forum.optyczne.pl

Warsztat foto, literatura, teoria, art - Prośba o poradę w doborze formatu

gwiezdnyludek - Sro 06 Mar, 2013
Temat postu: Prośba o poradę w doborze formatu
Witam, na wstępie dodam że jestem laikiem więc proszę nie karćcie mnie za ewentualny brak elementarnej wiedzy i głupie pytanie.

Chciałbym zrobić żonie prezent w postaci dużej odbitki jednego z naszych wspólnych zdjęć. Mam zdjęcie w formacie TIF o rozdzielczości 4911 x 3274px (zdjęcie ma ok 46MB).
Gimp, po wejściu w zakładkę Obraz/Rozmiar Wydruku pokazuje mi, że dla rozdzielczości 200px/in dostanę rozmiar zdjęcia ok 62x41cm. Jak na taką rozdzielczość odbitka jest jak dla mnie spora, ale tu nasuwa się moje pytanie, o jakich rozmiarów odbitkę wydruk mógłbym się pokusić, aby zdjęcie nie wyglądało kiepsko?
Myślałem o rozmiarze 70x50cm, ale wtedy rozdzielczość wynosi ok 165px/in czy nie jest to za mało? Zdjęcie będzie wisiało na ścianie a oglądać je będzie można minimalnie z odległości 1m.

pozdrawiam

hijax_pl - Czw 07 Mar, 2013

Jak chcesz się pobawić matematyką to wystarczy wiedzieć, że rozdzielczość oka to ok 1 minuty kątowej. Bierzesz trójkąt o podstawie dłuższego boku Twojego zdjęcia a wysokość to odległość w jakiej zamierzasz je oglądać. Oblicz kąt podziel przez "cale" i w wyniku otrzymasz graniczną rozdzielczość wyrażoną w dpi.
gwiezdnyludek - Czw 07 Mar, 2013

Dzięki za odpowiedź, wynika z niej że spokojnie wystarczy :)
Nasunęło mi się jeszcze jedno pytanie, jaki papier wybrać do zdjęcia za szkłem? Do wyboru mam Gloss, Semi Mat, Luster, Jedwabisty.

fatman - Czw 07 Mar, 2013

hijax_pl napisał/a:
Jak chcesz się pobawić matematyką to wystarczy wiedzieć, że rozdzielczość oka to ok 1 minuty kątowej. Bierzesz trójkąt o podstawie dłuższego boku Twojego zdjęcia a wysokość to odległość w jakiej zamierzasz je oglądać. Oblicz kąt podziel przez "cale" i w wyniku otrzymasz graniczną rozdzielczość wyrażoną w dpi.