forum.optyczne.pl

Serwis sprzętu i usterki - Problem z przebarwieniem zdjęć NIKON

Guts - Sro 19 Wrz, 2012
Temat postu: Problem z przebarwieniem zdjęć NIKON
Witam,
jestem laikiem jeśli chodzi o fotografowanie dlatego też proszę o wyrozumiałość.

Załączam Wam próbne fotki, które wykonałem przed momentem obrazujące pewne przekłamania kolorów (według mnie). Najczęściej występują od dołu fotki bądź też na całości co widać na dołączonych zdjęciach.

Proszę mi powiedzieć czy takie zachowanie (przebarwienia pomimo tych samych ustawień iso itd itd) jest zachowaniem normalnym aparatu/szkła czy może jest coś nie tak. Dodam iż zdjęcia były robione jedne po drugim przy stałym świetle więc nie powinno być problemów z oświetleniem.

Sprzęt to nowy Nikon D7000 + stałka 50mm Nikkor AF-S 1.8G

Foto 1 , Foto 2 , Foto 3 , Foto 4 , Foto 5 , Foto 6

Z góry dzięki za pomoc, sugestie, opinie i przepraszam jeżeli pomyliłem działy (proszę o wskazanie odpowiedniego bądź też przeniesienie).

Sądzicie, że warto zmieniać firmware na jakiś nowszy czy coś bo myślałem ostatnio o tym ale jeszcze się nie zagłębiałem w ten temat.

Pozdro

moronica - Sro 19 Wrz, 2012

Guts, nie uzywaj automatycznego balansu bieli jesli zalezy ci na przewidywalnych wynikach
Guts - Sro 19 Wrz, 2012

moronica, rozumiem aczkolwiek przy nawet ustawieniu np. światła żarowego (w biurze mam oświetlenie świetlówkami) także wyniki zdjęć są różne :/
moronica - Sro 19 Wrz, 2012

Guts, swietlowki zdaje sie nieco pulsuja (czy sie myle?) tak wiec nawet majac balans bieli ustawiony na jakis konkretny i manualna ekspozycje roznice lekkie moga byc
Guts - Sro 19 Wrz, 2012

Hmm rozumiem, postaram się w takim razie jutro sprawdzić przy dziennym świetle i dam znać i zobaczymy, być może masz racje i oby to było to :)

Owszem świetlówki mają jakąś czestotliwość migotania jednakże dla oka ona jest trudna do uchwycenia i może aparat faktycznie jest w stanie to wyłapać a ludzie oko nie dostrzega tego.