forum.optyczne.pl

Cyfrowe lustrzanki - Sony SLT-A99 - test aparatu

maciej.latallo - Pon 21 Sty, 2013
Temat postu: Sony SLT-A99 - test aparatu
Zapraszamy serdecznie do lektury testu Sony SLT-A99 i dyskusji na jego temat.


http://www.optyczne.pl/in...rat&test_ap=200

nienietaktak - Pon 21 Sty, 2013

Nie chcę być złośliwy, ale jakoś to średnio wygląda.
Arek - Pon 21 Sty, 2013

W tej cenie zdecydowanie tak... Ten aparat powinien być pozycjonowany cenowo jako konkurent D600 i 6D, a nie D800 i 5D MkIII.
hijax_pl - Pon 21 Sty, 2013

Ale ta cena to od początku była krytykowana. Co śmieszniejsze jest o 25% droższa od D800 a konkuruje cenowo z D800E tylko ;-)
Arek - Pon 21 Sty, 2013

hijax_pl napisał/a:
Ale ta cena to od początku była krytykowana.


Na początku bezpodstawnie. Bo bez rzetelnych porównań nie było wiadomo na co naprawdę stać A99. Teraz już wiadomo...

nienietaktak - Pon 21 Sty, 2013

Arek napisał/a:


Na początku bezpodstawnie. Bo bez rzetelnych porównań nie było wiadomo na co naprawdę stać A99. Teraz już wiadomo...

Niby tak, ale... Większość sie spodziewała. Może oprócz fanów.
Wiem, wiem. Pomiary są najważniejsze i tego nie kwestionuję.

MM - Pon 21 Sty, 2013

Arek napisał/a:
Bo bez rzetelnych porównań nie było wiadomo na co naprawdę stać A99. Teraz już wiadomo...


Czemu niby dopiero teraz wiadomo? Bo optyczni zbadali? Jakaś wyrocznia czy co? Ja tam wiedziałem od początku :razz: :mrgreen:

Mnie cena nie dziwi. Na tej wyższej półce Sony zawsze zdzierało i się ceniło. To jest system popularny a nie elitarny. Im na tym segmencie raczej nie zależy bo ten segment w swojej masie i tak nie pracuje na Sony i raczej nic tego nie zmieni.

Wujek_Pstrykacz - Pon 21 Sty, 2013

Aparat średnio mi sie podoba, obudowa brzydka, trochę mi przypimina starego Dynaxa 800si. Parametrami nie powala, natomiast ceną tak :razz:
MM - Pon 21 Sty, 2013

Mnie powala za to kasia w komentach pod testem. Rany... co ta płaczliwa i upierdliwa baba tam ględzi to ręce opadają. Ktoś jej ukochaną zabawkę objechał i teraz będzie piszczeć i beczeć przez tydzień.
Chyba w Sony zrobili specjalne stanowisko to krytykowania testów Sony na optycznych. Co śmieszniejsze optyczni się w końcu ugną... już się uginają :razz:

muzyk - Pon 21 Sty, 2013

Sony komediodramat rozpoczęty. :razz:
mozer - Pon 21 Sty, 2013

Może by prewencyjnie zamknąć ten temat na miesiąc? :P
dcs - Pon 21 Sty, 2013

Kto teraz będzie koniom grzywy pleść, CZajsy i stałki tele kupować ?
Arek - Pon 21 Sty, 2013

E tam... Ja obstawiam rekord w ilości komentarzy pod testem. Poprzednio było prawie 700 pod testem A77...

MM napisał/a:
Co śmieszniejsze optyczni się w końcu ugną... już się uginają :razz:


Podasz więcej szczegółów? Uważasz, że A99 gdzieś za bardzo chwailiśmy?

Aszex - Pon 21 Sty, 2013

a ten d600 to nadal tak brudzi matrycę?
hijax_pl - Pon 21 Sty, 2013

Przejrzałem komentsy i...
Kasia to nie Agat? ;-)

Arek - Pon 21 Sty, 2013

Albo kolejne wcielenie KaleSony :) Chyba za nim tęsknię :)
nienietaktak - Pon 21 Sty, 2013

A 5D III dalej ma taką słabą matrycę?
komor - Pon 21 Sty, 2013

Panowie redaktorzy, moderatorzy i eks-moderatorzy, może by tak merytorycznie się nad tym A99 poznęcać zamiast komentować komentarze? :) Bo mam inne plany na wieczór niż ostry dyżur na forum. ;)
komor - Pon 21 Sty, 2013

nienietaktak napisał/a:
A 5D III dalej ma taką słabą matrycę?

W porównaniu do A99 wygląda przyzwoicie. :P

Arek - Pon 21 Sty, 2013

komor napisał/a:
W porównaniu do A99 wygląda przyzwoicie. :P


To żeś się merytorycznie wbił w temat :)

mozer - Pon 21 Sty, 2013

komor napisał/a:
W porównaniu do A99 wygląda przyzwoicie.

Mam problem z interpretacją tego zdania ;)

kozidron - Pon 21 Sty, 2013

MM napisał/a:
Czemu niby dopiero teraz wiadomo? Bo optyczni zbadali? Jakaś wyrocznia czy co? Ja tam wiedziałem od początku :razz: :mrgreen:



bo jesteś uprzedzony, ja widziałem dopiero po samplach które sam zrobiłem ale to fakt traktowanie się samemu przez siebie jako wyrocznie jest zabawne. Wszyscy się mylą ale są tacy co pomyłek nie popełniają :wink:
MM, tylko tragicznym bym go nie nazwał, za to nie zauważyłem, żeby aparat był gotowy do pracy po 2,3 sekundach, może dlatego że już nie uznałbym tego za wadę, bo nie wyłaczam aparatu gdyż służy mi juz do czegoś innego niż niedzielne pstryki od czasu do czasu ale jakby nie patrzeć bez wątpienia sony potrafi zaskoczyć.

Arek napisał/a:
Chyba za nim tęsknię :)


To fakt on przynajmniej mimo trolowego charakteru potrafił łączyć fakty a po Kasi widać jest to problem.

Wojmistrz - Pon 21 Sty, 2013

Miałem go w ręce w czasie promocji, jakieś 2 miesiące temu. Wtedy kosztował 1999 funtów i w porównaniu z A65, A57 i A37 wydał mi się bardzo przyzwoity... gdyby nie ta cena. Zastanawia mnie dlaczego teraz go brakuje w ofercie.
Arek - Pon 21 Sty, 2013

kozidron napisał/a:
bo jesteś uprzedzony, ja widziałem dopiero po samplach które sam zrobiłem ale to fakt traktowanie się samemu przez siebie jako wyrocznie jest zabawne. Wszyscy się mylą ale są tacy co pomyłek nie popełniają :wink:


A gdzie Ty żeś to wyczytał? Ja napisałem jedno, MM dokonał nadinterpretacji, a Ty przeprowadziłeś cały wywód... Szkoda, że wyssany z palca...

Napisałem, że na początku nie było wiadomo. Że bez rzetelnych porównań nie było wiadomo (nigdzie nie napisałem, że chodzi o porównania wykonane przez Optyczne)... Napisałem, że teraz już wiadomo. Teraz to znaczy po przeprowadzeniu testów. Wszystkich testów... Nie tylko tych na Optyczne... W szczególności mi wystarczyły zdjęcia, które wykonałem w październiku na warsztatach Sony pod Warszawą...

dcs - Pon 21 Sty, 2013

Wojmistrz,
Wojmistrz napisał/a:
dlaczego teraz go brakuje w ofercie

-wykupili -wyraz specyficznego poczucia humoru w Wielkiej Brytanii opierającego się na absurdzie...

kozidron - Pon 21 Sty, 2013

Arek napisał/a:
A gdzie Ty żeś to wyczytał? Ja napisałem jedno, MM dokonał nadinterpretacji


chyba źle zrozumiałeś albo nawet na pewno. Arek, nie jesteś pępkiem świata i chyba to MM miał na myśli.

Arek, jeżeli się kogoś cytuje to wypowiedź pod spodem jest do tego którego się cytuje a przynajmniej, jeżeli nie jest to zaznaczone (wyraźnie) to tak powinno być.

johndoe - Pon 21 Sty, 2013

Arek napisał/a:

A gdzie Ty żeś to wyczytał?

To raczej nie w ogóle Cibie nie dotyczy.
Popraw w tescie "sczytywanie". Chyba, że chodziło o szczytywanie, szczytowanie..... Ale wtedy też popraw:)

hijax_pl - Pon 21 Sty, 2013

johndoe, sczytać jest poprawnie, szczytać - nie, choć szczytować - tak, o ile to miałeś na myśli czytając...
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=56016

nienietaktak - Pon 21 Sty, 2013

z czytać ;)
pioroon - Pon 21 Sty, 2013

A ja tam żałuję, że prawie wszystko wypadło blado w tym Sony. Byłaby ciekawsza lektura tego wątku do czipsów. Ciekawy byłbym merytoryki innej niż 'to nie lustro' itp. :)

W rzeczywistości jest pozamiatane, sprzęt oferuje mniej (i tu bym raczej tak porównał) niż np: 6D (ale to jeszcze nie było testowane więc rozumiem). Gwoździem do trumny oczywiście cena. Cóż być może rozgorzeje tylko walka na 'ficzery' pomiędzy tą alfą, a chociażby 5DIII.

mozer - Pon 21 Sty, 2013

Still better lo.... znaczy, matryca i tak lepsza niż w Canonach ;)
nienietaktak - Pon 21 Sty, 2013

Wszystko jest lepsze. Matryca, ficzery i pasek ;)
rafisko - Pon 21 Sty, 2013

Cóż... sony woli budować okręty dla amatorów a nie armatorów;P
johndoe - Pon 21 Sty, 2013

hijax_pl napisał/a:
sczytać jest poprawnie,

A wydawało mi się, że ortografia nie ma dla mnie tajemnic, miękkie s mi tu zupełnie nie pasuje
hijax_pl napisał/a:
szczytać - nie,

to już był dżołk.

komor - Pon 21 Sty, 2013

johndoe napisał/a:
miękkie s mi tu zupełnie nie pasuje

Mnie też i za każdym razem zapala mi się alarm w głowie, ale faktem jest, że to prawidłowa forma.

hijax_pl - Pon 21 Sty, 2013

To nie hameryka by wszystkie s na z zamieniać....
MM - Pon 21 Sty, 2013

Arek napisał/a:
Podasz więcej szczegółów? Uważasz, że A99 gdzieś za bardzo chwailiśmy?


Arek, spokojnie, bez nerwów. Już reagujecie bo wytknęła wam kilka spraw w wadach i zaletach no i była wasza reakcja - czyli poprawki. O to chodziło i tylko o to :wink:
Mnie na chwaleniu nie zależy bo samemu dowalam systemom na których pracuję. Jeżeli coś w czymś jest słabe to trzeba to pokazać. Jak widać są panie, dla których ich sprzęt jest bez wad. Ja tam zawsze coś znajdę co producent mógłby udoskonalić.

No a tekst, że TERAZ JUŻ WIADOMO... Wiadomo było wcześniej. Teraz to wiadomo OFICJALNIE na PORTALU Optycznych, ale ludzie swoje wiedzieli już wcześniej. Zresztą samemu też wiedziałeś po krótkim obcowaniu z tym sprzętem. Jak widzisz nie tylko tabelki. Doświadczony fotograf może swoim szkiełkiem i okiem dojść do poprawnych wniosków bez długiego badania na tabelkach i wykresach. Nie pokaże tego dokładnie do piątego miejsca po przecinku, ale nos wskaże dobry kierunek.

Szkoda mi tego aparatu, bo wielu moich kolegów siedzi w tym systemie przez Minoltę i są coraz bardziej wnerwieni. Dla wielu z nich system skończył się na A700 i A900. Dla mnie też. Spotterzy testujący A77 na pokazach w Radomiu wściekali się jak talibowie Sony cmokali z zachwytu a oni wk...wiali się, bo AF nie chciał w samoloty trafiać. Patrzyli czy przypadkiem nie dostali do łapy czegoś innego niż reszta.

Teraz mamy A99. Bardzo byłem ciekaw co tam chłopaki wymyślą, może jednak będzie konkurencja dla wyższych modeli C i N. Już samo zdjęcie nowego korpusu wywołało u mnie grymas obrzydzenia. Tak nie wygląda profi korpus. Pal sześć. Sony jest dziwne. Reszta jednak też okazała się dziwna. Do tego ta cena... Mnie to wkurza, bo przez to taki 5D3 dalej będzie drogi a przy lepszym i tańszym A99 musiałby stanieć. Nic z tego jak widać. Sony dla amatorów - tak już chyba zostanie.

Może lepiej zrobić test Go Pro Hero3 w czarnej - najlepszej wersji? Widziałem co ten sprzęt potrafi i jestem w szoku. Zastanów się. Moim zdaniem warto tę zabawkę sprawdzić :cool:

RB - Pon 21 Sty, 2013

MM napisał/a:

Teraz mamy A99. Bardzo byłem ciekaw co tam chłopaki wymyślą, może jednak będzie konkurencja dla wyższych modeli C i N. ..... Sony jest dziwne. Reszta jednak też okazała się dziwna.


Dziwne... tak normalnie dziwne to S było. Teraz z tym a99 to ja najnormalniej nie wiem co firma chciała tym misiem pokazać. Normalnie nie wiem po co, na co i dlaczego. Chyba żeby mieć korpus do kompletu z superhiper cudmiód 500/4 do gabloty w Tokio. Ale wtedy mogliby go też wycenić na circe ebałt 24 kawałki, jak d4, a co będą się obcyngalać...

pan.tadeusz - Pon 21 Sty, 2013

Chciałoby się mieć wysokiej jakości stałkę, która dla przysłon w okolicach f/5.6 - f/16 daje wybitnie ostre obrazy w centrum kadru (brzeg nas w teście aparatu nie interesuje), najlepiej o ogniskowej zauważalnie krótszej od 50 mm, choć nie dochodzącej do szerokich kątów, oraz taką, która jest dostępna na wszystkie mocowania, tak aby umożliwić porównania międzysytemowe.

jest przecież nowa rewelacyjna Sigma 35 mm.
trochę szkoda, że nie udało się jej zorganizować do testów 5d3, d600/800 i A99.
ponoć 35 G w kwestii rozdzielczości nie jest jakimś wybitnym obiektywem.
daje za to porównanie z A900.
mimo wszystko jestem ciekaw czy z nową Sigmą wynik nie byłby jednak nieco wyższy i bardziej porównywalny z konkurencją (jest szansa na taki update lpmm albo suchą informację od redakcji? choćby tu na forum).

ogólnie aparat bardzo ciekawy :)
A900 też nie grzeszyła rozdzielczością, a mimo to okazała się udanym narzędziem i znalazła uznanie odbiorców.
podobnie było z A77 - wyższe niż u konkurencji szumy miały przesądzić o jej rynkowym niepowodzeniu. tymczasem prawie wszystkie znane mi osoby, które jednak zdecydowały się na rozpoczęcie nią przygody z SLT są zadowolone na tyle by deklarować, że tego sprzętu długo się nie pozbędą.

generalnie to świetnie, że optyczni tak konsekwentnie nie szczędzili w tym teście słów krytyki.
za takim pozycjonowaniem musi iść wyższa jakość, a ten aparat jak widać dopiero goni konkurencję w obrazowaniu.

cena powinna mocniej spaść, a znając elastykę Sony pewnie przyjmie krytykę i niedługo na rynek trafi coś nowego - miejmy nadzieję, że jeszcze lepszego bo torcik FF mam wrażenie wciąż rośnie :)
dodam, że mnie ten misiowaty korpus podoba się wizualnie i gdyby nie cena pewnie bym nie pogardził bo w tych odchyleniach wyników od konkurencji nie widzę jakiegoś twórczego ograniczenia :)

ps obśmiewana kasia11009 była na tyle merytoryczna, że Arek wprowadził chyba jakieś drobne poprawki w tekście. no ale schemat się powtarza - robimy z niej trola tak jak z agat1 :roll:

kozidron - Pon 21 Sty, 2013

pan.tadeusz napisał/a:
ps obśmiewana kasia11009 była na tyle merytoryczna, że Arek wprowadził chyba jakieś drobne poprawki w teście. no ale schemat się powtarza - robimy z niej trola tak jak z agat1 :roll:


pan.tadeusz, "merytoryczna", "chyba wprowadził", robienie z kogoś trola. Czytałeś komenty Kasi ?

pan.tadeusz - Pon 21 Sty, 2013

kozi "więcej luzu chłopie :P nie spinaj się jak plandeka na żuku ;) "
ten aparat robi dobre zdjęcia - ryli :grin:

kozidron - Pon 21 Sty, 2013

pan.tadeusz napisał/a:
ten aparat robi dobre zdjęcia - ryli :grin:


nadal lepsze niż canon.

dcs - Wto 22 Sty, 2013

pan.tadeusz,
Możesz sobie dodać 2-3lpmm (do maksymalnych)
Ona jest słaba (35G/1.4) na brzegu oraz otwarta i na małych przysłonach, a nie w centrum na f/5.6
Poza tym te wyniki to średnia z pionowych i poziomych.

pan.tadeusz - Wto 22 Sty, 2013

Wyniki testowanej Sigmy będzie nam bardzo łatwo porównać do wyników innych obiektywów klasy 1.4/35, które były testowane na Nikonie D3x. Tak się bowiem składa, że 24 Mpix matryca Nikona daje MTF-y, w granicach błędów pomiarowych, porównywalne z osiągami 21 Mpix detektora Canona 1Ds MkIII. Co więcej, możemy je także porównać do wyników Canona 1.4/35L, który był testowany na Canonie 20D posiadającym dokładnie tak samo upakowaną matrycę jak 1Ds MkIII. Porównanie do Sony 1.4/35G nie będzie już tak łatwe, bo matryca A900, na której ten obiektyw był testowany daje trochę niższe MTF-y niż matryca Nikona D3x czy Canona 1Ds MkIII. Chcąc więc bezpośrednio porównywać, wyniki Sony należy zwiększyć o około 10%.



Maksymalny wynik 35 G uzyskany na A900 po sugerowanym zwiększeniu o 10% wyniesie ~42 lpmm.
A99 na swoich 24MP osiąga w teście z tym obiektywem wartość 41.4 lpmm.
Nie wydaje Ci się, że ograniczeniem tego układu jest szkło bazujące jeszcze na konstrukcji Minolty i ogólnie uchodzące za słabe pod względem rozdzielczości?

MM - Wto 22 Sty, 2013

pan.tadeusz napisał/a:
Nie wydaje Ci się, że ograniczeniem tego układu jest szkło bazujące jeszcze na konstrukcji Minolty i ogólnie uchodzące za słabe pod względem rozdzielczości?


Mnie się tak właśnie wydaje. Testowanie rozdzielczości aparatu na tym złomie ma taki sam sens, jak w Canonie testowanie AF-u na systemowym 50/1.4. Co tam - procedury optycznych są święte i będą bronione do upadłego.

dcs - Wto 22 Sty, 2013

Na F/5.6 to pewnie zyskasz z 2-3lpmm.

Tak w ogóle to D600 pewnie nie rozdziela w poziomie i nie ma drugiej połówki AA
która to robi (odpowiedź w częstości Nyquista ponad 30%), stąd średnia z pomiarów wysoka.
Poza tym nie wydaje mi się żeby było coś takiego jak "standardowy filtr antyaliasingowy" i standardowa moc rozmywania, w pionie jest niska odpowiedź http://www.optyczne.pl/up...A99_mtf_raw.png - co też wpływa na (średnią) rozdzielczość.
Ciekawe czy te myki z filtrami nie są np. dla składania panoram?

pan.tadeusz - Wto 22 Sty, 2013

MM napisał/a:

Mnie się tak właśnie wydaje. Testowanie rozdzielczości aparatu na tym złomie ma taki sam sens, jak w Canonie testowanie AF-u na systemowym 50/1.4. Co tam - procedury optycznych są święte i będą bronione do upadłego.


ale piszą, że na 50/1.4 też sprawdzali, a ten obiektyw po domknięciu wypada więcej niż dobrze... sam już nie wiem :neutral:

[ Dodano: Wto 22 Sty, 2013 01:11 ]
dcs napisał/a:

Ciekawe czy te myki z filtrami nie są np. dla składania panoram?


a nie wydaje Ci się, że to takie zagrania pod testy rozdzielczości?
bo ogólna rozdziałka rośnie, a w pewnym sensie nadal ogranicza się wystąpienie "kolorowej mory"

jaad75 - Wto 22 Sty, 2013

Wypadałoby wiedzieć na czym polega i po co się robi line skipping, a nie pisać potem brednie, że powoduje to "konieczność interpolowania brakujących danych"... :roll:
BTW, skąd informacja, że Canon w 5D2, czy kiedykolwiek używał tej techniki?
I jeszcze jedno, w profesjonalnych kamerach (zwłaszcza telewizyjnych) mora jest normą.

komor - Wto 22 Sty, 2013

jaad75 napisał/a:
skąd informacja, że Canon w 5D2, czy kiedykolwiek używał tej techniki?

http://www.hdvideopro.com...mes-faster.html

jaad75 - Wto 22 Sty, 2013

komor, dzięki.
Znalazłem potwierdzenie również w innych źródłach - do tej pory byłem przekonany, że wszystkie Canony używały binningu w wideo.

d.prowadzisz - Wto 22 Sty, 2013

Nie bardzo nadążam za myślą konstruktorów A99. skoro już zrezygnowano z wizjera optycznego, to po co lustro, które pierwotnie miało go obsługiwać? Taka konstrukcja ma
wady klasycznej lustrzanki - rozmiar i jednocześnie brak jej zalet - ovf. Nie lepiej zrobić małoobrazkowego NEXa? To był by hit. Może odpowiedzi trzeba poszukać w księgowości i marketingu zamiast w dziale projektowym ;)

nienietaktak - Wto 22 Sty, 2013

d.prowadzisz, rozmiar to nie wada. Chyba, że tylko do pstrykania wakacyjno - rodzinnego. Tam rzeczywiście miniaturyzacja przydaje sie ogromnie. Nie, nie chodzi o to, że lustrzanka ma "profi" wygląd.
RB - Wto 22 Sty, 2013

d.prowadzisz napisał/a:
Nie bardzo nadążam za myślą konstruktorów A99. skoro już zrezygnowano z wizjera optycznego, to po co lustro, które pierwotnie miało go obsługiwać?

Aby mieć zawsze (zdjęcia i video) fazowy AF z czujnikami nie na matrycy. W związku z nieuniknionym postępem w AF'ach lustro niebawem zniknie.

pan.tadeusz - Wto 22 Sty, 2013

d.prowadzisz napisał/a:
Nie bardzo nadążam za myślą konstruktorów A99. skoro już zrezygnowano z wizjera optycznego, to po co lustro, które pierwotnie miało go obsługiwać?


udzielasz się w temacie, a nie chce Ci się nawet sprawdzić zasady działania tej konstrukcji :roll:
na pierwszej stronie masz obszerny test, a kilka pozycji niżej cały artykuł nt tej technologii.
ale po co czytać skoro można pobredzić na forum i doradzać przy tym konstruktorom...

d.prowadzisz - Wto 22 Sty, 2013

Czy ja komukolwiek doradzam? Pisałem tylko, że nie rozumiem. Czytaj ze zrozumieniem.

[ Dodano: Wto 22 Sty, 2013 10:26 ]
Cytat:

d.prowadzisz, rozmiar to nie wada. Chyba, że tylko do pstrykania wakacyjno - rodzinnego. Tam rzeczywiście miniaturyzacja przydaje sie ogromnie. Nie, nie chodzi o to, że lustrzanka ma "profi" wygląd.


To prawda, tylko nie bardzo wyobrażam sobie profesjonalistę lub choćby zapaleńca fotografii zmieniającego system z C lub N dla A99. Oferta Sony jest skierowana głównie do amatorów i w tym segmencie jest niezła.

jaad75 - Wto 22 Sty, 2013

d.prowadzisz napisał/a:
skoro już zrezygnowano z wizjera optycznego, to po co lustro, które pierwotnie miało go obsługiwać?
:roll:
d.prowadzisz napisał/a:
Nie lepiej zrobić małoobrazkowego NEXa?
Też będzie.
d.prowadzisz napisał/a:
nie bardzo wyobrażam sobie profesjonalistę lub choćby zapaleńca fotografii zmieniającego system z C lub N dla A99.
Masz słabą wyobraźnię.
hijax_pl - Wto 22 Sty, 2013

d.prowadzisz napisał/a:
Oferta Sony jest skierowana głównie do amatorów i w tym segmencie jest niezła.
To prawda. Nawet A99 jest z tą myślą konstruowany - co dobrze widać po teście...
Usjwo - Wto 22 Sty, 2013

hijax_pl napisał/a:
d.prowadzisz napisał/a:
Oferta Sony jest skierowana głównie do amatorów i w tym segmencie jest niezła.
To prawda. Nawet A99 jest z tą myślą konstruowany - co dobrze widać po teście...


Amatorski aparat za profesjonalna cene ;)
Jakby nie patrzec to 5km3 i 800D to tez amatorskie body.

hijax_pl - Wto 22 Sty, 2013

Usjwo napisał/a:
Jakby nie patrzec to 5km3 i 800D to tez amatorskie body.
...na jakiej podstawie tak sądzisz?
muzyk - Wto 22 Sty, 2013

Usjwo napisał/a:
Jakby nie patrzec to 5km3 i 800D to tez amatorskie body.

Jeśli wysuwasz taką tezę na podstawie zielonego prostokąta na tarczy nastaw...

to i być może wszystkie aparaty wyposażone w program P, czy jemu podobny, można również określić: amatorskie. :lol:

hijax_pl - Wto 22 Sty, 2013

muzyk napisał/a:
na podstawie zielonego prostokąta na tarczy nastaw...
D800 nie ma koła trybów ;)
muzyk - Wto 22 Sty, 2013

hijax_pl napisał/a:
D800 nie ma koła trybów ;)

Racja.
Jakieś jednak sceny są, czy?
System Picture Control: Standardowy, Neutralny, Żywy, Monochromatyczny, Portret i Krajobraz

hijax_pl - Wto 22 Sty, 2013

muzyk napisał/a:
Jakieś jednak sceny są, czy?
Nie ma - to profile kolorów JPEG jeno...
A "zielony kwadracik" sobie zasymulujesz ustawiając tryb P, AutoISO i AF Auto. Tylko profilu kolorów nie będzie zmieniał pod wykrytą scenę

kozidron - Wto 22 Sty, 2013

hijax_pl napisał/a:
...na jakiej podstawie tak sądzisz?


muzyk napisał/a:
Jeśli wysuwasz taką tezę na podstawie zielonego prostokąta na tarczy nastaw...

to i być może wszystkie aparaty wyposażone w program P, czy jemu podobny, można również określić: amatorskie. :lol:


nie ma znaczenia, czy ma kwadracik czy nie - TO są amatorskie puszki, generalnie w tej części Europy uznawane są za profi.

muzyk - Wto 22 Sty, 2013

hijax_pl napisał/a:
Nie ma - to profile kolorów JPEG jeno..

Aha. To tym bardziej pisanie, że są to amatorskie puszki jest nieco nieuprawnione.
kozidron napisał/a:
TO są amatorskie puszki

Nie. Może póprofesjonalne, ale nie amatorskie.

Ok. Kij z tym z resztą.

Arek - Wto 22 Sty, 2013

pan.tadeusz napisał/a:
jest przecież nowa rewelacyjna Sigma 35 mm


No jest... Ale niedostępna na Sony na razie. Docelowo pomyślimy, żeby ją może mieć na C, N, P i S.

RB - Wto 22 Sty, 2013

muzyk napisał/a:
hijax_pl napisał/a:
Nie ma - to profile kolorów JPEG jeno..

Aha. To tym bardziej pisanie, że są to amatorskie puszki jest nieco nieuprawnione.
kozidron napisał/a:
TO są amatorskie puszki

Nie. Może póprofesjonalne, ale nie amatorskie.


Półprofesjonalista to aby nie taki co to myśli, że jest profi ? :-)
W takim razie proponuje tez korpus ćwierćprofesjonalny wprowadzić. A wzorem np. tenisa niech będzie też 1/8 profesjonalności, co się będziemy czaić :-)

muzyk - Wto 22 Sty, 2013

RB napisał/a:
Półprofesjonalista

Nie ma tak.
Albo jest profesjonalista, albo nie ma, co nie oznacza, że aparat nie może być półprofesjonalny, czy ... celujący w profesjonalny.

moronica - Wto 22 Sty, 2013

wg Nikona (podzial na Consumer i Professional, bez zadnych polprofesjonalnych) d800 jest pro. info z formularza rejestracji produktu
RB - Wto 22 Sty, 2013

moronica, wg Sony a99 też jest pro :-)
Problem tylko czy rynek łyknie to co marketing se wymyślił....

muzyk, "celujący" to w nikonie może dostać co najwyżej d4 :-) . A celować w korpus profesjonalny to sorry ale nawet d80 czy 40d celował. I jakoś to swego czasu one były "półprofi" prawie zgodnie na wszystkich polskich forumach... Dla polepszenia samopoczucia gawiedzi (to słowo nie ma negatywnych konotacji, przynajmniej dla mnie) i z powodu ograniczeń budżetowych pomniejszych twórców weselnych chyba.

moronica - Wto 22 Sty, 2013

RB, co innego w co uzytkownicy celuja lub jak wykorzystuja sprzet a co innego jak pozycjonowany jest korpus przez producenta. d80 z tego co sie orientuje zawsze byl prosumer co akurat nie ma wiele wspolnego z profesjonalnym wykorzystaniem sprzetu a raczej z kierowaniem go do bardziej swiadomego konsumenta w odroznieniu od pstrykaczy w trybie auto. taki d600 pewnie znajdzie zastosowanie w wielu zarobkowych sytuacjach a jest wrzucany do worka Consumer
muzyk - Wto 22 Sty, 2013

W końcowym rozrachunku mam to gdzieś, czy jakiś aparat jest pro czy semi pro czy nie oba razem...

Grunt, żeby sprawiał frajdę, przynosił kasę (niepotrzebne skreślić).
RB napisał/a:
"celujący"

Oczywiście nie chodziło mi o ocenę "celujący" czy jak kto woli "szóstkę" ale o kierunek zastosowania.

RB - Wto 22 Sty, 2013

moronica napisał/a:
RB, co innego w co uzytkownicy celuja lub jak wykorzystuja sprzet a co innego jak pozycjonowany jest korpus przez producenta.


moronica, nir o to chodzi jak on jest wykorzystywany tylko co kupujacy sobie o tym myslą. Jak my tou w większości myślimy, ze a99 to amatorska FF, to interesuje mnie co sobie my myślimy o d800, a nie co se o tym marketing Najkona myśli. Bo w razie wiary to co mysłłi marketing Nikona uwierzmy też marketingowi Sony, sprawiedliwie by było, nieprawdaż?

muzyk napisał/a:

Grunt, żeby sprawiał frajdę, przynosił kasę (niepotrzebne skreślić).
RB napisał/a:
"celujący"

Oczywiście nie chodziło mi o ocenę "celujący" czy jak kto woli "szóstkę" ale o kierunek zastosowania.


muzyk, kierunek zastosowania jest tym okrągłym szklanym do przodu a prostokątnym szklanym do tyłu :-) Zresztą, taki sam dla d4 i d3000.

muzyk - Wto 22 Sty, 2013

RB napisał/a:
kierunek zastosowania jest tym okrągłym szklanym do przodu a prostokątnym szklanym do tyłu

O rany :lol: :zalamany: :roll: :lol:

kozidron - Wto 22 Sty, 2013

moronica napisał/a:
wg Nikona (podzial na Consumer i Professional, bez zadnych polprofesjonalnych) d800 jest pro. info z formularza rejestracji produktu


a to przepraszam :oops: , skojarzyłem że skoro d700 wedle nikona nie było dla profi to d800 też.
W takim przypadku tylko canon jest w tej półce pozycjonowany jak sprzet dla amatora.
Mi to nie przeszkadza, bo nie jestem ani amatorem ani profesjonalistą :wink:

hijax_pl - Wto 22 Sty, 2013

D700 tez jest profi wg NPL
Ale D600 już nie ;)

I.. też mi to nie przeszkadza :D

moronica - Wto 22 Sty, 2013

kozidron, alez jest. w zakladce pro znajduja sie wszystkie 1- i 3-cyfrowe nikony poza d600
Wujek_Pstrykacz - Wto 22 Sty, 2013

Marketing swoje, a życie swoje. Zresztą co to ma za znaczenie jak sprzęt jest pozycjonowany. Ważny jak jest używany. :razz:
dcs - Wto 22 Sty, 2013

Nigdy nie lubiłem najwyższych modeli małoobrazkowych.
muzyk - Wto 22 Sty, 2013

Wujek_Pstrykacz napisał/a:
Ważny jak jest używany.

Dokładnie.

Z drugiej strony, mogliby sobie odpuścić zielony kwadracik w 5dIII.

TS - Wto 22 Sty, 2013

Wujek_Pstrykacz napisał/a:
Zresztą co to ma za znaczenie jak sprzęt jest pozycjonowany

No, znaczenie jest takie, że jeśli mamy aparat adresowany do amatorów, ale używany profesjonalnie (jak korpusy wspomniane przez RB), chocby dotyczyło to tylko ,,ubogich'' rynków, to jest to swego rodzaju nobilitacja - i dla aparatu, i producenta.

Nie wiem jak pozycjonowana jest A99, ale patrząc na reakcje - lepiej dla Sony byłoby, gdyby jawnie umieścił ten sprzęt w kategorii amatorskiej (i adekwatnie wycenił). Nic w tym złego, bo to bardzo szerokie klasa (od entry-level po sprzęt dla pasjonatów), tylko ostatnio jakoś często i błędnie utożsamiana ze sprzętem dla laików.

muzyk - Wto 22 Sty, 2013

TS napisał/a:
gdyby jawnie umieścił ten sprzęt w kategorii amatorskiej

Albo zrezygnował ze scen i takich tam automatycznych wynalazków.

Cena absurdalna i wkur... zwłaszcza użytkowników Canona.

Może jakaś zmowa między Canonem a Sony? :evil:

RB - Sro 23 Sty, 2013

muzyk napisał/a:
TS napisał/a:
gdyby jawnie umieścił ten sprzęt w kategorii amatorskiej

Albo zrezygnował ze scen i takich tam automatycznych wynalazków.


A tego to w swej nieograniczonej nieudolności intelektualnej nie rozumiem. Toz to jaja jakieś do siedemnastej potęgi. Czemu niby tam nie miałoby być automatyki? Co to ma do ceny, pozycjonowania przez marketing firmy? To o ile widzę ma cośkolwiek tylko do odbioru przez kochających ten system inaczej...

Pamiętasz scenę z Indiany Jonesa, z tym wielkim Maurem z mieczem (taki piękny profesjonalny miecz, którym cuda można zdziałać, szczególnie w rękach odpowiedniego operatora, ale trzeba być profi aby się nie skaleczyć) i Indianę z plugawym automatycznym (w owych czasach) rewolwerem (czysta amatorszczyzna, co to zawszony półanalfabeta od poganiania bydła nawet potrafił jako tako obsłużyć)...

muzyk napisał/a:

Cena absurdalna i wkur... zwłaszcza użytkowników Canona.


Tym od Canona to zawsze wiatr w oczy, nawet Sony kłody pod nogi rzuca. Kurde, gdybym nie znał kilku to bym pomyślał, że Oni od Canona to wszyscy mieli pod górke ze szkoły i do szkoły i nawet w autobusie do kasownika tez pod górke.

Usjwo - Sro 23 Sty, 2013

To jak pozycjonuje producent to tylko zyczenia marketingowcow (chociaz czesto maja wplyw na decyzje kupujacych). Czy korpus bedzie profi czy nie to zadecyduja uzytkownicy. I bardzo duze znaczenie ma caly system (obiektywy i inne szpeje/szplajsy).

Tak z praktyk.
Reuters best 100 photos of 2012
Canon seria jedynek - 44 zdjecia
Canon 5D (w wiekszosci mk2, kilka z mk3 i mk1) - 44 zdjecia
Canon 7D - 2 zdjecia
Canon 6D - 1 zdjecie
Nikon - 6 zdjec (jedno z D800, jedno z D7000, reszta chyba z D4)
Sony - 1 zdjecie
(mogly sie wkrasc jakies drobne pomylki)

Reuters best 100 photos of 2011
Nikon - 8 zdjec
Canon - 92 zdjecia (17 - 1D, 1 - 7D, reszta 5D)

A na optycznych ciagle najwazniejszy jest DR :razz:

hijax_pl - Sro 23 Sty, 2013

A co ma DR do zdjęć reportazowych? :razz:
Usjwo - Sro 23 Sty, 2013

hijax_pl napisał/a:
A co ma DR do zdjęć reportazowych? :razz:


a o jaki aparat pyta 90% pytaczy na optycznych :razz:

Sunders - Sro 23 Sty, 2013

Usjwo napisał/a:
o jaki aparat pyta 90% pytaczy na optycznych


O taki, który wypluwa RAW-y umożliwiajace wyciąganie cieni o 4EV :razz:

Usjwo - Sro 23 Sty, 2013

Wracajac do Sony. Firma wydala pewnie duze pieniadze na rozwoj SLT, wiec teraz nie moze sie łatwo wycofać, tym bardziej że sie jakos sprzedaje jak do tej pory. Moze rzeczywiscie ten FF SLT jest potrzebny by podniesc range SLT. Mowisz klientowi "Zobacz nawet profi z FF uzywaja SLT". Jakby nie bylo SLT to nowa konstrukcja i jezeli nie dorownuje jeszcze lustrzanka, to juz zaczyna deptac po pietach. Jak widac Sony z SLT sie nie wycofa (jak na razie), a wrecz przeciwnie bedzie sie starał rozwinać bardziej. Jakby nie patrzec, brak ruchomego lustra, to duzy plus dla trwalosci i kosztow produkcji. Wiec jak zwalczy sie boloaczki, wizjer i focus, to moze to byc nowa generacja aparatow. Szkoda ze Sony jest niespojne, tu zmiana bagnetu, tam stopki i nic do niczego nie pasuje, to duzy minus dla calego systemu. z drugiej strony to poczatkujacy system i nie musza byc az tak kompatybilni wstecz, wiec moze za kilka lat wyrzezbia jednolity standard.
ghost - Sro 23 Sty, 2013

:shock: jaka zmiana bagnetu?
Usjwo - Sro 23 Sty, 2013

ghost napisał/a:
:shock: jaka zmiana bagnetu?


A skad mnie to wiedziec, ja sie nie znam na Sony? Czy wszytskie aparty Sony maja ten sam bagnet? Jezeli tak to przepraszam za niesprawdzone informacje.

RB - Sro 23 Sty, 2013

Sony wycofa się z SLT natychmiast, gdy:
- dorobi się odpowiedniej oferty obiektywów do NEXów lub ich następcy w jakiejkolwiek postaci
- technologia fazowego AF z matrycy będzie za te same pieniądze tak samo dobra jak obecna
SLT to tylko środek na implementację dobrego amatorskiego kombajnu foto-video AF o bardzo duzej uniwersalności. To nie sa aparaty do zabawy w Svena Nykvista, ale do codziennego wygodnego rejestrowania rzeczywistości w obrazkach (ruchomych i nieruchomych). Oczywiscie, można je bez kłopotu wykorzystac do poważniejszego fotografowania i filmowania... ale nie reporterzy Reutersa sa targetem. Nie fotografowie imprez okolicznościowych, także. Całe pikingi, wielkie EVF itede to sa dodatki, Idea nr jeden to uniwersalny rejestrator foto-video.

pan.tadeusz - Sro 23 Sty, 2013

Usjwo napisał/a:
Wiec jak zwalczy sie boloaczki, wizjer i focus, to moze to byc nowa generacja aparatow.


ale co z tym focusem?

Usjwo napisał/a:
Szkoda ze Sony jest niespojne, tu zmiana bagnetu, tam stopki i nic do niczego nie pasuje, to duzy minus dla calego systemu.


przecież na tą chwilę nie było zmiany bagnetu. jaka niespójność?
czy Nikon 1 lub Canon M mają takie same mocowania jak w lustrach?
bo mam wrażenie, że trochę dorabiasz ideologię :roll:

RB - Sro 23 Sty, 2013

Usjwo napisał/a:
ghost napisał/a:
:shock: jaka zmiana bagnetu?


A skad mnie to wiedziec, ja sie nie znam na Sony? Czy wszytskie aparty Sony maja ten sam bagnet? Jezeli tak to przepraszam za niesprawdzone informacje.


Sorry, ale zmiana to co innego, niż wprowadzenie drugiego, równolegle rozwijanego bagnetu E :-)

Usjwo - Sro 23 Sty, 2013

pan.tadeusz napisał/a:

czy Nikon 1 lub Canon M mają takie same mocowania jak w lustrach?
bo mam wrażenie, że trochę dorabiasz ideologię :roll:


Raczej błyskam ignorancją, na temat Sony (co jest prawdą). Odszczekuje ten bagnet :)

pan.tadeusz - Sro 23 Sty, 2013

RB napisał/a:
ale nie reporterzy Reutersa sa targetem.


ano nie są ale wypadkową tych dążeń jest seria małych aparatów z piekielnie szybką serią i a_focusem video na tyle skutecznym, że z tym niedrogim sprzętem jesteś w stanie rejestrować np. wydarzenia sportowe, a 5d tego nie nakręcisz tak z marszu

MC - Sro 23 Sty, 2013

Usjwo, przynajmniej potrafisz się do tego przyznać :smile:
Poza tym miałem możliwość sprawdzenia jak działa przejściówka A-E przenosząca napęd AF. No i działa całkiem przyzwoicie. Przynajmniej z połączeniem NEX-7 z Minoltą 85/1,4 czy 200/2,8 HS.

RB - Sro 23 Sty, 2013

Usjwo, jeszcze jeden drobiazg. System A, ten co go obecnie Sony firmuje, to on jest starszy o całe 2 lata od tego systemu, który Ty użytkujesz. Tak gwoli wiedzy.
Usjwo - Sro 23 Sty, 2013

To ze to bagnet od Minolty to wiem, to ze starszy to nie, ale to niewazne. Jakos tak mialem w głowie ze bagnet A (czyli stary) bedzie zastepowany przez E (ten od NEX'ow?). Dzieki za wyjasnienie
muzyk - Sro 23 Sty, 2013

RB napisał/a:
A tego to w swej nieograniczonej nieudolności intelektualnej nie rozumiem.

Który profesjonalny aparat posiada predefiniowane programy, tzn. sceny jak krajobraz, portret i takie tam?

Chcę przez to powiedzieć, że miarą profesjonalności danego aparatu jest RÓWNIEŻ brak scen i związanej z nimi automatyką...
Nikony 1, Canony 1D, średni format - jakoś nie przypominam sobie, żeby tam ktoś wkładał zaprogramowane ustawienia gotowe do użycia na różne okazje.
Zgadza się?

Jeśli tak, co zatem oznacza Twoje bezgraniczne zdziwienie?
Chyba, że odnosisz to tylko i wyłącznie do Sony, gdzie wkładają amatorskie atrybuty i proponują aparat jako pro - wówczas nie mam zastrzeżeń. Jestem nawet za.

RB napisał/a:
Tym od Canona to zawsze wiatr w oczy, nawet Sony kłody pod nogi rzuca. Kurde, gdybym nie znał kilku to bym pomyślał, że Oni od Canona to wszyscy mieli pod górke ze szkoły i do szkoły i nawet w autobusie do kasownika tez pod górke.

Mam wrażenie, że napisałeś to dla samego faktu napisania.

RB - Sro 23 Sty, 2013

muzyk napisał/a:
RB napisał/a:
A tego to w swej nieograniczonej nieudolności intelektualnej nie rozumiem.

Który profesjonalny aparat posiada predefiniowane programy, tzn. sceny jak krajobraz, portret i takie tam?


Ale co to ma do obniżana lub nieobniżania ceny i w ogóle do funkcjonalności aparatu (poza tym, ze jak nie ma automatyki to nie można użyć automatyki)?

A odpowiedź zawsze zalezna będzie od definicji sprzętu profi.
Jedną z takich odpowiedzi jest, ze takim aparatem jest a99.

muzyk napisał/a:

Mam wrażenie, że napisałeś to dla samego faktu napisania.

Dla jakiegoż faktu lamentowałeś o tym jaki to zawód użytkownikom Canona sprawiło Sony? I tylko nie gadajta mi o konkurencji, bo po co klepać coś w co sami nie wierzycie...

muzyk - Sro 23 Sty, 2013

RB napisał/a:
Ale co to ma do obniżana lub nieobniżania ceny

Ale rozdzielam "sceny a profesjonalizm" a 99 od ceny.
RB napisał/a:
Dla jakiegoż faktu lamentowałeś o tym jaki to zawód użytkownikom Canona sprawiło Sony?

Dla takiego, że moim zdaniem cena z kosmosu dla obu odbija się czkawką na rynku potencjalnym nabywcom 5dIII, przez to, że Sony bardziej kosmicznie wywindowało cenę za swój amatorski aparat a99.

RB - Sro 23 Sty, 2013

muzyk napisał/a:
RB napisał/a:
Ale co to ma do obniżana lub nieobniżania ceny

Ale rozdzielam "sceny a profesjonalizm" a 99 od ceny.


Nie łapię co mają sceny do profesjonalizmu. Głownie dla tego, ze nie mam zdania na temat co ów profesjonalizm sprzętu oznacza. To taka dośc miekka i płynna kategoryzacja, która ludzie chcą mocno usztywnić i dodefiniować (jako gatunek operujący pewnymi abstrakcyjnymi pojęciami skłonni jesteśmy do nazywania i kategoryzowania rzeczy realnych, tak aby operować pewnym ograniczonem zestawem dobrze zdefiniowanycvh abstrakcyjnych pojęć).

MC - Sro 23 Sty, 2013

muzyk napisał/a:
miarą profesjonalności danego aparatu jest RÓWNIEŻ brak scen i związanej z nimi automatyką

Dzięki za poprawienie humoru.

RB - Sro 23 Sty, 2013

muzyk napisał/a:
RB napisał/a:
Ale co to ma do obniżana lub nieobniżania ceny

Ale rozdzielam "sceny a profesjonalizm" a 99 od ceny.
RB napisał/a:
Dla jakiegoż faktu lamentowałeś o tym jaki to zawód użytkownikom Canona sprawiło Sony?

Dla takiego, że moim zdaniem cena z kosmosu dla obu odbija się czkawką na rynku potencjalnym nabywcom 5dIII, przez to, że Sony bardziej kosmicznie wywindowało cenę za swój amatorski aparat a99.


Ale co do tego ma amatorskość czy nieamatorskość? Cena a99 jest dla mnie mocno zbyt wysoka, ale jak wiadomo S nie jest żadną konkurencja dla C w tej półce cenowej, więc nawet, gdyby spadli z ceną to i tak nic a nic na sprzedaż 5dII by nie wpłynęło. Co obaj dobrze wiemy. Po co nam jakieś dziwaczne protezy i wiara w nadprzyrodzone moce pozycjonowania?

Czy gdyby Sony 500/4 kosztowało nagle mniej niż C 500/4 to czy Canon zacząłby obniżać cenę tego szkła aby klienci nie odeszli do S? raczej nie.

muzyk - Sro 23 Sty, 2013

RB napisał/a:
Nie łapię co mają sceny do profesjonalizmu.

Trudno. Ja też nie łapię, że nie łapiesz.
Napisałem wydaje mi się, dość przejrzyście, o braku zaprogramowanych ustawień w sprzęcie profesjonalnym, a cechujących sprzęt amatorski.

Innymi słowy: w profesjonalnym syntezatorze nie znajdziesz zaprogramowanych rytmów, gotowych do wykorzystania natychmiast "do kotleta".

A keyboardy - tzw. samograje, żeby nie wiem jak były zaawansowane, jeśli posiadają predefiniowane akompaniamenty, nie będą nigdy sprzętem pro. Chyba logiczne?

Sprzęt pro jest stworzony dla kreatywności użytkownika, a nie dla zabijania tej kreatywności.

RB - Sro 23 Sty, 2013

muzyk napisał/a:

Chcę przez to powiedzieć, że miarą profesjonalności danego aparatu jest RÓWNIEŻ brak scen i związanej z nimi automatyką...


Muzyk, znowu nie dogadamy się, operukjemy w nieco równoległych światach. Pozostaje mi przychylić się do zdania MC. Humor mi poprawiłeś.

muzyk - Sro 23 Sty, 2013

RB napisał/a:
Ale co do tego ma amatorskość czy nieamatorskość?

RB. Napisałem, że rozdzielam CENĘ o problemu amatorskości czy profesjonalności sprzętu o nazwie Sony a99.
RB napisał/a:
Humor mi poprawiłeś.

Cieszę się.

Pozostawiam w przemyśleniu co mają sceny w puszce do jej profesjonalnego przeznaczenia...

MC napisał/a:
Dzięki za poprawienie humoru.

Proszę bardzo.

Zatem, idź poszukaj prawdziwego sprzętu pro ze "scenkami".

Powodzenia!

MC - Sro 23 Sty, 2013

muzyk, w przeciwieństwie od niektórych na tym forum nie brandzluję się nad etykietkami pro/semi-pro/amatorski/hoyawiecojeszcze.
RB - Sro 23 Sty, 2013

muzyk napisał/a:

Sprzęt pro jest stworzony dla kreatywności użytkownika, a nie dla zabijania tej kreatywności.


Nie. Sprzęt pro jest stworzony aby był pancerny i mocno uprawdopodabniał zrobienie ciekawego ujęcia. Pro w luszczankach małoobrazkowych to między innymi reporterka, sport i takie tam sprawy... to pieniądze. Tych róznych pro jest dużo, ale akurat moim zdaniem to rzadziej jest sztuka. Często Ci ciekawi twórcy sa bidni i tworzą bele czym. Naprawdę nie tymi 1d. Bo na ch... im cechy 1d???

Dalej, nigdzie nie jest w końcu powiedziane, ze sprzęt pro nie może mieć tych automatów wszelakich.

I oczywiście, uważam, że a99 nie jest pro. Ale czemu? Nie wiem, trudno mi w ogóle określić co to jest sprzęt pro, po prostu niezbyt wierzę, aby Sony robiło korpus dla użytkowników którzy są aż tak marginalnym procentem w całym systemie.

muzyk napisał/a:
RB napisał/a:
Ale co do tego ma amatorskość czy nieamatorskość?

RB. Napisałem, że rozdzielam CENĘ o problemu amatorskości czy profesjonalności


No to dobrze ze napisałeś. Bo niedawnio właśnie pisaleś o kosmicznym wycenieniu amatorskiej a99. Napisz jeszcze raz.

MC napisał/a:
muzyk, w przeciwieństwie od niektórych na tym forum nie brandzluję się nad etykietkami pro/semi-pro/amatorski/hoyawiecojeszcze.

A gdzie półsemipro i zaawansowany amator? Upraszczacie Kolego MC zbyt mocno :mrgreen:

muzyk - Sro 23 Sty, 2013

MC napisał/a:
w przeciwieństwie od niektórych na tym forum nie brandzluję się nad etykietkami pro/semi-pro/amatorski/hoyawiecojeszcze.

Ja też nie, co nie przeszkadza mi napisać, że jedną z cech sprzętu pro w fotografii jest brak scen.
Chyba, że coś się zmienia...
RB napisał/a:
Nie.

Ok. Zatem coś się zmienia w tej materii. W pro wchodzą sceny.

Fakt solidności pomijam, bo to osobny temat - nie interesujący mnie w tej chwili, bo tak oczywisty jak 2+2 w klasie pro.
RB napisał/a:
Bo niedawnio właśnie pisaleś o kosmicznym wycenieniu amatorskiej a99.

No ale napisałem, nie ze względu na problem amatorskości czy profesjonalizmu tego sprzętu, tylko dlatego, że uważam go za po prostu drogi. Zbyt drogi.

RB - Sro 23 Sty, 2013

muzyk napisał/a:

Ok. Zatem coś się zmienia w tej materii. W pro wchodzą sceny.


Muzyk, jeśli chcesz podstawowym brakiem logiki popartym niezręcznym kompilowaniem cytatów i odpowiedzi na nie uprawdopodobnić swoje tezy, to dochodzimy nie tyle do punktu, ze nie zrozumiemy się, ale do punktu że niedługo w ogóle nie bedzie chciało nam się miło dyskutować.

Zaprzeczeniem tego, ze w "pro nie ma miejsca na sceny" jest to że mogą tam się znaleźć i nie spowoduje to spadku profesjonalności obiektu (ale durna ta gadka, nie mogę, co to w ogóle jest profesjonalności korpusu..., ale w kategorii zdań logicznych to większe bzdury się w końcu obracało). A nie, że stanowią immanentny wskaźnik profesjonalności. Jeśli nie łapiemy btego to sorry. Jeśli łapiemy i mimo to prześlizgujemy się nad tym to już gorzej.

Natomiast moje NIE, które tak ochoczo cytnąłeś odnosiło się jak dobrze rozumiesz do czegoś zupełnie innego.

muzyk napisał/a:

No ale napisałem, nie ze względu na problem amatorskości czy profesjonalizmu tego sprzętu, tylko dlatego, że uważam go za po prostu drogi. Zbyt drogi.

To właśnie dlatego dobrze że napisałeś. W tym wypadku cała sprawa dochodzi odo obracania debilną kategorią pro (i co to ona niby oznacza) ku naszej uciesze, bo nikt inny i tak tego nie czyta...

muzyk napisał/a:
MC napisał/a:
w przeciwieństwie od niektórych na tym forum nie brandzluję się nad etykietkami pro/semi-pro/amatorski/hoyawiecojeszcze.

Ja też nie, co nie przeszkadza mi napisać, że jedną z cech sprzętu pro w fotografii jest brak scen.


Jedną z cech ryby jest opływowy kształt. A koń jaki jest każdy widzi. Czemu piszę? A... konik morski...

Zwracasz uwagę na drugorzędne i wtórne cechy, Kolego.

nienietaktak - Sro 23 Sty, 2013

RB napisał/a:
ku naszej uciesze, bo nikt inny i tak tego nie czyta.

Ja czytam i się uśmiecham ;)

RB - Sro 23 Sty, 2013

nienietaktak napisał/a:
RB napisał/a:
ku naszej uciesze, bo nikt inny i tak tego nie czyta.

Ja czytam i się uśmiecham ;)


Nie obraź się, ale paru dziwaków chodzi po tym świecie...

nienietaktak - Sro 23 Sty, 2013

RB napisał/a:


Nie obraź się, ale paru dziwaków chodzi po tym świecie...

Zawsze chciałem byc dziwakiem. To takie hipsterskie... :P

RB - Sro 23 Sty, 2013

nienietaktak napisał/a:
RB napisał/a:


Nie obraź się, ale paru dziwaków chodzi po tym świecie...

Zawsze chciałem byc dziwakiem. To takie hipsterskie... :P


Ooo, zawsze mogę Ci wysłac ozdobny dyplom dziwaka. Zupełnie gratis. Do powieszenia na scian :mrgreen:

nienietaktak - Sro 23 Sty, 2013

RB, sam sobie mogę wydrukować do formatu 137 x 5000 cm. Bez łaski :mrgreen:
RB - Sro 23 Sty, 2013

nienietaktak napisał/a:
RB, sam sobie mogę wydrukować do formatu 137 x 5000 cm. Bez łaski :mrgreen:



W TYM najbardziej eksponowanym miejscu domu to się wieszało ordery od Najjaśniejszego Pana :-)

komor - Sro 23 Sty, 2013

muzyk napisał/a:
Z drugiej strony, mogliby sobie odpuścić zielony kwadracik w 5dIII.

Nie mogliby. Spory procent japońskich kupców tej puszki by sobie wtedy nie poradziło.

hijax_pl napisał/a:
A co ma DR do zdjęć reportazowych?

Jak to co – bardzo wiele. :) Bo to w reporterce nie ma czasu na HDR-y, zakładanie filtrów połówkowych albo sprawdzanie, czy aby na pewno mamy idealny pomiar światła i dobrze dobrane ISO. Gdzież indziej bardzo jest potrzebne dobre DR, jak nie w reporterce?

muzyk - Sro 23 Sty, 2013

RB napisał/a:
jeśli chcesz podstawowym brakiem logiki popartym niezręcznym kompilowaniem cytatów

Nie wiem ileż można w kółko Tobie pisać...

Najwyraźniej nie przeczytałeś dokładnie co napisałem o braku scen i dalej piszesz w sposób, który potwierdza to.

Jeszcze raz zatem: wskaż, który z profesjonalnych aparatów posiada "sceny"?

I bądź na tyle uprzejmy i przestań mnie obrażać, da radę?

johndoe - Sro 23 Sty, 2013

@muzyk

Zatem HDR w 1Dx zamienił ten aparat w amatorską puszkę?

muzyk - Sro 23 Sty, 2013

johndoe napisał/a:
Zatem HDR w 1Dx zamienił ten aparat w amatorską puszkę?

Nie.

RB - Sro 23 Sty, 2013

muzyk napisał/a:

Jeszcze raz zatem: wskaż, który z profesjonalnych aparatów posiada "sceny"?


a99




na poważniej: Czy brak scen jest składnikiem definicji aparatu profesjonalnego?
Dla Ciebie tak.
Dla mnie nie.

Ergo, nie dogadamy się, jeśli różnimy się w obszarze definicji.

komor - Sro 23 Sty, 2013

muzyk, nie brnij w to dalej. :) Fakt, że większość (czy wszystkie) puszki profesjonalne nie mają tematów czy zielonego kwadracika, nie musi wcale oznaczać, że aparat profesjonalny nie może zostać w nie wyposażony, bo przestanie być przez to profesjonalny. RB Ci to dokładnie wyłuszczył ze dwa razy, a JohnDoe pokazał przykład zaprzeczający – Canon 1D X ma HDR-a, noż fuj, prawie jak Sony. A kysz.
nienietaktak - Sro 23 Sty, 2013

no dobra. może taka definicja: aparat amatorski ma tematy, bo musi, a profesjonalny ma tematy "w razie czego".
muzyk - Sro 23 Sty, 2013

komor napisał/a:
Fakt, że większość (czy wszystkie) puszki profesjonalne nie mają tematów czy zielonego kwadracika, nie musi wcale oznaczać, że aparat profesjonalny nie może zostać w nie wyposażony, bo przestanie być przez to profesjonalny.

Nie do końca.

Może zatem w ogóle, czy FF jest czymś profesjonalnym?

Może pozostanie tylko średni i wielki format jako sprzęt profesjonalny?

Poza tym, HDR w Canonie 1DX jest ratunkiem dla kiepskiego DR w tej puszce. :twisted:

pioroon - Sro 23 Sty, 2013

nienietaktak napisał/a:
no dobra. może taka definicja: aparat amatorski ma tematy, bo musi, a profesjonalny ma tematy "w razie czego".

Też sobie czytam co tam piszecie ;)
To zdanie dla mnie (z punktu widzenia amatora) jest najbardziej trafne. Plus to:
komor napisał/a:

muzyk napisał/a:
Z drugiej strony, mogliby sobie odpuścić zielony kwadracik w 5dIII.

Nie mogliby. Spory procent japońskich kupców tej puszki by sobie wtedy nie poradziło.

A teraz przydkład - jeżeli ktoś pro mógłby napisać to jestem ciekawy - sport, rajd samochodowy, stoimy za pierwszą prostą startową na zakręcie. Robimy dwa rodzaje zdjęć:
1. Przy starcie z dużej odległości na krótkim czasie migawki.
2. W zakręcie jak auta idą bokiem panning.
Jak to robi pro?
Taki amator jak ja ustawia sobie na M wszystkie parametry do panningu, a pierwszą opcję robi choćby w trybie sport (po prostu potrzebny krótki czas migawki).

Pewnie zaraz ktoś napisze, że pro wszystko wali na krótkich czasach i obrabia w postprocessie ;)

Usjwo - Sro 23 Sty, 2013

Pro wali na programie tematycznym i znim samochody dojada do nastepnego zakretu, wysyla jpg do redakcji. :mrgreen:
nienietaktak - Sro 23 Sty, 2013

Pod C1 zapisuję parametry nr 1, a pod C2 parametry nr 2 :P
pioroon - Sro 23 Sty, 2013

nienietaktak napisał/a:
Pod C1 zapisuję parametry nr 1, a pod C2 parametry nr 2

No tak, o tym myślałem ale to na jedno wychodzi :P
Ja amator z amatorską puszką nie mam takich możliwości, więc trzeba sobie radzić ;)

jaad75 - Sro 23 Sty, 2013

A to jakiś problem użyć np. Tv (wzgl. TAv/M+AutoISO) i przekręcić rolką czasu?

BTW, muzyk, nie do wiary jakie głupoty ostatnio wypisujesz... :roll:

Usjwo - Sro 23 Sty, 2013

pioroon napisał/a:
nienietaktak napisał/a:
Pod C1 zapisuję parametry nr 1, a pod C2 parametry nr 2

No tak, o tym myślałem ale to na jedno wychodzi :P
Ja amator z amatorską puszką nie mam takich możliwości, więc trzeba sobie radzić ;)


O to juz mamy definiceje:
amatorskie body: ma tematyczne programy, brak custom
semi pro: ma i to, i to
pro: ma tylko custom
super pro: nie ma pokretla zmiany trybow.

:wink:

muzyk - Sro 23 Sty, 2013

jaad75 napisał/a:
muzyk, nie do wiary jakie głupoty ostatnio wypisujesz... :roll:

Nie do wiary, że panuje tu taki kompletny brak zrozumienia.

Jeśli głupotą jest to, że programy tematyczne dla jpg w aparacie nie przeszkadzają, żeby uznać go za profesjonalny... to cóż począć.

Widzę, że myślenie na przekór względem "jedynie słusznych" poglądów jest u niektórych niedopuszczalne, co kwitują wzmożoną nerwowością.

jaad75 - Sro 23 Sty, 2013

muzyk napisał/a:
Jeśli głupotą jest to, że programy tematyczne dla jpg w aparacie nie przeszkadzają, żeby uznać go za profesjonalny... to cóż począć.
To zdecyduj się, czy przeszkadzają, czy nie przeszkadzają? :razz:
muzyk - Sro 23 Sty, 2013

jaad75 napisał/a:
To zdecyduj się, czy przeszkadzają, czy nie przeszkadzają? :razz:

Ja już dawno zdecydowałem, m.in. po lekturze nerwowej apologetyki "jedynie słusznych" prawd serwowanych przez niektórych.

RB - Sro 23 Sty, 2013

Usjwo napisał/a:

O to juz mamy definiceje:
amatorskie body: ma tematyczne programy, brak custom
semi pro: ma i to, i to
pro: ma tylko custom
super pro: nie ma pokretla zmiany trybow.

:wink:


A superhiperpro ma wyłacznie tryby zębate. Do przesuwu taśmy perforowanej z kapsułki.

ghost - Sro 23 Sty, 2013

jaad75 napisał/a:
A to jakiś problem użyć np. Tv (wzgl. TAv/M+AutoISO) i przekręcić rolką czasu?

a99 to zdaje się pierwszy SLT dopuszczające autoISO w trybie M. reszta tego soniaków nie ma.

pioroon - Sro 23 Sty, 2013

Usjwo napisał/a:
O to juz mamy definiceje:
amatorskie body: ma tematyczne programy, brak custom
semi pro: ma i to, i to
pro: ma tylko custom
super pro: nie ma pokretla zmiany trybow.


:smile: To trzeba to dodać do słowniczka Optycznych :smile:

A ja kurczę siedzę w amatorszczyźnie, a to nie jest trendy :P

jaad75 napisał/a:
A to jakiś problem użyć np. Tv (wzgl. TAv/M+AutoISO) i przekręcić rolką czasu?

Jasne, że się da, czasem jednak to nie wystarczy. Zresztą przekręcić np: z 1/500 na 1/60 jest wolniejszym rozwiązaniem (można nie zdążyć lub dobrać zły czas).

jaad75 - Sro 23 Sty, 2013

pioroon napisał/a:
Jasne, że się da, czasem jednak to nie wystarczy.
Jakim cudem ma nie wystarczyć? Jakie parametry oprócz czasu zmieniasz w tej sytuacji?
pioroon napisał/a:
Zresztą przekręcić np: z 1/500 na 1/60 jest wolniejszym rozwiązaniem (można nie zdążyć lub dobrać zły czas).
No chyba żartujesz... Przekręcenie rolki czasu trwa poniżej sekundy, a na upartego, to sobie możesz jeszcze skok zmienić np. co 1/2, a nie co 1/3 EV.
pioroon - Sro 23 Sty, 2013

jaad75 napisał/a:
Jakim cudem ma nie wystarczyć? Jakie parametry oprócz czasu zmieniasz w tej sytuacji?

Dla ujęć z krótkim czasem mam inną przysłonę. Dla pkt. 2 mam w zasadzie dobraną i przysłonę, i czas (z ewentualnym auto ISO, gdyby coś się nagle zmieniło ze światełkiem).
jaad75 napisał/a:
No chyba żartujesz... Przekręcenie rolki czasu trwa poniżej sekundy, a na upartego, to sobie możesz jeszcze skok zmienić np. co 1/2, a nie co 1/3 EV.

Co do zmiany samego czasu przyznaję rację :) O tym skoku jakoś nie pomyślałem :oops:

jaad75 - Sro 23 Sty, 2013

pioroon napisał/a:
Dla ujęć z krótkim czasem mam inną przysłonę
No to M + AutoISO... :wink:
pioroon - Sro 23 Sty, 2013

jaad75 napisał/a:
No to M + AutoISO...

Szczerze, to tak najczęściej robię ;) ... czasem jednak tak jak z mojego przykładu posiłkowałem się jednym dodatkowym programem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group