forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - trzy dobre obiektywy do Canona 5d mark III

k18t - Sro 06 Mar, 2013
Temat postu: trzy dobre obiektywy do Canona 5d mark III
Cześć
Niedawno prosiłem was o opinię na temat zaproponowanych przeze mnie obiektywów do D800, ten temat mam już ogarnięty. Ze względu na to, że cały czas się waham nad 5Dm3 proszę was o zaproponowanie trzech porządnych obiektywów do tego modelu - szeroki kąt, standard i tele łącznie do 20 000zł. Powinny być jasne, żeby nadawały się do nagrywania filmów w nocy, nie powinny winietować i najlepiej ze zmienną ogniskową. Mam zbyt mało czasu żeby przeanalizować każdy model, każdej z firm i muszę zdać się na opinię mądrzejszych od siebie. Na koniec porównam dwa zestawy i podejmę decyzję, czy iść w Nikona czy Canona Proszę o sprawną pomoc, pozdrawiam, Krzysiek.

MM - Sro 06 Mar, 2013

Jak dla mnie to wybór jest prosty i oczywisty. Podobny bym zresztą zrobił w Nikonie.
16-35/2.8 L II, 24-70/2.8 L II, 70-200/2.8 IS L II.
To nie jest teoretyzowanie. Pracowałem, miałem lub mam te szkła w tej i poprzedniej generacji. Jak na któreś zabraknie kasy to kup poprzednika. Najlepszym poprzednikiem będzie 70-200. Pozostałe polecam kupić w najnowszej wersji.

k18t - Sro 06 Mar, 2013

czy ten 24-70 nie będzie winietował? (70-200 potwierdziłeś moje wstępne założenia)
MC - Sro 06 Mar, 2013

Każdy obiektyw trochę winietuje.
Obawiam się tylko, że zestaw wskazany przez MM przekracza trochę budżet.

MM - Sro 06 Mar, 2013

To jest FF. Każde szkło winietuje. 24-70 to świetne reporterskie szkło i winieta jest akceptowalna. Dawałem chyba ostatnio przykładowe foty z tego szkła tutaj. Poszukaj w wątku o 24-70. Ja teraz niestety z telefonu piszę więc...
k18t - Sro 06 Mar, 2013

No troszkę przekracza budżet, o około 1500zł, ale jeśli ten zestaw to dobry wybór, to jest duża szansa, że pójdę tą drogą. :???:
MC - Sro 06 Mar, 2013

Bardzo dobry wybór. Ewentualnie można się zastanowić nad wyborem Tamrona 70-200 VC USD.
k18t - Sro 06 Mar, 2013

ok, sprawdzę tą opcję przed zakupem
dcs - Sro 06 Mar, 2013

k18t napisał/a:
poza tym ważne są dla mnie filmy (jeśli nie najważniejsze) i pytanie czy na tych szkłach dam radę nakręcić coś w nocy z małym szumem. Jeśli nie, to proszę o poradę który z tych obiektywów wymienić na inny.

Pytanie: czy zestawem bez osprzętu do filmowania będziesz w stanie cokolwik sensownego nakręcić?

k18t napisał/a:
rodzaje filmów jakie będę kręcił
- reklamy i wszelkiego rodzaju promo
- relacje z imprez mtotoryzacyjnych i rajdów
- może się trafi jakiś amatorski teledysk
- krótkometrażowe fabuły

Co byście zmienili w tej konfiguracji?

-bez osprzętu filmowego?

k18t - Sro 06 Mar, 2013

Kolego dcs, dzięki za dobrą radę, ale to jest temat o obiektywach, więc skupmy się na tym. Na wszystko przyjdzie czas.
dcs - Sro 06 Mar, 2013

Pisałeś o budżecie i co chcsz robć.
To /aparat i obiektywy/ zestaw do fotografowania.

Ciężko ci będzie z nim ugryźć filmowanie o jakim piszesz, a co według ciebie jest najważniejsze.

Zacznij się rozglądać za osprztem do flmowania: jakie kadry chciałbyś robić i co ci do nich będzie potrzebne. -Na to też parę tyśków musisz przeznaczyć, jeśli materiał ma być dobrze/ciekawie zrobiony.

MM - Sro 06 Mar, 2013

MC napisał/a:
Bardzo dobry wybór. Ewentualnie można się zastanowić nad wyborem Tamrona 70-200 VC USD.


To szkło ma dla naszego kolegi jedną wadę - to naprawdę duża winieta na FF. Widoczna nawet na f/5.6.

k18t - Sro 06 Mar, 2013

dcs, budżet był podany na szkiełka.
MM, dzięki za kolejną cenną radę

Sunders - Sro 06 Mar, 2013

k18t napisał/a:
5Dm3 proszę was o zaproponowanie trzech porządnych obiektywów do tego modelu - szeroki kąt, standard i tele łącznie do 20 000zL


Moje typy: 24/1,4L; 35/1,4L i 70-200/2.8 IS L II :smile:

MC - Sro 06 Mar, 2013

Mając 24L absolutnie bym sobie 35L nie kupił.
Sunders - Sro 06 Mar, 2013

MC napisał/a:
Mając 24L absolutnie bym sobie 35L nie kupił.


Ja mam 24L i 70-200L i na pewno kupię 35mm - tylko jeszcze nie mam pewności które :smile:

muzyk - Sro 06 Mar, 2013

Służę:
24 1.4 II USM L
70-200 2.8 II IS USM L
24-70 2.8 L - może być pierwsza wersja, ale najlepiej II

Poniżej 24 mm - owszem, 16-35 super, ale jeśli zadowolisz się ciemnościami egipskimi, to weź pod uwagę 17-40 f4 L.

Oczywiście, 50 1.4 i 85 1.8 mimo, że są bdb optycznie, nie proponuję, ale wspominam.

Pozostaje jeszcze fantastyczny 135 f2 L :razz:

pioroon - Sro 06 Mar, 2013

Skoro ma być:
k18t napisał/a:
szeroki kąt, standard i tele łącznie do 20 000zł

to ja bym wziął analogicznie:
1. 16-35/2.8 L II (5.200)
2. 35/1.4L (5.400)
3. 70-200/2.8 IS L II (8.400)
Chyba, że niepotrzebny jaśniejszy standard, wtedy typ MM.
Wiem, że miały być trzy ale w powyższym przypadku w budżecie zmieściłaby się 85/1.8 do portretu :)

MM - Sro 06 Mar, 2013

MC napisał/a:
Mając 24L absolutnie bym sobie 35L nie kupił.


To jesteś chyba w sporej mniejszości to 35mm to chyba najpiękniejsza ogniskowa na FF. Szczególnie jak się mało domyka. Ta głębia, ta winietka... mniam.

MC - Sro 06 Mar, 2013

MM, ja nie mówię, że 35mm to nie jest fajna ogniskowa, ale jakoś nie przemawia do mnie posiadanie zarówno 24L jak i 35L. Może przy większym budżecie, ale nie takim, paradoksalnie, ograniczonym.
Sunders - Sro 06 Mar, 2013

MC napisał/a:
nie przemawia do mnie posiadanie zarówno 24L jak i 35L. Może przy większym budżecie, ale nie takim, paradoksalnie, ograniczonym


20 000pln na trzy szkła, to "paradoksalnie ograniczony" budżet :???:
Jak dla mnie to całkiem rozsądny budżet. A 24L II i 35L jak dla mnie różnią się na tyle, że przy takim budżecie warto mieć oba. :smile:

MC - Sro 06 Mar, 2013

Mniemam, że nie rozumiesz słowa "paradoksalnie"...
pioroon - Sro 06 Mar, 2013

MC, w sumie sytuacje się nie wykluczają, więc paradoks to nie jest ale chyba wszyscy zrozumieli ;)
To nie jest tak łatwe jak w przypadku paradoksu sraczki: "często a rzadko" :twisted:

MC - Sro 06 Mar, 2013

:lol:
muzyk - Czw 07 Mar, 2013

MC napisał/a:
nie przemawia do mnie posiadanie zarówno 24L jak i 35L.

Popieram.
Trochę za droga zabawa, by mieć stałoogniskowe słoiki o dość zbliżonych ogniskowych.
Jeśli już fajna ogniskowa, to zauważyłem, że 20 mm na mikro 4/3 czyli 40 mm FF jest bardzo interesującą ogniskową. Może kiedyś ktoś wypuści taką stałkę o świetle 1.4, wówczas posiadanie 24 i 40 już trochę inaczej wygląda.
Na razie na Canona jest 40 2.8 STM. :roll:

Usjwo - Czw 07 Mar, 2013

k18t napisał/a:
i najlepiej ze zmienną ogniskową.


Mając na uwadzę tą ceche, odpowiedż już padła w drugim poście (MM):
16-35/2.8 L II, 24-70/2.8 L II, 70-200/2.8 IS L II
i już nic lepszego nie znajdzie.

k18t - Czw 07 Mar, 2013

Usjwo napisał/a:
k18t napisał/a:
i najlepiej ze zmienną ogniskową.


Mając na uwadzę tą ceche, odpowiedż już padła w drugim poście (MM):
16-35/2.8 L II, 24-70/2.8 L II, 70-200/2.8 IS L II
i już nic lepszego nie znajdzie.


Jeśli porównanie wypadnie z dużą przewagą dla stałek, będę musiał zmienić swoje preferencje

pioroon - Czw 07 Mar, 2013

k18t napisał/a:
Jeśli porównanie wypadnie z dużą przewagą dla stałek, będę musiał zmienić swoje preferencje

Za tą kasę dostaniesz albo porządne zoomy (tu nie ma co mówić o 70-200 bo to wybór oczywisty), albo kombinację stałek + 70-200. Dla szerokich ogniskowych to chyba przydałoby się więcej światła tak? 2.8 vs 1.4 to zupełnie inna liga...Chyba, że 2.8 w całym zakresie jest dla Ciebie wystarczający?

k18t - Czw 07 Mar, 2013

Biorąc pod uwagę, że przyda mi się możliwość filmowania w nocy, to więcej światła się przyda. Nawet jeśli tego nie wykorzystam w 100% to na 1.4 przy tym samym oświetleniu i ISO będę miał większą głębię niż na 2.8, tak?
pioroon - Czw 07 Mar, 2013

k18t napisał/a:
Nawet jeśli tego nie wykorzystam w 100% to na 1.4 przy tym samym oświetleniu i ISO będę miał większą głębię niż na 2.8, tak?

Odwrotnie.

MM - Czw 07 Mar, 2013

Bardzo jasna stałka i pełna dziura owocuje na bank sporą winietą. Inna sprawa, że to ma swój fajny smaczek a w nocnych fotach niespecjalnie będzie "raziło" po gałach.
homar6 - Czw 24 Paź, 2013

MM napisał/a:
Bardzo jasna stałka i pełna dziura owocuje na bank sporą winietą. Inna sprawa, że to ma swój fajny smaczek a w nocnych fotach niespecjalnie będzie "raziło" po gałach.


Musze przyznac na 5dMarkIII plus 85 1.2
nie ma tak duzej winiety jak bym sie spodziwal.

muzyk - Pią 25 Paź, 2013

Ja stawiam na dwa szkła: 24 1.4 II L i właśnie 85 1.2 II L

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group