|
forum.optyczne.pl
|
 |
Serwis sprzętu i usterki - Canon 1100D - ciemne zdjęcia na komputerze
jjmalin - Pon 04 Lut, 2013 Temat postu: Canon 1100D - ciemne zdjęcia na komputerze Witam. Jestem początkującym fotografem z Canonem 1100D i kitowym obiektywem ( jak narazie ). Lubię siatkówkę dlatego kupiłem głównie ten aparat do robienia zdjęć na meczach. Robię zdjęcia w trybie manual ( przy 18mm przesłona 3,5 ISO 800 / 1600 w zależności od światła, przy 55mm przesłona domyślnie na 5,6 i ISO ustawiam na 3200 bo nic nie wyjdzie z tego. Migawka jest ustawiona od 1/100 do 1/250 ale głównie 1/200 ). Na wizjerze w tym trybie nie wiedzieć czemu korygowanie ekspozycji jest na AUTO i nie da się zmienić ( przy robieniu zdjęć często mam -2 ). W trybie Av nie mam dostępu do migawki, ale ekspozycja jest możliwa do ustawienia.
Moje pytanie brzmi: czy przez to, że na manualu mam automatyczną ekspozycje -2 to dlatego zdjęcia są ciemniejsze niż na LCD przy podglądzie ? Czy może wina obiektywu ( EF-S 18-55mm bez IS f/3,5-5,6 ) ?
I dlaczego na manualu jest ekspozycja na automacie ??
Manual dla mnie = wszystkie opcje sobie ustawiasz = 0 automatyki ( oprócz AF w obiektywie ) ....
hijax_pl - Pon 04 Lut, 2013
jjmalin, masz instrukcję do aparatu? A jak nie to jakiś podstawowy podręcznik fotografii?
Ostatecznie nawet http://www.fotografuj.pl/...a_zdjecia/id/56 ?
Usjwo - Pon 04 Lut, 2013
to nie automatyczna expozycja jest na -2, tylko swiatlomierz pokazuje Ci ze zdjecie zrobione z takimi nastawami bedzie niedoswietlone o 2EV. Co zgdza sie z Twoim stwierdzeniem że zdjecie są ciemne.
jjmalin - Pon 04 Lut, 2013
mam jedno i drugie. choć wiem że czeka mnie jeszcze długa droga...
pes - Pon 04 Lut, 2013
Usjwo, zamknął temat
mówiąc krótko tak... przydatna opcja... na następnym meczu już wiem co i jak. nie zwracałem bardzo uwagi na ten parametr
hijax_pl - Pon 04 Lut, 2013
jjmalin, fajnie, że masz instrukcję. Ale czy zapoznałeś się z nią?