|
forum.optyczne.pl
|
 |
Inne akcesoria fotograficzne - jak fotografowac ruch?
Mariana - Czw 07 Mar, 2013 Temat postu: jak fotografowac ruch? jak sfotografować w ruchu np, samochód Ford lub także zwierzęta, tak żeby tło było z poruszeniem. Jestem dopiero początkującym fotografem.
pes - Czw 07 Mar, 2013
Witaj na forum.
Kluczowy jest tu czas naświetlania. Przykładowo fotografując jadący samochód z czasem np. 1/500 s "zamrozisz" ruch, ale z czasem np. 1/50 s zrobisz fotkę "jadącego auta". Tutaj przykład z czasem 1/8 s:
Efekt uzyskujemy stosując tryb "S" w aparacie. Ważne jest też prowadzenie aparatu za poruszającym się obiektem, jego prędkość też gra rolę. Najlepiej samemu poćwiczyć np. na ulicy "strzelając" do jadących aut. Tutaj też mały tutorial o panningu/panoramowaniu. Tak nazywamy tą technikę fotografowania http://www.szerokikadr.pl...e_panoramowanie
MM - Czw 07 Mar, 2013
pes napisał/a: | Efekt uzyskujemy stosując tryb "S" w aparacie |
Co to takiego? Ja u siebie tego nie mam?
Mariana napisał/a: | jak sfotografować w ruchu np, samochód Ford lub także zwierzęta, tak żeby tło było z poruszeniem |
Tak jak zostało napisane powyżej, trzeba zrobić tzw. panoramowanie. Im dłuższy czas naświetlania, im obiekt porusza się szybciej, im tło fajniejsze - tym ten efekt będzie lepszy. To jest jeden z bardziej wymagających rodzajów fotografowania. Po pierwsze dużo wymaga od samego fotografa w sensie jego umiejętności manualnych. Ciężko jest utrzymać w kadrze ostre zdjęcie głównego motywu przy długim czasie. Po drugie w ostrym słońcu może być problem z możliwością ustawienia tego długiego czasu, bo pomimo mocnego domknięcia przysłony, najniższej włączonej czułości i założonego polarka czasy będą i tak zbyt krótkie.