|
forum.optyczne.pl
|
 |
Warsztat foto, literatura, teoria, art - KILKA PYTAŃ:
Strzała - Pon 07 Sty, 2013 Temat postu: KILKA PYTAŃ: Myślę, że bez sensu byłoby zakładanie kilku tematów w kilku działach, więc wrzucę wszystko w jeden.
FOTO LUDZI I PORTRETY
Ostatnio miałem okazję porobić kilka zdjęć ludziom. Fakt, że obiektyw, który mam nie powala, ale zdjęcia wyszły takie, jakie wyszły KLIK
Czarno-białe są fotoszopowane
co do portretów to światło padało z jednej strony.
co do zdjęć nie portretowych, to światło było ze sceny - takie mocne lampy. Część była z czerwoną nakładką.
TŁO I ŚWIATŁO
Zdjęcia były robione na scenie. Tłem była kurtyna. Światło to zwykłe reflektory. Część z nich była z czerwoną nakładką.
Co byście doradzili w sprawie tła i światła? Bo tło nie jest takie złe. Ze światłem można się pobawić. Może się uda ściągnąć kilka reflektorów. Co zrobić z tymi czerwonymi nakładkami?
Canon 50 f1.8
Przeczytałem test obiektywu, komentarze i opinie. Wgłębiłem się dalej w internet i myślę, że obiektyw jest wart swojej ceny. Z resztą nic innego nie ma w tej cenie. Miałem okazję cyknąć nim kilka fotek. Co do pracy AF-u to mi to nie przeszkadza. Niektórym mydli na pełnej dziurze, a innym nie. Zależy to od tego danego egzemplarzu ?
Tutaj znalazłem gościa, co robi fotki C 350D + 50 f1.8 i uważam, że fotki są super.
Jego deviantART
mozer - Pon 07 Sty, 2013
Strzała, ja uważam, że 50/1.8 nie jest wart swojej ceny biorąc pod uwagę, że nikonowski odpowiednik jest niewiele droższy a sporo solidniejszy...
rafisko - Pon 07 Sty, 2013
Strzała napisał/a: | zdjęcia wyszły takie, jakie wyszły |
No własnie
Strzała napisał/a: | Co byście doradzili w sprawie tła i światła? |
Kup dwie lampy błyskowe i nimi dopalaj (oczywiście nie na body zapięte tylko ustawione w zależności od potrzeb). Najlepiej jakimś wyzwalaczem radiowym. Czerwone nakładki sobie daruj, chyba że do BW, bo w kolorze tylko będzie mega czerwona dominanta, która nic nie wnosi do obrazu.
Każda 50 to fajne szkło, a jeszcze lepsza jak masz 85
mozer napisał/a: | nikonowski odpowiednik jest niewiele droższy a sporo solidniejszy...
|
A jak go pod kanuna podepnie..?
mozer - Pon 07 Sty, 2013
rafisko napisał/a: | A jak go pod kanuna podepnie..? |
Mówię o wartości obiektywu w skali absolutnej, nie systemowej.
Strzała - Wto 08 Sty, 2013
rafisko napisał/a: | Strzała napisał/a: | zdjęcia wyszły takie, jakie wyszły |
No własnie |
A co zrobić, by wyszły lepsze nastepnym razem
Strzała napisał/a: | Kup dwie lampy błyskowe i nimi dopalaj |
Gdybym miał $$
rafisko napisał/a: | Każda 50 to fajne szkło, a jeszcze lepsza jak masz 85 |
I znów $$
pioroon - Wto 08 Sty, 2013
Strzała napisał/a: | rafisko napisał/a:
Każda 50 to fajne szkło, a jeszcze lepsza jak masz 85
I znów $$ |
Bez $$ o wiele lepiej nic nie zrobisz w takich warunkach oświetleniowych.
Najniższa inwestycja C50/1.8, wcale nie uważam, żeby nie był wart swoich pieniędzy, bo jest
Jeśli potrzebujesz szerszego kadru, to będzie to bardziej kosztowne. Może najpierw sprawdź na jakich ogniskowych jesteś niezadowolony z obrazka.
Co do 85mm na cropie to wąsko, w plener będzie OK, ale pomieszczenia odpadają...
Strzała - Wto 08 Sty, 2013
pioroon napisał/a: | Co do 85mm na cropie to wąsko, w plener będzie OK, ale pomieszczenia odpadają... |
Nawet przy maksymalnym odsunięciu się od osoby, której się będzie robić zdjęcia ??
bo tam miejsca do wycofania się jest sporo
Usjwo - Wto 08 Sty, 2013
Strzała napisał/a: | pioroon napisał/a: | Co do 85mm na cropie to wąsko, w plener będzie OK, ale pomieszczenia odpadają... |
Nawet przy maksymalnym odsunięciu się od osoby, |
Jak sie maksymalnie osunisz to moze byc nawet za daleko
Pojecie maksymalnie jest dosc nieprecyzyjne zeby odpowiedziec na pytanie
Strzała - Wto 08 Sty, 2013
No miałem na myśli odsunięcie się takie, by postać była mniej więcej takiej wielkości jak na zdjęciach, które już zrobiłem
pioroon - Wto 08 Sty, 2013
Strzała napisał/a: | Nawet przy maksymalnym odsunięciu się od osoby, której się będzie robić zdjęcia ??
bo tam miejsca do wycofania się jest sporo |
Jeżeli tak to OK, weź pod uwagę tylko to:
http://www.optyczne.pl/69...ogniskowej.html
i to
http://fotograficzno.pl/r...alna-ogniskowa/
a kiedyś chyba hijax wrzucał taki symulator, gdzie można było zobaczyć efekty użycia różnych ogniskowych do portretu ale nie mogę tego namierzyć ...
rafisko - Wto 08 Sty, 2013
Strzała napisał/a: | A co zrobić, by wyszły lepsze nastepnym razem |
Domknąć lekko obiektyw-powinno być ostrzej
Lepiej świecić.
$$ to nie wszystko, bo można pożyczyć, pokombinować od kogoś niekoniecznie kupić i to najlepsze.
Pytasz co zrobić żeby było lepiej? Oświetlić:)
50 będzie ok na początek. Spróbuj, sprawdź i rób zdjęcia. Trening czyni mistrza
cybertoman - Wto 08 Sty, 2013
Strzała napisał/a: | A co zrobić, by wyszły lepsze nastepnym razem | Lepsze wg. jakiego kryterium?
komor - Wto 08 Sty, 2013
pioroon napisał/a: | a kiedyś chyba hijax wrzucał taki symulator, gdzie można było zobaczyć efekty użycia różnych ogniskowych do portretu |
http://www.phototrip.pl/p...t/perspekt.html
hijax_pl - Wto 08 Sty, 2013
pioroon napisał/a: | gdzie można było zobaczyć efekty użycia różnych ogniskowych do portretu ale nie mogę tego namierzyć ... | Komor namierzył
Ważne by mieć świadomość, że celujemy w ten sam kadr, czyli zmieniamy odległość od fotografowanej osoby.
pioroon - Wto 08 Sty, 2013
hijax_pl napisał/a: | Komor namierzył |
O właśnie dokładnie tego mi brakowało
hijax_pl napisał/a: | Ważne by mieć świadomość, że celujemy w ten sam kadr, czyli zmieniamy odległość od fotografowanej osoby. |
A to w ramki, żeby sobie ktoś przypadkiem nie pomyślał, że dobry portret można tylko na 85mm zrobić.
Strzała - Wto 08 Sty, 2013
rafisko napisał/a: | Domknąć lekko obiektyw-powinno być ostrzej
Lepiej świecić. |
Domknąć to nie problem, ale wtedy wyższe ISO musiałbym użyć.
Ze światłem może być gorzej, bo nie wiem czy się zgodzą pokombinować coś z reflektorami.
cybertoman napisał/a: | Lepsze wg. jakiego kryterium? |
Ogólnie. Bo tak wgl nie dowiedziałem się, co spierdzieliłem
KOMOR, wielkie dzięki. Fajnie pokazane jest
moronica - Wto 08 Sty, 2013
Strzała napisał/a: | Bo tak wgl nie dowiedziałem się, co spierdzieliłem |
moim zdaniem kompozycje
Strzała - Sro 09 Sty, 2013
pewnie za bardzo centralnie
pasiasty - Czw 10 Sty, 2013
Strzała napisał/a: |
Strzała napisał/a:
Kup dwie lampy błyskowe i nimi dopalaj
Gdybym miał $$
|
Jakieś $$ będą potrzebne, ale nie musisz kupować od razu Speedlite 600. Yongnuo YN-560 bez TTL będą jak znalazł, ta sama firma produkuje całkiem działające wyzwalacze radiowe. Ewentualnie drożej mają tez z TTL.
Możesz też próbować negocjować z teatrem, świateł to zwykle mają dużo, tylko pan oświetleniowiec może nie być chętny do współpracy.
Strzała - Czw 10 Sty, 2013
pasiasty napisał/a: | Jakieś $$ będą potrzebne, ale nie musisz kupować od razu Speedlite 600. Yongnuo YN-560 bez TTL będą jak znalazł, ta sama firma produkuje całkiem działające wyzwalacze radiowe. Ewentualnie drożej mają tez z TTL.
Możesz też próbować negocjować z teatrem, świateł to zwykle mają dużo, tylko pan oświetleniowiec może nie być chętny do współpracy. |
No właśnie nie wiem, czy najpierw nie zainwestować w obiektyw.
CO do samego oświetlenia ze sceny (niestety nie teatr, tylko dom kultury, ale to mniejsza), to nie sądzę, by panu od świateł chciało się latać wg mojego widzimisię i zmieniać światła, choć bym chciał chociaż, by ściągnęli te czerwone nakładki
rafisko - Czw 10 Sty, 2013
Strzała napisał/a: | nie sądzę, by panu od świateł chciało się latać wg mojego widzimisię i zmieniać światła, choć bym chciał chociaż, by ściągnęli te czerwone nakładki |
To jesteś zdany na własne światło.
A czerwone nakładki pewnie z 40% mocy lamp zabierają. Więc jak możesz to je wywal.
Pracuj nad kadrem i ostrością. Nad kompozycją, bo cykanie od fotografowania rożni się tym, że poszukujesz i próbujesz. Inspiracja to kolejna sprawa. Znajdź zdjęcia, które są dla Ciebie wzorem i naśladuj najlepszych. Jak to wszystko połączysz-uda się!
Strzała - Czw 10 Sty, 2013
rafisko napisał/a: | To jesteś zdany na własne światło.
A czerwone nakładki pewnie z 40% mocy lamp zabierają. Więc jak możesz to je wywal |
Ja mam taką nadzieję, że się uda.
rafisko napisał/a: | Pracuj nad kadrem i ostrością. Nad kompozycją, bo cykanie od fotografowania rożni się tym, że poszukujesz i próbujesz. Inspiracja to kolejna sprawa. Znajdź zdjęcia, które są dla Ciebie wzorem i naśladuj najlepszych. Jak to wszystko połączysz-uda się! |
No właśnie tak przeglądaliśmy fotki w googlach w celu inspiracji.
A jak podczas takiego ruchu z ostrością ? Wszystkie pola, czy tylko w jednym punkcie i skierować na twarz, by była ostra ?
Poszukam jeszcze różnych poradników. Może coś znajdę ciekawego, co mnie pochłonie.
pioroon - Czw 10 Sty, 2013
Strzała napisał/a: | No właśnie tak przeglądaliśmy fotki w googlach w celu inspiracji.
A jak podczas takiego ruchu z ostrością ? Wszystkie pola, czy tylko w jednym punkcie i skierować na twarz, by była ostra ? |
Ja robię na punktowym, a czy sama twarz będzie ostra czy więcej to bardziej zależy od przysłony i kadru.
W ruchu (ludzi) proponuję eksperymentować z czasami na poziomie 1/30, 1/60 (śledząc cały czas ruch).
rafisko - Czw 10 Sty, 2013
Używam tylko centralnego punktu af i na 99% trafia. Ruch najlepiej zatrzymać błyskiem-ale tu wracamy do punktu wyjścia.
2x YN460+wyzwalacz i powinno być ok-koszt 500 zł.
pioroon - Czw 10 Sty, 2013
Cytat: | Używam tylko centralnego punktu af i na 99% trafia. Ruch najlepiej zatrzymać błyskiem-ale tu wracamy do punktu wyjścia. |
Do zamrożenia jak najbardziej.
Strzała, żeby nie było niedomówień (bo niejasno się chyba wyraziłem), ja pisałem o innej technice
|
|