forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - lustrzanka dla laika

bubers - Pon 05 Lis, 2012
Temat postu: lustrzanka dla laika
Witam,
Proszę o pomoc przy zakupie pierwszej lustrzanki :)
Aparat kupuje głownie dlatego ze spodziewam się potomka :) i chciałbym jak najlepiej uchwycić każdą chwile czy to na zdjęciu czy na filmie
Prawdopodobnie większość zdjęć będzie wykonywanych w trybie auto /z czasem chce podejść do zdjęć bardziej ambitnie ale moja partnerka na pewno pewnie korzystała tylko z auto/
Jestem totalnym laikiem wiec napisze z grubsza o co mi chodzi:
- jak najlepsza jakość zdjęć w trybie auto
- kręcenie filmów w full HD
- wyjście HDMI
- zdjęcia panoramiczne
- odchylany wyswietlacz

Prawdopodobnie jak raz kupie jakiś zestaw nie będę go rozbudowywał tylko z niego korzystał /chociaż kto wie, może się wciągnę ;) /, nie jestem bajerantem wiec chciałbym, żeby sprzęt jak najdłużej wytrzymał.

Nie ukrywam że przychylam się do NIKONA, a konkretnie do modelu D5100 z obiektywem 18-105, aktualnie body z obiektywem mogę zakupić w cenie ok. 2400zł – może to za drogi sprzęt? A może lepiej dołożyć do czegoś lepszego?

Proszę o sugestie co do konkretnych modelów wraz z obiektywami :)

mozer - Pon 05 Lis, 2012

bubers, ale wiesz, że w trybie auto to najlepszą jakość da kompakt?
nienietaktak - Wto 06 Lis, 2012

A za 2400 to taki kompakt dostaniesz, że czapki z głów. No i poręczniejszy od ruszczanki. Z automatyką, trybem ręcznym, plikami RAW w razie czego, filmowaniem i gibanym monitorem.
dcs - Wto 06 Lis, 2012

nienietaktak,

śmiało możesz dopisać "postępowa" /wiocha/

muzyk - Wto 06 Lis, 2012

bubers napisał/a:
Nie ukrywam że przychylam się do NIKONA, a konkretnie do modelu D5100 z obiektywem 18-105,

To kup i ciesz się fotografowaniem. Może z czasem odkryjesz RAW, Lightroom, czy inną "ciemnię".
bubers napisał/a:
2400zł – może to za drogi sprzęt?

:roll: 2400 zł w fotografii to powiedzmy... kieszonkowe.
bubers napisał/a:
A może lepiej dołożyć do czegoś lepszego?