|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Canon 60d czy 550d?
papilotka - Pią 30 Lis, 2012 Temat postu: Canon 60d czy 550d? Witam!
Jestem początkującą amatorką. Do tej pory używałam jedynie aparatu kompaktowego. Teraz chciałabym w końcu "przesiąść" się na lustrzankę.
Zastanawiam się nad dwoma modelami Canona - 60d i 550d.
Nie wiem co wybrać. Zastanawiam się czy kupić body 550d (bo tańsze) + do tego 2 obiektywy (np. 50 mm f/1.4 EF i 18-135mm f/3.5-5.6 EF) czy body 60d i tylko 1 obiektyw na razie.
Na wszystko nie chciałabym wydać więcej niż w granicach 4 tys. zł
Poradzicie coś?
mozer - Pią 30 Lis, 2012
papilotka, ja bym Ci poradził trzymać się z daleka od Canona. Ostatnio to ślepa uliczka. Lepiej idź w Nikona D7000.
Wojmistrz - Pią 30 Lis, 2012
Dlaczego akurat Canon? Ja zacząłem przygodę z lustrzankami cyfrowymi właśnie w systemie Canona ale dziś bym już go nie wybrał. Tkwię w nim bo za dużo bym stracił zmieniając system, ale często mnie korci tak zrobić. Dziś bym kupił Pantaxa k-30 albo mając nieco większy budżet k-5 i czekał na pojawienie się k-3.
muzyk - Pią 30 Lis, 2012
papilotka napisał/a: | Zastanawiam się nad dwoma modelami Canona - 60d i 550d. |
Oba amatorskie, tylko 60D jest "dwukółkowy" i "dwuwyświetlaczowy", ale to już nie ta budowa co modele XXD przed nim.
Z dwojga złego - hmm, chyba, żadnego bym nie polecał.
Chyba, że wiążesz swoją fotograficzną przyszłość z konkretnymi obiektywami Canona, wówczas chyba wziąłbym tańszy i porządne szkła.
Skoro już 50 1.4 padł, to może do niego 85 1.8?
18-135 nie kupiłbym, bo to po prostu ciemny obiektyw jest jak i inne podobne ze światłem 3.5-5.6, czy nawet 6.3
Jeśli zaczniesz się zastanawiać nad innym systemem, to w tej chwili najlepsze aparaty z matrycą APSc robi Pentax. Nawet poprzedni model K5 jest świetny, a K5IIs jest jeszcze bardziej świetny.
Pozostaje kwestia szkieł.