forum.optyczne.pl

Obiektywy fotograficzne - NIKKOR AF-S 80-400 mm f/4.5-5.6G ED VR

goltar - Wto 05 Mar, 2013
Temat postu: NIKKOR AF-S 80-400 mm f/4.5-5.6G ED VR
W końcu Nikon uzupełnił braki w tej kategorii obiektywów.
LINK
Premiera ta przekonuje mnie za tym, aby pożegnać na dobre Canona i 100-400L.
AF Nikona + stabilizacja 4 EV to mocne argumenty. Do tego dodatkowe 20 mm na szerokim kącie i możliwość podpięcia konwertera x1.4 z AF. Chyba że w ciągu roku zobaczę 100-400L II ;)

hijax_pl - Wto 05 Mar, 2013

No może nie uzupełnił, ale odświeżył. Poprzedni z 2006r Nikkor AF 80-400 jakoś nie grzeszył jakością...
goltar - Wto 05 Mar, 2013

Dlatego jakby go nie było - nie nadawał się do celów do których potrzebuje ten zakres :)
Ciekawi mnie tylko czy dali ogranicznik zakresu AF.

hijax_pl - Wto 05 Mar, 2013

Jakoś nigdzie nie ma zdjęć produktu z innej strony - wszystkie z tej samej. Hm...
Poprzedni miał to i nowy też chyba ma ;)

MM - Wto 05 Mar, 2013

goltar napisał/a:
możliwość podpięcia konwertera x1.4 z AF


A Canon to niby nie mógł? Oj Tomek.... chyba czegoś nie doczytałeś. To nie kwestia obiektywu tylko korpusu. Z 1D podpinasz 1.4 TC i jazda...

Co do ogranicznika to byłbym w szoku gdyby go nie było.

W KOŃCU wypuścili to szkło. Teraz pora na Canona.

goltar - Wto 05 Mar, 2013

MM napisał/a:
A Canon to niby nie mógł? Oj Tomek.... chyba czegoś nie doczytałeś. To nie kwestia obiektywu tylko korpusu. Z 1D podpinasz 1.4 TC i jazda...
Zgadza się, ale w Nikonie taką możliwość daje chyba? już D7100, nie potrzebuje D4 (a może się mylę?).
Cytat:
Nikon Multi-CAM 3500DX z dokładną korektą, 51 polami AF (w tym 15 polami krzyżowymi; pole na środku kadru jest dostępne przy otworze względnym od f/5,6 do f/8 włącznie)

Werwik - Pon 25 Sie, 2014

Ktoś ma praktyczne doświadczenia z tym szkłem? Chodzi o szybkość i celność AF na dłuższych ogniskowych. Czytam dużo sprzecznych informacji. Sporo jest, że wolny AF..
MM - Pon 25 Sie, 2014

AF na pewno nie jest wolny. Używa go już sporo spotterów. M.in. moich trzech kumpli. Popytaj na stronach spotterów. AF to inny świat niż Sigma czy Tamron, optyka podobna do 100-400L.
Werwik - Pon 25 Sie, 2014

Jakie to stronki spoterów? Mysle nad combo 70-200 z TCIII 1,4 przy matrycy 810 mam sporo marginesu zeby sobie wyciac srodek
MM - Wto 26 Sie, 2014

Jaka ma być tematyka zdjęciowa takiego zestawu? Bo nie do wszystkiego pasuje jakość obrazu i szybkość AF-u. No i nie wiem jakiej jakości zdjęć wymagasz.
Z tego wątku http://www.forum.spotter....4124/index.html ma go Kux i Szpak (jak już nie sprzedał). Napisz do nich, napisz kto polecił to może odpiszą :wink:

Werwik - Wto 26 Sie, 2014

Sporty motocyklowe= Motocross i Szosowe. Poczytam :)
MM - Wto 26 Sie, 2014

Tak dla jasności - oni używają 80-400.
W sumie to nie musisz już ich pytać. Do podanej tematyki zdjęciowej to na bank 70-200/2.8.

Werwik - Sro 27 Sie, 2014

Tylko, że 280mm to trochę krótko nadal tu jest też problem :) TC 2x chyba bym nie ryzykował... Musiałbym to jakimś cudem przetestować :)
dcs - Sro 27 Sie, 2014

10 kafli za to?
Trochę więcej kosztują używane 200-400/4 VR.

Werwik - Sro 27 Sie, 2014

Ja to odliczam w działalność raczej na FV z gwarancją wszystko biorę ;/
MM - Czw 28 Sie, 2014

Werwik napisał/a:
Tylko, że 280mm to trochę krótko nadal tu jest też problem


Problemem nie jest optyka tylko bardziej Twoje podejście do tematu. Ja uprawiając spotting lotniczy powinienem kupić sobie Canona 1200L a wystarczało mi często 400mm. Po prostu moc starań zamiast pakować w dłuższe tele poświęciłem na to jak być tych samolotów bliżej. Jak wejść do wojskowych baz, na lotniska itd. Włożyłem w to mnóstwo czasu, wysiłku i sporo kasy, ale było warto... :wink:

Tego typu sport wymaga szybkiego sprzętu. Takiego 500/4 raczej sobie nie kupisz, więc kombinuj logistycznie. Poznaj środowisko i się ... wkręć :mrgreen:

Werwik - Pią 29 Sie, 2014

Ja często bywam na torach motocyklowych, wierz mi nie jest tak łatwo :)
W wielu miejscach musisz stać za bandą (w zasadzie prawie wszędzie się powinno). Nie możesz więc podejść jak sobie chcesz blisko, to z resztą jest ryzykowane na torze Poznań, motocykle czasem wylatują jak z procy. Do tego nie ma aż tyle czasu, żeby wędrować po całym paro kilometrowym torze i podchodzić blisko , 20minut wyścigu szybko mija :) Do tego podczas wyścigu nie wolno ci przejść przez tor więc trzymasz się jednej strony nitki. Albo jesteś na zewn. albo w środku toru :)

W motocrossie często można podejść blisko, ale zazwyczaj robi się co może, by móc stać dalej z długim szkłem bo kurz i syf bywa niemiłosierny i sprzęt dostaje strasznie w tyłek ;)

Ja w temacie siedzę wiele lat zawodowo :) ( nie jako fotograf)

MM - Pią 29 Sie, 2014

Ja też nie mogę ot tak sobie przebiec przez oś pasa a samoloty nie lądują tam gdzie im każę. Skoro masz wiedzę to tym bardziej jest łatwiej. Doświadczenie z mojej działki mówi mi, że wszystkiego nie zrobię. Dlatego wybieram. Raz lecę na miejsce, gdzie powinni oderwać się od pasa. Jak chcę "marchewy" (czyli dopalanie) to jeszcze w inne miejsce.
Jak przy lądowaniu chcę dym z opon to jedno a jak cały rozwinięty spadochron hamujący to jeszcze w inne miejsce. A jak fajne gazy to np. ustawiam się w osi pasa itd. Chcesz iść na łatwiznę - rozumiem. Na ślubach też tak jest. Na początku każdy chce mieć tylko FF i wali wszystko na 24-70. A jak już mu to zbrzydnie i czegoś się nauczy to zaczyna kombinować. I potem takie 24-70 leży jako zapas :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group