forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Nikon d90 czy d5100 a moze eos600d??

thomus - Wto 05 Lut, 2013
Temat postu: Nikon d90 czy d5100 a moze eos600d??
Witam,
od ośmiu lat posiadam zaawansowany kompakt Panasonic Lumix FZ-20 i przyszedł czas na zakup lustrzanki cyfrowej. Kiedyś myślałem, że będzie to któryś z 3 cyfrowych eosów ale jak zacząłem ostatnio czytać i przeszukiwać internet to moje oczy skierowały się bardziej w stronę Nikona. Budżet jaki chcę przeznaczyć to max 3000zł. Aparat ten chcę na początek wykorzystywać do robienia głównie portretów więc myślałem o stałce 50mm a z czasem dokupienie jakiegoś obiektywu zmiennoogniskowego.
Czy możecie mi pomóc w podjęciu decyzji i odpowiedzieć na kilka pytań?? Dodam, że odchylany ekran nie jest dla mnie argumentem za.
1. O co konkretnie chodzi z tym, że d90 ma silnik więc można stosować stare obiektywy?? Czy to znaczy, ze nowych nie można albo jest to utrudnione??
2. W 600d lampa błyskowa podobno wspomaga AF. Czy to jest bardzo upierdliwe?? Podobno można to wyłączyć ale jak wtedy ma się to do ustawiania ostrości??
3. Czy to prawda, ze d5100 ma strasznie słabą baterie??
4. Czy to prawda, ze stałka 50mm w Canonie jest tandetnie zrobiona i gubi ostrość??
5. Czy duża jest różnica technologiczna między d90 a d5100?? Czy w jakości zdjęć widać różnicę?? Pomijając liczbę pixeli bo ona mnie za bardzo nie interesuje.
5. Czy amator (dodam, że swoim kompaktem nie cykam fotek na automacie tylko wykorzystuję preselekcję przesłony lub czasu a także manualne ustawienia) będzie zadowolony z zestawu d90 + AF-S 50mm f/1.8G +18-105VR lub te same obiektywy z d5100.
6. Jakie zaproponowalibyście obiektywy do 600d stałka i zmiennoogniskowy, cena 600d + stałka max. 3000zł i zmiennoogniskowy do 800zł.

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i sugestie.

moronica - Wto 05 Lut, 2013

thomus, doczytac o silniku w d90 mogles w wielu innych tematach tu na forum. d90 ma silnik w body, ktory potrzebny jest do ustawiania ostrosci ze starszymi obiektywami. nowsze obiektywy (wszystkie nikkory af-i i af-s oraz praktycznie wszystkie nowe obiektywy producentow niezaleznych od kilku lat) sa wyposazone we wlasny silnik. d5100 bedzie mial AF tylko z tymi nowszymi obiektywami a d90 ze wszystkimi gdyz jest w stanie obsluzyc i te z wlasnym silnikiem i te polegajace na silniku w korpusie

d5100 lepsza jakosc zdjec, d90 lepsza ergonomia, 2 rolki, gorny wyswietlacz, silnik AF, lepszy wizjer - o tym juz bylo do znudzenia wiec tylko rzucam haslami, doczytasz sobie

zastanow sie nad 35mm f/1.8 - jest uniwersalniejszy od 50mm na formacie DX

thomus - Wto 05 Lut, 2013

Czy różnica w jakości zdjęć jest duża między d90 a d5100?? Dzięki za podpowiedz ze stałką bo nie wiedziałem że format DX liczy się jako 1,5.
moronica - Wto 05 Lut, 2013

roznica jest spora jesli bedziesz robil w formacie NEF i sporo bawil sie obrobka lub jesli bedziesz robil duzo zdjec w trudnych warunkach oswietleniowych. co nie znaczy, ze d90 nie oferuje dobrej jakosci zdjec. po prostu technologia poszla do przodu przez tych kilka lat
thomus - Wto 05 Lut, 2013

No właśnie troszkę mnie to martwi, ze d90 jest ciut starszy a technika pędzi do przodu. Tylko dziwna jest rzecz, że mimo, że d90 jest starszy to jest trochę droższy.
hijax_pl - Wto 05 Lut, 2013

thomus napisał/a:
Tylko dziwna jest rzecz, że mimo, że d90 jest starszy to jest trochę droższy.
No cóż... Inna półka to i inna cena. Zobacz ile kosztuje nowy D7000 (poniekąd można go nazwać następcą D90), który zapewne będzie niedługo zmieniony na nowszy, a ile kosztuje D5200 (ten co zastąpił D5100)
Wojmistrz - Sro 06 Lut, 2013
Temat postu: Re: Nikon d90 czy d5100 a moze eos600d??
2. Jak masz podniesioną lampę, albo jesteś w trybie auto, to kiedy jest za ciemno to podświetla lampą otoczenie. Czy to jest upierdliwe? Kwestia przyzwyczajenia. Nie każdy lubi jak mu się stroboskopem wali po oczach, ale za to skuteczniej działa niż "kolorowe światełka".

4. Tandetna? Raczej nie. Po prostu plastikowa i nie ma super jakości. Jeśli ktoś potrzebuje czegoś dobrego to trzeba kupić minimum f/1.4. Jednak jest modna i ludzie ją kupują, posiadają latami i jakoś działa. Czego więcej się spodziewać za 350-400zł.

6. Na jakiś w miarę sensowny sprzęt ci nie starczy (np 17-55/2.8) więc wszystko kwestia upodobań i potrzebnych ogniskowych.

jaad75 - Sro 06 Lut, 2013

moronica napisał/a:
zastanow sie nad 35mm f/1.8 - jest uniwersalniejszy od 50mm na formacie DX
Do portretowania, to akurat na APS-C uniwersalniejsza jest 50-tka.
pan.tadeusz - Sro 06 Lut, 2013
Temat postu: Re: Nikon d90 czy d5100 a moze eos600d??
thomus napisał/a:
Dodam, że odchylany ekran nie jest dla mnie argumentem za.

a to akurat jest bardzo fajna sprawa

thomus napisał/a:

3. Czy to prawda, ze d5100 ma strasznie słabą baterie??


skąd masz takie info?

thomus napisał/a:

Czy duża jest różnica technologiczna między d90 a d5100?? Czy w jakości zdjęć widać różnicę?? Pomijając liczbę pixeli bo ona mnie za bardzo nie interesuje.


moronica praktycznie wyczerpała temat.
poza tym tryb video to też jakiś atut d5100. myślę, że właśnie on będzie tutaj lepszą propozycją.
dobrze leży w dłoni i jest przy tym zgrabnie nieduży.

Pentaxa K-30 nie bierzesz pod uwagę?

thomus - Sro 06 Lut, 2013
Temat postu: Re: Nikon d90 czy d5100 a moze eos600d??
thomus napisał/a:

3. Czy to prawda, ze d5100 ma strasznie słabą baterie??


skąd masz takie info?

Czytając różne fora kilka osób pisało że w instrukcji jest napisane, że bateria wystarczy na zrobienie około 600 fotek a oni robią około 100.

Pentaxa K-30 nie bierzesz pod uwagę?[/quote]

Jak zacząłem czytać to forum to właśnie zauważyłem, że jest proponowany jako alternatywa dla Nikona i Canona. Możesz coś o nim napisać jak sprawuje się w rzeczywistości?? Czytałem jakiś test K-30 to troszkę psioczyli na łapanie ostrości. No i pytanie czy za 3000zł kupię puszkę ze stałką do portretów i jaki w razie co w przyszłości dokupić obiektyw zmiennoogniskowy (nie potrzebuję dużego zooma).

pan.tadeusz - Sro 06 Lut, 2013

K-30 + Tamron 17-50 to będzie bardzo fajny duet.

jesli ogranicza Cię te 3000 zł to zmieścisz się z 18-55 WR i 55-200 WR.
będziesz miał fajny zestaw odporny na wilgoć i kurz - w tej cenie to luksus :)

ze stałek możesz sobie pozwolić od razu na Heliosa czy Jupitera bo to żaden wydatek, a masz peaking ;)
jak ma być jasno i portretowo to Samyanga 85/1.4 wyrwiesz za ~600 zł

a zawsze możesz sobie odkładać na FA43, FA77 czy nową Sigmę 35/1.4

z tą baterią w d5100/100 fotek to pierwsze słyszę ale nie używałem więc nie będę dementował ;)

thomus - Sro 06 Lut, 2013

Dzięki wielki za zainteresowanie się moim tematem i chęć pomocy. Poczytam jeszcze o Pentaxie a może ktoś jeszcze wypowie się i coś dorzuci do tematu??
Wojmistrz - Czw 07 Lut, 2013

Najtańszy z nowych to k-30. Pentax może być dla ciebie świetnym rozwiązaniem. Generalnie obsługują wszystkie bagnety Pentaxa wstecz. Przez adapter podłączysz do niego tanie obiektywy na mocowaniu M42, więc "za grosze" możesz skompletować dobre optycznie obiektywy. Z plusów masz stabilizację w korpusie, focus peaking, (i chyba pułapkę ostrości) więc z manualnymi szkłami masz pole do popisu. W Nikonie takie szkiełka (M42) nie ostrzą do nieskończoności.
RB - Czw 07 Lut, 2013

Wojmistrz napisał/a:
Przez adapter podłączysz do niego tanie obiektywy na mocowaniu M42, więc "za grosze" możesz skompletować dobre optycznie obiektywy. Z plusów masz stabilizację w korpusie, focus peaking, (i chyba pułapkę ostrości) więc z manualnymi szkłami masz pole do popisu. W Nikonie takie szkiełka (M42) nie ostrzą do nieskończoności.


Zaraz, w Nikonie AFAIR to po prostu adapter winien mieć extra szkiełko aby M42 ostrzyły do nieskończoności :-) Co więcej, zdaqrza sie że ostrza i bez tego szkiełka.
Fakt, Pentax najwygodniejszy z ręcznymi obiektywami... ale tymi na warianty bagnetu K Pentaxa. Ze 'złomem' ;-) M42 to w zasadzie już wszystko podobnie działa (fakt, Nikonowe mają ten soczewkowy kłopocik)

hijax_pl - Czw 07 Lut, 2013

RB napisał/a:
w Nikonie AFAIR to po prostu adapter winien mieć extra szkiełko aby M42 ostrzyły do nieskończoności
Zgadza się. Co więcej moja praktyka podpowiada mi, że jakość tych soczewek korekcyjnych (w dobrych adapterach) w połączeniu ze średniej klasy M42 będzie dla 90% populacji amatorów fotografii baaardzo znośna :)
Wojmistrz - Czw 07 Lut, 2013

Z tym "złomem" to bym nie przesadzał. Tak na początek każdy przerabia jakieś Heliosy i podobne, ale można kupić i Zeissy o takiej optyce, że nowe konstrukcje bladną. W swoim czasie miałem Super-Takumar 50mm f/1.4 i do dziś żałuję, że się pokusiłem na nowe szkło BO autofokus. Kosztował podobnie jak Canon 50/1.8II, a na 2.8 była żyleta.
RB - Czw 07 Lut, 2013

Wojmistrz napisał/a:
Z tym "złomem" to bym nie przesadzał.


No przecież i emotikon i cudzysłów był :-)

moronica - Czw 07 Lut, 2013

Wojmistrz, niewiele obiektywow przymknietych o 2 dzialki nie bedzie ostrych
RB - Czw 07 Lut, 2013

moronica napisał/a:
Wojmistrz, niewiele obiektywow przymknietych o 2 dzialki nie bedzie ostrych


moronica, wbrew pozorom całkiem sporo, często zreszta droższych od Takumara :-) Szczególnie tych nie-stałoogniskowych :-)

moronica - Czw 07 Lut, 2013

RB, ale o jakichs zoomach-starociach mowisz? bo teraz to nawet tanie plasticzaki sa ostre, zwlaszcza po przymknieciu
RB - Czw 07 Lut, 2013

moronica napisał/a:
RB, ale o jakichs zoomach-starociach mowisz? bo teraz to nawet tanie plasticzaki sa ostre, zwlaszcza po przymknieciu


Oj w centrum (zwykle) tak, ale niektóre po pewnych zakresach to ptrafią być dość mizerne w różnych miejscach. Całkiem nowe konstrukcje, nawet chwalone.

(np. całkiem nie tak tani 16-105 by Sony. I jak mniemam sporo podobnych cudeniek u firm wszelakich)

pan.tadeusz - Czw 07 Lut, 2013

RB a Ty używałeś 16-105? bo mnie się on wpisuje bardziej w komentarz moroniki i szczerze mówiąc po tym przykładzie zastanawiam się... :roll:
czy obaj zrozumieliście koleżankę :arrow: o dwie działki :!:

knipser - Czw 07 Lut, 2013

thomus napisał/a:
Dzięki wielki za zainteresowanie się moim tematem i chęć pomocy. Poczytam jeszcze o Pentaxie a może ktoś jeszcze wypowie się i coś dorzuci do tematu??

Skoro ważną cześcią systemu ma być uniwersalna portretówka, to również polecałbym 50 mm. W takim przypadku bardziej atrakcyjny niż Pentax byłby dla mnie Nikon. FA 50 czy DA 50 tanie nie są w porównaniu do nikonowskiego 50 f/1.8 AF-S G. Pentax K-30 to fajna puszka, ale dla kogoś, kto szuka tanich stałoogniskowców i dysponuje takim budżetem, widzę przewagę zestawów z D90 czy D5100.

RB - Czw 07 Lut, 2013

pan.tadeusz napisał/a:
RB a Ty używałeś 16-105? bo mnie się on wpisuje bardziej w komentarz moroniki


Mam takiego, używam jako podstawowy, widoczkowy obiektyw.
Po brzegach jest taki sobie zawsze, a powyżej 50mm jest wręcz słaby (moim zdaniem). Na 7.2 tyż :-) . Oczywiście, na fotkach wielkości ekranu to Cie nie powali, ale powiększac lub ciąc... nie polecam.
Porównując z wcale nie tak fajnym MAF 28-105 to:
MAF jest słabszy w centrum, ale ZAWSZE lepszy na brzegach od SALa. W wypadku ogniskowych powyżej 50 mm to jest naprawdę znaczna róznica. SAL jest optymalizowany na centrum. Brzegi... którz patrzy na cokolwiek poza twarzą ukochanej lub dzieciaka w centrum fotki :-)

thomus - Sob 09 Lut, 2013

[quote="pan.tadeusz"]K-30 + Tamron 17-50 to będzie bardzo fajny duet.

jesli ogranicza Cię te 3000 zł to zmieścisz się z 18-55 WR i 55-200 WR.

Tak sobie czytam, analizuję i coraz bardziej przekonuję się do tego żeby dołożyć ok. 500zł i kupić K-30 + Tamron 17-50 ale mam jeszcze pytanko jak ten obiektyw spisywałby się z Nikonem d5100?? Bo znalazłem taki obiektyw ze stabilizacją. No i z którego zestawu wychodziłby lepsze fotki :lol:

http://www.optyczne.pl/po...dd0=26&add1=880

jaad75 - Sob 09 Lut, 2013

thomus napisał/a:
ale mam jeszcze pytanko jak ten obiektyw spisywałby się z Nikonem d5100??
Podobnie, tylko nie miałbyś dwóch rolek, pentapryzmatycznego wizjera, kryjącego 100% kadru, migawki 1/6000s, sterowania zewnetrznymi lampami z wbudowanej, czy serii 6fps... Zyskałbyś odchylany ekran i większy wybór szkieł i akcesoriów oraz wejście na zewnętrzny mikrofon.

[ Dodano: Sob 09 Lut, 2013 16:46 ]
BTW, jeśli dobrze pamiętam, to D5100 nie ma też mikrokalibracji AF...

thomus - Wto 12 Lut, 2013

Byłem dziś w media i pobawiłem się d5100 i d90. Teraz wiem, że na placu boju pozostały dwie puszki k-30 i d90. Moje pytanko to jaki polecilibyście obiektyw do d90, bo do k-30 pan.tadeusz polecił Tamrona 17-50 i wyczytałem, że jest to dobre połączenie.
moronica - Wto 12 Lut, 2013

thomus, ten Tamron jest tez dostepny pod Nikona
Wojmistrz - Wto 12 Lut, 2013

Na przykład ten sam, ale na bagnecie do Nikona :mrgreen:
thomus - Wto 12 Lut, 2013

No to teraz to już chyba rzucę monetą który system wybrać bo k-30 nie mam gdzie obejrzeć, dotknąć... a opinie ma dobre. d90 za to fajnie leży w dłoni i sprzedawca powiedział, że to ostatni wypust dobrego Nikona :roll: i co tu wybrać.... :???:
moronica - Wto 12 Lut, 2013

thomus, nie wierz we wszystko co mowia sprzedawcy. akurat od d90 wszystkie korpusy (poza najnizsza polka d3xxx) sa jak najbardziej godne polecenia
Sunders - Wto 12 Lut, 2013

moronica napisał/a:
od d90 wszystkie korpusy (poza najnizsza polka d3xxx) sa jak najbardziej godne polecenia


Z tym, że troszkę bardziej awaryjne :smile:

moronica - Wto 12 Lut, 2013

Sunders, o d90 i jego awaryjnosci rowniez sie sporo naczytalam w necie jak juz go mialam
Wojmistrz - Wto 12 Lut, 2013

Jeśli w szranki staje D90 i K30 to wybrał bym K30 bo... technologia idzie do przodu.
thomus - Wto 12 Lut, 2013

moronica napisał/a:
Sunders, o d90 i jego awaryjnosci rowniez sie sporo naczytalam w necie jak juz go mialam


I jak było z jego awaryjnością w Twoim przypadku?? Czy byłaś z d90 zadowolona i czy poleciłabyś go na pierwszą lustrzankę z Tamronem 17-50??

muzyk - Wto 12 Lut, 2013

Jak już pdało hasło K30, to tak - zdecydowanie ten.
Mało tego, dziś gdybym zaczynał kompletować sprzęt foto, kupiłbym Pentaxa - na początek właśnie k30.
Nie dość, że świetny obrazek daje (matryca mało szumi i ma bdb dynamikę), to jeszcze super zbudowany, uszczelniony - chyba najlepiej w całym amatorskim segmencie. :!:

moronica - Wto 12 Lut, 2013

thomus, z awaryjnoscia bylo tak, ze awarii nie bylo ;) po ponad 4 latach i 72000 pstrykow poszedl do nowego wlasciciela. tego Tamrona nigdy nie mialam ale generalnie d90 zawsze mi sie dobrze sprawowal z obiektywami systemowymi (manualnymi, AF, AF-D i AF-S) oraz z Tamronem 90mm i Tokina 12-24mm
pan.tadeusz - Wto 12 Lut, 2013

muzyk napisał/a:
Jak już pdało hasło K30, to tak - zdecydowanie ten.
Mało tego, dziś gdybym zaczynał kompletować sprzęt foto, kupiłbym Pentaxa - na początek właśnie k30.


a co byś do niego proponował?

muzyk - Wto 12 Lut, 2013

Cytat:

a co byś do niego proponował?

Przynajmniej jedną stałkę systemową, albo Sigmę 30 1.4.

mozer - Wto 12 Lut, 2013

muzyk, jak to tak - bez 24/1.4? ;)
pan.tadeusz - Wto 12 Lut, 2013

muzyk napisał/a:
Przynajmniej jedną stałkę systemową, albo Sigmę 30 1.4.


no ale konkretnie jaką stałkę? a ta Sigma to wcale nie taka ostra i ponoć lubi pudłować (jeśli mowa o EX)

jaad75 - Wto 12 Lut, 2013

pan.tadeusz napisał/a:
no ale konkretnie jaką stałkę?
A do czego?
muzyk - Wto 12 Lut, 2013

mozer napisał/a:
jak to tak - bez 24/1.4? ;)

Do Pentaxa?
pan.tadeusz napisał/a:
no ale konkretnie jaką stałkę?

Robisz mi test ze znajomości szkieł Pentaxa, czy jak?
DA21 mógłby być i DA 35.
pan.tadeusz napisał/a:
a ta Sigma to wcale nie taka ostra i ponoć lubi pudłować (jeśli mowa o EX)

No nie wiem, ale jeśli pozostaje się przy APSC, to jest tanie bardzo jasne szkło.
Gdyby nie to, że kupiłem 24, kupiłbym bez wahania 30 1.4 na APSC.

mozer - Wto 12 Lut, 2013

muzyk, ale ta sigma to naprawdę żadna rewelacja... W dodatku... to sigma :P
muzyk - Wto 12 Lut, 2013

mozer napisał/a:
muzyk, ale ta sigma to naprawdę żadna rewelacja...

Owszem, nie rewelacja, ale zatem zaproponuj równie jasne szkło w tej cenie.

Chyba tylko manualne...

P.S.
Mozer, zobacz tego kota. :mrgreen:

jaad75 - Wto 12 Lut, 2013

mozer napisał/a:
W dodatku... to sigma :P
Ale Sigma z Pentaksami nie jest tak kłopotliwa jak z Canonami. Szkoda tylko, że jest taka brzydka. :wink:
mozer - Wto 12 Lut, 2013

muzyk, ogólnie, czy to pentaxa? W nikonie masz przynajmniej 35/1.8... Wolałbym to niż tę sigmę...

[ Dodano: Wto 12 Lut, 2013 23:59 ]
jaad75, ale optycznej jakości na brzegu jej pentax nie doda, chociażby nie wiem jakbyś chciał ;)

pan.tadeusz - Sro 13 Lut, 2013

muzyk napisał/a:

Robisz mi test ze znajomości szkieł Pentaxa, czy jak?
DA21 mógłby być i DA 35.


doradzasz więc zakładam, że Twoja wiedza nie kończy się na tym że gdzieś przeczytałeś, że K-30 jest fajny.

po wała do 30 mm Sigmy wywalać pieniądze na DA21 i DA35? to już lepiej od razu zainwestować te dodatkowe 3500 zł w nową Sigmę 35/1.4.
tylko czy autor wątku zakłada takie inwestycje na początek obcowania z systemem? :roll:

jaad75 - Sro 13 Lut, 2013

mozer napisał/a:
Wolałbym to niż tę sigmę...
Ja wolę 31/1.8. A z Sigmy kupiłbym 35/1.4 lub 30/1.4, ale dopiero w wersji A (jak ją wypuszczą z mocowaniem K). Ale to tylko gdybym nie miał 31/1.8 i 35/2... :razz:
pan.tadeusz - Sro 13 Lut, 2013

jaad75 napisał/a:
pan.tadeusz napisał/a:
no ale konkretnie jaką stałkę?
A do czego?


na start mamy ~4000 zł
zoom spacerniak w rodzaju 18-105 i uniwersalna stałka na początek

muzyk - Sro 13 Lut, 2013

mozer napisał/a:
W nikonie masz

Panie, co mi Pan tu o Nikonie?
d5100 to nie K30. Jeślibym zaproponował d5100 to owszem, 50 1.8.

Bardziej widzi mi się k30, choćby przez to, że ma stabilizację, dwa kółka i jest solidnie wykonany.
Do tego fajnie współpracuje z manualnymi np. m42.

mozer - Sro 13 Lut, 2013

jaad75 napisał/a:
dopiero w wersji A

A co ta wersja ma zmieniać?

muzyk napisał/a:
Panie, co mi Pan tu o Nikonie?

Bo rozmawiamy o aparacie jaki ma wybrać "pytacz" i o ewentualnym szkle do niego?
Próbuję Ci uświadomić, że wybór systemu to nie tylko wybór korpusu...

50/1.8 to nie jest uniwersalna stałka na aps-c...

Odpuść już te M42...

jaad75 - Sro 13 Lut, 2013

mozer napisał/a:
jaad75, ale optycznej jakości na brzegu jej pentax nie doda, chociażby nie wiem jakbyś chciał ;)
A tam na brzegu... Przy pomiarach u Optycznych prawie każde jasne szkło wypada na brzegu kiepsko, a ta Sigma z tego co widzę ma po prostu dużą krzywiznę pola - wcale aż takiej tragedii nie ma, chyba, że znowu przestrzeliłem jakiś mega egzemplarz. Tylko brzydka jest jak cholera... :razz:
mozer - Sro 13 Lut, 2013

jaad75, ja nie opieram się tylko na testach - patrzyłem po samplach w sieci.
jaad75 - Sro 13 Lut, 2013

pan.tadeusz napisał/a:
na start mamy ~4000 zł
zoom spacerniak w rodzaju 18-105 i uniwersalna stałka na początek
To faktycznie olalbym zooma i wziął tę Sigmę. A jak już koniecznie zooma, to tylko któregoś f/2.8. Żadnych gównianych spacerników. To gdybym ja miał doradzać. Ale wybrać można w tej kwocie dość dużo różnych opcji.
mozer napisał/a:
A co ta wersja ma zmieniać?
Brzydką obudowę i dość znacząco konstrukcję optyczną.
mozer napisał/a:
50/1.8 to nie jest uniwersalna stałka na aps-c...
Dla mnie jest całkiem uniwersalna. Zależy od preferencji.
mozer - Sro 13 Lut, 2013

jaad75 napisał/a:
Przy pomiarach u Optycznych prawie każde jasne szkło wypada na brzegu kiepsko

Trochę uogólniasz, 24L nie ;)

A tak serio - ja rozumiem, że nie można wymagać super jakości od szkła 3 razy tańszego, ale wolałbym, żeby dopracowali 30/2 zamiast na siłę żyłować do 1.4, bo pewnie przez to ostrość również na f/2 cierpi.

[ Dodano: Sro 13 Lut, 2013 00:17 ]
jaad75 napisał/a:
Brzydką obudowę i dość znacząco konstrukcję optyczną.

Ok, powinienem zapytać czego nie zmieniają ;)
Tylko skąd pewność, że będzie znacząco lepiej...

jaad75 - Sro 13 Lut, 2013

mozer napisał/a:
jaad75, ja nie opieram się tylko na testach - patrzyłem po samplach w sieci.
Spodziewałem się masakry, a jest tylko tak se. Oczywiście jak wycelujesz centralnym w środek gazety, to poza środkiem jest tragedia, ale jak ostrzysz na realne obiekty zewnętrznymi punktami, to jest w miarę. Mógłbym używać tego szkła spokojnie.
mozer - Sro 13 Lut, 2013

jaad75 napisał/a:
Mógłbym używać tego szkła spokojnie.

No Ty tak, bo jesteś przyzwyczajony do optyki Pentaxa :twisted:

jaad75 - Sro 13 Lut, 2013

mozer napisał/a:
Tylko skąd pewność, że będzie znacząco lepiej...
Pewności nie ma, ale ostatnio Sigmie dobrze idzie. Ja bym poczekał, żeby zobaczyć co im wyjdzie.

[ Dodano: Sro 13 Lut, 2013 00:23 ]
mozer napisał/a:
No Ty tak, bo jesteś przyzwyczajony do optyki Pentaxa :twisted:
Ale takiej, która jest minimum dobra już od pełnej dziury (no może poza FA50, które jest ledwo, ledwo do zaakceptowania, ale tylko na bliskich dystansach).
pan.tadeusz - Sro 13 Lut, 2013

jaad75 napisał/a:
Żadnych gównianych spacerników.

na gównianym 18-105 Nikon zrobił najlepszy biznes ;)

może K-30 + Sigma C 17-70 mm F2.8-F4.0 DC MACRO OS HSM ?

w sumie K-30 + 18-135 WR można mieć za ~3800 zł
fajny zestaw i odporny na kurz.
z drugiej strony mamy Nikona D5100+18-105 za 2200 zł
może trudno je porównywać fcjonalnie ale :roll: obecnie nie do pobicia cenowo

muzyk - Sro 13 Lut, 2013

mozer napisał/a:
Próbuję Ci uświadomić, że wybór systemu to nie tylko wybór korpusu...

Na tak. Nie wiedziałem tego. Dzięki, że mnie ... doświetliłeś.
mozer napisał/a:
zamiast na siłę żyłować do 1.4,

Ale co Ty chcesz od tej Sigmy? Za parę groszy, 30 mm (razy crop) i 1.4?
pan.tadeusz napisał/a:
może K-30 + Sigma C 17-70 mm F2.8-F4.0 DC MACRO OS HSM ?

Też niegłupio, ale mimo to wolałbym stałkę/ki.
pan.tadeusz napisał/a:
na gównianym 18-105 Nikon zrobił najlepszy biznes ;)

No ten plastik jest ostry, ale... ciemny jak za przeproszeniem murzyńska chata w środku nocy.

mozer - Sro 13 Lut, 2013

muzyk, no piszesz tak jakbyś nie wiedział - wybierasz najpierw korpus, a dopiero do tego obiektywy.

Już napisałem wyżej co chcę od tej Sigmy... To 1.4 to jest dla mnie lipa i tyle.

muzyk - Sro 13 Lut, 2013

mozer napisał/a:
no piszesz tak jakbyś nie wiedział - wybierasz najpierw korpus, a dopiero do tego obiektywy.

Ja myślałem, że wybiera się to i to wraz :razz:
mozer napisał/a:
To 1.4 to jest dla mnie lipa i tyle.

Przesadzasz.
To 1.4 daje światło też. :idea:

pan.tadeusz - Sro 13 Lut, 2013

muzyk napisał/a:

No ten plastik jest ostry, ale... ciemny jak za przeproszeniem murzyńska chata w środku nocy.


w zestawie z D5100 kosztuje 2200 zł.
zostaje Ci 1600 zł do zagospodarowania, a fajny zakres 18-105 masz już pokryty.

muzyk - Sro 13 Lut, 2013

pan.tadeusz napisał/a:
a fajny zakres 18-105 masz już pokryty.

Tak tak. Fajny zakres i ciemności.
105 mm przy 5.6...

pan.tadeusz - Sro 13 Lut, 2013

W Pentaxie więcej zapłacisz za 55mm 5.6 na końcu, a za 800 zł kupisz stałkę ale 35mm 2.4. czy to jest jasne?
muzyk - Sro 13 Lut, 2013

pan.tadeusz napisał/a:
czy to jest jasne?

Tak jest, Wasza fotoroztropność!

jaad75 - Sro 13 Lut, 2013

muzyk napisał/a:
Przesadzasz.
To 1.4 daje światło też. :idea:
Ale akurat to światło jest nie do wykorzystania przez matryce. Tylko GO.
pan.tadeusz napisał/a:
W Pentaxie więcej zapłacisz za 55mm 5.6 na końcu
Więcej? :roll:
pan.tadeusz napisał/a:
a za 800 zł kupisz stałkę ale 35mm 2.4. czy to jest jasne?
Ale nie musisz kupować akurat tego - możesz wybierać spośród 9-ciu innych 35-tek Pentaksa (z czego 3 są dostępne nowe) i kolejnych kilku producentów niezależnych, ba nawet takich za 100zł, chociaż te akurat też jasne, jak na stałkę, nie są:
http://allegro.pl/ciekawy...3018320892.html
Wszystko zależy, na czym komuś zależy.

muzyk - Sro 13 Lut, 2013

Cytat:
Ale akurat to światło jest nie do wykorzystania przez matryce. Tylko GO.

Ciekawe. Zawsze myślałem, że jak konkretna dziura, to więcej światła pada w tym samym czasie. :roll:

hijax_pl - Sro 13 Lut, 2013

muzyk napisał/a:
to więcej światła pada w tym samym czasie.
Na matrycę? Tak. Ale już nie jest rejestrowane przez fotodiody. Przynajmniej nie w tych typowych konstrukcjach z mikrosoczewkami.
Mam pewną tezę, która pozwala założyć, że matryce BSI są ciut lepsze w tym temacie, a już totalnej zmiany można oczekiwać po fujikowym patencie organicznych matryc.

jaad75 - Sro 13 Lut, 2013

hijax_pl, a co organiczne mają w tej kwestii zmieniać?
hijax_pl - Sro 13 Lut, 2013

Zmienić kąt padania promieni światła na fotodiodę...
cybertoman - Sro 13 Lut, 2013

hijax_pl napisał/a:
Na matrycę? Tak. Ale już nie jest rejestrowane przez fotodiody
No troszke jest.
hijax_pl - Sro 13 Lut, 2013

Troszku tak... zważ, że odnosiłem się do użycia słowa "więcej" ;)
cybertoman - Sro 13 Lut, 2013

No jest troszke "wiecej" na 1.4 niz na 2.0. Nie tyle, ile by mozna oczekiwac, ale jednak troszke wiecej jest.

Onosilem sie do "tylko" w
jaad75 napisał/a:
światło jest nie do wykorzystania przez matryce. Tylko GO.

thomus - Sro 13 Lut, 2013

Po kolejnych artykułach i Waszych podpowiedziach moje typy to:
d90 +Tamron 17-50 lub Sigma C 17-70 mm F2.8-F4.0 DC MACRO OS HSM + Nikon 50 f/1.8 AF-S G
i K-30 + Tamron 17-50 lub Sigma C 17-70 mm F2.8-F4.0 DC MACRO OS HSM + nie wiem jaka stałka :cry: ale wiem że musi być AF. Wyczytałem że ta sigma 17-70 ma awaryjny AF :cry: więc z przewagą na Tamrona co wy na to??

muzyk - Sro 13 Lut, 2013

thomus napisał/a:
i K-30 + Tamron 17-50 lub Sigma C 17-70 mm F2.8-F4.0 DC MACRO OS HSM + nie wiem jaka stałka :cry: ale wiem że musi być AF. Wyczytałem że ta sigma 17-70 ma awaryjny AF :cry: więc z przewagą na Tamrona co wy na to??

K30 - nie wiem jak Pentax sobie radzi z tym Tamronem, ale ten bez VC to bdb optycznie słoik.
Sigma, hmm, jeśli na 50 ma 2.8, to porównałbym testy jak wypada w porównaniu do tampona bez vc w zakresie 17-50.
Jeśli jest ok, to do tego masz stabilizacje w Sigmie i te 20 mm od 50 - 70 które się przydają. A że f4... ba, nie od razu Kraków zbudowano.

K30 bawię się często w Saturnie, bo stoi chyba z sześć sztuk do popstrykania.
Ilekroć to czynię, zawsze mam ochotę po prostu kupić do manualnych szkieł. :roll:

Dziadka d90 sobie odpuść.

jaad75 - Czw 14 Lut, 2013

muzyk napisał/a:
Sigma, hmm, jeśli na 50 ma 2.8
Nie ma, 2.8 kończy się w tym szkle zaraz na początku zakresu.
muzyk - Czw 14 Lut, 2013

jaad75 napisał/a:
Nie ma, 2.8 kończy się w tym szkle zaraz na początku zakresu.

No to po temacie.
Zostaje plastik nadfantastik tampon rzęźliwy.

jaad75 - Czw 14 Lut, 2013

Ale w sumie jakbym miał wybierać miedzy np. 18-105 i tą Sigmą, to zdecydowanie wolałbym Sigmę.
muzyk - Czw 14 Lut, 2013

jaad75 napisał/a:
miedzy np. 18-105 i tą Sigmą, to zdecydowanie wolałbym Sigmę.

Bo jest jaśniejsza nieco?

jaad75 - Czw 14 Lut, 2013

muzyk, trochę jaśniejsza, trochę szersza, ostrzy z trochę mniejszej odległości... Niechętnie, ale gdybym musiał...
siosio - Czw 14 Lut, 2013

Thomus,


a może zostań przy lumixie i weź Panasonic G5 z 14-42 oraz Olympus M.Zuiko Digital 45 mm f/1.8 ?

Czy koniecznie potrzebna ci lustrzanka?

[ Dodano: Czw 14 Lut, 2013 09:11 ]
Przynajmniej zastanów się nad tym.

thomus - Czw 14 Lut, 2013

Nie no raczej chciałbym wejść w lustrzankę. K-30 mi się podoba ale boję się, że ciężko będzie robić fotki manualnymi stałkami, zbyt duża ilość zdjęć bez ostrości. Tym bardziej, że głównym obiektem ma być dzieciątko a wiadomo dzieci są ruchliwe :lol: A może d7000 + na początek 50mm 1.8 to też by wyszło jakieś 3500zł, a może wystarczy tylko K-30 + Tamron 17-50??
muzyk - Czw 14 Lut, 2013

thomus napisał/a:
a może wystarczy tylko K-30 + Tamron 17-50??

Może wystarczy.

Najlepiej, żebyś wybrał się do sklepu, wziął w ręce oba aparaty, z konkretnymi obiektywami i wypróbował.


P.S. Ja bym wolał K30 od d7000.
Jeśli Nikona, to pełną klatkę.

siosio - Czw 14 Lut, 2013

To już lepiej D5100 z 18-105 + 50mm - zmieścisz się w 3tyś. Albo zamiast 18-105 weź tamrona 17-50 albo sigmę 17-70


Po co ci D7000?

Ja tam myślę, że w zupełności wystarczyłby ci panasonic G5.

muzyk - Czw 14 Lut, 2013

siosio napisał/a:
panasonic G5.

Czytałeś test? :roll:
siosio napisał/a:
D5100 z 18-105

siosio napisał/a:
D5100 z 18-105 + 50mm

Dublować ogniskową tylko dlatego, że 18-105 jest ciemny? :roll:
Może lepiej zacząć od 35 1.8 i 50 1.8?
Czy zawsze trzeba zaczynać od zooma? :roll:

thomus - Pią 15 Lut, 2013

Normalnie mętlik mam w głowie totalny... d5100 jakoś słabo leży w ręku i przez to na razie przestałem brać go pod uwagę. Znowu d90 czy d7000 leżą super jak dla mnie.
muzyk - Pią 15 Lut, 2013

thomus napisał/a:
Znowu d90
- muzeum.
Porównaj rzetelnie jakość zdjęć z k30 i d7000, zobacz jak są wyposażone te aparaty, jakie obiektywy byś kupił - podejmij decyzję i kup k30. :razz:

Wojmistrz - Pią 15 Lut, 2013

thomus, a K30 już przymierzyłeś?
ophiuchus - Pią 15 Lut, 2013

Dajcie człowiekowi spokój :D Do Pentaksa kupi kilka stałek, zazwyczaj ciemniejszych niż analogiczne konstrukcje konkurencji, a do tego droższe i nie koniecznie lepszej jakości... Korpus fajny, ale co z tego? D7000 to bardzo dobry sprzęt, plus wedle preferencji - jasny zumik albo zestaw stałoogniskowych, jasnych i nie drogich obiektywów - żyć nie umierać, a i cenowo w miarę rozsądnie...
Wojmistrz - Pią 15 Lut, 2013

Fajny dylemat, wydać 2900zł za technologię z 2010r czy 2100zł za praktyczniejszy sprzęt z 2012r :mrgreen:
ophiuchus - Pią 15 Lut, 2013

Doprawdy? A nie jest przypadkiem tak, że w obu tych aparatach tkwi matryca od tego samego producenta?
Wojmistrz - Pią 15 Lut, 2013

no... więc po co przepłacać :)
mozer - Pią 15 Lut, 2013

ophiuchus, zaraz Cię tu jaad dopadnie wraz z Hiszpańską Inkwizycją za te stałki ;)
kozidron - Pią 15 Lut, 2013

Wojmistrz napisał/a:
no... więc po co przepłacać :)


warto dopłacić do dobrego af-u, no ale jak robić fotki na t17-50 to nie ma to większego znaczenia.

Wojmistrz - Pią 15 Lut, 2013

Spoko każdy ma swoje priorytety. Ja kupił bym K-30 np dla peakingu.
jaad75 - Pią 15 Lut, 2013

ophiuchus napisał/a:
Doprawdy? A nie jest przypadkiem tak, że w obu tych aparatach tkwi matryca od tego samego producenta?
I generalnie ma ciut lesze osiągi w D7000 dzięki 14-bitowym RAW-om. Ale K-30 ma dzięki tym 12-bitowym RAW-om z kolei trochę udogodnień, typu peaking, czy lepszy tryb video, w porównaniu z tym, który prezentuje lepiej obrazujący K-5.
kozidron napisał/a:
warto dopłacić do dobrego af-u
Zależy w jakim trybie i z jakim szkłem (i nie mówię tu o Tamronach). W każdym razie tego z K-30 nie można nazwać złym.
mozer - Pią 15 Lut, 2013

jaad75, jaki ma związek 12-bitowość RAWów z funkcją peakingu?
jaad75 - Pią 15 Lut, 2013

mozer, taki, że PRIME M, który umożliwia te funkcję, nie obsługuje 14-bitowych RAW-ów, a PRIME II, który je obsługuje nie pozwala na implementację peakingu.
Wojmistrz - Pią 15 Lut, 2013

Jednym słowem coś za coś.
mozer - Pią 15 Lut, 2013

jaad75, zatem trochę dziwny argument podałeś wcześniej, bo pewnie da się zrobić procesor 14-bitowy obsługujący peaking.
jaad75 - Pią 15 Lut, 2013

mozer napisał/a:
bo pewnie da się zrobić procesor 14-bitowy obsługujący peaking.
Pewnie tak, ale póki co jest jak jest. K-30 mógł mieć albo 12-bitowe RAW-y i ciut gorsze obrazowanie, ale mieć peaking, w pełni manualne video i sprzętowe wsparcie dla AVCHD, albo 14-bitowe RAW-y, tak dobre jak K-5, ale bez tych funkcji.
thomus - Pią 15 Lut, 2013

To znowu ja... Tak jak pisałem wcześniej byłem w paru sklepach i pobawiłem się troszkę d5100, d90, d7000 i tak jak pisałem wcześniej mimo, że nie mam dużych dłoni d5100 najgorzej leżał... ale dziś znów się nim pobawiłem bo znajomy dostał taki służbowy i powiem szczerze, za cenę prawie o połowę mniejszą od d7000 to nawet mógłby być :mrgreen: I gdybym wybrał system Nikona to już coś wiem na temat szkieł jakie bym wybrał, np.:
1. na początek 35 f1.8G i 50 f1.8G a z czasem jakiś większy zoom
2. na początek Tamron 17-50 a z czasem np. 85 f1.8G.
Co do k-30 niestety mieszkam w małej miejscowości a większą mieściną leżącą obok jest Olsztyn i nawet w Olsztynie nigdzie nie znalazłem k-30, żeby potestować :cry: Jednak gdybym wybrał k-30 to z obiektywem Tamron 17-50 + stałka do portretów, tylko nie wiem czy Pentax ma jakąś stałkę z AF.

jaad75 - Pią 15 Lut, 2013

thomus napisał/a:
+ stałka do portretów, tylko nie wiem czy Pentax ma jakąś stałkę z AF.
Do portretów? Z dostępnych nowych, powiedzmy od 50mm do 85mm, masz FA50/1.4, DA50/1.8, DA*55/1.4, DA70/2.4, FA77/1.8. Do tego starsze, do kupienia jako używki - F50/1.4, F50/1.7, FA50/1.7, FA*85/1.4, F85/2.8 Soft, FA85/2.8 Soft. No i Sigmy 50/1.4 i 85/1.4. Celowo pominąłem szkła makro w tym zakresie...
thomus napisał/a:
Co do k-30 niestety mieszkam w małej miejscowości a większą mieściną leżącą obok jest Olsztyn i nawet w Olsztynie nigdzie nie znalazłem k-30, żeby potestować :cry:
I to może być Twój największy problem, jeśli chodzi o Pentaksa.
thomus - Sob 16 Lut, 2013

Mam jeszcze jedno pytanko. Stałki 35mm f1.8G i 50mm f1.8G nie mają VR podobnie jak inne stałki i moje pytanie (proszę się nie śmiać :lol: ) Czy nie ma problemu z robieniem nimi zdjęć z ręki?? tzn. czy nie wychodzą poruszone zarówno w pomieszczeniu jak i w plenerze.
Crystof - Sob 16 Lut, 2013

Jeżeli nie będziesz używał bardzo długich czasów naświetlania to nie ma z tym problemu. Najlepiej aby czas naświetlania był podobny lub krótszy niż 1/ogniskowa - czyli jak masz 35mm to 1/35, 50mm to 1/50, wtedy masz prawie absolutną gwarancję braku poruszenia :) . Choć jak masz stabilną rękę to możesz i dłuższe czasy stosować, no problem - sam wyczujesz z czasem!
moronica - Sob 16 Lut, 2013

ta zasada tyczy sie aparatow pelnoklatkowych, przy mniejszych matrycach trzeba to dodatkowo przemnozyc przez crop factor. czyli dla 50mm to bedzie 1/(50*1.5). i nie daje ona zadnej absolutnej gwarancji, nadal trzeba dbac o odpowiedni stabilny chwyt
Crystof - Sob 16 Lut, 2013

moronica, możliwe, że to dla FF było sformułowane, ale znajomy fotografujący na APS-C polecił mi tą metodę, więc na 400D na początku korzystałem z niej (teraz już wiem na ile mogę sobie w jakiej sytuacji pozwolić), no i faktycznie to działa. O odpowiedni stabilny chwyt trzeba dbać praktycznie zawsze jeżeli ma się obiektyw bez stabilizacji, więc ten czynnik ominąłem.
thomus - Sob 16 Lut, 2013

I wszystko jasne, po analizie kosztów, itp. wybór padł na d5100 + AF-S 35mm f/1.8G DX (na początek). Bardzo dziękuję za podpowiedzi, opinie i sugestie.

Może podpowiecie mi jeszcze czy warto kupować do tego szkła filtr. Jeśli tak to jaki UV czy polaryzacyjny za kwotę do 100zł.

Sunders - Sob 16 Lut, 2013

thomus napisał/a:
czy warto kupować do tego szkła filtr. Jeśli tak to jaki UV czy polaryzacyjny za kwotę do 100zł


Polaryzacyjny tak, UV niekoniecznie.

Tutejszyn - Sob 16 Lut, 2013

Crystof napisał/a:
Najlepiej aby czas naświetlania był podobny lub krótszy niż 1/ogniskowa - czyli jak masz 35mm to 1/35, 50mm to 1/50, wtedy masz prawie absolutną gwarancję braku poruszenia :)
Brakuje w tym jednego warunku. Czas dla zdjęć z ręki nie powinien być dłuższy od 1/60s. Czyli w tym przypadku dla obiektywów 35 i 50mm, czas to 1/60 (dla FF).
jaad75 - Sob 16 Lut, 2013

Tutejszyn napisał/a:
Czas dla zdjęć z ręki nie powinien być dłuższy od 1/60s.
A dlaczegóż to? Na ultraszerokim kącie można bezproblemowo utrzymać np. 1/15s. Zasada 1/ekwiwalent ogniskowej jest dobrym przybliżeniem.
thomus - Sob 16 Lut, 2013

Ja zasadę 1/ekwiwalent ogniskowej stosuję w swoim FZ-20 i było zawsze ok tylko, że on ma stabilizacje dlatego byłem ciekawy jak to jest bez stabilizacji w stałkach. Dzięks :grin:
jaad75 - Sob 16 Lut, 2013

thomus, ze stabilizacją można utrzymać znacznie dłuższe czasy, niż 1/ekwiwalent ogniskowej.
thomus - Sob 16 Lut, 2013

jaad75 napisał/a:
thomus, ze stabilizacją można utrzymać znacznie dłuższe czasy, niż 1/ekwiwalent ogniskowej.


z pewnością tak, ale ja kiedyś wyczytałem o zasadzie 1/ekwiwalent i stosując to byłem zadowolony

moronica - Sob 16 Lut, 2013

thomus, fz-20 ma jeszcze mniejsza matryce wiec czas musi byc jeszcze krotszy a ze zdjecia wychodzily nieporuszone to zasluga stabilizacji. dlatego warto zrozumiec ta zasade zamiast ja odklepywac jak pacierz
jaad75 - Sob 16 Lut, 2013

thomus, ale ta zasada tyczy się czasów bez stabilizacji i przede wszystkim lustrzanek. W stabilizowanym kompakcie, to w zasadzie w żaden sposób nie pokrywa się z rzeczywistoscią.

[ Dodano: Sob 16 Lut, 2013 18:35 ]
moronica napisał/a:
thomus, fz-20 ma jeszcze mniejsza matryce wiec czas musi byc jeszcze krotszy a ze zdjecia wychodzily nieporuszone to zasluga stabilizacji.
Nie musi być krótszy, bo mówimy o zasadzie 1/ekwiwalent ogniskowej. A poza tym j.w. - brak lustra i stabilizacja sprawiają, że można utrzymywać znacząco dłuższe czasy, niż wynikałoby z "zasady".
Wojmistrz - Sob 16 Lut, 2013

Kolejny mały plusik dla K-30 - stabilizacja w puszce.
moronica - Sob 16 Lut, 2013

jaad75, a no ekwiwalent, jakos mi to umknelo
nienietaktak - Sob 16 Lut, 2013

Podkreślić należy, że zasadę stosujemy dla obiektów nieporuszających się lub prawie w bezruchu. Tak?
Do tego oprócz pewnego chwytu ważne jest, aby nie "zrywać" spustu migawki ;)

jaad75 - Nie 17 Lut, 2013

nienietaktak, oczywiście.
pioroon - Nie 17 Lut, 2013

nienietaktak, dlatego lepiej robić zdjęcia na tygodniu niż w weekend ;)
A propos zrywania spustu, to czasem (jak jest np zimno) ustawiam wyzwalacz na 2sek... sprawdza się w statycznych lub pozowanych ujęciach.

thomus - Sob 23 Lut, 2013

Mam jeszcze jedno pytanko. Dowiadywałem się i w jednym ze sklepów mają kilka body d5100 i kilka obiektywów 35mm, czyli jest z czego wybierać :lol: ale jak sprawdzić w sklepie czy dane body dobrze współgra z obiektywem... czy nie występuje BF/FF, itp.
pioroon - Sob 23 Lut, 2013

thomus, tablica testowa, statyw, różne odległości od obiektu, różne wartości przysłony i sprawdzenie na kompie, który dobrze trafia :)
thomus - Sob 23 Lut, 2013

No to widzę, że czeka mnie troszkę zabawy :shock:

[ Dodano: Sob 16 Mar, 2013 19:29 ]
Witam, minęło trochę czasu od ostatniego postu ale chciałbym krótko podzielić się moimi odczuciami po wyborze mojej pierwszej lustrzanki. d5100 + 35mm to super zestaw dla kogoś kto zaczyna przygodę z lustrzanką. Jakość zdjęć rewelacja a szczególnie portrety. Trochę bałem się, że będzie to za mała ogniskowa do portretów ale nic z tego, wychodzą super :smile: Fotki cykam na priorytecie przesłony z zabawą ISO :mrgreen:
Także dziękuję wszystkim za rady i pomoc w wyborze. A i jeszcze jedno gdzieś wyczytałem, że d5100 ma słabą baterię... u mnie się to nie potwierdziło. Dziś zrobiłem 240 zdjęć i ani jedna kreska nie zeszła z naładowania baterii. Oczywiście zdjęcia bez lampy i bez liveview.

pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group