forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Pierwsze prywatne lustro

fructo - Wto 23 Paź, 2012
Temat postu: Pierwsze prywatne lustro
Jako, że jest to mój pierwszy post na forum wypada się przywitać, a więc 'serwus!'

Jak wielu początkujących forumowiczów pragnę zwrócić się do Was z prośbą o pomoc w znalezieniu idealnego sprzętu dla mnie. Dotychczas - prywatnie - fociłem kompaktami - Canon A520, Sony W200, Canon S3, ostatnio Canon SX130is. Od niedawna mam ciągły dostęp do Nikona D90 wraz z niewielkim arsenałem szkieł - 30/1.4, 18-105, jakieś tele. Wszystko byłoby cacy, gdyby nie najlepsze osiągi tej puszki z wysokimi ISO. Często zdarza mi się robić zdjęcia w ciemnych miejscach i bez lampy nie ma czym poszaleć, a i lampę nie wszędzie można używać.

Proszę nie sugerować się dostępem do szklarni Nikona, chcę wejść osobiście w świat luster, więc niekoniecznie musi być to Nikon.

Dużo dobrego czytałem o Pentaxie K-30 i przy okazji znalazłem ciekawą ofertę zakupu na raty tegoż aparatu: Pentax K-30 + DAL 18-55 mm + DAL 55-300 mm na 10x369 zł. Nic nie wiem o tych obiektywach, jednak zakres ogniskowych jest bardzo zadowalający. Dokupiłbym w przyszłości jakąś w miarę jasną stałkę i myślę, że byłoby cacy.

Z drugiej strony obsługa Nikona bardzo mi leży, stąd dywagacje nad np. Nikonem D5100, który ma podobno lepszą matrycę od znanego D90, użyteczne wyższe ISO, jednak niepokoi brak górnego wyświetlacza i jednego koła nastaw (przyzwyczajenia z D90). W przypadku D5100 z marszu kupiłbym 18-105 i 35/1.8.

W fajnej cenie jest również Canon EOS 550D + 18-55 mm + 75-300 mm (10 rat po 250 zł) i do niego 50/1.8, tylko znów - jeden wyświetlacz, jedno pokrętło.

Co byście proponowali? Zakres fotografii to m.in. typowa uliczna reporterka (zawodowo się tym trudnię), koncerty i portret.

Z góry dziękuję za pomoc.

pan.tadeusz - Wto 23 Paź, 2012

koncerty, portrety, reporterka :arrow: jasne stałki
masz podobny temat tuż obok
http://forum.optyczne.pl/viewtopic.php?t=20263

jaad75 - Wto 23 Paź, 2012

fructo napisał/a:
Dużo dobrego czytałem o Pentaxie K-30 i przy okazji znalazłem ciekawą ofertę zakupu na raty tegoż aparatu: Pentax K-30 + DAL 18-55 mm + DAL 55-300 mm na 10x369 zł. Nic nie wiem o tych obiektywach, jednak zakres ogniskowych jest bardzo zadowalający.
To nie są szkła na koncerty, czy do portretu.
fructo napisał/a:
Dokupiłbym w przyszłości jakąś w miarę jasną stałkę i myślę, że byłoby cacy.
Którą?
fructo napisał/a:
Z drugiej strony obsługa Nikona bardzo mi leży
Akurat obsługa Pentaksów niespecjalnie się tu różni.
fructo napisał/a:
stąd dywagacje nad np. Nikonem D5100, który ma podobno lepszą matrycę od znanego D90, użyteczne wyższe ISO, jednak niepokoi brak górnego wyświetlacza i jednego koła nastaw (przyzwyczajenia z D90).
Obsługa luster EL (z wyjątkiem K-30) jest jednak znacznie gorsza, niż tych z wyższej półki. BTW, wspomniany K-30 również nie posiada drugiego LCD.
fructo napisał/a:
W przypadku D5100 z marszu kupiłbym 18-105 i 35/1.8.
Ten pierwszy IMHO zbędny, ale ok.
fructo napisał/a:
W fajnej cenie jest również Canon EOS 550D + 18-55 mm + 75-300 mm (10 rat po 250 zł) i do niego 50/1.8, tylko znów - jeden wyświetlacz, jedno pokrętło.
A do tego matryca wyraźnie odstająca w dół od wymienionych wcześniej.
fructo - Wto 23 Paź, 2012

Czyli tak - zestaw z K-30 do odrzucenia, 550D też, zostają Nikony, chyba, że jest jakiś inny system z jasnymi stałkami w dobrej cenie?
jaad75 - Wto 23 Paź, 2012

fructo napisał/a:
zestaw z K-30 do odrzucenia
Zestaw - tak, sam K-30 niekoniecznie, chociaż lepiej K-5 i musisz wiedzieć jakie szkła Cię interesują i wiedzieć, że tanio nie będzie, bo dobre szkła w tym systemie kosztują, a te tańsze są albo ciemne, albo takie se. No chyba, że jasne Sigmy, ale to też nie ten budżet.
fructo napisał/a:
zostają Nikony
W zasadzie jeden, czyli D7000, bo ja D5100 bym jednak na koncerty odrzucił.
fructo - Wto 23 Paź, 2012

D7000 body to koszt ~3 tyś, starczyłoby do niego na 50/1.8 tylko. Chyba, że np. D90, tylko tutaj z ISO nie jest ciekawie... D5100 na NIE z racji braków w ergonomii?
A może jakiś Canon?

jaad75 - Wto 23 Paź, 2012

fructo napisał/a:
D7000 body to koszt ~3 tyś, starczyłoby do niego na 50/1.8 tylko.
Dobre i to na początek.
fructo napisał/a:
Chyba, że np. D90, tylko tutaj z ISO nie jest ciekawie...
To już mimo wszystko raczej zbyt leciwa konstrukcja.
fructo napisał/a:
D5100 na NIE z racji braków w ergonomii?
Jak dla mnie, tak.
fructo napisał/a:
A może jakiś Canon?
Nie, z racji gorszej matrycy. Poza tym tu też byłaby kwestia 60D co najmniej i co najwyżej 50/1.8, więc nieporównywalnie lepszym wyborem jest D7000.
fructo - Wto 23 Paź, 2012

Muszę pomacać tego D5100, bo 1300 zł piechotą nie chodzi...
pan.tadeusz - Wto 23 Paź, 2012

niewielką zaletą D5100 jest gibany ekran - dosyć fajnie sprawdza się na koncertach i przy kadrowaniu z różnej dziwnej perspektywy
Sunders - Wto 23 Paź, 2012

fructo napisał/a:
Muszę pomacać tego D5100, bo 1300 zł piechotą nie chodzi...


Druga rolka, szybsza migawka i tryb seryjny, lepszy wizjer i górny wyświetlacz, też nie :smile:

kozidron - Czw 25 Paź, 2012

pan.tadeusz napisał/a:
masz podobny temat tuż obok
http://forum.optyczne.pl/viewtopic.php?t=20263


tak tylko w tym temacie może dowiedzieć się, że ma przepały w avatarze :wink:

fructo, z takim budżetem mocno nie poszalejesz, najlepszym kompromisem wydaje się naciągnięcie budżetu i zakup d7000+35/1.8+50/1.8

fructo - Sob 27 Paź, 2012

Po rozmowie ze znajomym wpadliśmy na jeszcze inny pomysł - używany Canon 50D + 70-200/4.0L + 50/1.8 na początek, później coś szerokiego. Co myślicie?
Sunders - Sob 27 Paź, 2012

fructo napisał/a:
używany Canon 50D + 70-200/4.0L + 50/1.8 na początek, później coś szerokiego. Co myślicie?


IMO lepszy zestaw canona niż ten, który podałeś w pierwszym poście.
IMO jeszcze lepszy zestaw stanowiłby używany 50D + używany canon 17-55/2,8IS USM lub używany 50D + używany canon 18-135IS + używany canon 50/1,4.

pan.tadeusz - Sob 27 Paź, 2012

fructo pomysł kiepski.
D7000 albo nawet D5100 będzie znacznie lepszym wyborem właśnie z uwagi na matrycę.
f4 to trochę za ciemno na koncerty.

muzyk - Nie 28 Paź, 2012

fructo napisał/a:
Pentax K-30

K5 i na początek jasna stałka- choćby sigma 30 1.4.

jaad75 - Nie 28 Paź, 2012

fructo napisał/a:
Po rozmowie ze znajomym wpadliśmy na jeszcze inny pomysł - używany Canon 50D + 70-200/4.0L + 50/1.8 na początek, później coś szerokiego. Co myślicie?
A po co Ci ta ciemnica? F/4 to ani do koncertów, ani do portretu, a uliczna reporterka teleobiektywem, to też nie to. Lepiej od razu coś szerszego i jasnego, ale 50D to słaby wybór, przede wszystkim ze względu na bardzo kiepską jak na współczesne standardy matrycę.
Sunders napisał/a:
IMO jeszcze lepszy zestaw stanowiłby używany 50D + używany canon 17-55/2,8IS USM lub używany 50D + używany canon 18-135IS + używany canon 50/1,4.
Ale przeczytałeś zastosowanie?
fructo napisał/a:
Zakres fotografii to m.in. typowa uliczna reporterka (zawodowo się tym trudnię), koncerty i portret.
Jeżeli o zabytkach mówimy, to ze względu na przedostatnie zastosowanie już lepszym wyborem byłby D90. Wyboru 18-135IS to już kompletnie nie rozumiem - po cholerę?
Sunders - Nie 28 Paź, 2012

jaad75 napisał/a:
Jeżeli o zabytkach mówimy, to ze względu na przedostatnie zastosowanie już lepszym wyborem byłby D90.


Czemu D90 miałby być lepszym wyborem od 50D?

jaad75 - Nie 28 Paź, 2012

Sunders, bo ma lepszą matrycę.
Sunders - Nie 28 Paź, 2012

jaad75, w czym i o ile jest lepsza?
jaad75 - Nie 28 Paź, 2012

Sunders, we wszystkim istotnym i wyraźnie. Zarówno w szumach (niższe i bez bandingu w cieniach), jak i dynamice (w całym przedziale czułości w okolicach 1 EV). IMX038, to po prostu dużo bardziej udana konstrukcja.
Sunders - Nie 28 Paź, 2012

jaad75 napisał/a:
we wszystkim istotnym i wyraźnie. Zarówno w szumach (niższe i bez bandingu w cieniach), jak i dynamice (w całym przedziale czułości w okolicach 1 EV)


jaad75, masz na to jakieś dowody?

jaad75 - Nie 28 Paź, 2012

Sunders, ileż razy trzeba rozmawiać na ten sam temat? :roll:
Choćby DxO.

Sunders - Nie 28 Paź, 2012

jaad75 napisał/a:
ileż razy trzeba rozmawiać na ten sam temat?
Choćby DxO.


jaad75, jeśli kierujesz się się DxOMarkiem to D90 jest lepszy również od D300, a D3200 lepszy od nich obu i "idzie łeb w łeb" z K-5 :wink:

jaad75 - Nie 28 Paź, 2012

Sunders, kieruję się tym jak wyglądają RAW-y z tych matryc i jak się je obrabia. DxO nieźle to ilustruje, choć nie uwzględnia zasadniczej różnicy, czyli bandingu 15MPix matrycy Canona. A w kwestii lepszości matrycy D3200, to tak, jest ona lepsza od 12MPix stosowanej w starych modelach i nieco tylko gorsza od 16MPix, natomiast klasa body to inna bajka. Jeśli zaś pijesz tym porównaniem do zestawienia D90-50D, to tu różnica w klasie body jest bardzo niewielka i sprowadza się do mniej istotnych kwestii.
Sunders - Nie 28 Paź, 2012

jaad75 napisał/a:
kieruję się tym jak wyglądają RAW-y z tych matryc i jak się je obrabia


IMO niesłusznie pomijasz wtedy te twoim zdaniem "mniej istotne kwestie" mające wpływ na wytworzenie obrazu na matrycy.

kufel - Nie 28 Paź, 2012

jaad75 napisał/a:
Jeśli zaś pijesz tym porównaniem do zestawienia D90-50D, to tu różnica w klasie body jest bardzo niewielka i sprowadza się do mniej istotnych kwestii.
różnicę w wielkości body etc , a co za tym idzie wygodę operowania, nie uznałbym za mniej istotną kwestię. d90 jest dość małym korpusem i jeśli ktoś nie ma odpowiednio małych rąk to dłuższa praca z korpusem niekoniecznie będzie należeć do przyjemnych. ja osobiście, poza matrycą, wolałbym cala resztę z 50D.
jaad75 - Nie 28 Paź, 2012

Sunders napisał/a:
IMO niesłusznie pomijasz wtedy te twoim zdaniem "mniej istotne kwestie" mające wpływ na wytworzenie obrazu na matrycy.
Które?
kufel napisał/a:
różnicę w wielkości body etc , a co za tym idzie wygodę operowania, nie uznałbym za mniej istotną kwestię. d90 jest dość małym korpusem i jeśli ktoś nie ma odpowiednio małych rąk to dłuższa praca z korpusem niekoniecznie będzie należeć do przyjemnych.
Bez przesady - różnice wielkości są w tym przypadku mało istotne, zwłaszcza, że D90 świetnie się trzyma, to jest wyraźnie większy i wygodniejszy korpus niż EL. BTW, K-5 jest jeszcze mniejszy, a z wcale nie małymi rękami nie mam najmniejszych problemów by trzymać go parę godzin - to bardziej kwestia rozwiązań ergonomicznych, niż wielkości body sensu stricto.
kufel napisał/a:
ja osobiście, poza matrycą, wolałbym cala resztę z 50D.
Pracę z błyskiem i pomiar światła też? :razz:

[ Dodano: Nie 28 Paź, 2012 15:46 ]
Zresztą nie wiem po co dyskutujemy o starociach...

hijax_pl - Nie 28 Paź, 2012

jaad75, zapewne chodzi o 1/8000s, 6,3fps i to magiczne ISO100 ;)
dcs - Nie 28 Paź, 2012

hijax_pl,
W przypadku 50D jest wyjątkowo magiczne. http://tnij.org/sy79

hijax_pl - Nie 28 Paź, 2012

dcs napisał/a:
W przypadku 50D faktycznie magiczne.
Tak, wiem ;)
Ale liczy się to, że w C masz ISO 100, a w N nazywa się to Lo1 i jest oficjalnie niekalibrowane ;)

dcs - Nie 28 Paź, 2012

To ja bym wolał za Auto ISO, sterowanie lampami i korekcję 5EV /a nie 2EV/ Canona 60D, a nie 50D.


....i za 100ISO :razz:

jaad75 - Nie 28 Paź, 2012

A to ISO100, to do koncertów, portretów, czy ulicznej reporterki? :razz:
dcs - Nie 28 Paź, 2012

-dla własnej satysfakcji :razz:
Sunders - Nie 28 Paź, 2012

hijax_pl napisał/a:
1/8000s, 6,3fps


hijax_pl, uważasz, że są to cechy bez znaczenia?

hijax_pl napisał/a:
w C masz ISO 100, a w N nazywa się to Lo1


Czy "to" w Nikonie jest lepsze niż w Canonie?

jaad75 napisał/a:
nie wiem po co dyskutujemy o starociach...


Przypomnę - bo fructo - założyciel tego wątku, bierze pod uwagę m.in. zakup 50D :razz:

jaad75 - Nie 28 Paź, 2012

Sunders napisał/a:
hijax_pl, uważasz, że są to cechy bez znaczenia?
W tych zastosowaniach raczej tak.
Sunders napisał/a:
Czy "to" w Nikonie jest lepsze niż w Canonie?
To jest istotne w fotografii krajobrazowej, OP takiej nie uprawia.
Sunders napisał/a:
Przypomnę - bo fructo - założyciel tego wątku, bierze pod uwagę m.in. zakup 50D :razz:
Tyle, że wcześniej odradzałem mu lepszy do tych zastosowań korpus, czyli D90, właśnie ze względu na jego leciwość i używalne max ISO3200, natomiast w przypadku 50D maksymalne używalne ISO to 1600... :roll:
hijax_pl - Nie 28 Paź, 2012

Sunders napisał/a:
uważasz, że są to cechy bez znaczenia?
NIe. Gdybym tak myślał słowo "magiczne" umieściłbym na początku mojej wypowiedzi :)
Sunders napisał/a:
Czy "to" w Nikonie jest lepsze niż w Canonie?
Takie same. Ale patrząc na speckę, to C lepiej brzmi ;)
Sunders - Nie 28 Paź, 2012

jaad75 napisał/a:
W tych zastosowaniach raczej tak.


IMO w reporterce szybkość serii się przydaje.

jaad75 napisał/a:
natomiast w przypadku 50D maksymalne używalne ISO to 1600...


Przesadzasz, albo nie używałeś.W 50D ISO 3200 też jest używalne, tylko szum jest brzydszy niż w D90.

jaad75 napisał/a:
wcześniej odradzałem mu lepszy do tych zastosowań korpus, czyli D90, właśnie ze względu na jego leciwość i używalne max ISO3200


O.K.Czyli oba się nie nadają.Kierując się DxO należałoby doradzić D5100, K-5 lub D3200 :smile:

[ Dodano: Nie 28 Paź, 2012 20:56 ]
hijax_pl napisał/a:
zapewne chodzi o 1/8000s, 6,3fps i to magiczne ISO100


Chodziło także o lepszy wyświetlacz LCD :razz:

jaad75 - Pon 29 Paź, 2012

Sunders napisał/a:
IMO w reporterce szybkość serii się przydaje.
IMHO powyżej 5fps przydaje się raczej tylko w sporcie, ewentualnie może przy samolotach, czy przyrodzie - w większości przypadków na koncertach, czy w zwykłej "reporterce ulicznej", daje zbyt dużo prawie identycznych kadrów w serii. Gdybym miał płynną regulację fps, to nie wychodziłbym poza 5, obecne 7 to dla mnie za dużo.
Sunders napisał/a:
Przesadzasz, albo nie używałeś.W 50D ISO 3200 też jest używalne, tylko szum jest brzydszy niż w D90.
Jak dla mnie, ostatnią akceptowalną czułością w 50D jest ISO1600. Kolega w wątku obok twierdzi, że już ISO800 jest dla niego nieakceptowalne, co jak dla mnie jest grubą przesadą, ale jak widzisz podejścia bywają różne.
Sunders napisał/a:
O.K.Czyli oba się nie nadają.Kierując się DxO należałoby doradzić D5100, K-5 lub D3200 :smile:
Dlatego mowa była o D7000, a kolega rozważał też np. K-30... D5100, czy tym bardziej D3200 nie poleciłbym ze względu na ergonomię.
Sunders napisał/a:
Chodziło także o lepszy wyświetlacz LCD :razz:
Taa... :roll:
kufel - Pon 29 Paź, 2012

jaad75 napisał/a:
Pracę z błyskiem i pomiar światła też? :razz:
nie no , bardziej o ergonomię etc mi chodziło.

jaad75 napisał/a:
zwłaszcza, że D90 świetnie się trzyma
trudno mi się z tym zgodzić :P

jaad75 napisał/a:
to jest wyraźnie większy i wygodniejszy korpus niż EL.
czy ja wiem czy tak wyraźnie większy :P
link1
link2
link3
wyraźnie większy to jest może w stosunku do EL z półki nikona; EL canona sa troszkę większe.

Sunders - Pon 29 Paź, 2012

jaad75 napisał/a:
mowa była o D7000, a kolega rozważał też np. K-30... D5100, czy tym bardziej D3200 nie poleciłbym ze względu na ergonomię


Skoro ergonomia też się liczy, to czemu nie polecasz K-5?

pan.tadeusz - Pon 29 Paź, 2012

zawsze wydawało mi się że najistotniejszą przewagą 50D nad D90 jest AF.
matryca przemawia natomiast za D90.

jaad75 - Pon 29 Paź, 2012

kufel napisał/a:
trudno mi się z tym zgodzić :P
Te wykoślawione Canonem ręce... :razz:
kufel napisał/a:
EL canona sa troszkę większe.
Tyle, że akurat niezbyt wygodne do trzymania. Nie tylko rozmiar korpusu jest tu istotny, a wyprofilowanie uchwytu i rozmieszczenie rolek i przycisków. Trzeba jednak przyznać, że seria XXXD i tak poprawiła się tu od czasów 350D.
Sunders napisał/a:
Skoro ergonomia też się liczy, to czemu nie polecasz K-5?
Bo w tym budżecie najlepszą ofertę do tego typu fotografii ma Nikon. Ja mam do K-5 odpowiednie obiektywy, ale ich ceny dla kogoś wchodzącego dopiero w ten system mogą być zaporowe, więc np. pozostaje wybór między tanim i dobrym, ale dość ciemnym (jak na koncerty) DA35/2.4, albo znacznie droższą Sigmą 30/1.4 lub polowanie na ostatnio wcale nietani FA35/2, podczas gdy w Nikonie od ręki dostanie tani i dobry 35/1.8. W przeciwieństwie do niektórych, nie zamierzam polecać komuś byle czego tylko dlatego, że jest z systemu, którego używam... :roll:
pan.tadeusz napisał/a:
zawsze wydawało mi się że najistotniejszą przewagą 50D nad D90 jest AF.
Ta przewaga też nie jest aż tak oczywista jak się niektórym wydaje i bardzo mocno zależy od konkretnego obiektywu.
Sunders - Pon 29 Paź, 2012

jaad75 napisał/a:
w Nikonie od ręki dostanie tani i dobry 35/1.8


Zestaw D7000+N35/1,8 miałby się nadawać do wszystkich podanych przez fructo zastosowań?

jaad75 napisał/a:
Ta przewaga też nie jest aż tak oczywista jak się niektórym wydaje i bardzo mocno zależy od konkretnego obiektywu.


Załóżmy, że jednak bierzemy pod uwagę tylko te z USM i o f/2,8 i jaśniejsze/odrzucamy 18-135/ :razz: Jak zwykle minimalizujesz zalety canona jakiekolwiek by były :smile:

kozidron - Wto 30 Paź, 2012

Sunders napisał/a:
hijax_pl, uważasz, że są to cechy bez znaczenia?


Sunders, czasem potrafisz dowodzić swoich racji w iście irracjonalny sposób :roll:
Tak "dziwacznego" argumentu szczególnie w kontekście tego wątku z ust "doświadczonego inaczej" dawno nie czytałem.

Uzywając jednego i drugiego, mimo iż matryca d90 jest odrobinę lepsza, wolę 50D właśnie ze względów o których wspomniał pan.tadeusz, do tego dochodzą preferencje związane z optyką i to co napisał kufel i jasne czemu ja bym wolał 50D. Natomiast autorowi wątku ze względu na budżet, którym dysponuje polecam d7000 z 35 i 50tką, po lekkim naciągnięciu budżetu.

jaad75 napisał/a:
Ta przewaga też nie jest aż tak oczywista jak się niektórym wydaje i bardzo mocno zależy od konkretnego obiektywu.



ta :razz: też dajesz radę :twisted: ale wtedy i tylko wtedy gdy w bezpośrednim porównaniu na canonie jest słabe szkło a na nikonie porządne :razz:

Sunders - Wto 30 Paź, 2012

kozidron napisał/a:
autorowi wątku ze względu na budżet, którym dysponuje polecam d7000 z 35 i 50tką, po lekkim naciągnięciu budżetu.


Taa...porada z serii Radzik radzi :roll: Ze względu na budżet polecasz naciągnięcie budżetu :lol: A kto będzie fructo ten budżet naciągał - może Ty :?: :wink:

[ Dodano: Wto 30 Paź, 2012 09:31 ]
Abstrahując od sporu czy lepszy jest D90 czy 50D, IMO w założonym budżecie optymalne, mimo niedostatków ergonomii wydaje się to:
fructo napisał/a:
W przypadku D5100 z marszu kupiłbym 18-105 i 35/1.8.

fructo - Wto 30 Paź, 2012

Ostatnio w MM miałem okazję pomacać D5100, w moich niewielkich dłoniach leży dobrze, tylko ten wizjer kiepskawy...
kozidron - Wto 30 Paź, 2012

Sunders napisał/a:
Taa...porada z serii Radzik radzi :roll:


To był Radek radzi, zresztą radził podobnie do Ciebie w sensie używanych argumentów :razz: Zerknij jeszcze raz do czego założyciel potrzebuje zestaw i dlaczego te twoje: "1/8000s, 6,3fps" to idiotyzm :roll:

Sunders napisał/a:
A kto będzie fructo ten budżet naciągał - może Ty :?: :wink:


Sunders, umiesz dodawać ułamki, policzyłeś o ile się naciąga budżet :razz:

Sunders napisał/a:
W przypadku D5100 z marszu kupiłbym 18-105 i 35/1.8.


Sunders i już Ci się zmienił punkt widzenia :razz: :lol:

[ Dodano: Wto 30 Paź, 2012 10:09 ]
fructo napisał/a:
Ostatnio w MM miałem okazję pomacać D5100, w moich niewielkich dłoniach leży dobrze, tylko ten wizjer kiepskawy...


fructo, lepiej zacząć od d7000+35G/1.8, niż męczyć się za radą Sunders'a z takim wizjerem a wszystko kosztem tego, że zamiast tych kilku stówek więcej na lepsze body on wolałby przeznaczyć je na plastikowy obiektyw kitowy, moim zdaniem bez sensu, tym bardziej w kontekście tematu.

pan.tadeusz - Wto 30 Paź, 2012

po co ma zaczynać od 35 albo 18-105? przecież napisał, że ma do nich ciągły dostęp.
50tka zamiast tej 35tki to lepszy pomysł

Sunders - Wto 30 Paź, 2012

kozidron napisał/a:
To był Radek


Radek,Radzik-nieważne, istotne że wiemy o kogo chodzi :razz:

kozidron napisał/a:
umiesz dodawać ułamki, policzyłeś o ile się naciąga budżet


Różnica cen obu puszek to ca. 40% budżetu - to mało :?:

kozidron napisał/a:

Sunders napisał/a:
W przypadku D5100 z marszu kupiłbym 18-105 i 35/1.8.


Sunders i już Ci się zmienił punkt widzenia


Zmanipulowałeś - to cytat z postu fructo a nie mojego.

kozidron napisał/a:
te twoje: "1/8000s, 6,3fps" to idiotyzm


A to nie moje, tylko przytoczenie postu hijaxa_pl i jak zwykle wyrwanie przez Ciebie z kontekstu. :wink:

kozidron napisał/a:
lepiej zacząć od d7000+35G/1.8, niż męczyć się za radą Sunders'a


Tak fructo lepiej, jeśli:
1.max. budżet podniesiesz o ok.10%
2.przez dłuższy czas zadowolisz się tylko tym jednym obiektywem do wszystkich zastosowań
3.w D7000 będzie poprawnie działał AF i nie pojawią się w nim plamy na matrycy

lotofag - Wto 30 Paź, 2012

fructo napisał/a:
Ostatnio w MM miałem okazję pomacać D5100, w moich niewielkich dłoniach leży dobrze, tylko ten wizjer kiepskawy...

Co do wizjera - czy tam czasem nie ma takiego samego patentu jak w "wyższych" modelach, czyli bez włożonej baterii nic nie ocenisz ;)

kozidron - Sro 31 Paź, 2012

Sunders napisał/a:
Radek,Radzik-nieważne, istotne że wiemy o kogo chodzi :razz:


Dokładnie, masz coś z niego :razz:

Sunders napisał/a:
Zmanipulowałeś - to cytat z postu fructo a nie mojego.


Nie ma mowy, podajesz to za przykład wyższości jednego nad drugim (50Dvs90D):

tu pytając hijaxa_pl:

Sunders napisał/a:
hijax_pl, uważasz, że są to cechy bez znaczenia?


a tu sugerując, że różnice są jakieś zauważalne, co jest ewidentną bzdurą

Sunders napisał/a:
IMO w reporterce szybkość serii się przydaje.


Sunders, Radek Radzi wypisz wymaluj :razz:

Sunders napisał/a:
Różnica cen obu puszek to ca. 40% budżetu - to mało :?:


Sunders, ułamki się kłaniają, proponowane przez Ciebie: d5100+35+18-105 vs d7000+35g to 40% ?


Sunders napisał/a:
3.w D7000 będzie poprawnie działał AF i nie pojawią się w nim plamy na matrycy


Sunders, przestań już straszyć plamami i af-em d7000 i radzić jak Radek, bo to żenujące :razz:

mozer - Sro 31 Paź, 2012

Naprawdę bardziej Was bawią przepychanki słowne niż merytoryczna dyskusja? :zalamany:
Sunders - Sro 31 Paź, 2012

kozidron napisał/a:

Sunders napisał/a:
Różnica cen obu puszek to ca. 40% budżetu - to mało

Sunders, ułamki się kłaniają, proponowane przez Ciebie: d5100+35+18-105 vs d7000+35g to 40% ?


kozidron, podałem % mając nadzieję że będzie Ci łatwiej, ale jak widać czytanie ze zrozumieniem nie jest twoją najmocniejszą stroną :wink:

kozidron napisał/a:
przestań już straszyć plamami i af-em d7000 i radzić jak Radek, bo to żenujące


Chętnym na D7000 poponuję lekturę: http://forum.nikoniarze.pl/showthread.php?t=176224 - jeśli się nie zrażą, to przynajmniej będą kupowali świadomie.

mozer napisał/a:
Naprawdę bardziej Was bawią przepychanki słowne niż merytoryczna dyskusja?


mozer, dodam kozidrona do ignorowanych żeby Cię nie irytować :smile:

jaad75 - Sro 31 Paź, 2012

Sunders napisał/a:
Chętnym na D7000 poponuję lekturę: http://forum.nikoniarze.pl/showthread.php?t=176224 - jeśli się nie zrażą, to przynajmniej będą kupowali świadomie.
Czy w związku z tym, że jest jakieś tam ryzyko zakupu niepełnosprawnego D7000, należy zastanawiać się nad 50D, co do którego jest pewność, że będzie miał kiepską matrycę? :razz:
Sunders - Sro 31 Paź, 2012

jaad75 napisał/a:
Czy w związku z tym, że jest jakieś tam ryzyko zakupu niepełnosprawnego D7000, należy zastanawiać się nad 50D


Nie, ale można zastanowić się nad D5100 lub poczekać aż Nikon upora się z kontrolą jakości produkcji D7000. Poza tym jest jeszcze K-5, ale chyba nie da się do niego podpiąć nikkora 35/1,8 :???: Trzeba by, jak już pisałeś, dołożyć do sigmy 35/1,4. Może jednak warto :?: :smile:

dcs - Sro 31 Paź, 2012

Sunders,

Jeżeli chodzi ci o Sigmę 30mm, to chyba nie warto.

jaad75 - Sro 31 Paź, 2012

dcs napisał/a:
Jeżeli chodzi ci o Sigmę 30mm, to chyba nie warto.
Wiem, że zdania są podzielone, ale widziałem już naprawdę ostre zdjęcia z tej Sigmy, więc przy odrobinie szczęścia można trafić na bardzo dobre egzemplarze.
kozidron - Sro 31 Paź, 2012

Sunders napisał/a:
mozer, dodam kozidrona do ignorowanych żeby Cię nie irytować :smile:


walnij jeszcze focha :razz:

jaad75 napisał/a:
Czy w związku z tym, że jest jakieś tam ryzyko zakupu niepełnosprawnego D7000, należy zastanawiać się nad 50D, co do którego jest pewność, że będzie miał kiepską matrycę? :razz:


na to wygląda :wink:

hijax_pl - Sro 31 Paź, 2012

Skoro pojawiają się informacje od różnych przedstawicieli Canona o porzuceniu rynku kompaktów i EL na rzecz rynku profi ;) nie wiem czy to dobry pomysł inwestować w tę markę... ;)
krzys13k - Sro 31 Paź, 2012

hijax_pl napisał/a:
Skoro pojawiają się informacje od różnych przedstawicieli Canona o porzuceniu rynku kompaktów i EL na rzecz rynku profi ;) nie wiem czy to dobry pomysł inwestować w tę markę... ;)

Wow, skąd takie rewelacje?

dcs - Sro 31 Paź, 2012

jaad75,

Dopłacić tyle ile kosztuje 50/1.8G, albo tyle ile wynosi różnica między tym Nikkorem, a Tamronem 60mm makro za: mydło na pełnej dziurze /to jest cecha wszystkich Sigm 30/1.4/ i 0,5 EV zysku w transmisji?
/dla niektórych też lepszy kąt widzenia/

Nikkor 35/1.8 /w testach/ jest ostrzejszy na pełnej dziurze od Sigmy przymkniętej do tej wartości.

Sunders - Sro 31 Paź, 2012

hijax_pl napisał/a:
Skoro pojawiają się informacje od różnych przedstawicieli Canona o porzuceniu rynku kompaktów i EL na rzecz rynku profi nie wiem czy to dobry pomysł inwestować w tę markę...


W całą markę to trudno powiedzieć, ale w aparaty z matrycami APS-C, to raczej nienajlepszy. Od czasu wypuszczenia 50D, w tej konkurencji Canon został wyraźnie w tyle. Rzeczywiście wygląda na to, że porzucono ten format.
IMO wystarczyłoby jednak, żeby kupił matryce od Sony i sytuacja mogłaby się zmienić. :smile:

hijax_pl - Sro 31 Paź, 2012

krzys13k, Z rumorsów.. :cool:
Sunders - Sro 31 Paź, 2012

kozidron napisał/a:
walnij jeszcze focha


Jeszcze Ciebie nie dodałem, bo Cię lubię :twisted:

kozidron napisał/a:

jaad75 napisał/a:
Czy w związku z tym, że jest jakieś tam ryzyko zakupu niepełnosprawnego D7000, należy zastanawiać się nad 50D, co do którego jest pewność, że będzie miał kiepską matrycę?

na to wygląda


ale ze zrozumieniem postów nic się u Ciebie nie zmienia :sad:

kozidron - Sro 31 Paź, 2012

Sunders napisał/a:
ale ze zrozumieniem postów nic się u Ciebie nie zmienia :mrgreen:


Sunders, zrozumiałeś co napisał jaad75 :razz:

Sunders - Sro 31 Paź, 2012

kozidron, wątpię czy Ty zrozumiałeś ten post:

Sunders napisał/a:
Nie, ale można zastanowić się nad D5100 lub poczekać aż Nikon upora się z kontrolą jakości produkcji D7000. Poza tym jest jeszcze K-5, ale chyba nie da się do niego podpiąć nikkora 35/1,8 Trzeba by, jak już pisałeś, dołożyć do sigmy 35/1,4. Może jednak warto


pisząc po nim ten:

kozidron napisał/a:

jaad75 napisał/a:
Czy w związku z tym, że jest jakieś tam ryzyko zakupu niepełnosprawnego D7000, należy zastanawiać się nad 50D, co do którego jest pewność, że będzie miał kiepską matrycę?

na to wygląda
:?:
krzys13k - Sro 31 Paź, 2012

hijax_pl napisał/a:
krzys13k, Z rumorsów.. :cool:

A jakieś dokładniejsze źródło? :grin:

kozidron - Sro 31 Paź, 2012

Sunders, w czasie tego wątku: najpierw polecałeś 50D, potem d5100(bo przecież d90 jest słaby) to już nie ma wiekszego znaczenia, bo zmienisz jeszcze zdanie ze 3 razy.


Sunders napisał/a:
Sunders napisał/a:
Nie, ale można zastanowić się nad D5100 lub poczekać aż Nikon upora się z kontrolą jakości produkcji D7000. Poza tym jest jeszcze K-5, ale chyba nie da się do niego podpiąć nikkora 35/1,8 Trzeba by, jak już pisałeś, dołożyć do sigmy 35/1,4. Może jednak warto


z tego wynika, że ty nie potrafisz kupować, nie możesz z wszystkich robić kalek

pan.tadeusz - Sro 31 Paź, 2012

mam jakieś nieprzyjemne deja vu jak czytam posty kozidrona :roll:
czy on w każdym wątku musi snuć swoje konfabulacje aby się dowartościować..?

pioroon - Sro 31 Paź, 2012

Znowu się zaczyna :mrgreen:
Z niecierpliwością czekamy na kolejny odcinek telenoweli pt: "Kozi jak ty gadasz?" :razz:

nienietaktak - Sro 31 Paź, 2012

Ja czekam. skoczę tylko po chipsy i piwo :razz:
Sunders - Sro 31 Paź, 2012

kozidron napisał/a:
Sunders, w czasie tego wątku: najpierw polecałeś 50D, potem d5100(bo przecież d90 jest słaby) to już nie ma wiekszego znaczenia, bo zmienisz jeszcze zdanie ze 3 razy.


kozidron, po prostu nie ogarniasz, nie nadążasz za dyskusją, tylko jak zwykle skupiasz się na dokuczaniu wybranej przez siebie "ofierze" :wink:

kozidron napisał/a:
nie możesz z wszystkich robić kalek


Zacytowałeś mój post skierowany do jaada75 i sugerujesz jakobym chciał z niego "robić kalekę" :shock: kozi odstaw "te zioła" :!:
EOT z mojej strony w sprawie kozidrona w tym wątku z powodu "complete communication breakdown" :zalamany:

kozidron - Sro 31 Paź, 2012

pan.tadeusz napisał/a:
mam jakieś nieprzyjemne deja vu jak czytam posty kozidrona :roll:


moze dlatego, że Sunders przemówił twoim panicznym głosem o plamach na matrycy i wadliwym af-ie w d7000, tylko w przeciwieństwie do Ciebie on tą puszkę miał pewnie w rękach :razz:

[ Dodano: Sro 31 Paź, 2012 15:52 ]
Sunders napisał/a:
Zacytowałeś mój post skierowany do jaada75 i sugerujesz jakobym chciał z niego "robić kalekę" :shock: kozi odstaw "te zioła" :!:


Sunders, ogarnij się, siejesz panikę z plamami na matrycy d7000, tu nie chodzi o to co kierujesz do jaada75a, tylko o to że czyta to założyciel wątku, to raz a dwa wyskoczyłeś z tym jak filip z konopi, nawet Tadek obecnie nie panikuje tak jak ty.
Trzy, to przeczytaj jeszcze raz ten fragment o 50D, do którego odnosi się jaad75, moze wielokrotne czytanie Cię oświeci.

Sunders napisał/a:
kozi odstaw "te zioła" :!:


Co ja mam Ci napisać, żebyś przestał panikować jak mała dziewczynka, czy żebyś nauczył się kupować. Sunders na zdrowy rozum, co wolisz kupić d7000 czy 50D ?
Będziesz teraz polecał d5100 który nie pasuje ze względu na wizjer założycielowi wątku, skup się i czytaj ze zrozumieniem, uwagi o ziole są słabe jak barszcz z paczki, równie dobrze mógłbym Ci sugerować, że masz zaburzenia osobowości :razz:

komor - Sro 31 Paź, 2012

dcs napisał/a:
Nikkor 35/1.8 /w testach/ jest ostrzejszy na pełnej dziurze od Sigmy przymkniętej do tej wartości.

Nie samą ostrością człowiek żyje :) to raz, dwa, czy te testy uwzględniają dość spory focus-shift, jaki ma ta Sigma? Z testu mojego egzemplarza, jaki sobie przeprowadziłem wyszło, że w okolicach MFD obraz na f/1.4 jest wyraźnie ostrzejszy od f/1.6 i f/1.8, jeśli ostrzenie odbywało się tradycyjnie, czyli na pełnej dziurze. Na dalszych odległościach pewnie efekt zanika w dużym stopniu, ale może jednak?
Bardzo często używam tego szkła na f/2 i jestem zadowolony. Odpowiada mi też jego praca pod światło, co przy takim nieco szerszym szkiełku bywa przydatne w warunkach „reporterskich”. No i last, but not least – jest o 5 mm szersze od Nikkora 35/1.8 czy Canona 35/2. Oczywiście w przypadku Nikkora przystępna cena i świeżość konstrukcji to spore argumenty za kupnem 35/1.8G.

mozer - Sro 31 Paź, 2012

No i jaką alternatywę mamy w Canonie? Właściwie tylko 28/1.8.
hijax_pl - Sro 31 Paź, 2012

komor napisał/a:
jest o 5 mm szersze od Nikkora 35/1.8
No jakbyś zapiął tego nikkora na puszkę C to masz rację ;) Bo inaczej to 35mm nikkora to odpowiednik ok 32mm Canona ;)
komor - Sro 31 Paź, 2012

hijax_pl, tak, wiem z definicji Nikon jest zawsze lepszy ;) niemniej Sigma na Nikonie nadal jest o 5 mm szersza od obiektywu Nikkor 35 mm, na Canonie też jest o 5 mm szersza od obiektywu Canon 35 mm. :)
Sunders - Czw 01 Lis, 2012

mozer napisał/a:
jaką alternatywę mamy w Canonie? Właściwie tylko 28/1.8


Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX to na DX taka perełka w szklarni nikona jak Nikkor AF-S 14-24mm f/2.8 G ED N na FX, dla których tak naprawdę nie ma jak dotąd alternatywy w systemie Canona.

[ Dodano: Czw 01 Lis, 2012 09:40 ]
komor napisał/a:
hijax_pl, tak, wiem z definicji Nikon jest zawsze lepszy ;)


Zwykle jak poczytam trochę postów hijaxa_pl, jaada75 lub ich nasladowców, to od razu mnie korci żeby sprawdzić czy sprzętem Canona da się jeszcze zdjęcia robić :twisted:

RB - Czw 01 Lis, 2012

Sunders napisał/a:

Zwykle jak poczytam trochę postów hijaxa_pl, jaada75 lub ich nasladowców, to od razu mnie korci żeby sprawdzić czy sprzętem Canona da się jeszcze zdjęcia robić :twisted:


hehehe, to już ci od canona też to mają, nie tylko my durni od plajstejszyn :mrgreen:
Bingo, Sunders!

nienietaktak - Czw 01 Lis, 2012

RB, mają, mają. sprawdzam na okrągło, czy jeszcze robi zdjęcia, czy już tylko gwoździe można wbijać za pomocą C :mrgreen:
lotofag - Czw 01 Lis, 2012

Sunders napisał/a:

W całą markę to trudno powiedzieć, ale w aparaty z matrycami APS-C, to raczej nienajlepszy. Od czasu wypuszczenia 50D, w tej konkurencji Canon został wyraźnie w tyle. Rzeczywiście wygląda na to, że porzucono ten format.

A to w 135 poczynił jakies postępy niby? IMHO trzepie jedno i drugie w tej samej technologii, z czego FF ratuje się jeszcze poprzez wielkość, ale z każdą kolejną premierą i tak widać brak tej przysłowiowej "przepaści" na korzyść większych matryc ;)

Sunders - Czw 01 Lis, 2012

lotofag napisał/a:
A to w 135 poczynił jakies postępy niby? IMHO trzepie jedno i drugie w tej samej technologii, z czego FF ratuje się jeszcze poprzez wielkość, ale z każdą kolejną premierą i tak widać brak tej przysłowiowej "przepaści" na korzyść większych matryc


lotofag, nie do końca rozumiem o co Ci chodzi :???: O jakie 135 :?: O jakie ratowanie się FF poprzez wielkość :?:
Co do tego, że matryce produkowane przez Sony dla Nikona i dla Pentaxa są lepsze niż te, które produkuje obecnie Canon do swoich puszek, to fakt powszechnie znany.Sam się dziwię czemu Canon też ich nie kupuje :smile:
Jednak dystans jaki dzieli matryce "cropowe" jest znacznie większy niż dzielący matryce FF i FX i chyba stąd się wzięły pogłoski o porzuceniu przez Canona segmentu EL, o czym pisał wcześniej hijax_pl.W innych "dziedzinach" postęp w puszkach FF Canona jednak IMO jest.Wystarczy porównać 5D2 z 5D3 lub 1DS3 z 1D X.

lotofag - Czw 01 Lis, 2012

Sunders napisał/a:

O jakie 135 :?:

Format 135 ;) Taka klatka/matryca o wielkości 36x24mm. Ja wiem, że teraz to tylko "fólfrejm" i "fólfrejm" w modzie, bo ładnie brzmi :mrgreen:
Sunders napisał/a:

O jakie ratowanie się FF poprzez wielkość :?:

O takie, że te resztki przewagi FF nad APS-C w DR czy szumach w przypadku Canona, to już zapewne tylko efekt wielkości sensora. Napisałeś, że w APS-C sobie nie radzi, nie rozwija technologii, itp. A czy w większych sensorach nie stosuje przypadkiem takiej samej?
Sunders napisał/a:

Co do tego, że matryce produkowane przez Sony dla Nikona i dla Pentaxa są lepsze niż te, które produkuje obecnie Canon do swoich puszek, to fakt powszechnie znany.Sam się dziwię czemu Canon też ich nie kupuje :smile:

Ja się nie dziwię. Pewnie kwestie biznesowo-technologiczne, kto i ile komu i czy to się opłaci, itp. Może też ucierpiałby "prestiż"? Jak konkurencja używała CCD, Canon cierpliwie rozwijał swoje CMOSy i był o krok do przodu zwłaszcza w kwestii szumu. Jak już konkurencja opanowała poletko CMOS, to zaczęło to jej wychodzić z dużo lepszym skutkiem...
Sunders napisał/a:

Jednak dystans jaki dzieli matryce "cropowe" jest znacznie większy niż dzielący matryce FF i FX

Teraz ja nie rozumiem - czym się różni FF od FX? I jaki to obecnie dystans dzieli te "matryce cropowe" od FF poza lepszą dostępnością szerszych kątów i możliwością uzyskania mniejszej GO? Chyba, że rozpatrujemy tylko ofertę Canona - może to specjalnie APS-C miało nadal bardzo odstawać, tylko konkurencja popsuła szyki?
Jak się patrzy co wszadził Olek do OMD, to już niedługo większość różnic może być czysto pomiarowa ;)
Sunders napisał/a:

W innych "dziedzinach" postęp w puszkach FF Canona jednak IMO jest.Wystarczy porównać 5D2 z 5D3 lub 1DS3 z 1D X.

No we wszystkim poza matrycami coś tam się wyraźnie dzieje ;)

dcs - Czw 01 Lis, 2012

lotofag,

Pomiary z matrycy OM-D E-M5 nie różnią się znacząco per pixel od matrycy z NEX-7. http://tnij.org/s07l
Żadne to cudo.
Zysk z większej powierzchni zawsze będzie widoczny przy tej samej technologii.

W porównaniach w teście: Canon EOS-1 DX: The best of Canon’s full-frame sensors
DxO napisało: "For landscape shooters, however, the 1.3 Ev difference between the D4 and 1D X in dynamic range will translate into better details in highlights and shadows, especially at lower ISOs. At ISO 1600 and above, the differences become negligible. Furthermore, the 16 megapixel Sony APS-C sensor (in the Pentax K5 and the Nikon D7000) performs 2 stops better on this test."
http://www.dxomark.com/in...ors/Comparisons

Sunders - Czw 01 Lis, 2012

lotofag napisał/a:
Format 135 Taka klatka/matryca o wielkości 36x24mm.


O.K., nie spotkałem się z tym określeniem w stosunku do aparatów cyfrowych :smile:

lotofag napisał/a:
czym się różni FF od FX?


Taki skrót myślowy - nie chodziło mi o różnice w wielkości, tylko o jakościowe różnice między matrycami FF w obecnie produkowanych Canonach i matrycami FX w obecnie produkowanych Nikonach.

lotofag napisał/a:
we wszystkim poza matrycami coś tam się wyraźnie dzieje


Znalazło się jednak coś, w czym jesteśmy zgodni :smile:
Jako canonier mam nadzieję, że skoro teraz istotnie popoprawiali różne rzeczy poza matrycami, to może następnym razem poprawią w istotny sposób jakość matryc :wink:

jaad75 - Czw 01 Lis, 2012

Sunders napisał/a:
O.K., nie spotkałem się z tym określeniem w stosunku do aparatów cyfrowych :smile:
Jak nie? Pada, choćby na tym forum, bardzo często... :roll:
lotofag - Czw 01 Lis, 2012

dcs napisał/a:

Zysk z większej powierzchni zawsze będzie widoczny przy tej samej technologii.

Przy tej samej ;) Niedawno gdzieś widziałem tu link do artykułu sugerującego, że Canon może używać dość przestarzałego procesu technologicznego względem konkurencji - więc może tu utopił ten zysk..?

Sunders - Czw 01 Lis, 2012

jaad75 napisał/a:
Jak nie? Pada, choćby na tym forum, bardzo często...


jaad75 przesadzasz, bardzo często, to pada określenie FF, w czym z resztą też jesteśmy z lotofagiem zgodni :smile: No, chyba że jesteś w stanie wykazać, że jest inaczej :twisted:

lotofag - Czw 01 Lis, 2012

Sunders napisał/a:

Jako canonier mam nadzieję, że skoro teraz istotnie popoprawiali różne rzeczy poza matrycami, to może następnym razem poprawią w istotny sposób jakość matryc :wink:

Wiesz, same korpusy są niczego sobie, szklarnia też i to z pewnością będzie trzymać ludzi nadal przy tym systemie, abstrahując od tego jak genialną matrycę wyprodukuje Sony i jak super ją oprogramuje jakiś tam Pentax :mrgreen:

kozidron - Czw 01 Lis, 2012

Sunders napisał/a:
jaad75 przesadzasz, bardzo często, to pada określenie FF


Sunders,często pada, tylko rzadko w wątkach "szukam pomocy" :wink:

jaad75 - Czw 01 Lis, 2012

lotofag napisał/a:
gdzieś widziałem tu link do artykułu sugerującego, że Canon może używać dość przestarzałego procesu technologicznego względem konkurencji
Nie, że "może używać", tylko, że używa, a link do analizy Chipworks wrzucił właśnie dcs:
http://www.chipworks.com/...-nikon-vs-sony/

komor - Czw 01 Lis, 2012

lotofag napisał/a:
Wiesz, same korpusy są niczego sobie

Nieprawda, wykoślawiają paluchy. Taka jest oficjalna linia partii. :twisted:

jaad75 napisał/a:
Nie, że "może używać", tylko, że używa

I nie przestarzałego, tylko dojrzałego. :twisted:

jaad75 - Czw 01 Lis, 2012

komor napisał/a:
I nie przestarzałego, tylko dojrzałego. :twisted:
Ale ta "dojrzałość" to zaleta głównie w kwestii kosztów produkcji... :razz:
komor - Czw 01 Lis, 2012

jaad75 napisał/a:
zaleta głównie w kwestii kosztów produkcji

To pewnie dlatego korpusy EL Cwanona są przeważnie droższe od konkurencji. :)

Sunders - Czw 01 Lis, 2012

jaad75 napisał/a:
link do analizy Chipworks wrzucił właśnie dcs:
http://www.chipworks.com/...-nikon-vs-sony/


Oprócz tego co wyczytał w tej analizie jaad75, można znaleźć w niej co najmniej dwa mogące budzić nadzieje canonierów fragmenty:
1."Canon does have a 0.18 µm generation CIS wafer fab process, featuring a specialized Cu back end of line (BEOL) including light pipes"
2."Sony CIS components have been found in Canon digital compact cameras"

Jak widać czytać ten sam tekst też można tendencyjnie :twisted:
P.S.jaad75 zauważ ile razy w tej analizie pada określenie FF a ile 135 format :razz:

jaad75 - Czw 01 Lis, 2012

komor, a kto powiedział, że niższe koszty produkcji muszą przekładać się na niższą cenę końcową?... :razz:
Poza tym, niższe koszty produkcji dla Canona, wcale nie muszą oznaczać kosztów niższych od kosztów produkcji w nowszych technologiach konkurencji, tylko brak kosztów wdrażania tych technologii, typu wymiana/uruchamianie nowych linii choćby...

RB - Czw 01 Lis, 2012

Sunders napisał/a:


Jak widać czytać ten sam tekst też można tendencyjnie :twisted:
P.S.jaad75 zauważ ile razy w tej analizie pada określenie FF a ile 135 format :razz:


Sunders, ale ten format to sie po prostu nazywa 135. A to, ze w zwiazku z ogólna degradacją wiedzy ludzie nazywają format małoobrazkowy mianem pełnej klatki to po prostu zakrawa na ponury żart. IMO jakoś bywały w historii pełniejsze klatki a ta jest już historycznie rzecz biorąc sama w sobie kastrcja z bardziej normalnego rozmiaru. Cóż, sam to robię, ale zdecydowanie wolę mówic 135. Choc gdy widzę bawole oczęta interlokutora to sie poprawiam i szybko przypominam se aby nie robić z siebie kretyna bo oni i tak nic nie złapią...

dcs - Czw 01 Lis, 2012

lotofag, RB,

135 to typ filmu, a nie format 24x36 http://en.wikipedia.org/wiki/135_film Formaty mogły być na nim różne np. 18x24mm http://en.wikipedia.org/wiki/Half-frame_camera -jak aps-c lub 24×65mm panoramiczny w XPan/TX-1.
Nie ma czegoś takiego jak format 135.

Nikt nie nazywa średniego formatu 120 lub 220 -bo niby o który z możliwych miałoby chodzić?

jaad75 - Czw 01 Lis, 2012

Sunders napisał/a:
Jak widać czytać ten sam tekst też można tendencyjnie :twisted:
Tylko która interpretacja jest tendencyjnia?... :razz:
Jak dla mnie jest to wyjaśnienie dlaczego Canon od dawna odstaje w dół z matrycami i poniekąd rodzaj usprawiedliwienia dla takiego stanu rzeczy. Ba, nawet w innym wątku napisałem, że i tak dobrą jakość udaje im się uzyskać w tak "dojrzałym" ( :razz: ) procesie produkcyjnym.

Sunders - Pią 02 Lis, 2012

jaad75 napisał/a:
Tylko która interpretacja jest tendencyjnia?...


Tym razem pisałem o swojej :mrgreen:

RB napisał/a:
w zwiazku z ogólna degradacją wiedzy ludzie nazywają format małoobrazkowy mianem pełnej klatki to po prostu zakrawa na ponury żart. IMO jakoś bywały w historii pełniejsze klatki a ta jest już historycznie rzecz biorąc sama w sobie kastrcja z bardziej normalnego rozmiaru. Cóż, sam to robię


RB, IMO to nie "ponury żart", tylko chichot historii - kiedy powstał termin format 135 - to był mały, bo inne były większe, a tak małych formatów jak istnieją obecnie po prostu nie było. Wszystko jak widać jest względne - to co kiedyś wydawało się małe, teraz gdy istnieje pęd do miniaturyzacji, wydaje się duże. W "słownej przepychance" z jaadem75 nie chodziło mi ani o poprawność historyczną, ani o to że ten termin nie istnieje, tylko o to że wypadł, jak wiele innych, z powszechnego użycia.

RB - Pią 02 Lis, 2012

Sunders napisał/a:

RB, IMO to nie "ponury żart", tylko chichot historii - kiedy powstał termin format 135 - to był mały, bo inne były większe, a tak małych formatów jak istnieją obecnie po prostu nie było. Wszystko jak widać jest względne - to co kiedyś wydawało się małe, teraz gdy istnieje pęd do miniaturyzacji, wydaje się duże. W "słownej przepychance" z jaadem75 nie chodziło mi ani o poprawność historyczną, ani o to że ten termin nie istnieje, tylko o to że wypadł, jak wiele innych, z powszechnego użycia.


Też prawda, lecz wszak istnieja dużo większe formaty cyfrowe. Tyle, ze mało kto z tzw. ogółu ma o nich jakąś wiedzę.

jaad75 - Pią 02 Lis, 2012

Sunders napisał/a:
wypadł, jak wiele innych, z powszechnego użycia.
Z "powszechnego", może tak, ale na tym forum (jak również w komentarzach na głównej) pojawia się dość często.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group