|
forum.optyczne.pl
|
 |
Lampy błyskowe i oświetlenie - Fotografia przedmiotów- błyskać czy świecić?
aimon - Pon 25 Lut, 2013 Temat postu: Fotografia przedmiotów- błyskać czy świecić? Witam, znowu ja pojawia się problem jak w temacie.Przeczytałem już wiele tematów,i nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.
Potrzebuję wykonać fotografie bezcieniowe, tylko tutaj moje pytanie kupić sprzęt błyskowy czy światło stałe?
Aktualnie nie mam nic, mam zamiar kupić:
I w miarę tanio zbudować mini amatorskie studio
a) d90+19-105+50/1.8 jeśli miało błyskać bo ma wbudowany wyzwalacz
b) d5100+19-105+50/1.8 jeśli światło stałe
Będzie to moja pierwsza zabawa z fotografia na poważnie, mam zamiar kupić kawałek plexy, białe tło na ścianę i myślałem nad 2 lampami. tylko nie wiem jaką mocą żarówek?
i mam zamiar zbudować sobie namiocik bezcieniowy, i dyfuzory z prześcieradła.
coś takiego jak tutaj
kozidron - Pon 25 Lut, 2013
aimon napisał/a: | Potrzebuję wykonać fotografie bezcieniowe, tylko tutaj moje pytanie kupić sprzęt błyskowy czy światło stałe? |
bezcieniowe ale czego, jakiego rodzaju to są przedmioty ?
Generalnie łatwiej jest ze światłem błyskowym i przede wszystkim taniej, no chyba że będziesz świecić żarówkami z lampki nocnej ale efekty będą marne.
aimon napisał/a: | a) d90+19-105+50/1.8 jeśli miało błyskać bo ma wbudowany wyzwalacz
b) d5100+19-105+50/1.8 jeśli światło stałe |
widzę, że musiałeś obejrzeć mnóstwo filmów jak zbudować z paczki zapałek, drutu i kłębka nici mini studio, chyba nie tędy droga
To już lepiej kupić wynalazki pokroju żarówki błyskowe będzie to przynajmniej prowizorka, która cię nie zniechęci do zabawy.
aimon napisał/a: | Będzie to moja pierwsza zabawa z fotografia na poważnie, mam zamiar kupić kawałek plexy, białe tło na ścianę i myślałem nad 2 lampami. tylko nie wiem jaką mocą żarówek?
i mam zamiar zbudować sobie namiocik bezcieniowy, i dyfuzory z prześcieradła.
coś takiego jak tutaj |
Link który podajesz nie ma nic wspólnego z zabawą "na poważnie", na poważnie to taniej ci wyjdzie kupić namiot bezcieniowy, który zwróci się po 1 dniu solidnej pracy a te nieszczęsne żarówki po drugim.
Generalnie ciężko ci coś poradzić, bo bezcieniowo można fotografować sprzęg do pendolino, który ma masę około 500kg i parówkę od gzeli a niestety wiem, że w tym chorym kraju takie zlecenia trafiają także do początkujących.
aimon - Pon 25 Lut, 2013
kozidron napisał/a: | bezcieniowe ale czego, jakiego rodzaju to są przedmioty ? | przedmioty od 6 cm do 60 cm max,
kozidron napisał/a: | Generalnie łatwiej jest ze światłem błyskowym i przede wszystkim taniej, no chyba że będziesz świecić żarówkami z lampki nocnej ale efekty będą marne.
| chciałem kupić żarówki studyjne, z tego względu że widać odrazu efekt na przedmiocie.
I przepraszam za niedociągnięcia w temacie.
kozidron napisał/a: |
aimon napisał/a:
a) d90+19-105+50/1.8 jeśli miało błyskać bo ma wbudowany wyzwalacz
b) d5100+19-105+50/1.8 jeśli światło stałe
widzę, że musiałeś obejrzeć mnóstwo filmów jak zbudować z paczki zapałek, drutu i kłębka nici mini studio, chyba nie tędy droga |
Myślę nad tymi zestawami ponieważ chce nauczyć się nie tylko fotografii w studiu, do produktów chce wykorzystać stałke. a się waham między d90 a d5100,i jeśli światło stałe to mogę je jeszcze wykorzystać do kręcenia filmów a więc lepszy w tej kategorii jest d5100.
kozidron - Pon 25 Lut, 2013
aimon napisał/a: | chciałem kupić żarówki studyjne, z tego względu że widać odrazu efekt na przedmiocie. |
piloty w lampach błyskowych sporo podpowiadają (dla aimona, "piloty" to żarówki w lampach błyskowych, które świecą światłem stałym) ale światło ciągłe to nie jest najlepszy i tani sposób na start przy fotografii bezcieniowej.
aimon, reszte masz w privie.
komor - Wto 26 Lut, 2013
kozidron, a czemu w privie? Też chcemy się dowiedzieć.
kozidron - Wto 26 Lut, 2013
komor napisał/a: | kozidron, a czemu w privie? Też chcemy się dowiedzieć. |
dlatego, że grzecznie jest odpowiadać na privy a kolega aimon o wszystko pytał w privie, więc nie ma sensu, żebym wszystko jeszcze raz powtarzał na forumie. Zresztą wymieniliśmy kilka privów i chyba wszystko gra.
komor - Wto 26 Lut, 2013
kozidron, dzięki, wszystko jasne.
Onna1 - Pią 15 Mar, 2013
To co wychodzi, że na początek fot. bezcieniowej zaopatrzyć się w żarówki błyskowe? zamiast takich ze światłem stałym?
rafisko - Pią 15 Mar, 2013
Onna1 napisał/a: | To co wychodzi, że na początek fot. bezcieniowej zaopatrzyć się w żarówki błyskowe? zamiast takich ze światłem stałym? |
Lepiej w lampy, bo żarówki są nieporozumieniem jeśli chodzi o regulację siły świecenia...
Onna1 - Pią 15 Mar, 2013
Czyli ani żarówki światła stałego ani żarówki błyskowe? Tylko lampy błyskowe?
gubcio - Sob 16 Mar, 2013
Onna1 napisał/a: | Czyli ani żarówki światła stałego ani żarówki błyskowe? Tylko lampy błyskowe? |
Zdecydowanie najwygodniejsze jest korzystanie z lamp błyskowych. Żarówki błyskowe to problematyczne rozwiązanie mała moc błysku, brak oświetlenia pilotującego plus brak regulacji siły błysku, zreszta pisali o tym moi poprzednicy, . Z żarówek tradycyjnych korzystałem sporadycznie, ale generalnie problem jest podobny jak z żarówkami błyskowymi + problem z małą ilością światła, chcąc osiągnąć sensowną głębie ostrości trzeba albo podbijać ISO, albo wydłużać czas otwarcia migawki. Jeśli musiałbym już wybierać między żarówkami błyskowymi a żarówkami tradycynymi, wybrałbym błyskowe.
jaad75 - Sob 16 Mar, 2013
gubcio napisał/a: | Jeśli musiałbym już wybierać między żarówkami błyskowymi a żarówkami tradycynymi, wybrałbym błyskowe. | Do fotografii przedmiotów? Nieszczególnie. Zawsze można użyć statywu i długiego czasu. Do fotografii czegokolwiek żywego, czy ruchomego, od biedy, tyle, że żarówki błyskowe, to tak, czy inaczej kiepskie rozwiązanie.
rafisko - Sob 16 Mar, 2013
Onna1 napisał/a: | Tylko lampy błyskowe? |
Tak!
Mogą być też reporterskie chińczyki-wychodzą podobnie cenowo jak najtańsze studyjne ale można ich używać na aparacie potem. Dodatkowo masa i wymiar są na + w porównaniu z lampami studyjnymi.
komor - Sob 16 Mar, 2013
jaad75 napisał/a: | Do fotografii przedmiotów? Nieszczególnie. Zawsze można użyć statywu i długiego czasu. |
Trzeba tylko sobie zapewnić odcięcie innych źródeł światła, jak się robi zdjęcia np. w słoneczny dzień. Bo potem może być zdziwienie czemu dziwna kolorystyka zdjęć wychodzi, jak się światła zastanego dużo zarejestruje przy słabszych żarówkach, a temperatura barwowa się nie zgadza.
jaad75 - Sob 16 Mar, 2013
komor napisał/a: |
Trzeba tylko sobie zapewnić odcięcie innych źródeł światła, jak się robi zdjęcia np. w słoneczny dzień. | Oczywiście.
|
|