forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze cyfrowego aparatu kompaktowego - Fuji FinePix S6500 fd - fotografowanie akwarium + normalne

egzepoznan - Pon 14 Sty, 2013
Temat postu: Fuji FinePix S6500 fd - fotografowanie akwarium + normalne
Witam , jak w temacie czy ten model Fuji wystarczy do robienia zdjęć akwarium i jego mieszkańców ? w internecie spotykam opinie za i przeciw i zwracam się o pomoc do szanownych forumowiczów :D dodam , że jestem laikiem w tych sprawach :)
Wojmistrz - Pon 14 Sty, 2013

Napisz jak chcesz fotografować? Chodzi ci o uniknięcie odblasków czy chcesz fotografować przez celofan czy jak.

yyyy kolego piszę , że jestem zielony w tym temacie , do tej pory jakoś sobie radziłem Canonem is120 i robiłem zdjęcia w makro ale często były nie wyraźne .

Zakładając, że będziesz robił z zewnątrz, czyli prze szybkę, może okazać się całkiem ok. Ten model miał światełko od 2.8 więc robiąc w granicach ogniskowej do 15mm z ISO400 jakoś to będzie. Nie wiem tylko jak bardzo chcesz straszyć rybki dodatkowym światłem, bo jak mają ci potem pływać brzuszkami do góry ze strachu, albo pływać ślepe to nie wiem :)

Mogę się tylko wypowiedzieć , że canonem robiłem bez lampy regulując jasność ręcznie , przy świetlówkach w trybie makro było ok ale teraz mam mniej światła i założone 50 Ledów w jednej rurze ( tak zwany klimat Czarnych Wód ) .
Wojmistrz a o rybulce się nie martw z reguły nie reagują na błysk flesza lub naświetlenie :D

egzepoznan napisał/a:
Wojmistrz a o rybulce się nie martw z reguły nie reagują na błysk flesza lub naświetlenie :D
No to luz, to nawet najtańszym kompaktem zrobisz świetne zdjęcia byle byś tylko mógł wyzwolić zewnętrzne lampy. I jakość ci zostanie i ryby nabiorą kolorków o ile mowa o akwarium z dostępem źródła światła z pięciu kierunków.

Dostęp do światła jest z 4 kierunków baniak ma pokrywę , ale też chodzi mi o to czy w/w Fuji będę miał bardziej wyraźne fotki i czy jest on lepszy od canona is120 ?:)
Soniak10 - Pon 14 Sty, 2013