forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - D5100 przebija wszystkie lustrzanki do 10k zł

sylwia_marian - Nie 09 Wrz, 2012
Temat postu: D5100 przebija wszystkie lustrzanki do 10k zł
Witam.
Mam dylemat z lustrzanką za rozsądne pieniadze. Nie znam się na jakościowych technicznie elementach aparatów. Nie szukam sprzętu za kilkanaście tysecy, ponieważ nie będę zarabiał robieniem zdjęć.
Moimi typami są D800 (12k zł przy dużo), 7D i D5100. Myślałem też o A77 - odpadł za półprzezroczyste lustro.
D800 - najlepszy ale musiałoby mieć coś takiego co przekona mnie w zupełności.
D5100 - cena niska a pokazuje tyle możliwości. Chyba, że wykonanie techniczne jest słabe i nie warto kupować.
7D - cena dwa razy wyższa niż D5100, który ma automatyczne ustawienie ostrości przy filmowaniu.
I o jest dla mnie największą bolączką, która przekonuje mnie do D5100 choć wolę Canona 7d. Jak Canon 7D ma rozwiązane ustawienie ostrości przy nagrywaniu filmów?
Czy mogę prosić o rozwiązanie tego problemu? I oczywiście co jest lepszym wyborem.
Szumy - D5100 wg mnie lepiej wypada.
Czytałem wcześniejsze porównania &d i D5100 ale nie były rzetelne. Typu, że obiektywy masz do canona to weż canona.

Pozdrawiam

moronica - Nie 09 Wrz, 2012

sylwia_marian, powyzej d5100 jest jeszcze d7000 - ta sama matryca ale korpus polka wyzej. w przyszlym tygodniu ma sie pokazac pelnoklatkowy entry-level d600, jak cie neci d800 ale za drogi no to ten ma szanse byc za nieco ponad polowe jego ceny. jak bedzie to sie okaze w czwartek ;)
Stuku - Pon 10 Wrz, 2012

Wszystko ładnie, pięknie ale D5100 nie ma silnika AF, czyli w grę wchodzą tylko szkła a AF-S które do tanich nie należą.

Przykład: 50 1.8 z AF-S kosztuje około 800 zł. Do Sony starsza produkcja KM 50 1.7 - używka na alledrogo od 320 zł w górę, Cannonowska 50 od 300 zł w górę :)

mozer - Pon 10 Wrz, 2012

Stuku napisał/a:
50 1.8 z AF-S kosztuje około 800 zł.

Stuku napisał/a:
Cannonowska 50 od 300 zł w górę


Czy Ty widziałeś jak wyglądają oba te obiektywy? Stanowczo wolałbym dopłacić do tych 800 zł...

Stuku - Pon 10 Wrz, 2012

mozer napisał/a:
Stuku napisał/a:
50 1.8 z AF-S kosztuje około 800 zł.

Stuku napisał/a:
Cannonowska 50 od 300 zł w górę


Czy Ty widziałeś jak wyglądają oba te obiektywy? Stanowczo wolałbym dopłacić do tych 800 zł...


Ty tak. Ale może nie koniecznie osoba która kupuje pierwszą lustrzankę. No chyba że zakup szkieł skończy się na kicie :)

moronica - Pon 10 Wrz, 2012

Stuku, alez koloryzujesz z tymi cenami. porownujesz cene nowego nikkora i to nie najnizsza na rynku cene z cenami uzywek canona i zabytkiem minolty. sa na rynku duzo ciekawsze obiektywy, na ktorych mozna zaoszczedzic duzo wiecej niz te 320zl
RB - Pon 10 Wrz, 2012

moronica napisał/a:
Stuku, alez koloryzujesz z tymi cenami. porownujesz cene nowego nikkora i to nie najnizsza na rynku cene z cenami uzywek canona i zabytkiem minolty.


akurat zabytek minolty jest naprawdę OK, nawet jak na nieeesamowicie wyyyśrubowane standardy Nikkora 50/1.8 w łotewer wersji :mrgreen: . Poza tym drobnym mankamentem, ze nowych niet. Ale.. jako, ze korpus S odpada to ten wątek poboczny jest tu czysto akademicki.

moronica - Pon 10 Wrz, 2012

RB, moja wypowiedz nie odnosila sie w zadnym wypadku do jakosci tego obiektywu tylko do prostego faktu, ze jako obiektyw o porownywalnych parametrach ale duzo starszy i dostepny tylko uzywany jasnym jest, ze bedzie rowniez tanszy od obiektywu nowego, ze sklepu i na gwarancji. krytykowalam raczej wypowiedz na zasadzie "dodam 50zl do ceny nikkora (spoko bo przed cena wyzsza dodam 'okolo' i bedzie git), odejme canonowi z ceny ponad 100zl bo przeciez 430zl (obecnie najnizsza cena tego obiektywu na skapcu) mozna podciagnac pod 'od 300zl w gore' a jak ktos to przyuwazy zawsze mozna wyszperac cos na allegro by pasowalo, nie wspomne ze by miec zestaw taki jak nikkor to musialbym jeszcze do canona doplacic 90zl za oslone przeciwsloneczna, dorzuce drugi przyklad w postaci starszego obiektywu wylacznie na rynku wtornym i voila, mamy obraz nedzy i rozpaczy, ktory roztoczy sie przed osoba ktora popelni ten karczemny blad i zakupi w swej glupocie nikona bez silnika"

i zeby bylo jasne, wg mnie zakup nikona bez silnika w budzecie za komplet 10k zl sensu nie ma. nie tylko ze wzgledu na silnik ale i szereg innych zalet, ktore cechuja korpusy klasyfikowane wyzej. poza tym brak silnika sam w sobie wada jest i pisalam o tym wielokrotnie, to tak na wszelki wypadek by ktos nie wyjechal ze twierdze ze to zaleta. po prostu irytuje mnie demonizacja tego problemu podczas gdy sa w sklepach tanie, dobre i nowe stalki z silnikiem (35/1.8, 50/1.8 i 85/1.8) i tych dyskusji juz w zasadzie nie powinno byc poza oczywiscie przypadkami, gdy ktos nieswiadomy pyta sie o wybor obiektywu czy jego kompatybilnosc

kozidron - Pon 10 Wrz, 2012

skoro to taka akademicka dyskusja, to ja dodam, że używałem wszystkich tych obiektywów i ten od canona to najwiekszy paździerz :razz: :wink: Co z tego, że coś jest tanie jak barszcz jak sie wysypie po roku :wink:
Teoretycznie 50/1.8 canona jest ostrzejsze od 50/1.4 canona nawet wedle DxO ale gdy ktoś stoi przed wyborem co jest lepsze nie ma wątpliwości, inna sprawa gdy już musi wysupłać kasę wtedy powstają wątpliwości :wink:

komor - Pon 10 Wrz, 2012

Zwykle z Moroniką polemizuję, ale tutaj rzeczywiście porównanie nieuzasadnione. Fakt, że Nikkor 50/1.8 AF-S jest droższy od paździerza :) Canon 50/1.8, to akurat coś oczywistego i uzasadnionego. No i fakt, że używana Minolta jest tańsza o tę parę stówek też niespecjalnie jest istotna, jak ktoś pyta o zestaw za 10k zł.
Cwanon 50/1.8 ostrzejszy od 50/1.4? Hm… Do trzeciego miesiąca używania, chyba… ;)

mozer - Pon 10 Wrz, 2012

komor napisał/a:
Cwanon 50/1.8 ostrzejszy od 50/1.4? Hm… Do trzeciego miesiąca używania, chyba…

W sumie ciekawe - można by jakiś test zrobić. Ale ja mam swojego ~5 lat i jeszcze nie obrócił się w pył ;)

kozidron - Pon 10 Wrz, 2012

mozer napisał/a:
Ale ja mam swojego ~5 lat i jeszcze nie obrócił się w pył ;)


to tak zwany delikatny i czuły dotyk fotografa :wink: , dla takiego kowala jak ja to chyba jest jak napisał Komor :wink:

mozer - Pon 10 Wrz, 2012

kozidron, niespecjalnie - zazwyczaj lata mi luzem w torbie ;)
lotofag - Pon 10 Wrz, 2012

Stuku napisał/a:
Wszystko ładnie, pięknie ale D5100 nie ma silnika AF, czyli w grę wchodzą tylko szkła a AF-S które do tanich nie należą.

Przykład: 50 1.8 z AF-S kosztuje około 800 zł. Do Sony starsza produkcja KM 50 1.7 - używka na alledrogo od 320 zł w górę, Cannonowska 50 od 300 zł w górę :)


Ile można w kółko to wałkować? Utarło się takie gderanie z czasów D40 i niektórym przejść nie może ;)
Brakuje jeszcze do kompletu "obiektywy z VR są bardzo drogie"...

Jakby nie patrzeć fotografia do tanich hobby nie należy i 800-1000zł to są nadal tanie obiektywy. O C50/1.8 można powiedzieć w tym kontekście, że jest niesamowicie tani, oczywiście nie bez powodu, o czym wspomnieli przedmówcy.
Abstrahuję tu zupełnie od faktu, że te kilkaset złotych to dla niektórych osób może być po prostu dużo. Z różnych powodów. Ot, proza życia...

cybertoman - Pon 10 Wrz, 2012

komor napisał/a:
Do trzeciego miesiąca używania, chyba…
Co Wy robicie z obiektywami??? Rzucacie sie nimi?
kozidron - Pon 10 Wrz, 2012

cybertoman napisał/a:
Co Wy robicie z obiektywami??? Rzucacie sie nimi?


w wolnych chwilach to :grin:

cybertoman - Pon 10 Wrz, 2012

I niech ktos jeszcze powie, ze nie jest wytrzymaly...
paul80 - Pon 10 Wrz, 2012

kozidron napisał/a:
w wolnych chwilach to

Nie no ubawiłem się na maxa :mrgreen:

[ Dodano: Pon 10 Wrz, 2012 22:37 ]
cybertoman napisał/a:
niech ktos jeszcze powie, ze nie jest wytrzymaly...

:mrgreen:

komor - Pon 10 Wrz, 2012

cybertoman napisał/a:
Co Wy robicie z obiektywami??? Rzucacie sie nimi?

cybertoman, mój 50/1.8 przeżył spokojnie pod moimi rządami 2 czy 3 lata i poszedł w ręce nowego właściciela w stanie nie wskazującym na zużycie, ale tezy, że jest ostrzejszy po tym okresie od C 50/1.4 – nie zaryzykowałbym. :)

Usjwo - Pon 10 Wrz, 2012

komor napisał/a:

Cwanon 50/1.8 ostrzejszy od 50/1.4? Hm… Do trzeciego miesiąca używania, chyba… ;)


Gdzies tu wstawialem zdjecia z obydwoch i wyszlo ze C50f1.4 jest ostrzejsze od 1.8, ale tylko w przedziale od 1.4 do 1.8 :) . Zdjecia gdzies z przed poltora roku tu na forum powinny byc

Stuku - Wto 11 Wrz, 2012

Heh, swoją wypowiedzią wywołałem burzę w szklance wody. Swoją wypowiedź jednak oparłem bardziej na doświadczeniach (nie swoich całe szczęście) ale swoich znajomych (D3100 i D5100). Jednego i drugiego ciągnie do fotografii, latali sobie z kitowymi obiektywami osiągając lepsze lub gorsze wyniki. Każdy z Nas kiedyś zaczynał przygodę z fotografią zresztą i pojawił się ten ból że przydałby się kolejny obiektyw. Lubię robić portrety, kupię jakąś jasną stałke. W innym przypadku jestem na pokazie lotniczym, kurde przydałoby się jakieś tele. Budżet ograniczony i następuje nie miłe zaskoczenie czyli cena obiektywów. Niestety jak się ma ograniczony budżet, następuje niesmak. Autor tematu podając puszki jakie chce kupić chyba raczej tego problemu nie ma. W innym przypadku aparat albo ląduje w szafie albo na allegro. Biorąc pod uwagę cenę nowego D5100, szczerze wolałbym zdecydowanie używaną puszkę od innego producenta plus 2 dobre szkła w cenie. Zdecydowanie lepszy zestaw na start :)
lotofag - Wto 11 Wrz, 2012

Stuku napisał/a:
Swoją wypowiedź jednak oparłem bardziej na doświadczeniach (nie swoich całe szczęście) ale swoich znajomych (D3100 i D5100).

To się ich jeszcze spytaj jakiego konkretnie szkła na śrubokręt nie kupili ;)
Stuku napisał/a:

Budżet ograniczony i następuje nie miłe zaskoczenie czyli cena obiektywów. Niestety jak się ma ograniczony budżet, następuje niesmak.

Pisałem o tym wyżej - fotografia nie jest tanim hobby. A częśc ludzi nadal jest dziwnie zaskoczonych, że np. porządne tele to koszt kilka razy większy niż ich nowiuteńki korpus entry-level.

moronica - Wto 11 Wrz, 2012

Stuku napisał/a:
W innym przypadku jestem na pokazie lotniczym, kurde przydałoby się jakieś tele. Budżet ograniczony i następuje nie miłe zaskoczenie czyli cena obiektywów.

no to tez marny przyklad gdyz jesli chodzi o tanie tele ze stabilizacja to canoniarze maja zagwostke czy kupic gorszego optycznie systemowego 70-300 czy lepszego ale potencjalnie problematycznego pod innymi wzgledami tamrona. a nikon ma fajnego, przystepnego cenowo i wyposazonego w silnik 70-300VR. w sam raz dla kogos, kto chce czegos dluzszego a ma skromny budzet. wiec o jakim niemilym zaskoczeniu tu mowimy?

ponownie, silnik dobrze miec ale wiekszosc uzytkownikow lustrzanki entry-level nigdy nie wyjdzie poza zestaw, ktory zastali w pudelku z korpusem. czesc dokupi sobie jakiegos 55-200(250,300) czy 70-300, moze jakas 50tke ale to opcja dla odwaznych bo stabilizacji nie ma (!). oczekujesz czegos wiecej po profilu uzytkownika, dla ktorego czyms niebywalym jest musiec recznie ustawiac ostrosc? a reszta czyli chlubne wyjatki i tak szybko wyrosnie z korpusu EL i po problemie albo w ogole zacznie od czegos powyzej EL. rowniez chetnie poczytam, jakich to szkiel konkretnie twoi znajomi nie kupili

a moja wczesniejsza krytyka tyczyla sie glownie naciagania faktow. bo zamiast tego, co mozna w skrocie podsumowac jako "po co kupowac nikkora za 800zl jak mozna miec canona za 300" powinno byc "po co kupowac nikkora za 750zl jak mozna miec canona za 520 (430zl plus 90zl za oslone przeciwsloneczna)" ale wtedy to juz nie brzmi tak melodramatycznie, zwlaszcza biorac pod uwage zalety nikkora

RB - Wto 11 Wrz, 2012

lotofag napisał/a:
zaskoczonych, że np. porządne tele to koszt kilka razy większy niż ich nowiuteńki korpus entry-level.

jak porządne i długie to raczej kilkanaście razy.


Stuku, IMO jedyna rada to dać se spokój z tymi lustrzankami i zakupić uniwersalny kompakt/hybryde z megazoomem. Wcale się nie wyśmiewam i piszę zupełnie poważnie.

Stuku - Wto 11 Wrz, 2012

RB napisał/a:

Stuku, IMO jedyna rada to dać se spokój z tymi lustrzankami i zakupić uniwersalny kompakt/hybryde z megazoomem. Wcale się nie wyśmiewam i piszę zupełnie poważnie.


Bardzo dobre pośrednie rozwiązanie z którego zresztą sam korzystałem swojego czasu ;)

sylwia_marian - Sro 12 Wrz, 2012

Dziękuje za odpowiedzi.
Zdecydowałem się na Canona 7D. Dlaczego? A dlatego, że wszyscy polecają nikona a kożdy ma canona.
Poważanie, naprawdę boli mnie brak możliwości ustawienia ostrości podczas kręcenia filmików. Czy jest jakieś uniwersalne zastosowanie w 7d, żebu nie było nieostrości podczas zmiany obiektu na dalszy lub bliższy podczas kręcenia?

Pozdrawiam

mozer - Sro 12 Wrz, 2012

sylwia_marian, jak to brak możliwości ustawienia ostrości? Skąd taka informacja. Ręcznie możesz ostrość ustawić na co chcesz w dowolnym momencie.
sylwia_marian - Czw 13 Wrz, 2012

Odpowiedź specjalisty (pomoc techniczna) z Canona:
"Podczas nagrywania filmu nie można ustawić ostrości, taką czynność można wykonać tylko przed przystąpieniem do nagrywania filmu. Oznacza to, że zmiana obiektu filmowania pokaże go jako nieostry."
Próbowałem pytać, czy ręcznie można, czy może jest ogólna technologia, która w minimalny sposób porawia ostrość jak nie przez kontrast (tak ma D5100) to w inny sposób.
Ale zawsze to samo - nie ma możliwości.

To przesądziło, o pełnym przekonaniu do Canona. A już brałem pod lupę D7000. Ojojoj.

RB - Czw 13 Wrz, 2012

Nie łapię nic a nic. Nie możesz niby - jakby wynikało z tej odpowiedzi jaką nam tu opisałeś - kręcić pierścieniem ostrości na obiektywie aby w trakcie nagrywania wyostrzać na to co Ci się podoba i tak jak Ci się podoba? Jeśli niby tak to wygląda to za przeproszeniem ktoś nam tu duby smalone serwuje...
moronica - Czw 13 Wrz, 2012

sylwia_marian, zapewne w sposob zbyt zawily zadajesz to naprawde banalne pytanie. tak, recznie mozna ostrzyc przy pomocy pierscienia na obiektywie
kozidron - Czw 13 Wrz, 2012

sylwia_marian napisał/a:
Zdecydowałem się na Canona 7D. Dlaczego? A dlatego, że wszyscy polecają nikona a kożdy ma canona.


To zdecydowanie rozwiązało twoje wątpliwości ?

sylwia_marian napisał/a:
Próbowałem pytać, czy ręcznie można, czy może jest ogólna technologia, która w minimalny sposób porawia ostrość jak nie przez kontrast (tak ma D5100) to w inny sposób.


Mogłabyś dać namiary na tą "pomoc techniczną" albo wkleić całą treść twojego pytania do canona i całą odpowiedź oczywiście z pominieciem danych osobowych bo to nas nie interesuje.
Po prostu ciężko uwierzyć w taką odpowiedź.

Dodatkowo też nie rozumiem, narzekasz na brak mozliwości ustawiania ostrości w canonie (zgodnie z odpowiedzią pomocy technicznej) a i tak wybierasz canona :shock:
pisząc:

sylwia_marian napisał/a:
To przesądziło, o pełnym przekonaniu do Canona. A już brałem pod lupę D7000. Ojojoj.


Poza tym, odpowiedź pomocy technicznej to jakaś bzdura :wink:

sylwia_marian - Czw 13 Wrz, 2012

12.09.2012r.
Numer zgłoszenia: 1-382652...
"Dziękuję za zapytanie i kontakt z Canon.
Podczas nagrywania filmu nie można ustawić ostrości, taką czynność można wykonać tylko przed przystąpieniem do nagrywania filmu. Oznacza to, że zmiana obiektu filmowania pokaże go jako nieostry.
Ponownie dziękuję za kontakt z działem pomocy technicznej — produkty konsumenckie Canon. Mam nadzieję, że uzyskane informacje okażą się pomocne. W przypadku dodatkowych pytań zapraszam do ponownego kontaktu.

Z poważaniem,"

hijax_pl - Czw 13 Wrz, 2012

Pogrubione - moje dopiski do bardzo nieprecyzyjnej odpowiedzi Canona...

sylwia_marian napisał/a:
12.09.2012r.
Numer zgłoszenia: 1-382652...
"Dziękuję za zapytanie i kontakt z Canon.
Podczas nagrywania filmu nie można ustawić automatycznie ostrości, taką czynność można wykonać tylko przed przystąpieniem do nagrywania filmu. Oznacza to, że zmiana obiektu filmowania pokaże go jako nieostry o ile się nie zmieni ręcznie ostrości pierścieniem na obiektywie.
Ponownie dziękuję za kontakt z działem pomocy technicznej — produkty konsumenckie Canon. Mam nadzieję, że uzyskane informacje okażą się pomocne. W przypadku dodatkowych pytań zapraszam do ponownego kontaktu.

Z poważaniem,"

sylwia_marian - Czw 13 Wrz, 2012

I CO PAŃSTWO NA TO?
Ja już zgłupiałem. Odpowiedź Pana z działu technicnzego CANON:

Dziękujemy za zapytanie i kontakt z Canon.
Uprzejmie zawiadamiam, że nawet ręczne ustawianie ostrości jest możliwe tylko przed rozpoczęciem filmowania.
Ponownie dziękujemy za kontakt z działem pomocy technicznej — produkty konsumenckie Canon. Mamy nadzieję, że uzyskane informacje okażą się pomocne. W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do ponownego kontaktu.

Z poważaniem,

mozer - Czw 13 Wrz, 2012

sylwia_marian, słuchaj - nie jest FIZYCZNIE możliwe, żeby aparat zablokował ustawianie ręczne ostrości, gdyż to się odbywa w sposób mechaniczny w obiektywie, w sposób zupełnie niezależny od korpusu.
moronica - Czw 13 Wrz, 2012

nie chce mi sie wierzyc, by u Canona wystepowaly takie buble. za to gratulacje za dobor tak wykwalifikowanej kadry. rotacja pewnie nastepuje srednio co 3 miechy, zanim sie chlopak czegokolwiek nauczy juz jest zwalniany
sylwia_marian - Czw 13 Wrz, 2012

Mam nadzieje, że pracownik Canona nie miał na prawdę racji, bo troszkę mu napisałem o jego profesjonalizmie.

Pozdrawiam

mozer - Czw 13 Wrz, 2012

Ja nie wiem - może mu się z przysłoną pomyliło...
moronica - Czw 13 Wrz, 2012

sylwia_marian, tak po prawdzie to celujac w klase lustrzanek 7D to juz sie nie powinno zadawac takich pytan
mozer - Czw 13 Wrz, 2012

moronica, dobrze wiesz, że w większości przypadków to nie ma związku...
sylwia_marian - Czw 13 Wrz, 2012

moronica napisał/a:
sylwia_marian, tak po prawdzie to celujac w klase lustrzanek 7D to juz sie nie powinno zadawac takich pytan


Proszę o rozwinięcie tematu. Nie jestem pewny czy o tym samym myślimy. Celując w klasę lustrzanek 7D to już ...

dcs - Czw 13 Wrz, 2012

sylwia_marian,

Wybrałaś najwyższą lustrzankę aps-c Canona.

Może 60D spełni twoje oczekiwania /ma ruchomy wyświetlacz -przy filmowaniu może okazać się pomocny/.

kozidron - Czw 13 Wrz, 2012

mozer napisał/a:
Ja nie wiem - może mu się z przysłoną pomyliło...


Tyle że to też nie byłaby do końca prawda.

sylwia_marian, ten człowiek z serwisu wprowadził cię w błąd, ostatnio wczoraj udało mi się kręcić pierścieniem ostrości i zmieniać przysłonę podczas filmowania na 7D :smile: dziś pewnie też by mi się udało ale pogoda jest słaba :wink:

moronica napisał/a:
sylwia_marian, tak po prawdzie to celujac w klase lustrzanek 7D to juz sie nie powinno zadawac takich pytan


eee... przesadzasz, to tylko aparat do amatorskiego uzytku.


Cytat:
Wybrałaś najwyższą lustrzankę aps-c Canona.

Może 60D spełni twoje oczekiwania /ma ruchomy wyświetlacz -przy filmowaniu może okazać się pomocny/.


to źle, ja tam wolę 7d, 60D wydaje się dość plastikowy. Do filmowania to wolałbym dopłacić nawet do uzywanego 5d2.


sylwia_marian, ja mam tylko jedno pytanie, w jaki sposób skorzystałeś z supportu canona ?
Czy korzystałeś z tego arkusza ?

sylwia_marian - Czw 13 Wrz, 2012

Najwyższa lustrznka aps-c Canona z nagrywaniem full HD i nie ma automatycznego ostrzenia? To chyba nie najwyższa lustrzanka aps-c?
Poszukuje lustrzanki, która posłuży mi parę ładnych lat. Nie chcę kupowac czegoś, co za dwa lata będę wymieniał. Na początku określiłem swoje wymagania. Wiem, że na takich forach bywają profesjonaliści i będą umieli doradzić w sprzęcie. Żeby nie robić haosu - podałem dwa modele D5100 i 7D.
Nie potrzebuje aparatu do kręcenia filmów (do tego mam kamerę). Potrzebuje, żeby sporadycznie, np. na urodzinach nakręcić krótki filmik.
Nie pamietam, dlaczego odrzuciłem 60D (analizowałem) a jest naprawdę ciekawym rozwiązaniem. Nie ma również automatycznej ostrości podczas filmowania. I chyba brak HDR.
Pomoc otrzymałem i wybrałem Canon 7D.

moronica - Czw 13 Wrz, 2012

sylwia_marian, 7D to nie byle lustrzanka entry-level tylko dosc zaawansowany aparat dla wymagajacych entuzjastow fotografii. nie chce cie zniechecac ale po prostu nie wierze w spontaniczne narodziny zainteresowania fotografia wraz z zakupem DSLR wiec jak widze kogos, kto nie wie jak sie ustawia recznie ostrosc w lustrzance a kto porywa sie na zakup aparatu tej klasy, to zapala mi sie czerwona lampka. mysle, ze duzo lepiej bys zrobil kupujac prostszy korpus i lepszy zestaw szkiel. skoro musi to byc Canon no to 60D albo nawet 650D. mozliwe, ze cie to w ogole nie wciagnie, albo dojdziesz do wniosku, ze nie chce ci sie tachac wszedzie lustrzanki. kase zawsze zdazysz wydac
dcs - Czw 13 Wrz, 2012

sylwia_marian,

Ja bym teraz 7D nie kupował. Niebawem pojawi się następca.

Fotoamor - Czw 13 Wrz, 2012

sylwia_marian napisał/a:
Najwyższa lustrznka aps-c Canona z nagrywaniem full HD i nie ma automatycznego ostrzenia? To chyba nie najwyższa lustrzanka aps-c?
Poszukuje lustrzanki, która posłuży mi parę ładnych lat. Nie chcę kupowac czegoś, co za dwa lata będę wymieniał. Na początku określiłem swoje wymagania. Wiem, że na takich forach bywają profesjonaliści i będą umieli doradzić w sprzęcie. Żeby nie robić haosu - podałem dwa modele D5100 i 7D.
Nie potrzebuje aparatu do kręcenia filmów (do tego mam kamerę). Potrzebuje, żeby sporadycznie, np. na urodzinach nakręcić krótki filmik.
Nie pamietam, dlaczego odrzuciłem 60D (analizowałem) a jest naprawdę ciekawym rozwiązaniem. Nie ma również automatycznej ostrości podczas filmowania. I chyba brak HDR.
Pomoc otrzymałem i wybrałem Canon 7D.


jak to bylo ?- dac chlopu zegarek a schowa do buta, czy cos w tym rodzaju.

masz teraz kilka mozliwosci:

-rwac wlosy z glowy
-kupic d7000 albo d800 albo nd1
-kupic C 650d albo C5d albo c1

albo tez przeczytac instrukcje obslugi, poznac dzialanie aparatu i nauczyc sie obslugiwac.

Automatyczne nastawianie ostrosci w kamerach to obciach i w ogole wstyd.
profi nastawiaja manualnie , tam gdzie oni chca , nie tam gdzie chce automat. Skad automat mialby wiedziec kto akurat obchodzi urodziny i na kogo nastwiac ostrosc?

Mozesz tez poprosic kogos z obecnych na uroczystosci urodzinowej , kto bedzie umial recznie nastwic ostrosc. Dzisiaj niemal w kazdej rodzinie ktos ma aparat i znajdzie sie ktos taki , ktory to zrobi . Tak, to chyba najlepsze rozwiazanie , popros kogos ze znajomych , aby obslugiwal Twoj aparat , zaoszczedzisz wysilku koniecznego na przeczytanie instrukcji.

Wujek_Pstrykacz - Czw 13 Wrz, 2012

Fotoamor napisał/a:
albo nd1


Nikona D1 - to chyba jakaś bzdura miesiąca :razz:

dcs - Czw 13 Wrz, 2012

Wujek_Pstrykacz,

Jak w dobrym stanie zachowania...
:lol:

Fotoamor - Czw 13 Wrz, 2012

Wujek_Pstrykacz napisał/a:
Fotoamor napisał/a:
albo nd1


Nikona D1 - to chyba jakaś bzdura miesiąca :razz:


bardzo mozliwe , natomiast kompensuje ja genialny pomysl zeby poprosic znajomego o nastawienie na ostrosc. Nazwylbym to pomyslem roku.

sylwia_marian - Czw 13 Wrz, 2012

Fotoamor napisał/a:
sylwia_marian napisał/a:
Najwyższa lustrznka aps-c Canona z nagrywaniem full HD i nie ma automatycznego ostrzenia? To chyba nie najwyższa lustrzanka aps-c?
Poszukuje lustrzanki, która posłuży mi parę ładnych lat. Nie chcę kupowac czegoś, co za dwa lata będę wymieniał. Na początku określiłem swoje wymagania. Wiem, że na takich forach bywają profesjonaliści i będą umieli doradzić w sprzęcie. Żeby nie robić haosu - podałem dwa modele D5100 i 7D.
Nie potrzebuje aparatu do kręcenia filmów (do tego mam kamerę). Potrzebuje, żeby sporadycznie, np. na urodzinach nakręcić krótki filmik.
Nie pamietam, dlaczego odrzuciłem 60D (analizowałem) a jest naprawdę ciekawym rozwiązaniem. Nie ma również automatycznej ostrości podczas filmowania. I chyba brak HDR.
Pomoc otrzymałem i wybrałem Canon 7D.


jak to bylo ?- dac chlopu zegarek a schowa do buta, czy cos w tym rodzaju.

masz teraz kilka mozliwosci:

-rwac wlosy z glowy
-kupic d7000 albo d800 albo nd1
-kupic C 650d albo C5d albo c1

albo tez przeczytac instrukcje obslugi, poznac dzialanie aparatu i nauczyc sie obslugiwac.

Automatyczne nastawianie ostrosci w kamerach to obciach i w ogole wstyd.
profi nastawiaja manualnie , tam gdzie oni chca , nie tam gdzie chce automat. Skad automat mialby wiedziec kto akurat obchodzi urodziny i na kogo nastwiac ostrosc?

Mozesz tez poprosic kogos z obecnych na uroczystosci urodzinowej , kto bedzie umial recznie nastwic ostrosc. Dzisiaj niemal w kazdej rodzinie ktos ma aparat i znajdzie sie ktos taki , ktory to zrobi . Tak, to chyba najlepsze rozwiazanie , popros kogos ze znajomych , aby obslugiwal Twoj aparat , zaoszczedzisz wysilku koniecznego na przeczytanie instrukcji.


Naistety Pana typy poza d800 to nieporozuminie dla mnia.
Pawnie, niech nie będzie automatycznego ustawienia ostrośni. Nieostre obrazy podobno są modne.
Fotoamator, dzięki instrukcji nie popełnię błędu i Ciebie nie posłucham bo jak to było: w zimę w sandałach bym chodził.
Po co takie bezkonstruktywne uwagi przesyłasz.
Urodziny - chodzi o to, że nagrywanie sporadycznie odbywało by się.
Proponuje, żebyś kupił: sony T9 i nie będziesz musial nic robić.

[ Dodano: Czw 13 Wrz, 2012 19:10 ]
Odpowiedź z CANONa, po tym jak napisałem, że można ręcznie ustawić ostrość podczas nagrywania 7d:
Dziękuję za zapytanie i kontakt z Canon.
Jeszcze raz serdecznie przepraszam za błędnie podaną odpowiedź. Ostrość, w modelu EOS 7D, może Pan jeszcze ustawić, podczas nagrywania filmu uzywając przycisku AF-ON.
Ponownie przepraszam za pomyłkę oraz mam nadzieję, że zdecyduje się Pan na zakup naszego produktu.


Z poważaniem,

[ Dodano: Czw 13 Wrz, 2012 19:35 ]
moronica napisał/a:
sylwia_marian, 7D to nie byle lustrzanka entry-level tylko dosc zaawansowany aparat dla wymagajacych entuzjastow fotografii. nie chce cie zniechecac ale po prostu nie wierze w spontaniczne narodziny zainteresowania fotografia wraz z zakupem DSLR wiec jak widze kogos, kto nie wie jak sie ustawia recznie ostrosc w lustrzance a kto porywa sie na zakup aparatu tej klasy, to zapala mi sie czerwona lampka. mysle, ze duzo lepiej bys zrobil kupujac prostszy korpus i lepszy zestaw szkiel. skoro musi to byc Canon no to 60D albo nawet 650D. mozliwe, ze cie to w ogole nie wciagnie, albo dojdziesz do wniosku, ze nie chce ci sie tachac wszedzie lustrzanki. kase zawsze zdazysz wydac

Tylko miałem problem z automatycznym ustawieniem ostrości podczas filmowaniem - brak. Dowiedziałem się, że nie ma innej metody, więc spanikowałem.
Nie chcę zarabiać pieniędzy na zdjęciach. Ale od wielu lat takim złomkiem robię zdjęcia, że szkoda pisać. Mam widoki takie, że dzień w dzień ubolewam nad tym, że nie mogę uwiecznić tego. Od wielu lat jestem entuzjastą (nie profesjonalista, nie profesjonalsta amator) ale nawet jak robię zdjecie kompaktem to nikt nie zarzuci mu niczego.
Nie będę robił 1000 zdjęć w miesiącu. Zrobie 20-50 m-cu ale będą dopracowane i będą sprawiać mi dużą satysfakcje. Możliwe, że z lepszym aparatem bardziej się zaangażuje, tego jednak nie wiem.

RB - Czw 13 Wrz, 2012

jak musisz mieć coś co przypomina lustrzankę i co łapie automatycznie i sprawnie ostrość w trakcie nagrywania i ma kosztowac tyle co d7 to nabadź alfę 77. W sumie zdjęcia będa podobne, na filmach będziesz miał full wypas z ostroscią jednym bzykiem obiektywu przeostrzoną na to na co akurat radosnie wycelujesz. Tu trzeba uważać aby ogladający te filmy oczopląsu nie dostał...
sylwia_marian - Czw 13 Wrz, 2012

dcs napisał/a:
sylwia_marian,

Ja bym teraz 7D nie kupował. Niebawem pojawi się następca.


A tą wiadomość usnaje jako przełomową. Przebyłem długą drogę, żeby wybrać model a ten okazuje sie, że będzie mial następcę. Czy więcej informacji można prosić?

dcs - Czw 13 Wrz, 2012

sylwia_marian,

Minęły 3 lata od prezentacji 7D.
Daty:
http://www.optyczne.pl/po...2=993&add3=1221

Po 50D rozgałęziło się na dwie linie: 7D i 60D /z czego 7D była bliższa 50D/.

mozer - Czw 13 Wrz, 2012

dcs, ale to takie gdybanie, bo nie wiadomo kiedy. Poza tym na początku cena będzie pewnie z kosmosu.
dcs - Czw 13 Wrz, 2012

mozer,
Niebawem. :wink:

sylwia_marian - Czw 13 Wrz, 2012

RB napisał/a:
jak musisz mieć coś co przypomina lustrzankę i co łapie automatycznie i sprawnie ostrość w trakcie nagrywania i ma kosztowac tyle co d7 to nabadź alfę 77. W sumie zdjęcia będa podobne, na filmach będziesz miał full wypas z ostroscią jednym bzykiem obiektywu przeostrzoną na to na co akurat radosnie wycelujesz. Tu trzeba uważać aby ogladający te filmy oczopląsu nie dostał...

Jeszcze raz napiszę, że film to dodatek i dlatego zależało mi na automatycznym ustawieniu ostrości. A tu zrobiła się całkiem spora duskusja.
Myślałem o A77 - był zaraz po dwóch finalistach (d5100 i 7d). Naprawdę, parametry bardzo interesujące. Jednak lustro półprzezroczyste nie przekonuje mnie a i opinie profesjonalistów odwiodły mnie. Ale sprzęt ciekawy.
Dlatego, pytam użytkowników aparatów, jekie bolączki mają ze swoimi sprzętami. Szukam opisów zalet i wad.

dcs - Czw 13 Wrz, 2012

sylwia_marian, http://www.optyczne.pl/in...=Wyszukaj&sort= /pod specyfikacją są opinie userów/

Może Pentax K-30?

Albo używany Canon 5D II.

Ile masz kasy na aparat z obiektywem?

sylwia_marian - Czw 13 Wrz, 2012

dcs napisał/a:
sylwia_marian, http://www.optyczne.pl/in...=Wyszukaj&sort= /pod specyfikacją są opinie userów/

Może Pentax K-30?

Albo używany Canon 5D II.

Ile masz kasy na aparat z obiektywem?


10k nie przekroczę, czym mniej tym lepiej. D5100 - jest atrakcyjny cenowo i funkcjonalnie. Zrobiłem parę zdjęć i nie jest to coś czego szukam. Ale nie mówię, że może się coś wydarzyć że go nie kupię.
Dzisiaj powróciłem do tematu 60D. I oczekiwanie na następcę 7D.
K-30 - tylko krótkie zapoznanie zrobiłem bez zagłębiania się. Może sie boje zaryzykować z Pentaxem.
Używki mnie nie interesują.

moronica - Czw 13 Wrz, 2012

sylwia_marian, d5100 nie pasowal ci pod wzgledem obslugi/ergonomii czy jakosci obrazka?
sylwia_marian - Czw 13 Wrz, 2012

moronica napisał/a:
sylwia_marian, d5100 nie pasowal ci pod wzgledem obslugi/ergonomii czy jakosci obrazka?

D5100 wygląda na mały, fajny, szybki aparacik. Jest lekki. Jednak nie leżał mi w dłoni. Krótko użytkowałem. Może to jak z przesiadki na inne oprogramowanie, wystarczy się przyzwyczaić. Zdjęcia nie miały tej dokładności jakiej oczekiwałem.

moronica - Czw 13 Wrz, 2012

d5100 maly jest i ma prawo kiepsko lezec w dloni. jednakze jesli chodzi o jakosc zdjec to nie szukalabym winy w tym korpusie, jesli cokolwiek bylo z nimi nie tak to wina marnego obiektywu oraz obslugujacego aparat
dcs - Czw 13 Wrz, 2012

sylwia_marian,

Do D5100 możesz dokupić grip.

http://allegro.pl/listing...p&change_view=1

sylwia_marian - Czw 13 Wrz, 2012

moronica napisał/a:
d5100 maly jest i ma prawo kiepsko lezec w dloni. jednakze jesli chodzi o jakosc zdjec to nie szukalabym winy w tym korpusie, jesli cokolwiek bylo z nimi nie tak to wina marnego obiektywu oraz obslugujacego aparat

A dlaczego stwierdzenie, że to wina marnego obiektywu, jeśli nie wypisałem co to było. Rozumiem, że nikon ma wszystkie obiektywy marne. Obsługujący aparat d5100 szczycił się profesjonalizmem i że ma firmę fotograficzną. Faktycznie, mógł kłamac, nie widziałem jego wizytówki. A Canona 1D to mógł pożyczyć i nosić z boku. Zresztą to była impreza plenerowa i każdy chciał zabłysnąć. Ale widoczna była duża różnica pomiędzy zdjęciami 1D a d5100 i nie trzeba było się przyglądać.
Teraz to juz nie wiem, czy ten gość to tylko chciał się wkręcić na imprezę.
Chyba, jednak pobiegam po serwisach i porozmawiam z technikami, oczywiście takimi prawdziwymi a nie takimi jak ten magik z Canona.

komor - Czw 13 Wrz, 2012

To nie lepiej D7000, skoro budżet nie ogranicza? Już była taka propozycja w tym wątku dwukrotnie…
sylwia_marian - Czw 13 Wrz, 2012

komor napisał/a:
To nie lepiej D7000, skoro budżet nie ogranicza? Już była taka propozycja w tym wątku dwukrotnie…

Jeżeli miałbym wydać pieiądze na D7000 to naprawdę wolałbym je sporzystkować na D5100.
Czy ten 7D na prawde nie jest wartym uwagi aparatem? Wszysce mnie od tego odwodzą. Czy coś nie tak z nim?

mozer - Czw 13 Wrz, 2012

sylwia_marian, kompletnie CIę nie rozumiem - widzisz zalety 7D względem 60D, ale zalet D7000 względem D5100 już nie?
RB - Czw 13 Wrz, 2012

sylwia_marian napisał/a:
komor napisał/a:
To nie lepiej D7000, skoro budżet nie ogranicza? Już była taka propozycja w tym wątku dwukrotnie…

Jeżeli miałbym wydać pieiądze na D7000 to naprawdę wolałbym je sporzystkować na D5100.
Czy ten 7D na prawde nie jest wartym uwagi aparatem? Wszysce mnie od tego odwodzą. Czy coś nie tak z nim?


nikt Cie nie odwodzi, tyle że, mówiąc delikatnie, kwękasz nieco o jakis pobocznych pier...ach (vide 3 strony o filmowaniu - ktore rozpocząłes - a potem że to w sumie Ci wisi), to Ci ludzie próbuja jakies alternatywy wynaleźć albo trochę bardziej zrozumieć o sso Ci chozi. No to Ci ludzie proponują z dobroci serca rózne inne, nielepsze i niegorsze... ale inne. Bo to nie jest sprawa lepszy czy gorszy. Tylko co komu i do czego konkretnie bardziej pasuje.

Obrazek z d5100 jest jak na format APS-C bardzo dobry. Ale jeśli porównujesz z klatką 135 (FF) to sorry... inna kategoria wagowa :-)
Tyle, ze każda wspólczesna puszka APS-C wypadnie w tej kategorii praktycznie nie lepiej od d5100 (albo naprawdę marginalnie lepiej).
IMO zamiast wykonywać nerwowe ruch weź kup to na co masz ochote, 7d to bardzo fajny aparat. 60d gorszych zdjęć nie zrobi, ale cała obudowa matrycy w 7d jest znacznie lepsza, fajniejsza w obsłudze.
Czekanie na następce to IMO pomyłka, szczególnie w sytuacji gdy nic własciwie nie wiadomo co, gdzie i kiedy. Zawsze będzie jakis następca. Kiedys i tak sobie korpus zmienisz. Za któreś tam pokolenie korpusów.

sylwia_marian - Czw 13 Wrz, 2012

RB napisał/a:
sylwia_marian napisał/a:
komor napisał/a:
To nie lepiej D7000, skoro budżet nie ogranicza? Już była taka propozycja w tym wątku dwukrotnie…

Jeżeli miałbym wydać pieiądze na D7000 to naprawdę wolałbym je sporzystkować na D5100.
Czy ten 7D na prawde nie jest wartym uwagi aparatem? Wszysce mnie od tego odwodzą. Czy coś nie tak z nim?


nikt Cie nie odwodzi, tyle że, mówiąc delikatnie, kwękasz nieco o jakis pobocznych pier...ach (vide 3 strony o filmowaniu - ktore rozpocząłes - a potem że to w sumie Ci wisi), to Ci ludzie próbuja jakies alternatywy wynaleźć albo trochę bardziej zrozumieć o sso Ci chozi. No to Ci ludzie proponują z dobroci serca rózne inne, nielepsze i niegorsze... ale inne. Bo to nie jest sprawa lepszy czy gorszy. Tylko co komu i do czego konkretnie bardziej pasuje.

Obrazek z d5100 jest jak na format APS-C bardzo dobry. Ale jeśli porównujesz z klatką 135 (FF) to sorry... inna kategoria wagowa :-)
Tyle, ze każda wspólczesna puszka APS-C wypadnie w tej kategorii praktycznie nie lepiej od d5100 (albo naprawdę marginalnie lepiej).
IMO zamiast wykonywać nerwowe ruch weź kup to na co masz ochote, 7d to bardzo fajny aparat. 60d gorszych zdjęć nie zrobi, ale cała obudowa matrycy w 7d jest znacznie lepsza, fajniejsza w obsłudze.
Czekanie na następce to IMO pomyłka, szczególnie w sytuacji gdy nic własciwie nie wiadomo co, gdzie i kiedy. Zawsze będzie jakis następca. Kiedys i tak sobie korpus zmienisz. Za któreś tam pokolenie korpusów.


Nie wisi mi ustawienie ostrości przy filmowaniu. Napisałem, że temat już rozwiązany i jest dobrze. Nawet napiszałem, że już wszystko ustalone ale niektórzy nie doczytali widocznie i pędzą dalej. A to, że następca 7d a to, że 60D a może 7000D a może pentax. Więc odpisuje grzecznie.
Z kolei kolejne akapity to rzeczy, które oczekuje. I chwała Ci za to. Ale najpierw trzeba przełknąć kilka stron, żeby otrzymać konkrety. Dzięki.

[ Dodano: Czw 13 Wrz, 2012 23:12 ]
mozer napisał/a:
sylwia_marian, kompletnie CIę nie rozumiem - widzisz zalety 7D względem 60D, ale zalet D7000 względem D5100 już nie?

Mam wymieniać?
Przypominam, że nie jestem profesjonalistą. Dla mnie może być ważną rzeczą takie coś jak ustawienie ostrości podczas filmowania, gdzie będę robił to sporadycznie. D7000 brak HDR A mniejszą uwagę zwrócę na ważny element jak szybkość rejestrowania zdjęć. To jest przykład.

kozidron - Czw 13 Wrz, 2012

sylwia_marian napisał/a:
Przypominam, że nie jestem profesjonalistą. Dla mnie może być ważną rzeczą takie coś jak ustawienie ostrości podczas filmowania, gdzie będę robił to sporadycznie. D7000 brak HDR A mniejszą uwagę zwrócę na ważny element jak szybkość rejestrowania zdjęć. To jest przykład.



a teraz pójdę przepłukać gardło po tym co napiszę ale polecam ci sony A77, wszystkie wyżej wymienione zalety bardziej lub mniej zaawansowanych aparatów, które przy okazji filmują tu omawiane, Tobie się NIE PRZYDADZĄ a wręcz będą Ci utrudniać rejestracje ulotnych chwil. Ktoś kto szuka sprawnego af-u podczas filmowania i przy okazji całkiem przyzwoitych zdjęć w temacie od cioci na imieninach do spokojnych wakacji nad morzem powinien sobie własnie kupić A77.

Ani razu z twoich postów nie padło ani jedno słowo o optyce a to jest najważniejszy element całej tej zabawy !

Wywnioskowałem że, priorytety to: af podczas filmowania i ilość klatek na sekundę, żaden z wymienionych wcześniej aparatów nie jest lepszy pod tym względem od A77, dodatkowo A77 nie odbiega jakością obrazowania od reszty a w niektórych tematach jest nawet lepsze.

Jedyny mankament, dla którego większość z nas by tego aparatu nie kupiła (no może poza jednym forumowym talibem :wink: ) będzie dla Ciebie nawet zaletą i wcale nie żartuje, poczytaj o tym aparacie i zastanów się jeszcze nad obiektywem.

pan.tadeusz - Pią 14 Wrz, 2012

mądrze kozi prawi :grin:
miałem pisać ale uznałem, że skoro na starcie odrzucił to nie będę napierał... choć aż się prosi o taką sugestię.

RB - Pią 14 Wrz, 2012

A ja Ci mówię... kup 7d. Pierwsze wybory są najlepsze. Poza tym... nigdzie nie ma jak w Canonie (to ze stopki ghosta) :roll:


(poza tym to kozidronowe - a i moje poprzednio - a77 jest chyba sugestią ze względu na budżet... tu IMO 57 w zupełności i z barokowym nadmiarem starczy)

sylwia_marian - Pią 14 Wrz, 2012

RB napisał/a:
A ja Ci mówię... kup 7d. Pierwsze wybory są najlepsze. Poza tym... nigdzie nie ma jak w Canonie (to ze stopki ghosta) :roll:


(poza tym to kozidronowe - a i moje poprzednio - a77 jest chyba sugestią ze względu na budżet... tu IMO 57 w zupełności i z barokowym nadmiarem starczy)

I tak zrobię.

Dziękuje.

Fotoamor - Pią 14 Wrz, 2012

Kod:
Naistety Pana typy poza d800 to nieporozuminie dla mnia.
Pawnie, niech nie będzie automatycznego ustawienia ostrośni. Nieostre obrazy podobno są modne.
Fotoamator, dzięki instrukcji nie popełnię błędu i Ciebie nie posłucham bo jak to było: w zimę w sandałach bym chodził.
Po co takie bezkonstruktywne uwagi przesyłasz.
Urodziny - chodzi o to, że nagrywanie sporadycznie odbywało by się.
Proponuje, żebyś kupił: sony T9 i nie będziesz musial nic robić.


masz niezwykla zdolnosc do b nielogicznego wnioskowania.

ogolnie - powiedzmy w 95 % bedzisz uzywal aparat do fotografii, w 5 % do filmowanioa. W takim przypadku przede wszystkim polozylbym nacisk na wlasnosci czysto fotograficzne , w drugim rzedzie filmowania.
Aparat nie jest konstrukcja doskonala , wystepuja rozne problemiki techniczne w trakcie fotografownia , na ogol w wyzszych modelach sa one mniejsze.
Ogolnie mowiac bedziesz mial wiekszy odsetek zdjec technicznie prawidlowych z aparatu wyzszej klasy , no i ergonomia , mozliwosci lepsze , jesli kiedys zechcesz nimi sie zainteresowac.

Wyciagasz rowniez wnioski nie majac odpowiedniej wiedzy bazowej , czyli wnioskujesz wychodzac z falszywych zalozen.
Pelnoautomatyczne nastawianie ostrosci w trakcie filmowania jest b niewygone - prowadzi do ciaglego poszukiwania ostrosci przy kazdej zmianie kadru. Wystarczy ze zmienisz kadr z wujka na ciocie , plynnie przez tzw " panoramowanie" - po drodze natrafisz na znajdujace sie w tle nieostre okno i automat poslusznie przestawi po drodze ostrosc. Odsetek kadrow nieostrych w trybie automatycznego nastawiania na ostrosc jest zdecydowanie wiekszy niz w trybie polautomatycznego - a taki ma c7. decydujesz kiedy aparat ma wyostrzc , kiedy nie . Jesli pozostawisz automatowi decyzje , to zaplacisz za nia czasem spedzonym przed komputerem na wycinanie nieostrych scen ( niektore przepadna bezpowrotnie) , albo wypadaloby za kazdym razem przeprosic ogladajacych za zmuszanie do ogladania nieostrych ujec.
Aparaty fotograficzne w ogole nie sa optymalizowane do krecenia dlugich filmow , owszem da sie ale to wymaga przystosowania , w przeciwnym razie pracuje sie tym upiornie , ale owszem krotkie sceny mozna jakos przebolec. ( canon wypuszcza nawet specjalne obiektywy z silnikiem stm - krokowym przeznaczone dla lepszego nastawiania na ostrosc przy uzyciu silnika).

najskuteczniej sie ostrzy za pomoca przycisku aktywacji af -a . pelnoautomatyczne ostrzenie jest dla lustrzanek chyba najgorsza metoda ( chocby ze wgledu na mal GO - automat bezie za czesto szukal ostrosci).l

hijax_pl - Pią 14 Wrz, 2012

Fotoamor napisał/a:
Pelnoautomatyczne nastawianie ostrosci w trakcie filmowania jest b niewygone - prowadzi do ciaglego poszukiwania ostrosci przy kazdej zmianie kadru.
Bluźnisz, zaraz się zlecą fanboye sony i Cię objadą za głoszenie herezji... :D
RB - Pią 14 Wrz, 2012

Fotoamor, istneiej jeszcze jedna sytuacja filmowa, której ja akurat doświadczam w ogromniej większości wypadków (ale ja nie filmuje po urodzinach ;-) ) - mianowicie gdy ruchomy obiekt szybko sie przemieszcza i to nie w stałej odległosci od fotografującego z długim obiektywem. Tak, ze bym nie uogólniał i tak ostro z buta ludzi nie traktował :-)

(przy okazji, pełny automat podążający za celem w soniakach SLT działa - jak na moje potrzeby - całkiem poprawnie :-) (nie , nie jestem właścicielem))

Poza tym - autor pytania już wyjaśnił jakie ma dla niego znaczenie filmowanie (w sumie chodziło chyba tylko o tą nieszczęsne info z Canona, które faktycznie mogło wstrzasnąć ćkażdym...) tak więc... po co prostować komus kręgosłup do swojego wzoru?

hijax... Ty mądry człek jesteś, ale weź nie pier... co?

pan.tadeusz - Pią 14 Wrz, 2012

automat działa ale Fotoamor również ma trochę racji.
w pierwszej edycji SLT brakowało mechanizmu blokowania AF (a spust był kompletnie bezrobotny i aż prosiło się aby podpiąć taką fcję pod ten przycisk).
można ratować się rozpinaniem AFu ale to ani wygodne ani chyba bezpieczne.
część szkieł posiada AF hold i to częściowo ratuje sytuację.
nie wiem jak tj w nowszych SLT np. w A77

RB - Pią 14 Wrz, 2012

pan.tadeusz napisał/a:
automat działa ale Fotoamor również ma trochę racji.

Oczywiście. Sa bardzo rózne sytuacje filmowe i w tych, gdzie mamy wiele planów z potrzeba oglądania raz jednego raz drugiego to ciagle poszukujący AF w rękach niesprawnego i zagubionego operatora bhędzie jednym z najgorszych koszmarów :-)

mozer - Pią 14 Wrz, 2012

RB napisał/a:
mianowicie gdy ruchomy obiekt szybko sie przemieszcza i to nie w stałej odległosci od fotografującego z długim obiektywem.

Cy rzeczywiście AF podoła w takiej sytuacji?

RB - Pią 14 Wrz, 2012

W tych sytuacjach które próbowałem tak. W pewnych sytuacjach chyba nawet operator ma kłopot ze zdążeniem z wodzeniem obiektywem za celem ;-) Nie jestem w stanie kompetentnie odpowiedzieć na to ptytanie, niestety.
Fotoamor - Pią 14 Wrz, 2012

RB napisał/a:
pan.tadeusz napisał/a:
automat działa ale Fotoamor również ma trochę racji.

Oczywiście. Sa bardzo rózne sytuacje filmowe i w tych, gdzie mamy wiele planów z potrzeba oglądania raz jednego raz drugiego to ciagle poszukujący AF w rękach niesprawnego i zagubionego operatora bhędzie jednym z najgorszych koszmarów :-)


oczywiscie - tak jest w praktyce jak piszesz - niemal przy kazdej zmianie sceny , ruchu aparatem af "full-auto" zaczyna szukac ostrosci . przechodzisz z jednej osoby na druga w momencie ruchu obraz robi sie nieostry AF zaczyna szukac - dramat . w praktyce nie da sie ogladac.
rade jaka dalem pytajacemu nie potrafie zastapic lepsza - zapoznac sie z instrukcja , nauczyc sie obslugi. Ciagle szukajacy ostrosci AF dyskwalifikuje kamere.
jesli aparat bedzie glownie stosowany do zdjec to najwazniejsza jest jego praca w trakcie fotografowania. Roznica pomiedzy cxxx a c7 jest kolosalna , wieksza niz pomiedzy c7 a FF - w zakresie fotografii. Krotki film raz na jakis czas ? to nie powinno decydowac o wyborze.
Dopiero jesli inne parametry sa identyczne to w dalszej kolejnosci moznaby brac pod uwage.
HDR - w aparacie ? do wodotrsk zeby naklonic naiwnych do zakupu , dziala jak na przyslowiowego umarlego kadzidlo.

pan.tadeusz - Pią 14 Wrz, 2012

RB napisał/a:
W tych sytuacjach które próbowałem tak. W pewnych sytuacjach chyba nawet operator ma kłopot ze zdążeniem z wodzeniem obiektywem za celem ;-)


jest dokładnie jak pisze RB choć szybszy obiekt gdzieś blisko i owszem potrafi nienadążyć. jednak sprawdza sie znacznie lepiej w porównaniu z tym co np. oferuje D7000

komor - Pią 14 Wrz, 2012

Fotoamor napisał/a:
Roznica pomiedzy cxxx a c7 jest kolosalna , wieksza niz pomiedzy c7 a FF - w zakresie fotografii.

Piszesz o wygodzie obsługi czy o jakości obrazowania?

Fotoamor - Pią 14 Wrz, 2012

komor napisał/a:
Fotoamor napisał/a:
Roznica pomiedzy cxxx a c7 jest kolosalna , wieksza niz pomiedzy c7 a FF - w zakresie fotografii.

Piszesz o wygodzie obsługi czy o jakości obrazowania?


wypadkowo o wszystkim co ma znaczenie w praktyce.

[ Dodano: Pią 14 Wrz, 2012 13:00 ]
RB napisał/a:
Fotoamor, istneiej jeszcze jedna sytuacja filmowa, której ja akurat doświadczam w ogromniej większości wypadków (ale ja nie filmuje po urodzinach ;-) ) - mianowicie gdy ruchomy obiekt szybko sie przemieszcza i to nie w stałej odległosci od fotografującego z długim obiektywem. Tak, ze bym nie uogólniał i tak ostro z buta ludzi nie traktował :-)
?


teoretcznie w najszybszym trybie praca , na dobiegaszcze w detekcji fazy af wyrabia na odleglosc do 8 metrow i predkosci 40 kmh - teoretycznie , w praktyce roznie z tym bywa.
detekcja kontrastu jest wolniejsza. W dodatku teoretycznie nic nie stoi na przeszkodzie zeby w takim przypadku trzymac przycisk af wcisniety caly czas , af bedzie szukal ostrosci tak dlugo jak dlugo jest wcisniety przycisk. Teoretycznie nic sie nie zmiena , poza tym, ze wciskajac lub nie, decydujesz kiedy ma automat dzialac , kiedy nie.
Na odjezdzajacy obiekt trzymasz przycisk wcisniety , czy af nadazy czy nie to juz nie jest kwestia automatyki lub jej braku , tylko w ogole szybkosci okreslonego ukladu jaki uzywasz. Jesli chcesz rzczywiscie bardzo szybko to najszybciej jest na MF

komor - Pią 14 Wrz, 2012

Fotoamor napisał/a:
wypadkowo o wszystkim co ma znaczenie w praktyce.

Jedna noga w zimnej wodzie a druga w gorącej, wypadkowo daje obie nogi w letniej wodzie. :) Moim zdaniem jakość obrazowania 7D nie różni się znacząco od dajmy na to 60D czy 600D. Testy to raczej potwierdzają. Ergonomicznie – co innego.

Fotoamor - Pią 14 Wrz, 2012

komor napisał/a:
Fotoamor napisał/a:
wypadkowo o wszystkim co ma znaczenie w praktyce.

Jedna noga w zimnej wodzie a druga w gorącej, wypadkowo daje obie nogi w letniej wodzie. :) Moim zdaniem jakość obrazowania 7D nie różni się znacząco od dajmy na to 60D czy 600D. Testy to raczej potwierdzają. Ergonomicznie – co innego.


nie -wypadkowa da, ze jedno jajko sie przegrzeje drugie przechlodzi.

jakoscia odwzorowania sie nie roznie specjalnie ( pod warunkiem ze cxxx zadziala prawidlowo ) , choc to roznie bywa ze wspolpracy z roznymi obiektywami. skoro jakosc sie nie roznia specjalnie, reszta jest lepsza - ergonomia , odpornosc na waunki zewnetrzne , szybkosc , af , niezawodnosc - to jest lepszy. Slowem pod kazdym wzgledem.
Porownujac do FF - pod jednym wzgledm lepszy pod innym gorszy.

RB - Pią 14 Wrz, 2012

Fotoamor napisał/a:
RB napisał/a:
t;]Fotoamor, istneiej jeszcze jedna sytuacja filmowa, której ja akurat doświadczam w ogromniej większości wypadków ... gdy ruchomy obiekt szybko sie przemieszcza i to nie w stałej odległosci od fotografującego z długim obiektywem.


teoretycznie... (tutaj długie teoretyzowanie)
Jesli chcesz rzczywiscie bardzo szybko to najszybciej jest na MF


Kpisz?
Ja miałem tą niemiła nieprzyjemność wielokrotnego stosowania się do procedury recznej z braku innej. Praktycznie.
Próbowałem też automatu. Działał OK. Tyle, ze to droga przyjemność i trzeba budę budować.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group