|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze cyfrowego aparatu kompaktowego - Lumix DMC-FZ100 vs Pentax X-5
JanKowalski - Czw 15 Lis, 2012 Temat postu: Lumix DMC-FZ100 vs Pentax X-5 Witam serdecznie
Planuje kupno aparatu do 1000 zł i borykam się z dylematem, czy wybrać nowy Pentax X-5 czy używany z przebiegiem 6000 zdjęć Panasonic Lumix DMC-FZ100
Sporo czytałem o FZ100 i wiem że ma problem z szumem na iso powyżej 400, myślę ze to dla mnie nie problem, aparat będzie wykorzystywany zupełnie amatorsko.
Kolega namawia mnie na Pentax X-5
Zależy mi na dobrej jakości zdjęć oraz nagrywaniem w HD
Nie znam się na tym w ogóle.
Czy może ktoś spojrzeć chociaż na porównanie i się wypowiedzieć.
http://www.optyczne.pl/po...=1196&add1=1627
Z góry dziękuje za pomoc.
Wojmistrz - Pią 16 Lis, 2012
Parametry dość zbliżone i przy tak małej matrycy to i tak "jeden pies". W pierwszym momencie pomyślałem o Pentaxie, bo coraz lepiej odbieram ich sprzęt, ale po zaznajomieniu się z tematem chyba jednak wybrał bym Panasonica. Dlaczego? Po 1 możliwość podłączenia lampy błyskowej przydaje się nawet w kompaktach, a po drugie uchylny ekran. Z budżetem 1000zł można pokusić się o jakiegoś bezlustrowca. Nie zastanawiałeś się nad tym? Jakość fotek o niebo lepsza i jeśli wciągniesz się w fotografię, to wcale nie będziesz musiał przechodzić na lustrzankę, wystarczy kupić inny ciekawszy obiektyw.
Tu masz link do tematu gdzie pokazałem co można zrobić używanym bezlustrowcem za około 600zł
http://forum.optyczne.pl/...=20446&start=15
TomPL2 - Pią 16 Lis, 2012 Temat postu: Re: Lumix DMC-FZ100 vs Pentax X-5
JanKowalski napisał/a: |
Sporo czytałem o FZ100 i wiem że ma problem z szumem na iso powyżej 400, myślę ze to dla mnie nie problem, aparat będzie wykorzystywany zupełnie amatorsko. |
Jako amator, który miał ten aparat przez miesiąc stanowczo odradzam - na długim końcu zoomu szumy i mydło i ciemno, nawet amatora zniechęcały.
Jeśli jakis panas z zoomem to dołóż/dozbieraj albo upoluj używany FZ150...