forum.optyczne.pl

Wolne tematy - Aparat do użytku w działaniach ratowniczo - gaśniczych w PSP

jogofrugo - Sro 31 Paź, 2012
Temat postu: Aparat do użytku w działaniach ratowniczo - gaśniczych w PSP
Witam serdecznie.
Poszukuje aparatu fotograficznego, używany był by w Straży Pożarnej podczas działań ratowniczo – gaśniczych
wymagania:
- zdjęcia nocne czasami bez flesza (może jakaś stabilizacja optyczna)
- odporny na wilgoć najlepiej wodoodporny
- extremalne temperatury oraz skoki temperatur np. z około -30 do +50
- możliwość nagrywania filmów w HD
- solidny
- wyświetlacz z możliwością podglądu zdjęć

cena do 1500 zł (nowy)
Może ktoś miał by jakiś pomysł na taki aparat będę wdzieczny za wszelkie wskazówki.

manolo - Sro 31 Paź, 2012

za tyle będzie trudno,
tym wymaganiom sprosta Pentax k-30,
ale on kosztuje 2700.
Może jakiś kompakt Olympusa spełni te wymagania,
np. Olympus Tough-1, ale to kompakt(mała matryca) więc na pewno gorzej
z fotografowaniem w słabym oświetleniu.

jaad75 - Sro 31 Paź, 2012

manolo napisał/a:
tym wymaganiom sprosta Pentax k-30,
Którym? Nie jest wodoodporny, a tylko zabezpieczony przed kurzem i zachlapaniem.
Z pewnością nie wytrzyma też częstych skoków temperatury z -30 do +50 (nawet nie wiem, czy jest testowany do -10 jak K-5). Zresztą nie wiem, czy jakakolwiek lustrzanka wytrzyma, bo obecność dużej ilości pracujących termicznie elementów mechanicznych raczej nie predysponuje ich do takiej pracy...

mozer - Sro 31 Paź, 2012

Wydaje mi się, że takie sprzęty to tylko na zamówienie się robi...
manolo - Czw 01 Lis, 2012

przykłady które podałem to kompromis
włożyłem w "" wymagania autora wątku
wyobraziłem sobie warunki w jakich mogą
być używane obie camery
i uważam że powinny sobie poradzić

maziek - Czw 01 Lis, 2012

Jogofrugo, powinieneś moim zdaniem przyjrzeć się testom aparatów podwodnych na optyczne.pl. Te aparaty są wstrząso i wodoodporne i mieszczą się do kieszeni.

Jest też jakaś linia aparatów "do pracy" przeznaczonych do heavy-duty użycia (w hurtowniach, zakładach pracy przy taśmie itp. "szorstkiego traktowania") nie pamiętam, może ktoś przypomni. Ricoh to robi może?

komor - Czw 01 Lis, 2012

maziek napisał/a:
Jest też jakaś linia aparatów "do pracy" przeznaczonych do heavy-duty użycia

Ale pewnie cena mocno odbiega od kwoty 1500 zetów. jogofrugo, też radzę przejrzeć testy podwodnych. Test aparatów podwodnych 2012 - część I. Znajdziesz też zeszłoroczne testy.

wulf - Czw 01 Lis, 2012

Swego czasu w sieci popularny był taki filmik:
http://www.digitalrev.com...550d/NjQ4MQ_A_A
Mimo, że trwa prawie 17 minut to zdecydowanie wart jest obejrzenia bo chyba większość "wypadków" tam występujących może też przytrafić się w straży :wink:
Myślę, że nie ma się za bardzo co przejmować wytrzymałością sprzętu ale raczej nie będzie można liczyć na naprawę gwarancyjną.
Na lustrzanki są dostępne różne futerały typu "camera armor" Można też rozważyć któregoś bezlusterkowca albo slt - tu przynajmniej w przeciwieństwie do lustrzanek będzie działał AF podczas filmowania. Najtańsze nowe bezlusterkowce w podanej cenie się zmieszczą bez problemu. Do tego obudowa podwodna albo własny patent zabezpieczający.

TS - Czw 01 Lis, 2012

maziek napisał/a:
Ricoh to robi może?

O właśnie, to mi przypomniało - jest przecież Ricoh G700 :)
http://www.optyczne.pl/32...do_fabryki.html

MM - Czw 01 Lis, 2012

Ja mam inną propozycję. Niech któryś z chłopaków zamontuję sobie GoPro Hero3 w odpowiedniej obudowie na kasku i po problemie.
http://www.optyczne.pl/53...oPro_Hero3.html

manolo - Czw 01 Lis, 2012

MM napisał/a:
Ja mam inną propozycję. Niech któryś z chłopaków zamontuję sobie GoPro Hero3 w odpowiedniej obudowie na kasku i po problemie.


tam jest chyba jakieś rybie oko ? możliwe że autorowi wątku zależy na bardziej naturalnej perspektywie itp. ale efektownie by było na pewno :)

jaad75 - Pią 02 Lis, 2012

manolo, rybie oko, to właśnie naturalny obraz.
mozer - Pią 02 Lis, 2012

jaad75, ale nie po przetworzeniu przez mózg... Idąc tym tropem powinniśmy zdjęcia do góry nogami oglądać;)
jaad75 - Pią 02 Lis, 2012

mozer, oglądałeś kiedyś filmy z GoPro? Jak dla mnie ogląda się je bardzo naturalnie...
mozer - Pią 02 Lis, 2012

jaad75, możliwe. A tak w ogóle to z ciekawości zapytam - jakie właściwie ten sprzęt ma minusy? Jest wodoodporny, ma jasny obiektyw, kręci 60fps w fullHD, a kosztuje sporo mniej niż porządna kamera HD, która najczęściej nie ma szerokiego kąta. Przychodzi mi tylko do głowy brak zooma.
jaad75 - Pią 02 Lis, 2012

mozer, brak podglądu? :wink:
mozer - Pią 02 Lis, 2012

jaad75, jak się zdejmie z głowy, to też nie? :)
manolo - Pią 02 Lis, 2012

jaad75 napisał/a:
manolo, rybie oko, to właśnie naturalny obraz.


wyrazy współczucia

jaad75 - Pią 02 Lis, 2012

manolo, ~180 stopni, zakrzywione linie proste (zwłaszcza na peryferiach pola widzenia) - tak właśnie widzi człowiek.

[ Dodano: Pią 02 Lis, 2012 00:58 ]
mozer, no nie... :smile: Poza tym, to jest full auto...

mozer - Pią 02 Lis, 2012

A jest coś podobnego, co dawałoby większą kontrolę? Oczywiście w zbliżonym budżecie.
jaad75 - Pią 02 Lis, 2012

mozer, nie wiem, zresztą w tego typu sprzętach raczej nie chodzi o kontrolę...
MM - Pią 02 Lis, 2012

Mój przyjaciel posiada wersję Hero2, jest pilotem LPR-u i montuje to sobie najczęściej w kabinie. Efekt naprawdę fajny pomimo bardzo zmiennego światła w czasie kręcenia bączków śmiglakiem i dużych kontrastów. Jeżeli nowsza wersja ma poprawione filmowanie/robienie zdjęć w gorszym świetle to moim zdaniem strażakom taki patent powinien się spodobać.

Ja bym ten bajer zamontował nawet na kaskach kilku chłopaków z OP piorących pałami popapranych kiboli.

mozer - Pią 02 Lis, 2012

MM, a jak jest ze stabilnością tego? Na paru klipach widziałem, że jednak trochę szarpie. Ale może one były robione na 30 fps.
MM - Pią 02 Lis, 2012

Ja nie wymagam kinowej stabilności od tego typu sprzętu. To ma się sprawdzić w warunkach bojowych.
manolo - Pią 02 Lis, 2012

jaad75 napisał/a:
~180 stopni, zakrzywione linie proste (zwłaszcza na peryferiach pola widzenia) - tak właśnie widzi człowiek.


:mrgreen: naprawdę mi przykro jaad75, masz na to rentę ?


jest jakiś test przytaczanego przeze mnie tough'a
http://fotoblogia.pl/2012...enie-ogolne/top

[ Dodano: Pią 02 Lis, 2012 02:26 ]
MM napisał/a:
Ja bym ten bajer zamontował nawet na kaskach kilku chłopaków z OP piorących pałami popapranych kiboli.


przesadzasz, dokumentacja "pracy" to nie FPS

maziek - Pią 02 Lis, 2012

Jeszcze mi się przypomniało, że flagowe lustrzanki Olympusa (E-3, E-5) są szczelne (ale tylko w połączeniu z uszczelnionymi obiektywami). Reklamowali polewaniem z konewki czy tam wiadra. Tym niemniej to na pewno nie półtora patyka i na pewno nie jest odporne na wstrząsy. Kiedyś przyszła do mnie w ofercie taka "promocja", korpus plus dwa szkła - cena była chyba pięciocyfrowa.
jaad75 - Pią 02 Lis, 2012

manolo, jeśli widzisz inaczej (np. masz zawężone pole widzenia), to koniecznie zgłoś się do lekarza, bo to zazwyczaj objaw poważnych schorzeń. :roll:
maziek - Pią 02 Lis, 2012

Jaką rozdzielczość masz jaad na krawędzi? Zakładając, że nie poruszasz oczami? Albo, że nie poruszasz głową, bo to łatwiejsze? Załóżmy w odległości wyciągniętej ręki, nieruchomy przedmiot jakiej wielkości rozpoznasz na krawędzi pola widzenia? Jakiej wielkości litery czarne na białym tle jesteś w stanie odczytać na krawędzi pola widzenia w odległości wyciągniętej ręki? Pi razy drzwi? Nawiasem mówiąc, człowiek raczej nie widzi krzywych linii tam, gdzie są one proste,pomijając złudzenia wzrokowe.
jaad75 - Pią 02 Lis, 2012

maziek, nie twierdzę, że na krawędzi pola widzenia widzisz ostro - ważne, że widzisz. A na krawiędzi pola widzenia linie są właśnie zakrzywione, podobnie jak w FE. Spróbuj zrobić sobie taki eksperyment, żeby patrząc na wprost, jednocześnie obserwować co dzieje się na krawędzi pola widzenia - Twój mózg nie prostuje wtedy zakrzywień i masz piękne łuki.
maziek - Pią 02 Lis, 2012

Nie odpowiedziałeś ściśle, ale OK. A z jakiej odległości patrzysz na ekran, kiedy oglądasz filmy (także te z GO-PRO)?
jaad75 - Pią 02 Lis, 2012

maziek, różnej - czasem np. 30-40 cm od 18" ekranu laptopa, czasem 3 m od 32" telewizora, a czasem 2 od 50". Przy odpowiednio małej odległości/odpowiednio dużym ekranie zaczyna działać podobny mechanizm, jak przy oglądaniu świata rzeczywistego - ostro widzisz głównie centrum "kadru", ale to, że widzisz również wiele poza tym, niejako "kątem oka", masz lepsze wrażenie zatopienia w rzeczywistości ekranowej.
maziek - Pią 02 Lis, 2012

Moim zdaniem, pomijając specyfikę ludzkiego oka (widzenie ostro tylko jednej litery w normalnie trzymanej książce - za to niezwykłą czułość na ruch w zewnętrznych obszarach pola widzenia, gdzie z drugiej strony rozdzielczość jest "sprzętowo" ok. 10 tyś. razy mniejsza niż w plamce żółtej) - to o naturalnym polu widzenia z kamery 180 stopni mógłbyś mówić gdybyś przytknął nos do sporego monitora i nie poruszał oczami - wówczas Pi razy drzwi miałbyś odwzorowana sytuację "normalnego widzenia" - pominąwszy, że obiekty w takiej samej odległości od kamery nie byłyby w takiej samej odległości od Twego oka - zależnie od pozycji na ekranie.
jogofrugo - Sro 12 Gru, 2012

Dziękuje wszystkim za wypowiedzi i recenzje.
Wybór padł na:
Olympus TOUGH TG-1.
Narazie spisuje się nieźle.
Niedługo dam znać jak znosi ostre mrozy.
Pozdrawiam i dziękuje.

komor - Sro 12 Gru, 2012

jogofrugo, trafiłeś chyba nieźle: http://www.optyczne.pl/23...dsumowanie.html

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group