|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - Jaki obiektyw do Canon'a 600D
Kam_SK - Czw 08 Lis, 2012 Temat postu: Jaki obiektyw do Canon'a 600D Cześć! Witam wszystkich na początek
Szukam szkła uniwersalnego - fotografuję wycieczki, zabytki, rodzinę i wszystko co mnie interesuje.
Jestem amatorem, który ceni sobie dobry kadr, ostrość, odpowiednią ekzpozycję oraz nie lubi dystrosji i aberacji. Tyle w sobie na razie odkryłem.
Miałem w ręku: EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS II (kit), EF-S 18-135 mm f/3.5-5.6 IS (moim zdaniem dość przeciętny optycznie obiektyw).
Zastanawiam się: EF-S 15-85 mm f/3.5-5.6 IS USM lub EF 24-105 mm f/4L IS USM
Wiem że cenowo są nieprzeciętne. Czytałem testy, opinie i tu właśnie mam problem co wybrać.
Proszę o poradę no i jasne wskazanie czy sensownym jest kupowanie obiektywu "FF" pod moją matrycę ?
B o g d a n - Czw 08 Lis, 2012
Kam_SK napisał/a: | Szukam szkła uniwersalnego - fotografuję wycieczki, zabytki, rodzinę i wszystko co mnie interesuje. | Jeśli tak, to szukaj obiektywu od ok. 15, czy 18 mm na szerokim kącie. L-ka 24-105 jest bdb szkłem ale nie do wszystkiego, zwłaszcza zabytków.
Ja bym nie skreślał tego 18-135. Ma duży zakres ogniskowych, co da Ci szerokie możliwości fotograficzne. Jak będziesz robił w RAW, to sporo możesz w PC podregulować.
Sunders - Czw 08 Lis, 2012
Kam_SK napisał/a: | co wybrać |
17-55/2,8IS USM
muzyk - Pią 09 Lis, 2012
Kam_SK napisał/a: | Miałem w ręku: EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS II (kit), EF-S 18-135 mm f/3.5-5.6 IS (moim zdaniem dość przeciętny optycznie obiektyw).
|
Cóż się spodziewać po tanich obiektywach?
Z drugiej strony, tragedii w ich optyce nie ma, ale są ciemne jak zarośla po zmroku.
Kam_SK napisał/a: | Zastanawiam się: EF-S 15-85 mm f/3.5-5.6 IS USM |
Ostry, ale ciemny jak tamte.
Kam_SK napisał/a: | 24-105 mm f/4L IS USM |
To nie jest użytkowy obiektyw na APSc, ze względu na brak szerokiego kąta.
Sunders napisał/a: | 17-55/2,8IS USM |