|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - Zmiana 30D -> 6D - problem ze szkłami
xamen - Sro 09 Sty, 2013 Temat postu: Zmiana 30D -> 6D - problem ze szkłami Hej,
jestem amatorem, nie fotografuję za dużo, jednak zależy mi na wysokiej jakości sprzętu (znajomi mnie proszą, abym robił zdjęcia na ważnych uroczystościach, więc nie mogę dać klapy - światło jest dla mnie bardzo ważne, tak samo jak rozdzielczość obiektywu i tzw. plastyka).
Obecnie posiadam EOS 30D + EF-S 17-55 2.8 IS USM (kupiony rok temu) + EF 70-200 2.8 L IS USM (mało korzystam, ale są sytuacje, w których się bardzo przydaje). Jest to bardzo fajny zestaw dający szeroki zakres ogniskowych i o wysokich własnościach optycznych. Normalnie noszę je ze sobą razem, tak aby mieć możliwość fotografowania co sobie wymyślę.
Ponieważ planuję w marcu wyjechać do Peru postanowiłem, że to dobra okazja do zmiany mojego aparatu na nowszy model. Wybór (na 99%) padł na EOS 6D. Ponieważ jest to daleki wyjazd i każdy kilogram się liczy pomyślałem, że nabędę go w zestawie z KITem 24-105mm f/4L IS USM (są już poniżej 10 000 zł). Dzięki temu w jednym obiektywie będę miał zarówno szeroki kąt (na którym bardzo mi zależy), jak również uniwersalny zoom.
I tu mam mały problem. Sprzedawać 30D raczej się nie opłaca (ze względu na niskie ceny tego sprzętu obecnie), a obiektyw 17-55 właściwie pokrywa mi się całkowicie z 24-105 na pełnej klatce. Sprzedawać tego obiektywu też raczej mi się nie opłaca, bo nie używałem go zbyt dużo, a kupiłem jako nowy -> strata na wartości około 1000 zł. Do tego bardzo go lubię - zdjęcia są po prostu śliczne
W związku z tym pytanie do Was co lepiej zrobić:
- czy zostawić 30D i jechać z puszką i dwoma obiektywami, narażając się na noszenie tych kilogramów oraz znacznie niższą jakość zdjęć ze względu na technologiczną zaszłość 30D, którego i tak będę chciał za jakiś czas wymienić,