forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - Zestaw wielozadaniowy do Nikona D800

k18t - Wto 05 Mar, 2013
Temat postu: Zestaw wielozadaniowy do Nikona D800
Cześć wszystkim, to mój pierwszy post na tym forum, Jestem Krzysiek.
Moje dotychczasowe doświadczenie nie jest duże (d90, + jakieś pożyczane słabe Canony)
Mam zamiar kupić puszkę D800 (głównie ze względu na walory filmowania po zmierzchu) a do niej:

1 Nikkor AF-S 14-24mm f/2.8 G ED ok 6600zł
2 Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED N ok 6000zł
3 Nikkor 70-200mm F/2.8 AF-S VR II ok 7700zł

łącznie 20300zł (zaokrąglone ceny z pewnego znanego sklepu fotograficznego)

zakładany budżet: 20000zł (więc już lekko naciągnięty), ale jest warunek: sprzęt musi być nowy!

zdjęcia, jakie będę robił, to między innymi:
- fotografia motoryzacyjna (raczej nie dynamiczna)
- architektura (wewnątrz i z zewnątrz)
- od czasu do czasu ludzie (portrety i nie tylko)

poza tym ważne są dla mnie filmy (jeśli nie najważniejsze) i pytanie czy na tych szkłach dam radę nakręcić coś w nocy z małym szumem. Jeśli nie, to proszę o poradę który z tych obiektywów wymienić na inny.

rodzaje filmów jakie będę kręcił
- reklamy i wszelkiego rodzaju promo
- relacje z imprez mtotoryzacyjnych i rajdów
- może się trafi jakiś amatorski teledysk
- krótkometrażowe fabuły

Co byście zmienili w tej konfiguracji? Pozdrawiam, Krzysiek

kozidron - Wto 05 Mar, 2013

k18t, sprzęt jest zacny, zarówno szkła jak i puszka, oczywiście wszystko dasz radę tym zrobić.
Tylko czym prędzej sobie zdasz sprawę, że poza zestawem aparat + obiektywy potrzeba mnóstwo innego szplajsu tym lepiej. Jeżeli chcesz się zajmować reklamą, nie możesz pominąc oświetlenia i nagrywania dźwięku oddzielnie, statywów, ramion, szyn i procesu postprodukcji a to wydatek często równy wielkością budżetowi szkieł a nawet często więcej. Bo nie wątpię, że nie chcesz stać jak kołek, tylko sceny mają być odrobinę dynamiczne, chociażby przy amatorskich teledyskach.

Może zacznij od podejrzenia tego jak pracują koledzy z branży, bądź obejrzyj kilka promocyjnych filmów i zastanów się "jak to jest zrobione" :wink:

k18t - Wto 05 Mar, 2013

Postprodukcja, akcesoria i cała reszta to zupełnie inny temat (już prawie ogarnięty), tutaj skupmy się na szkłach :wink: Często piszecie, że stałki pomagają początkującym nauczyć się kadrować - ten etap mam już za sobą, tylko pytanie, czy stałki nie będą lepsze do kręcenia w nocy? (jaśniejsze) Czy zauważalna będzie różnica w jasności, jeśli któryś z obiektywów zastąpimy stałką?
Rozważmy opcję realną - mieszczącą się w budżecie i przyszłościową - wykraczającą poza budżet.

kozidron - Wto 05 Mar, 2013

k18t napisał/a:
czy stałki nie będą lepsze do kręcenia w nocy? (jaśniejsze) Czy zauważalna będzie różnica w jasności, jeśli któryś z obiektywów zastąpimy stałką?


będzie zauważalna, tylko jakie będziesz miał GO, niestety niektóre "tematy" trzeba nadrobić oświetleniem, oczywiście na potrzeby niektórych klipów, warto jest spłycić aby uzyskać np. taki efekt pomijając już walory artystyczne tego spotu :wink:

dragossani - Wto 05 Mar, 2013

Warto wspomnieć, że o ile fotograficznie D800 jest wybitny to przy filmowaniu w słabym oświetleniu parę innych puszek wypada lepiej.
k18t - Wto 05 Mar, 2013

kozidron napisał/a:
tylko jakie będziesz miał GO


Masz na myśli, że na jaśniejszej stałce będę miał większą głębię?

dragossani napisał/a:
Warto wspomnieć, że o ile fotograficznie D800 jest wybitny to przy filmowaniu w słabym oświetleniu parę innych puszek wypada lepiej.


Co konkretnie?

k33l - Wto 05 Mar, 2013

k18t, odwrotnie z tą GO :roll:
Jaśniej to Go maleje, niezależnie czy to jest stałka czy zoom.

k18t - Wto 05 Mar, 2013

k33l napisał/a:
k18t, odwrotnie z tą GO :roll:
Jaśniej to Go maleje, niezależnie czy to jest stałka czy zoom.

Wiem, tylko kozidron troszkę zawile sformułował myśl i chciałem wyjaśnić :wink:

kozidron - Wto 05 Mar, 2013

k18t napisał/a:
Masz na myśli, że na jaśniejszej stałce będę miał większą głębię?


Będziesz miał mniejszą głębie, tylko chciałem cię uczulić, że jaśniejsza stałka nie jest lekarstwem na słabe oświetlenie(bądź aurę nocną) i nie zawsze dobrze jest otwierać szkło do pełnej dziury.

dragossani - Wto 05 Mar, 2013

Przy filmowaniu D800 ma dość wysokie szumy na wyższych czułościach (prawdopodobnie winny jest line skipping). Taki np. Canon 5D Mark III wypada wyraźnie lepiej - choć tylko w tym konkretnym aspekcie.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group