelu d7000 bardzo duzo reklamacji autofokusa - ludzie zwracali czy wymieniali te
puszki. Najlepszy optyka jest na tyle dobra na ile dobrze nastawimy ostrosc .
Kupujac konkretny aparat i konkretny obiektyw musisz sprawdzic jak one ze soba wspolpracuja , co nie jest takie proste w sklepie , ale wieksze bledy da sie wylapac.

sugerowalbym wez oba aparaty do reki i pobaw sie nimi , ktory lepiej lezy w dloniach.
jesli dokonasz wyboru , sprawdz na ile sie da jak ostrzy z konkretnym obiektywem.

70-200 /4 is mnie optycznie nie powala za to mechanicznie jest wysmienity ,

tamron z kolei ma wolniejszy af za to 2,8 , czego is-em nie zastapisz. z drugiej strony na 2,8 przy 200 mm nie pracuje sie latwo i czesto jednak lepiej jest przymknac. w teatrze , na imprezie bywaja chwile , ze scena jest silnie oswietlona , robi sie i na 4.0 albo 5,6 i 1/100 sek i krocej w takich chwilach , oczywiscie bywaja chwile ciemniejsze.

slowem z dwojki 70-200 L 4is albo tamron jednak decydowalbym sie na kompromis - canon -mniej zawodna mechanika lepszy af nieco mniej swiatla, nieco spabsza rozdzielczosc co widac na duzych odleglosciach . Af w tamronie moze czasami nie wystrczyc lub zawiezc , canon ma tutaj sprawniej dzialajacy.

na temat N sie nie wypowiadam gdyz tym modelem , o ktory pytysz zdjec nie robilem , posluguje sie raczej sporadycznie innym wlasciwie nieporownywanym , wiec nie moge przeniesc doswiadczen.

pan.tadeusz - Czw 06 Wrz, 2012

dokładnie tak jak napisał komor
i aby było ciekawiej
mimo wyskakującego z każdego wątku lansu Nikona na tym forum przez jego użytkowników
(choć akurat osobiście cenię sobie tą markę ale ten marketing tu jest tak nachalny że czasem można się zrzygać)
w sieci jest zdecydowanie więcej krytycznych opinii użytkowników D7000 niż dyskredytowanego przez mniej profesjonalny wygląd 60D.
na samo wspomnienie o sygnalizowanych przez użytkowników problemach można było tu zostać dosłownie zlinczowanym strolowanym i zmieszanym z błotem za rzekome insynuacje. tymczasem po dwuletniej obecności D7000 na rynku wciąż nie brakuje takich podsumowań jak te pod testem na optycznych:


elgreen | 2012-04-02 16:21:56

Krystiano, przez miesiac tego nie przeczytasz. Skroce:

1. duzy odsetek puszek skalibrowano tak, ze daja backfocus (obie ktore zakupilem osobiscie)
2. czesto wystepuje wrazliwosc AF na rozne rodz. swiatla (bf w zarowym, ff w dziennym, inne kombinacje) - nie bylby to problem, gdyby dalo sie to naprawic - ale serwis nie przyznale sie do istnienia takiego problemu, a tym samym nie naprawia. (albo kalibruje w swietle sztucznym, co daje ff w dzien)
3. wielu na zalinkowanym forum cieszylo sie z aparatu i chwalilo, po czym po jakims roku, zaczal im nieostre zdjecia robic. Niektorym serwis naprawil, niektorym nie. Urodzila sie teoria wadliwego mechanizmu podnoszenia/opuszczania lustra ;-)
4. problem Fatmana. Niektore puszki ostrza wiekszosc czasu prawidlowo w kazdych warunkach, ale czasem przychodza chwile, ze nie da sie nimi zrobic ostrego zdjecia przez jakis czas. Sprawa niewyjasniona, zadna puszka z takimi objawami nie zostala naprawiona.

Milego czytania :)


można oczywiście dywagować ile w tym prawdy ale faktem jest, że co rusz można spotkać takie właśnie opinie o D7000. problemy z D800 pokazują, że Nikon ma jednak jakieś przeboje z implementacją nowszych układów AF, a opinie obiegowe sugerują że serwis nie rozwiązuje tych problemów. wydaje się to tym bardziej wiarygodne, że montowany w D5100 i innych tańszych modelach starszy układ jakoś nie zbiera takich batów.
nie zauważyłem przy tym aby użytkownicy 60D mieli tyle powodów do narzekań choć aparat nie jest jakoś szczególnie promowany na forach.

mimo tej chwalonej matrycy w D7000 skłaniałbym się w kierunku zestawu
Canon 60d+Canon EF 70-200mm f/4L IS USM

ugryź - Czw 06 Wrz, 2012

Powiedzmy, że skłaniałbym się w stronę Canona, tylko kolejny problem czy brać 60d czy kupować używane 50d. Trochę obawiam się kupować używkę przez internet nie oglądając jej wcześniej, a z kolei rynek wtórny w moim mieście (pomacanie) jest bardzo ubogi.
pan.tadeusz - Czw 06 Wrz, 2012

bierz 60D albo rozważ poważniej zakup K-5.
powiedziałeś sobie, że wolisz nowy sprzęt więc trzymaj się już podjętych decyzji bo będzie tylko większy mętlik w głowie ;)

60D da Ci w bonusie spore możliwości video rejestracji, co w opisywanych przez Ciebie sytuacjach może dać sporo dodatkowej frajdy z zabawy tą puchą.
z kolei K-5 da Ci świetną jakość przy wyższym ISO, co jest nie do pogardzenia.
nie sądzę abyś miał problem ze zbudowaniem amatorskiej szklarni bez względu na wybór.

kozidron - Czw 06 Wrz, 2012

Fotoamor napisał/a:
nie potrafisz prowadzc dyskusji - nie masz pod tym wzgledem klasy.


a to się zgadza, mam uczulenie na trolowanie, na leniwych ludzi, którzy nie potrafią uargumentować swoich tez, do tego jeszcze jak one są niezgodne z powszechnie znanymi faktami i przedstawiane są w macierowiczowy sposób to owszem :razz:
Na końcu uzywasz argumentu, bo ja mam czerwony pasek, bo moja fotografia jest źle obrobiona, bo najpierw mówisz o "obrazowaniu" a potem wykręcasz się wyborem "całego systemu".

Kolego Fotoamor, to są tanie zagrywki makiawelistyczne, dodatkowo nie poparte faktami, co zrobić z kimś, kto tak pogrywa moim zdanie nie zasługuje na inny ton.
Fotoamor napisał/a:
Uwazam ze pytajacy winen dokonac wyboru sam , biorac pod uwage ergonomie - z czym sie nalezy liczyc to problemy af - d60 d nie ma microtuninu , w d7000 o ile wierzyc glosom na forach bywaly jakies problemy z af.



af z 60D jest porównywalny z tym z d7000 i w tym akurat przypadku, jakby kolega wybrał nikona to af na T17-50 będzie miał lepszy niż z canonem, dodatkowo mniej się słyszy o bf/ff z nikonem niż z canonem.
Kręcisz i to bardzo nie ładnie, najpierw pisząc że :

Fotoamor napisał/a:
jakosc obrazu z obu aparatow jest praktycznie taka sama.


a potem co innego !


pan.tadeusz napisał/a:
Canon 60d+Canon EF 70-200mm f/4L IS USM


Ja również polecam canona jednak w ciemnych salach przydaję się światłosiła a nie stabilizacja, lepiej wybrać mniej ostry 70-200/2.8 bez IS

Fotoamor - Czw 06 Wrz, 2012

ugryź napisał/a:
Powiedzmy, że skłaniałbym się w stronę Canona, tylko kolejny problem czy brać 60d czy kupować używane 50d. Trochę obawiam się kupować używkę przez internet nie oglądając jej wcześniej, a z kolei rynek wtórny w moim mieście (pomacanie) jest bardzo ubogi.

c 60d jest lzejszy i ma mozliwosc foilmowania
w c50 mozna wgrac software pozwalajace na nagranie bez dzwieku.

kolosalna zaleta c50d - mozliwosc dostrojenia obiektywow. kupujesz jakakolwiek stalke , nowa , uzywana i nie musisz isc do warsztatau - da sie deostroisc czyli wyrugowac blad systematyczny nastawy ostrosci , bald przypadkowy zawsze jakis pozostaje , ale we wszatkich puszkach i nie on najczesciej jest decyduacy.


dostrajanie zoomow nie zawsze jest mozliwe , jako ze blad systematyczny moze sie zmieniac ze zmiana ogniskowej.
roznicy w rozdzilczosci 15 mpx a 18 mpx nie zobaczysz.
nie kupowalbym aparatu bez mozliwosci dostrojenia af , chyba ze tylko robilbym jednym obiektywem.

wg roznych testow obraz z c50 jest formalnie nieco leszy od c60 - nie wiem dlaczego - mowie szczerze , nie porownywalem.
Jesli chcesz robic na przyslonach 2,8 to AF musi pracowac b. dokladnie , zawsze trzeba dostroic.
moim zdaniem w aps-c w C w gre wchosza c7 lub c50 .

pan.tadeusz - Czw 06 Wrz, 2012

kozidron napisał/a:

Ja również polecam canona jednak w ciemnych salach przydaję się światłosiła a nie stabilizacja, lepiej wybrać mniej ostry 70-200/2.8 bez IS


taa ten Tamron to faktycznie będzie demon celności i precyzji jak zacznie brakować światła :lol:

muzyk - Czw 06 Wrz, 2012

Fotoamor napisał/a:
c7

Super AF, duża puszka. Miód.
Ale ... szumy. Sam chciałem się przekonać na własne oczy i wypróbowałem RAW na 100 800 1600 i 3200 c7.
1600 już zdrowo szumi, a 3200 ... hmm :roll:

Fotoamor - Czw 06 Wrz, 2012

pan.tadeusz napisał/a:


można oczywiście dywagować ile w tym prawdy ale faktem jest, że co rusz można spotkać takie właśnie opinie o D7000. problemy z D800 pokazują, że Nikon ma jednak jakieś przeboje z implementacją nowszych układów AF, a opinie obiegowe sugerują że serwis nie rozwiązuje tych problemów. wydaje się to tym bardziej wiarygodne, że montowany w D5100 i innych tańszych modelach starszy układ jakoś nie zbiera takich batów.
nie zauważyłem przy tym aby użytkownicy 60D mieli tyle powodów do narzekań choć aparat nie jest jakoś szczególnie promowany na forach.

mimo tej chwalonej matrycy w D7000 skłaniałbym się w kierunku zestawu
Canon 60d+Canon EF 70-200mm f/4L IS USM


poruszyles temat rzeke - jakosc AF. napisalem juz - uwzam, ze to co serwuja nam producenci to jedno wielkie oszustwo. AF w detekcji fazy to stary wynalazek 40 - 50 letni zywcem przeniesiony z analogu do cyfry gdzie wymagania ze wzgledu na mniejszy dopuszczalny krazek rozproszenia ( blad ostrzenia ) sa wieksze a urzadzenie to samo.
te rzeczy dokladnie pomierzylem. w detekcji fazy pomiar zalezy od barwy swiatla - inaczej ostrzy puszka rano przy wschodzie slonca a inaczej przy pochmurnej pogodzie. roznice sa duze - fluktuacja rozdzielczosci z tego powdu rzedu 50 % o ile pamietam.

napisalem przed 2 -3 laty list do canona , zalaczylem wykresy - panowie jak to tyle placimy , a to dziala blednie. Odpowiedzi nie dostalem oczywioscie , ale widze ze c5mk3 wprowadzili uklad kompensujacy barwe swiatla w ukladze AF. Nie mam zludzen , to nie na skutek mojego listu , ale takich uwag musialo byc wiecej i zareagowali.

rzecz w tym zeby te rzecz opanowac , zeby fotografujacemu dac szanse jakiejs korekty. mikrotuning daje mozliwosc korekty jednopunktowej , dla zoomow potrzebna jest liniowa w zaleznosc od ogniskowej. to wszystko jest rozwiazywalne przez software , ale niestety tego nie zrobiono.

ale to odzielny temat , nie chce rozwadniac zasadniczego tematu.
Przy zakupie zwrocilbym szczegolna uwage na prace AF , ona moze determinowac wynik , zdjecie z nieostre z najlepszego obiektywu jest gorsze od ostrego z taniego kita.
w d800 istotnie wystepuje problem , ale nieco innego rodzaju , w sumie o d800 mam b dobre zdanie , choc nie znam tak dobrze jak C.

odpowiedz na poprzednie pytania - obserwuje rynek od lat , nie abym sie fascynowal nowym sprzetem , tutaj jestem b pragatyczny , uzywam to co jest mi niezbedne - im mniej tym lepiej - nadmiar gadgetow przeszkadza nie pomaga - taka jest tendencja nowsze modele sa oceniane lepiej od poprzezdnich, wyjatki sa oczywiscie .
N dostal przyspieszenia po zastosowaniu matryc sonego, ktory ma wielokrotnie wiekszy potencjal badawczy i rozwojowy od N - okazuje sie , ze bylo to b dobre posuniecie.

kozidron - Czw 06 Wrz, 2012

Fotoamor napisał/a:
te rzeczy dokladnie pomierzylem. w detekcji fazy pomiar zalezy od barwy swiatla - inaczej ostrzy puszka rano przy wschodzie slonca a inaczej przy pochmurnej pogodzie. roznice sa duze - fluktuacja rozdzielczosci z tego powdu rzedu 50 % o ile pamietam.


Dostałeś różnice rzędu 50% fotografując powiedzmy tablicę przy wschodzie vs. pochmurny dzień, kurcze jesteś pewien że możesz to wziąć na poczet braku precyzji af (czy test robiłeś na statywie)? Próbowałes przeąłączyć się na LV i dostrić ręcznie, w sensie sprawdzić za każdym razem odchyłkę przy pochmurnym jak i przy wschodzie słońca? Mniej światła dość znacząco wpływa na precyzję działania af-u ale żeby taką odchyłkę wziąć na poczet "barwy swiatła", hmmmm......mógłbyś przyblizyć co masz na mysli uzywając terminu "barwa swiatła", bo cos mi się zdaję, że zaszła jakaś pomyłka.



Fotoamor napisał/a:
napisalem przed 2 -3 laty list do canona , zalaczylem wykresy - panowie jak to tyle placimy , a to dziala blednie. Odpowiedzi nie dostalem oczywioscie , ale widze ze c5mk3 wprowadzili uklad kompensujacy barwe swiatla w ukladze AF. Nie mam zludzen , to nie na skutek mojego listu , ale takich uwag musialo byc wiecej i zareagowali.


to akurat wynika z czegoś innego, to jest najzwyczajniej polityka marketingu canona, tu ewidentnie przyoszczędzono, w wyzszych modelach af działa dość sprawnie.

piżej74 - Czw 06 Wrz, 2012

pan.tadeusz napisał/a:
bierz 60D albo rozważ poważniej zakup K-5.
powiedziałeś sobie, że wolisz nowy sprzęt więc trzymaj się już podjętych decyzji bo będzie tylko większy mętlik w głowie ;)

Jeśli coś miałoby się sprawdzić w przypadku Pentaxa, to chyba najlepiej K-30 i Sigma 70-200.
Sam mam K-5, AF jest niezły, ale w krótkim teście stwierdziłem, że K-30 daje sobie lepiej radę w trudnych warunkach.
Nie będzie to chyba jednak tak szybki i celny zestaw jak 60D i C 70-200 2.8 (pomijam, że Sigma da gorszy obrazek od tele Canona).
U Pentaxa problem będzie oczywiście wtedy, jeśli chciałoby się sprzedać taką Sigmę i zakupić coś lepszego w tym zakresie ogniskowych :) .
Puszkę 60D miałem okazję poznać. Jako że ma służyć do koncertów, to ważne, co się dzieje na wyższych czułościach i tu niestety nawet niewielkie korekty ekspozycji w RAW-ach na ISO w okolicach 1600 i wyżej skutkowały bandingiem. Ale może to był rzadki przypadek niezbyt udanej puszki. Niemniej wybrałbym C.
Systemu N nie znam.

Fotoamor - Czw 06 Wrz, 2012

kozidron napisał/a:
Fotoamor napisał/a:
te rzeczy dokladnie pomierzylem. w detekcji fazy pomiar zalezy od barwy swiatla - inaczej ostrzy puszka rano przy wschodzie slonca a inaczej przy pochmurnej pogodzie. roznice sa duze - fluktuacja rozdzielczosci z tego powdu rzedu 50 % o ile pamietam.


Dostałeś różnice rzędu 50% fotografując powiedzmy tablicę przy wschodzie vs. pochmurny dzień, kurcze jesteś pewien że możesz to wziąć na poczet braku precyzji af (czy test robiłeś na statywie)? Próbowałes przeąłączyć się na LV i dostrić ręcznie, w sensie sprawdzić za każdym razem odchyłkę przy pochmurnym jak i przy wschodzie słońca? Mniej światła dość znacząco wpływa na precyzję działania af-u ale żeby taką odchyłkę wziąć na poczet "barwy swiatła", hmmmm......mógłbyś przyblizyć co masz na mysli uzywając terminu "barwa swiatła", bo cos mi się zdaję, że zaszła jakaś pomyłka.


.


nie ma pomylki. zrobilem calosc dobrze .
przy obnizaniu temperatury swiatla , czyli w kierunku ku czerwonemu AF idzie wyraznie w kierunku frontfocus. Mierzylem to dla 50/1,4 - roznica b duza , nie pamietam teraz ktorym aparatem - albo c50 albo mk2.
gdybym sie mylil canon nie wprowadzilby kompensacji barwy.
zle dzialajacy af ie ma nic wspolnego z marketingiem. tak bylo zawsze , tyle ze w analogu tolerancje byly wieksze i trudniej bylo te bledy wylapac fotografujacym.
w cyfrze mozesz to sprawdzic natychmiast.

wykresik:
http://spherapan.vot.pl/Just%2050%201,4.jpg

na osi pionowej rozdzielczosc pomierzona imatestem

odnosnie bledow AF w d800 - polega na tym , ze sensory boczne wskazuja na te sama plaska tablice inna odleglosc niz centralny. N wie o tym i wydal czy tez ma wydac note servisowa , to ma byc usuwane , ale nie sledze wiecej tematu wiec nie dam za to glowy.
Byc moze podobny problem wystepuje w d7000 ?- nie wiem , zgaduje tylko.

dcs - Czw 06 Wrz, 2012

Niezła dyskusja.

Jakby nie patrzeć, to D7000 to wyższej klasy korpus niż 60D.

Jak to jest?
AF w 5D został powszechnie sflekowany,
a ten sam moduł /zubożony o punkty wspomagające/ nagle jest dobry.

Może to zależy od jasności szkieł na nich używanych.

Do D7000 można dokupić Nikkora 80-200/2.8 AF-S. /o istnieniu którego chyba nikt już nie pamięta/

Fotoamor - Czw 06 Wrz, 2012

dcs napisał/a:
Niezła dyskusja.

Jakby nie patrzeć, to D7000 to wyższej klasy korpus niż 60D.

Jak to jest?
AF w 5D został powszechnie sflekowany,
a ten sam moduł /zubożony z punktów wspomagających/ nagle jest dobry.

Może to zależy od jasności szkieł na nich używanych.

Do D7000 można dokupić Nikkora 80-200/2.8 AF-S. /o istnieniu którego chyba nikt już nie pamięta/


zalezy od wielu czynnikow , ale trzeba pamietac jak dziala ostrzenie w detekcji fazy.
dokonuje sie pomiaru obrazu w stanie nieostrym i na podstawie takiego pomiaru zostaje wyliczone przyszle polozenie soczewki ostrzacej. a wiec to polozenie jest prognozowane.
im wieksza nieostrosc w stanie poczatowym tym blad prognozowania wiekszy - wiadomo - im wiekszy szasokres prognozy tym jej pradodopodobienstwo trafnosci mniejsze.
C czarowal zawsze szybkoscia , staral uie byc w fazie poczatkowej wprowadzania AF szybszy od N , wymagalo to rowniez stosowania szybszych czyli mniej dokladnych algorytmow. to jeden z mozliwach powodow - jakosc stosowanych algorytmow , obliczen itp.
widac szczegolnie te beldy na dobiegaczce.
Gdzies czytalam ostatnio, ze zostanie wprowadzone sprawdzenie ostrosci po nastawie. Ale to jeszcze problemu nie rozwiaze, choc bedzie czasami lepiej.
Problem polega rowniez na tym , ze dla poprawnej nastawy ostrosci sensory identyfikuja niekiedy obraz jako nieostry - ma to miejsce szczegolnie dla szerokich katow , dla dluzszych ogniskowych identyfikuja jako ostry- i badz tu madry .

kozidron - Czw 06 Wrz, 2012

dcs napisał/a:
Do D7000 można dokupić Nikkora 80-200/2.8 AF-S. /o istnieniu którego chyba nikt już nie pamięta/


kozidron napisał/a:
Mimo iż nikon jest lepszy pod wzgledem obrazowania wybrałbym canona, ze względu na to że z 70-200/2.8(nawet starą wersje) będziesz miał lepszy i pewniejszy af niż powiedzmy z d7000+tamron 70-200, mógłbyś też poszukać nikkora 80-200/2.8, szkło dość przyzwoite ale niestety jeżeli chodzi af już nie tak sprawne jak cała seria canonów 70-200.


Pamięta ( i to w tym wątku) a niektórzy nawet bezpośrednio porównywali go do prawie wszystkich eLek o podobnym zakresie, tylko vs 50D :wink:

Fotoamor napisał/a:
zle dzialajacy af ie ma nic wspolnego z marketingiem.


Fotoamor, w tym przypadku coś trzeba było zubożyć, żeby nie konkurowało z wyższym segmentem, to oczywiście są ogólne internetowe domysły ale bardzo prawdopodobne. Dałbyś sobie "uciąć" że słaby af w 5d2 jest własnie z tego powodu, dla mnie to trochę zahacza o fantastykę.

Fotoamor napisał/a:
przy obnizaniu temperatury swiatla , czyli w kierunku ku czerwonemu AF idzie wyraznie w kierunku frontfocus. Mierzylem to dla 50/1,4 - roznica b duza , nie pamietam teraz ktorym aparatem - albo c50 albo mk2.


Mogę powtórzyć taki test, jednak nie wybrałbym do tego 50/1.4, który jest strasznie loteryjny i podatny na ząb czasu. Poza tym jakbym miał to zrobić ? Chociaż wydaje mi się, że jakbym się do tego nie zabrał to aż 50% tową różnicę w rozdzielczości ze wzgledu na chybiony af zauważyłby każdy. Coś mi się zdaje, że nie o to chodzi.

Fotoamor,
Jeszcze tylko jedno pytanie, tobie chodzi o różnicę pracy af-u ze wzgledu na temperaturę barwową światła :shock: ?

dcs - Czw 06 Wrz, 2012

kozidron,

Z tego:
kozidron napisał/a:
niestety jeżeli chodzi af już nie tak sprawne jak cała seria canonów 70-200.


wywnioskowałem, ze piszesz o wersji, którą ma moronica, a nie o AF-S.

komor - Pią 07 Wrz, 2012

Dyskusja dotycząca zmian technologicznych matryc została wydzielona do osobnego wątku Zmiany technologiczne w matrycach, IMX071 w dziale Warsztat foto, literatura, teoria, art.
hijax_pl - Pią 07 Wrz, 2012

Fotoamor napisał/a:
Nikt na 100 % nie stwierdzil , ktory z tych aparatow /.../ jest ogolnie lepszy.
Ja stwierdzam. Patrząc na same aparaty w kontekście fotografowania, D7000 jest lepszy.
Jak ktoś ma pytana czy wątpliwości zapraszam na PW.
Fotoamor napisał/a:
Najlepszy optyka jest na tyle dobra na ile dobrze nastawimy ostrosc .
Optyka to nie tylko ostrość.
mozer - Pią 07 Wrz, 2012

hijax_pl napisał/a:
D7000 jest lepszy.

Raczej jego matryca jest lepsza. Reszta to kwestia gustu i upodobań.

hijax_pl - Pią 07 Wrz, 2012

Matryca, AF, wizjer, pomiar światła, wykończenie korpusu, 2 sloty na kartę no i w pełni wspiera szkła sprzed ery AF ;) ...
W zasadzie to masz rację, kwestia gustu i upodobań.

mozer - Pią 07 Wrz, 2012

W sumie mi tam wszystko jedno, ale sprostuję:

"Wyniki skuteczności autofokusu Nikona D7000 są w zasadzie zbliżone do tego na co pozwala Sony A580 czy Canon 50D/60D."

Przewaga pomiaru światła to przede wszystkim przypisanie go do punktu AF - no ale dobra, jest lepszy.

Wizjer - 60D ma mniejsze krycie, ale za to większą odległość punktu ocznego. Dla niektórych to może być istotne.

hijax_pl napisał/a:
w pełni wspiera szkła sprzed ery AF

Na czym to wspieranie polega?

Reszta punktów - zgoda.

PS. Uważam, że D7000 konkurować powinien z 7D. Ceny 60D i 7D są z kosmosu.

komor - Pią 07 Wrz, 2012

mozer napisał/a:
Na czym to wspieranie polega?

Na tym, że potrafi z nimi mierzyć światło, tak jak każdy Canon z dowolnym obiektywem, w tym manualnym bez styków. :twisted:
No dobra, potwierdza też pewnie ostrość, czego Canon nie robi bez styków. :)

mozer - Pią 07 Wrz, 2012

komor, no tak - ale podawanie tego jako wyższości nad Canonem to nadużycie. Jest po prostu inaczej. Bo chyba z nie-nikonowskimi szkłami nadal tego światła nie mierzy?
de-ce-es - Pią 07 Wrz, 2012

komor,

Moje posty były na temat.

W wydzielonym przez ciebie wątku nie są.

"Obudziłeś się" po trzydziestu godzinach.

To może teraz wydziel offtop z tematu: Test Tamrona 24-70.

Nie zapomnij sam siebie napomnieć i zobligować do obserwancji.

moronica - Pią 07 Wrz, 2012

komor, czesto innym zarzucasz, ze pomijaja istotne detale, a sam zapominasz wspomniec ze C do wspolpracy z wlasnymi manualnymi obiektywami potrzebuje przejsciowki, na dodatek z soczewka by mozna bylo ostrzyc na nieskonczonosc. i zeby bylo jasne, nie pisze tego by rozpoczynac kolejna dyskusje C vs N, tylko by ci pokazac, ze robisz dokladnie to samo o co sie tyle razy obruszales ;)
cybertoman - Pią 07 Wrz, 2012

mozer napisał/a:
Przewaga pomiaru światła to przede wszystkim przypisanie go do punktu AF
W Canonie w pomiarze matrycowym tez chyba mierzy swiatlo na aktywnym punkcie. Ale pewnie nie o to chodzi.
hijax_pl - Pią 07 Wrz, 2012

de-ce-es, a co się stało z Twoim poprzednim kontem? :shock:
mozer - Pią 07 Wrz, 2012

cybertoman, ja przeczytałem w teście optyczne.pl, że w 60D jest przypisany do środka.
komor - Pią 07 Wrz, 2012

de-ce-es, nie wiem kim jesteś, bo masz tylko jeden post, jeśli to jest drugie konto użytkownika dcs to narusza to regulamin i albo Ty coś z tym zrobisz, albo administrator. Proszę nie pouczaj mnie o napominaniu i budzeniu się, bo ja tu dyżuru 24-godzinnego nie pełnię, to raz, a dwa nie jestem pewien czy na pewno chcesz, żebym natychmiastowo reagował na każdą wojenkę czy naruszenie regulaminu, nie czekając na rozwój sytuacji.
Co do wydzielonych postów niepasujących do tematu, to gdzie drwa rąbią, tam wióry lecą. Ale tym razem chyba coś z mechanizmem moderatorskim nie zabanglało, bo tych postów na 99% nie przesuwałem, nie wiem jak się tam znalazły, zaraz przesunę.
Z tym drugim kontem to czekam na informację.

Fotoamor - Pią 07 Wrz, 2012

mozer napisał/a:
hijax_pl napisał/a:
D7000 jest lepszy.

Raczej jego matryca jest lepsza. Reszta to kwestia gustu i upodobań.


to nie jest takie oczywiste.
przyjrzalem sie bliczej wynikom porownania i testom nd7000 i c60
w ostatecznym wyniku wychodzi ze sa to aparaty b. porownywalne.
jesi chodzi o matryce i jakosc obrazu to
c60d - wyzsza rozdzielczosc.
dynamka wejscia - bardzo zblizona , niemal identyczna , na pewnych iso jeden na innych drugi inny lepszy ale minimalnie roznica rzedu 0,3 ev.
szumy - lepszy Nd7000
oddanie barwy : lepszy c60d
artefakty , kurtosis , lepszy c60d

wyszlo w porownaniu wg tego klucza, ze dla 100 , 3200 i 6400 iso lepszy jest nd7000 , na pozostalych czulosciach lepszy c60d.

w c60d szybszy autofokus , w nd7000 wyraznie zwalnial przy slabym swietle.

porownywano inne gadgety , ale one nie sa decydujace jak np lepszy ekranik w c.

w sumie wynik wyszedl wg tego pomiaru praktycznie remisowy .

Co ciekawe - zdecydowanie lepiej oceniono matryce w nd90 od tej w nd7000
zrodlo juz podawalem - colorfoto 5/11.

mozer - Pią 07 Wrz, 2012

Fotoamor napisał/a:
w ostatecznym wyniku wychodzi ze sa to aparaty b. porownywalne.

Nie będę ciągnął dalej tego wątku - jesteś chyba jedyną osobą, która z testów wymienionych matryc potrafi wyciągnąć takie wnioski. Albo czytasz w gazetach testy sponsorowane... Przejrzyj może RÓŻNE testy.

Fotoamor - Pią 07 Wrz, 2012

hijax_pl napisał/a:
Fotoamor napisał/a:
Nikt na 100 % nie stwierdzil , ktory z tych aparatow /.../ jest ogolnie lepszy.
Ja stwierdzam. Patrząc na same aparaty w kontekście fotografowania, D7000 jest lepszy.
Jak ktoś ma pytana czy wątpliwości zapraszam na PW.
Fotoamor napisał/a:
Najlepszy optyka jest na tyle dobra na ile dobrze nastawimy ostrosc .
Optyka to nie tylko ostrość.


zacytuj moze cale zdanie- pisze o aparacie i rozbudowie w tym systemie , a wiec trzebaby brac pod uwage obiektywy. jesli stwierdziles na 100% ktory system jest lepszy to szczere gratulacje. mozesz zdradzic metode jaka to zrobiles , gdyz wyglada na rewolucyjna skoro na 100%.


Najlepsza optyke jesli zle wyostrzysz w tych warunkach przestaje byc najlepsza optyka , tzn nie osiaga swoich mozliwosci.
stwierdzenie, ze optyka to nie tylko ostrosc jest rownie odkrywcze jak ze gruszka to nie tylko jablko.

Najdrozszy, najlepszy obiektyw , ale zle ostrzacy mowiac trywialnie da gorszy obraz od taniego kita dobrze wyostrzonego.
dla ostro rysujacych obiektywow spadek rozdzielczosci wskutek bledow ostrzenia jest szybsz niz dla obiektywow o nizszej rozdzielczosci. krzywa spadku rozdzielczosci ( "dzwonowa" ) dla obiektywowo lepiej skorygowanych ma bardziej stromy przebieg.

mozer - Pią 07 Wrz, 2012

Fotoamor napisał/a:
zrodlo juz podawalem - colorfoto 5/11.

Świetnie. Zobacz jeszcze co piszą w "Chipie" i "Komputer świat" :roll:

Fotoamor - Pią 07 Wrz, 2012

mozer napisał/a:
Fotoamor napisał/a:
w ostatecznym wyniku wychodzi ze sa to aparaty b. porownywalne.

Nie będę ciągnął dalej tego wątku - jesteś chyba jedyną osobą, która z testów wymienionych matryc potrafi wyciągnąć takie wnioski. Albo czytasz w gazetach testy sponsorowane... Przejrzyj może RÓŻNE testy.



Sa rozne testy, niektore wzajemnie sie wykluczajace. Zalezy jak jest ustawiony klucz wg ktorego sie porownuje. Podalem tylko jeden test ( jest do znalezienie z pewnoscia w sieci) , wg ktorego praktycznie sa to aparaty rownorzedne . Zrodlo jest raczej renomowane , ale z pewnoscia nie jedyne porownywujace te aparaty. Nie ja jestem autorem takiego pogladu , przytaczam jedynie inny poglad , ocena nie wydaje sie tak jednoznaczna - tzn nie jestem jedyna osoba majaca taki poglad . Ja w tym zakresie nie mam w ogole pogladu- przytaczam jedynie publikowane opinie - dobrze jest przed wyborem poznac rozne. Co z szumami w c60d jesli dokonamy resamplingu w dol do poziomu nd7000?


c60 - wiecej szczegolow , nd7000 - mniej szumu i wybieraj tu co wolisz?

nie upieram sie co jest lepsze , w kazdym razie sa tez publikowane badz co badz w powaznym czasomismie odmienne poglady od Twoich .

[ Dodano: Pią 07 Wrz, 2012 21:30 ]
mozer napisał/a:
Fotoamor napisał/a:
zrodlo juz podawalem - colorfoto 5/11.

Świetnie. Zobacz jeszcze co piszą w "Chipie" i "Komputer świat" :roll:


nie mam dostepu , ale z pewnoscia to nie sa czasopisma , z ktorych czerpie sie takie informacje , rozumiem ze piszezs to przez przekore?

mozer - Pią 07 Wrz, 2012

Zrobię ostatni wysiłek, choć jestem przekonany, że to nic nie da:

http://tinyurl.com/blg6jjt

- dział "measurements/dynamic range"

hijax_pl - Pią 07 Wrz, 2012

Fotoamor napisał/a:
to nie jest takie oczywiste.
Dla Ciebie nie, dla mnie tak.
Fotoamor napisał/a:
zacytuj moze cale zdanie- pisze o aparacie i rozbudowie w tym systemie
Przeczytaj to czego w cytacie nie wyciąłem i do czego się odniosłem, gdyż...
Fotoamor napisał/a:
jesli stwierdziles na 100% ktory system jest lepszy to szczere gratulacje.
Nic takiego nie stwierdziłem. By podnieść Cię na duchu przypomnę tylko co napisałem. Dla łatwiejszego odnalezienia kluczowych słów pogrubię je:
hijax_pl napisał/a:
Patrząc na same aparaty w kontekście fotografowania

Czy przeczytawszy to jeszcze raz nadal sugerujesz, że odnosiłem się do całych systemów? Jeśli tak to gratuluję serdecznie... :)
Fotoamor napisał/a:
Najlepsza optyke jesli zle wyostrzysz w tych warunkach przestaje byc najlepsza optyka , tzn nie osiaga swoich mozliwosci.
Osiąga, ale na płaszczyźnie oddalonej od matrycy. Może ktoś się lubuje w tego typu fotografii? Ostrzenie zmienia właściwości? Ciekawe podejście. To podejdźmy do testu obiektywu tak: obiektyw, ława optyczna, źródło światła, ekran i badamy właściwości obiektywu. Rozumiesz o co chodzi?
Fotoamor napisał/a:
stwierdzenie, ze optyka to nie tylko ostrosc jest rownie odkrywcze jak ze gruszka to nie tylko jablko.
To nie ja sprowadzam wszystkiego do ostrości. A co do porównania to powiem, że dość zawiłe i niezrozumiałe.
Fotoamor napisał/a:
Najdrozszy, najlepszy obiektyw , ale zle ostrzacy mowiac trywialnie da gorszy obraz od taniego kita dobrze wyostrzonego.
Obiektyw nie ostrzy. Ostrzy człowiek poruszając pierścieniem lub aparat mówiący o ile ma przesunąć soczewki. To jak się zgaduje korpus z obiektywem to już zupełnie inne zagadnienie. Szczególnie w kontekście systemowy/kundelek.
Fotoamor napisał/a:
Sa rozne testy, niektore wzajemnie sie wykluczajace.
Bo są różne podejścia do testu. Naukowe, hobbystyczne, sponsorowane.
Fotoamor napisał/a:
Zalezy jak jest ustawiony klucz wg ktorego sie porownuje.
Klucz zawsze można dobrać tak, by wyszło tak jak chcemy by wyszło a nie jak to obiektywnie być winno. To jaki e ma intencje dobierający owe klucze jest do pewnego stopnia niewiadomą. Ale tylko do pewnego - wprawiony w lekturze testów czytelnik dość łatwo wychwytuje zachwianie obiektywizmu.
Fotoamor napisał/a:
przytaczam jedynie inny poglad , ocena nie wydaje sie tak jednoznaczna
Różnica między nami polega na tym, że ja wyrobiłem sobie opinię własną a Ty jedynie przekazujesz opinie innych.
Na przyszłość polecam serwis http://lmgtfy.com
Fotoamor napisał/a:
Zrodlo jest raczej renomowane
Zależy w jakich kręgach. Są takie kręgi osób, które ślepo wierzą we wszystko co napisze Bravo.
Fotoamor napisał/a:
Co z szumami w c60d jesli dokonamy resamplingu w dol do poziomu nd7000?
A po co? Lepiej w górę D7000 podciągnąć by mieć nie tylko szum, ale porównianie ostrości zarazem. By nie było dylematów w stylu:
Fotoamor napisał/a:
c60 - wiecej szczegolow , nd7000 - mniej szumu i wybieraj tu co wolisz?


P.S.
Szczerze sugeruję wyrabianie sobie swoich opinii. Czerpanie informacji li tylko z internetu bez sprawdzania jej wiarygodności daje właśnie takie efekty jak.. widać w tym wątku.

mozer - Pią 07 Wrz, 2012

hijax_pl napisał/a:
Lepiej w górę D7000 podciągnąć by mieć nie tylko szum, ale porównianie ostrości zarazem.

Ale test pokazuje, że 60D rzeczywiście rejestruje więcej szczegółów.

cybertoman - Pią 07 Wrz, 2012

mozer napisał/a:
cybertoman, ja przeczytałem w teście optyczne.pl, że w 60D jest przypisany do środka.
O trybie wielosegmentowym nic na ten temat nie znalazlem a o ten mi chodzilo.
mozer - Pią 07 Wrz, 2012

cybertoman, a ja miałem na myśli punktowy. To się dogadaliśmy.
cybertoman - Pią 07 Wrz, 2012

:wink:
vulkanwawa - Czw 27 Wrz, 2012

...w 60D zauważyłem że aparat nie prześwietla zdjęć np krajobrazów - kolor nieba w 60D był taki jak go widziałem - niebieski - natomiast d7000 bardzo często "przepalał" i zamiast niebieskiego była biała plama, AF w 60D też bardziej sprawny. Ogólnie 60D to bardzo udany model.
MM - Czw 27 Wrz, 2012

To czy niebo jest niebieskie czy "białe" nie zależy chyba od aparatu. Do tego Nikon raczej nie przepala. Długo miałeś tego D7000 czy tylko tak sobie gdybasz? Bo nie sztuką jest zrobić zdjęcia pod słońce w słoneczny dzień i wyciągać dziwne wnioski.
vulkanwawa - Pią 28 Wrz, 2012

Na kursie fotograficznym jeden z uczestników miał D7000 i zauważyłem. że często ma na jasnych partiach przepalenia. D7000 byl ustawiony w tryb. Auto. (oczywiście. Na kursie pracowalismy tylko na manualnych ustawieniach ) W tym samy trybie 60 D dobieral prawidlowe naswietlanie.Caly czas chodzi mi o automatyke body i w związku z tym o sytuacje kiedy nie ma czasu na ręczne.ustawienia.
moronica - Pią 28 Wrz, 2012

a od czego jest korekta ekspozycji?
hijax_pl - Pią 28 Wrz, 2012

vulkanwawa napisał/a:
Caly czas chodzi mi o automatyke body
Automatyka jest OK (o ile jakakolwiek automatyka może być OK) ;)
vulkanwawa napisał/a:
i w związku z tym o sytuacje kiedy nie ma czasu na ręczne.ustawienia.
W związku z tym pytam jakie to sytuacje?
kozidron - Pią 28 Wrz, 2012

vulkanwawa napisał/a:
W tym samy trybie 60 D dobieral prawidlowe naswietlanie.


a jak dobrany był pomiar światła do sytuacji na obu puszkach ?

vulkanwawa napisał/a:
i w związku z tym o sytuacje kiedy nie ma czasu na ręczne.


Nie ma takich sytuacji do których nie mozna się przygotować, nie robiłem nigdy zdjęć na auto(będzie jakieś 15lat lekko) i nie pamietam kiedy robiłem zdjęcie na jakiejs preselekcji.

nienietaktak - Pią 28 Wrz, 2012

kozidron napisał/a:

nie robiłem nigdy zdjęć na auto(będzie jakieś 15lat lekko).

A przedtem? ;)

kozidron - Pią 28 Wrz, 2012

nienietaktak napisał/a:
A przedtem? ;)


nie robiłem wcale :razz: myslałem, że to jasne ale avatar mi nie robi, wole mupety :razz:

nienietaktak - Pią 28 Wrz, 2012

kozidron, pewnie wprost kochasz? :mrgreen:
Ja wiem, że mnie nie lubisz, ale nie aż tak bardzo, jakbym tego chciał ;)
I tak mam przewagę. Nie używam automatyki od trzydziestu lat (z małymi przerwami).
:razz: Smiena 8 nie miała :D

hijax_pl - Pią 28 Wrz, 2012

nienietaktak napisał/a:
Smiena 8 nie miała
Ale miała / ma tryby tematyczne :wink: :razz:
nienietaktak - Pią 28 Wrz, 2012

hijax_pl, ale to nie to samo. zielony prostokąt rządzi. No i trzeba było film przewijać ręcznie. To się nie liczy? :D
Za to Zorkij to już był w pełni profi :P

hijax_pl - Pią 28 Wrz, 2012

nienietaktak napisał/a:
No i trzeba było film przewijać ręcznie
Bo nie było gdzie baterii wepchnąć. Jakby się na nią znalazło miejsce podejrzewam, że mogłaby nawet strzelać seriami jak pepesza... :D
nienietaktak - Pią 28 Wrz, 2012

znając Rosjan... nie zdziwiłbym się, gdyby Smiena była produkowana z odpadów po składaniu AK-47 :D

Jaki jest temat główny...? ;)

dcs - Pią 28 Wrz, 2012

Leningrad miał mechaniczny akumulator energii kinetycznej -sprężynę /jak budzik :wink: /. Można było sieknąć serią.
kozidron - Sob 29 Wrz, 2012

nienietaktak napisał/a:
Ja wiem, że mnie nie lubisz, ale nie aż tak bardzo, jakbym tego chciał ;)


Julianie, nigdy nie przyszłoby mi do głowy(na forumie) żeby kogoś "lubić albo nie", wszyscy jesteśmy botami, dopiero po wypiciu z kimś piwa sytuacja może się odmienić :wink:

nienietaktak - Sob 29 Wrz, 2012

kozidronie, rozumiem, że masz nadmiar piwa? ;)
vulkanwawa - Wto 02 Paź, 2012

... korekta ekspozycji, przysłona, przygotowania...większość użytkowników ( około 80%) i tak robi zdjęcia na auto i pół-auto ponieważ nie ma czasu na inne tryby oraz podstawowej wiedzy o fotografowaniu. Jak dziecku wytłumaczyć? - poczekaj tatuś musi ustawić wartość ekspozycji, czas migawki itp. rzeczy albo ...poczekaj tu mi coś nie wyszło - jeszcze raz dziecko.
Są sytuacje kiedy nie nie ma czasu lub chce mi się ustawiać na tryb manualny itp. Ostatnio ustawiam na przemian tryb P i filmy i w Canonie zarówno 600D i 60D nie ma problemu z prawidłowa ekspozycją.
Miałem już system Nikona, Pentaxa, Canona (oczywiście oprócz profesjonalnych aparatów choć udało mi się nimi też popstrykać) Każdy z tych systemów ma coś do zaoferowania co go wyróżnia, ale jak dla mnie jako zaawansowanego amatora (także filmowania) optymalnym wyborem jest w tej chwili system Canona.

hijax_pl - Wto 02 Paź, 2012

vulkanwawa napisał/a:
ponieważ nie ma czasu na inne tryby oraz podstawowej wiedzy o fotografowaniu.
Brak czasu wynika z braku wiedzy i umiejętności.
vulkanwawa napisał/a:
Jak dziecku wytłumaczyć?
Kwestia podejścia. Ja mówię: stań tu w słoneczku i spójrz na mamusię. I mam portrecik. Jak jeździ rowerkiem to nie przestaje po 5sekundach - mam czas na przestawienie aparatu tak, bym mógł pociągnąć seria... W międzyczasie zmieniam pozycje tak by zmienić tło, perspektywę itp...
Jednym słowem kwestia podejścia.

Fotoamor - Wto 02 Paź, 2012

vulkanwawa napisał/a:
... korekta ekspozycji, przysłona, przygotowania...większość użytkowników ( około 80%) i tak robi zdjęcia na auto i pół-auto ponieważ nie ma czasu na inne tryby oraz podstawowej wiedzy o fotografowaniu. Jak dziecku wytłumaczyć? - poczekaj tatuś musi ustawić wartość ekspozycji, czas migawki itp. rzeczy albo ...poczekaj tu mi coś nie wyszło - jeszcze raz dziecko.
Są sytuacje kiedy nie nie ma czasu lub chce mi się ustawiać na tryb manualny itp. Ostatnio ustawiam na przemian tryb P i filmy i w Canonie zarówno 600D i 60D nie ma problemu z prawidłowa ekspozycją.
Miałem już system Nikona, Pentaxa, Canona (oczywiście oprócz profesjonalnych aparatów choć udało mi się nimi też popstrykać) Każdy z tych systemów ma coś do zaoferowania co go wyróżnia, ale jak dla mnie jako zaawansowanego amatora (także filmowania) optymalnym wyborem jest w tej chwili system Canona.


kierunkowskaz , sprzeglo , gaz , hamulec , lusterka , predkosc, wyprzedzanie, cofanie ... no cholera nie da sie tego opanowac . A jednak.
tak samo z aparatem. w gruncie rzeczy to proste sprawy, obsluge da sie sprowadzic przez trening czyli jej czestosc do daleko posunietej automatyzacji , ale wcale nie bezmyslnej.
Nie mozna powiedzic , ze tryb manualny jest lepszy od automatycznego - fotograf ma wiele mozliwosci do wyboru - jesli uzna ze P jest najlepszym to dlaczego nie?
Przejscie a priori na zawsze M wcale nie jest koniecznoscia , ani nie swiadczy o wiekszych umiejetnosciach fotografa , wcale nie musi prowadzic do lepszego wyniku. Jesli masz dobre wyniki na A i P to nie ma powodu ich wykluczenia , dopiero jesli w inny sposob uzyskalbys lepsze to warto sie zastanowic.

obsluga aparatu to przyslona , migawka i odleglosc takze wybrana wczesniej czulosc.

najwazniejsze to poznanie sprzetu - jego mozliwosci i ograniczen , nauczyc sie je obchodzic .

kazdym aparatem w danej klasie wielkosci matryc da sie dojsc do tego samego wyniku.

moronica - Wto 02 Paź, 2012

vulkanwawa, czyli jednak nie wiesz co to korekta ekspozycji? bo po raz kolejny przedstawiasz tryb M jako jedyna alternatywe dla krnabrnego swiatlomierza. a ten i tak bedzie ci robil pod gorke w sporej ilosci sytuacji, no chyba ze robisz zdjecia tylko przy slonecznej pogodzie

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group