forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Wybór porządnej, amatorskiej lustrzanki

Lotta - Sob 09 Lut, 2013
Temat postu: Wybór porządnej, amatorskiej lustrzanki
Witam,

Mam okazję kupić aparat w okolicach 1000$ (mieszkam w Stanach). Do zakupu namawia mnie tata, posiadacz Canona 5d Mark II, wstępnie omawialiśmy więc aparaty Canona - 50D, T4i (650D) i ewentualnie 7D, prawdopodobnie z obiektywem kitowym.

Po obejrzeniu 60-tki i 650-tki na żywo, tata dorzucił do puli Nikony: D5200 i D7000, i odradza jednak Canona. Ponieważ moja ostatnia lustrzanka to Praktica starsza ode mnie, której nie odkurzałam od jakichś 10 lat, nie mam pewności, czy dokonuję słusznego wyboru.

Używany D7000 w zestawie z obiektywem 18-105mm DX VR wydaje mi się lepszym pomysłem, bo chciałabym jednak lustrzankę, na której mogę nauczyć się robić poprawne technicznie zdjęcia. Przez ostatnie kilka dni czytam powoli o zaletach i wadach rozważanych modeli, i rozumiem, że d7000 ma przewagę nad d5200 właśnie pod względem "profesjonalności" robienia zdjęć. Chciałabym mieć również możliwość robienia porządnych zdjęć produktów, jeśli zdecyduję się na otworzenie firmy.

Jak wiele osób zadających podobne pytania na forum, mam dwójkę małych chłopców, których chciałabym również filmować. D5200 (również z 18-105mm) wydaje się być lepszym aparatem pod tym kątem, choćby ze względu na znacznie większą ilość klatek / sek przy większości rozdzielczości, cichy AF, i nagrywanie dźwięku w stereo.

Aparat raczej planuję kupić z obiektywem kitowym, choć D5200 nie jest jeszcze dostępny na amerykańskim rynku w zestawie z [18-105 3.5/5.6g Af-s Dx Ed Vr] - skończy się jeśli już nowym body i używanym obiektywem. Używany D7000 tym samym obiektywem kosztuje w zasadzie tyle samo, więc koszt aparatu nie ma znaczenia przy wyborze. Wielkość i waga również nie mają znaczenia - czytam, że 5200 to "damski" aparat ze względu na rozmiar, ale... to akurat dobrze.

Bardzo ucieszyłaby mnie odpowiedź typu: kup 5200! albo - zdecydowanie 7000! ... ale wiem jak to wygląda - czytałam inne podobne tematy. ;) Wypunktuję więc to, z czym mam problem:

* D7000 to aparat z 2010 roku, zastanawiam się, czy nowszy aparat niższej klasy nie będzie rozwiązaniem niwelującym różnice pomiędzy klasami?

* Czy różnica jakości wideo jest aż tak duża, że dla samego wideo warto wybrać 5200?

* Z tego co czytam, aparaty warto wymieniać co 2-3 lata. Mogę więc zacząć od 5200, a za jakiś czas przejść o klasę wyżej, jeśli będzie to miało sens (czyt: będę czuła potrzebę dodatkowej kontroli nad aparatem). Czy takie podejście ma sens, czy lepiej zacząć od czegoś w stylu d7000?

* Obiektywy do 5200 muszą (ok, powinny, jeśli nie chcę ustawiać nic ręcznie) mieć wbudowany silnik. Czy to bardzo ogranicza mnie, jeśli chciałabym w przyszłości dokupować coś do kolekcji?

Czyli: podoba mi się D7000, ale nie wiem, czy za wcześnie nie rezygnuję z D5200...

Z góry przepraszam, jeśli obraziłam czyjeś uczucia, lub gorzej - honor profesjonalnego fotografa, ale chciałabym w pełni wykorzystać okazję kupienia lustrzanki. To dość kosztowny zakup, i wolałabym za 2 miesiące nie myśleć - "a mogłam kupić ten drugi".

Dziękuję za pomoc.

Wojmistrz - Sob 09 Lut, 2013

A jakie szkła ma tata do tego 5D mkII?
Lotta - Sob 09 Lut, 2013

Nie wiem, wspomniałam o jego aparacie, bo to był powód wstępnego rozważania Canonów.
Wojmistrz - Sob 09 Lut, 2013

Dlatego zastanawia mnie dlaczego nie Canon a Nikon? Kup 7D i po ptokach :)
jaad75 - Sob 09 Lut, 2013

Wojmistrz napisał/a:
Dlatego zastanawia mnie dlaczego nie Canon a Nikon?

Lotta napisał/a:
Po obejrzeniu 60-tki i 650-tki na żywo, tata dorzucił do puli Nikony: D5200 i D7000, i odradza jednak Canona.
W sumie rozsądnie.
Wojmistrz - Sob 09 Lut, 2013

Rozsądne? Rozsądnym było by namawianie na 5D MK ll/lll, 6D czy poczekanie kilku tygodni na 7D MK ll jeśli koniecznie musi być APS-C. Zmiana systemu... to chyba jako domowe doświadczenie.
jaad75 - Sob 09 Lut, 2013

Wojmistrz, może tata nie jest zadowolony ze swojego Canona? A może jest zwyczajnie obiektywny? :razz:
Lotta - Sob 09 Lut, 2013

Wojmistrz napisał/a:
Dlatego zastanawia mnie dlaczego nie Canon a Nikon? Kup 7D i po ptokach :)


Ok. :)

[ Dodano: Sob 09 Lut, 2013 14:43 ]
Wojmistrz napisał/a:
Dlatego zastanawia mnie dlaczego nie Canon a Nikon? Kup 7D i po ptokach :)


Dlaczego Nikon w miksie (z tego, co czytam w sieci - doświadczenia własne mam zerowe)?

Canon 650D jest fajny, wideo jest oceniane jako na prawdę niezłe, ma dotykowy ekran, ale brakuje w nim kontroli, jaką daje no, 60D.

Canon 60D jest oceniany jako słabą formę przejściową pomiędzy 600D a 7d, i generalnie odradzany w porównaniach 600/650 / 60D.

Canon 7D wydawał mi się poza zasięgiem finansowym, ale:

Używany 7d i używany obiektyw [Canon Ef 28-135 3.5/5.6 Is Usm] kosztują ok 1050$. (Używany Nikon D7000 z obiektywem [Nikon 18-105 3.5/5.6g Af-s Dx Ed Vr] 950$.)

Ponieważ nowe 7D zaczynają się w okolicach 1500$, nie braliśmy go poważne pod uwagę, i nie rozważałam też wcześniej aparatu używanego, Canony D650 i D60 wypadły słabo porównane na żywo z Nikonami 5200 i 7000. D5200 jest fajną zabaweczką, ale ma te same wady co Canon 650D, natomiast Nikon D7000 wydawał się poważnym kandydatem. Jeśli jednak różnica w cenie nie jest aż tak duża, Canon 7D jest chyba najlepszym rozwiązaniem.

Wojmistrz napisał/a:
Rozsądne? Rozsądnym było by namawianie na 5D MK ll/lll, 6D czy poczekanie kilku tygodni na 7D MK ll jeśli koniecznie musi być APS-C. Zmiana systemu... to chyba jako domowe doświadczenie.


Jasne, tylko nie stać mnie na pełną klatkę - mam ok 1000$ z małym plusem, i nawet 7D jest lekkim naciąganiem budżetu.

Natomiast jeśli wiadomo coś o dacie premiery 7D MK II, to chętnie poczekam parę tygodni, bo wtedy ceny 7D powinny znacznie spaść...

[ Dodano: Sob 09 Lut, 2013 14:54 ]
jaad75 napisał/a:
Wojmistrz, może tata nie jest zadowolony ze swojego Canona? A może jest zwyczajnie obiektywny? :razz:


Tak jak pisałam - porównania Canona 650D i Nikona D5200, i C 60D z N D7000, wypadły pomyślnie dla Nikonów. Podoba mi się pomysł wymiany obiektywami, kiedy jesteśmy na tym samym kontynencie, ale nie zdarza się to za często, więc nie musimy mieć aparatów tej samej marki.

Tata z Canona jest bardzo zadowolony. ;)

Fatman73 - Nie 10 Lut, 2013
Temat postu: Re: Wybór porządnej, amatorskiej lustrzanki
Lotta napisał/a:
* Czy różnica jakości wideo jest aż tak duża, że dla samego wideo warto wybrać 5200?


W video różnica jest bardzo duża. W D5200 praktycznie nie występuje zjawisko mory i aliasingu. Lepiej sobie też radzi jeśli chodzi o szumy (pod tym względem deklasuje Nikony D600 i D800).

D800 ISO 6400:

http://img801.imageshack....d800iso6400.jpg

D5200 ISO 6400:

http://img24.imageshack.u...5200iso6400.jpg

jaad75 - Nie 10 Lut, 2013

Lotta napisał/a:
Nikon D7000 wydawał się poważnym kandydatem. Jeśli jednak różnica w cenie nie jest aż tak duża, Canon 7D jest chyba najlepszym rozwiązaniem.
Z pewnością nie, jeśli chodzi o matrycę.
lotofag - Nie 10 Lut, 2013
Temat postu: Re: Wybór porządnej, amatorskiej lustrzanki
Lotta napisał/a:
chciałabym jednak lustrzankę, na której mogę nauczyć się robić poprawne technicznie zdjęcia. Przez ostatnie kilka dni czytam powoli o zaletach i wadach rozważanych modeli, i rozumiem, że d7000 ma przewagę nad d5200 właśnie pod względem "profesjonalności" robienia zdjęć.

Zaciekawiła mnie ta "profesjonalność robienia zdjęć", ciekawe sformułowanie ;)

Lotta - Nie 10 Lut, 2013

jaad75 napisał/a:
Lotta napisał/a:
Nikon D7000 wydawał się poważnym kandydatem. Jeśli jednak różnica w cenie nie jest aż tak duża, Canon 7D jest chyba najlepszym rozwiązaniem.
Z pewnością nie, jeśli chodzi o matrycę.


Przez ostatnie dwie doby przeczytałam tyle opinii, że jak zamykam oczy widzę wszędzie szóstki i siódemki. Ewentualnie 18, 50, 105 i 135-ki. Jak pisałam - mam zerowe doświadczenie, więc nie wiem na co zwracać uwagę.

Piszesz o matrycy - w jaki sposób jest ona lepsza w Nikonie? Czytam o za dużej liczbie MP w 7d, i że ma to wpływ na RAWy, ale czy aż tak, że amatorowi zrobi to aż taką różnicę?

Czytam o AF w wideo w D7000, ale przykłady w większości pokazują gubiący się AF, który owszem, ustawia się automatycznie, ale nieźle przy tym hałasuje i działa skokowo. Więc to też nie jest zaletą Nikona.

lotofag napisał/a:
Zaciekawiła mnie ta "profesjonalność robienia zdjęć", ciekawe sformułowanie ;)


Miałam na myśli więcej pokręteł i migających światełek... ;)

[ Dodano: Nie 10 Lut, 2013 09:46 ]
Fatman73 napisał/a:
Lotta napisał/a:
* Czy różnica jakości wideo jest aż tak duża, że dla samego wideo warto wybrać 5200?


W video różnica jest bardzo duża. W D5200 praktycznie nie występuje zjawisko mory i aliasingu. Lepiej sobie też radzi jeśli chodzi o szumy (pod tym względem deklasuje Nikony D600 i D800).


Dziękuję za odpowiedź. 5200 z kilku powodów wyleciał z zestawienia (nie mogę edytować tematu pierwszego postu), choć przykładowe filmy i wiele opcji nadal podoba mi się bardziej, niż w innych aparatach.

Sunders - Nie 10 Lut, 2013

Lotta napisał/a:
Tata z Canona jest bardzo zadowolony.


Nie chce Ci pożyczać szkieł :?: :smile:

Lotta - Nie 10 Lut, 2013

Sunders napisał/a:
Lotta napisał/a:
Tata z Canona jest bardzo zadowolony.


Nie chce Ci pożyczać szkieł :?: :smile:


Widujemy się średnio co 8 miesięcy, więc pożyczanie jako takie nie jest argumentem.

Argumentem jest (cytuję): Możliwość wymiany lub otrzymania obiektywu po ojcu.

cybertoman - Nie 10 Lut, 2013

Lotta napisał/a:
otrzymania obiektywu po ojcu.
Nie spiesz się tak.
jaad75 - Nie 10 Lut, 2013

Lotta napisał/a:
Piszesz o matrycy - w jaki sposób jest ona lepsza w Nikonie?
Ma lepszą dynamikę, czyli jest w stanie prawidłowo zarejestrować sceny o dużo wyższym kontraście i niższe szumy w wyższych czułościach, pozbawione bandingu, czyli pasmowej struktury zauważalnej w przypadku zdjęć z 18MPix matrycy Canona.
Lotta napisał/a:
czy aż tak, że amatorowi zrobi to aż taką różnicę?
Przy używaniu RAW-ów, aż tak, w JPG nieszczególnie choć i tak w Nikonie będzie nieco lepiej pod ty względem.
Cytat:
Czytam o AF w wideo w D7000, ale przykłady w większości pokazują gubiący się AF, który owszem, ustawia się automatycznie, ale nieźle przy tym hałasuje i działa skokowo. Więc to też nie jest zaletą Nikona.
AF przy filmowaniu nie jest potrzebny, to raz. Dwa, każda lustrzanka pracująca z obiektywem nie przystosowanym do AF na bazie detekcji kontrastu będzie działała w ten sposób.
Sunders - Nie 10 Lut, 2013

Lotta napisał/a:
Argumentem jest (cytuję): Możliwość wymiany lub otrzymania obiektywu po ojcu.


To będzie argument jak się dowiemy czy obiektywy tatusia są godne uwagi. :smile:
Możesz napisać co to za szkła :?:

[ Dodano: Nie 10 Lut, 2013 16:37 ]
cybertoman napisał/a:
Nie spiesz się tak.


Nadinterpretacja :???: Tato za życia może przecież stracić zainteresowanie jakimś obiektywem :smile:

kojut - Nie 10 Lut, 2013

Cytat:
Wybór porządnej, amatorskiej
lustrzanki
Trochę namieszam.
Lotta, jak szukasz porządnej, to w podobnym budżecie masz k-30. Korpus uszczelniony z uszczelnionym zoomem 18-135. Jak nie to skłaniałbym się bardziej ku nikonowi właśnie ze względu na matrycę.

Lotta - Nie 10 Lut, 2013

cybertoman napisał/a:
Lotta napisał/a:
otrzymania obiektywu po ojcu.
Nie spiesz się tak.


Nie śpieszę. Tata zakłada, że dany obiektyw może mu się znudzić, albo może go nie używać, i odda córce. ;)

[ Dodano: Nie 10 Lut, 2013 11:10 ]
jaad75 napisał/a:
Lotta napisał/a:
Piszesz o matrycy - w jaki sposób jest ona lepsza w Nikonie?
Ma lepszą dynamikę, czyli jest w stanie prawidłowo zarejestrować sceny o dużo wyższym kontraście i niższe szumy w wyższych czułościach, pozbawione bandingu, czyli pasmowej struktury zauważalnej w przypadku zdjęć z 18MPix matrycy Canona.
Lotta napisał/a:
czy aż tak, że amatorowi zrobi to aż taką różnicę?
Przy używaniu RAW-ów, aż tak, w JPG nieszczególnie choć i tak w Nikonie będzie nieco lepiej pod ty względem.


Dzięki za wytłumaczenie.

Cytat:
Cytat:
Czytam o AF w wideo w D7000, ale przykłady w większości pokazują gubiący się AF, który owszem, ustawia się automatycznie, ale nieźle przy tym hałasuje i działa skokowo. Więc to też nie jest zaletą Nikona.
AF przy filmowaniu nie jest potrzebny, to raz. Dwa, każda lustrzanka pracująca z obiektywem nie przystosowanym do AF na bazie detekcji kontrastu będzie działała w ten sposób.


Tego się mniej więcej spodziewałam. Nikon reklamuje tę funkcję jako duży bonus przy kręceniu filmów, a z testów wynika, że to po prost nie działa za dobrze.

[ Dodano: Nie 10 Lut, 2013 11:42 ]
kojut napisał/a:
Cytat:
Wybór porządnej, amatorskiej
lustrzanki
Trochę namieszam.
Lotta, jak szukasz porządnej, to w podobnym budżecie masz k-30. Korpus uszczelniony z uszczelnionym zoomem 18-135. Jak nie to skłaniałbym się bardziej ku nikonowi właśnie ze względu na matrycę.


Czytałam, że K-30 i K-5 są świetne, ale nie chcę sobie dodatkowo mieszać....

[ Dodano: Nie 10 Lut, 2013 12:11 ]
Sunders napisał/a:
To będzie argument jak się dowiemy czy obiektywy tatusia są godne uwagi. :smile:
Możesz napisać co to za szkła :?:


Tamron SP 24-70MM F/2.8 Di VC USD
Tamron SP 90MM F/2.8 Di VC USD 1:1 Macro
Tamron SP 70-300MM F/4-5.6 Di VC USD

pioroon - Nie 10 Lut, 2013

Lotta napisał/a:
Nie śpieszę. Tata zakłada, że dany obiektyw może mu się znudzić, albo może go nie używać, i odda córce.

W takim razie może najlepszym rozwiązaniem będzie znalezienie argumentów, które obrzydzą ojcu te szkła? :) (o ile są godne uwagi, możesz się tego łatwo dowiedzieć)

Lotta - Nie 10 Lut, 2013

Jeśli jednak zostanę w rodzinie z 7D, to czy dobrym rozwiązaniem na początek będzie 50mm 1,8 II? Używane 18-135, o którym myślałam na początku właśnie się sprzedało...
pioroon - Nie 10 Lut, 2013

Lotta, zamień 18-135 na sigmę 17-70 i będzie na początek przyzwoicie.
Lotta - Pon 11 Lut, 2013

pioroon napisał/a:
Lotta, zamień 18-135 na sigmę 17-70 i będzie na początek przyzwoicie.


To jeszcze pomieszam:

Czemu Sigmę 17-70, a nie np, Tamrona 17-50 f/2.8 VC? Albo Tamron SP 28-75mm f/2.8. Makro?

Czytam, że Tamron jednak lepiej współpracuje z Canonami, niż Sigma. Poza tym, na pierwszy rzut pójdzie pewnie 50mm, i zastanawiam się nad f/1,4, a nie 1,8.

Czyli Canon 7d z 50mm 1,4, a za parę miesięcy coś z powyższej listy.

pioroon - Pon 11 Lut, 2013

Lotta napisał/a:
Czemu Sigmę 17-70, a nie np, Tamrona 17-50 f/2.8 VC? Albo Tamron SP 28-75mm f/2.8. Makro?

Twoja decyzja, Tami ma wolny warkoczący AF, akurat ta Sigma raczej dobrze współpracuje z Canonem i ma HSM. Poza tym większy zakres, decyduj sama.
28-75 to wąsko w porównaniu z powyższymi...
Lotta napisał/a:
Poza tym, na pierwszy rzut pójdzie pewnie 50mm, i zastanawiam się nad f/1,4, a nie 1,8

Zastanawiaj się, idziesz w dobrym kierunku...

Lotta - Pon 11 Lut, 2013

pioroon napisał/a:
Lotta napisał/a:
Czemu Sigmę 17-70, a nie np, Tamrona 17-50 f/2.8 VC? Albo Tamron SP 28-75mm f/2.8. Makro?

Twoja decyzja, Tami ma wolny warkoczący AF, akurat ta Sigma raczej dobrze współpracuje z Canonem i ma HSM. Poza tym większy zakres, decyduj sama.
28-75 to wąsko w porównaniu z powyższymi...
Lotta napisał/a:
Poza tym, na pierwszy rzut pójdzie pewnie 50mm, i zastanawiam się nad f/1,4, a nie 1,8

Zastanawiaj się, idziesz w dobrym kierunku...


Dzięki. Jedyny powód dla którego wspominam o Tamronie... to tata Tamrony uwielbiający, i to on sugerował 17-50. Wolę dopytać, i ewentualnie podyskutować z siłą wyższą. ;)

komor - Pon 11 Lut, 2013

Lotta napisał/a:
Czemu Sigmę 17-70, a nie np, Tamrona 17-50 f/2.8 VC? Albo Tamron SP 28-75mm f/2.8. Makro?

Akurat o tych obiektywach napisano morze słów na tym forum. Tamron 17-50 ma zaletę w postaci stałego, jasnego światła – to atrybuty „reporterskie”, a i do portretu się nada. Tamron 28-75 to to samo tylko w ogniskowych dostosowanych do pełnoklatkowego aparatu – na małej matrycy będziesz miała znacznie węziej.
Sigma 17-70 jest zbudowana nieco solidniej niż Tamron 17-50, ma szerszy zakres ogniskowych oraz przydatną funkcję makro (choć pełnoprawnym obiektywem makro nie jest). W zamian za to nie ma stałego światła f/2.8, tylko zmienne. To tak pokrótce. Więcej można znaleźć w wątku Co zamiast KITA do Canona oraz w wątkach dotyczących tych obiektywów.

Sunders - Pon 11 Lut, 2013

Lotta napisał/a:
Tamron SP 24-70MM F/2.8 Di VC USD
Tamron SP 90MM F/2.8 Di VC USD 1:1 Macro
Tamron SP 70-300MM F/4-5.6 Di VC USD


Całkiem fajne szkła ma twój tato, aż "się prosi" zakup FF/6D lub 5D2/ :smile:

Lotta napisał/a:
na pierwszy rzut pójdzie pewnie 50mm, i zastanawiam się nad f/1,4, a nie 1,8.


IMO słusznie, 50/1,4 to dobry wybór.

Lotta napisał/a:
Czytam, że Tamron jednak lepiej współpracuje z Canonami, niż Sigma.


Ale możesz też przeczytać, że nowa Sigma A 35 mm f/1.4 DG HSM też dobrze współpracuje z Canonami. IMO gdybyś "poszła w jasne stałki" szklarnie twoja i ojca fajnie by się uzupełniały.Jako trzeci zakup proponuję Canona EF 85 mm f/1.8 USM.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group