forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Zmiana puszki czy systemu

ketras - Pon 11 Mar, 2013
Temat postu: Zmiana puszki czy systemu
Witam, aktualnie posiadam 60D , Canona 50 1.4 , Tamrona 17-50 VC z ważniejszych. Muszę sprzedać Canona z powodu sytuacji finansowej. Stąd moje pytanie : zmienić puszkę czy od razu cały system?

Nie orientuje się w szkłach nikona oraz w jakich cenach, jakie szkła dla budżetu amatora są warte kupna. Interesuje mnie sprzęt używany (cena za szkło około 1000-2000 zł)

Wstępnie chciałem zakupić 50D, później zacząłem się zastanawiać nad 5D, jednakże konstrukcja przeszło 8 letnia mnie nieco przeraża.. Czy jest jakaś warta ceny 2500 zł pełna klatka pod nikona? Bądź crop mniej szumiący od 50D czy 60D w cenach tych puszek? Wzmianki o oleju w D7000 mnie przerażają..

Sunders - Pon 11 Mar, 2013

ketras napisał/a:
crop mniej szumiący od 50D czy 60D w cenach tych puszek?


Pentax k-30 lub Nikon D5200 :smile:

moronica - Pon 11 Mar, 2013
Temat postu: Re: Zmiana puszki czy systemu
ketras napisał/a:
Nie orientuje się w szkłach nikona oraz w jakich cenach, jakie szkła dla budżetu amatora są warte kupna
[...]
Czy jest jakaś warta ceny 2500 zł pełna klatka pod nikona?

zorientowac sie mozna bardzo latwo, taki chociazby ebay to wspaniale narzedzie do sprawdzenia co i za ile jest dostepne, posiada tylko jedna wade - trzeba przysiasc i poswiecic troche czasu. jesli satysfakcjonowal sie dotychczas posiadany zestaw to masz nawet prosciej - ten Tamron bedzie w podobnej cenie pod Nikona co pod Canona a o istnieniu nikonowskiej 50/1.4 tez cie chyba nie trzeba informowac. korpusu Nikona FX do 2500zl nie dostaniesz, rowniez sie mozna bylo zorientowac samemu

lexus - Wto 12 Mar, 2013

Na temat 5d pogadaj z MM, ciekawe czy w pełni byś wykorzystał możliwości tej starej puszki poza tym nie wiem czy dostaniesz dobra w podanym budżecie
siosio - Wto 12 Mar, 2013

Sunders napisał/a:
ketras napisał/a:
crop mniej szumiący od 50D czy 60D w cenach tych puszek?


Pentax k-30 lub Nikon D5200 :smile:


A nikon D7000, D5100 i D3200 - to już nie?

D5100 i D3200 są nawet tańsze od 60D i 50D.

[ Dodano: Wto 12 Mar, 2013 12:13 ]
Teraz to już chyba bardzo wielka rzadkość, żeby olej w D7000 chlapał matrycę.

ketras - Wto 12 Mar, 2013

No właśnie teraz jak przeglądam ceny to podstawowe szkła 35, 50 i 85 1.8 mają w oby systemach podobne ceny.

W dobrym stanie 5D kosztuje tyle co nowe D7000 i, no właśnie...

Często będę pstrykał podczas ciemnych koncertów, pomieszczeń , gdzie lampy nie można używać. Stąd wpadł pomysł zamiany 60D na coś w podobnej cenie mniej szumiącego..

lexus - Wto 12 Mar, 2013

@ ketras, pomijając ceny rozważanych puszek, nie zapomnij że przy zmianie systemu dodatkowo stracisz finansowo przy odsprzedaży.poza tym pomyśl, czy za swoją puszkę kupisz "coś mniej szumiącego"
ketras - Wto 12 Mar, 2013

Sprawdzałem testy i jedynie mniej szumiące jest D7000 , w podobnej cenie.. JEdnak jak patrzę na problemu z AF i olejem to odpuszczę sobie chyba go..
lexus - Wto 12 Mar, 2013

przy założonych warunkach to rozważ ff + jasne szkła
pan.tadeusz - Nie 17 Mar, 2013

może trochę się czepiam ale z jednej strony piszesz, że sytuacja finansowa zmusza Cię do sprzedaży 60D, a chwilę później rozważasz zakup D7000 albo FF nawet kosztem zmiany bagnetu (?) gdzie tu jakiś sens?
jaad75 - Nie 17 Mar, 2013

ketras napisał/a:
Sprawdzałem testy i jedynie mniej szumiące jest D7000 , w podobnej cenie..
Słabo sprawdzałeś te testy.
ketras - Nie 17 Mar, 2013

pan.tadeusz napisał/a:
może trochę się czepiam ale z jednej strony piszesz, że sytuacja finansowa zmusza Cię do sprzedaży 60D, a chwilę później rozważasz zakup D7000 albo FF nawet kosztem zmiany bagnetu (?) gdzie tu jakiś sens?


Bo przy zakupie ff wchodzi sprzedać T17-50VC i wtedy fundusze by pozostały, ale zmniejszyłaby się ilość szkieł..

Po przeglądałem zdjęcia użytkowników 5D i szumi podobnie co 60D na iso 1600. Nie mówię tu o programowym wyciąganiu bo wtedy nie ma sensu porównywać.

Także, na polu walki zostaje 50D vs D90 ceny używek podobne, klasy sprzętów może inne, ale
Iso przekonujące jest raczej dla D90, jednakże zafarby w nikonach odstraszają a nie zawsze można w postprodukcji je usunąć. Przejście z moje ubogiej szklarni na ubogą szklarnie nikona myslę, że byłoby nie stratne. Jednakże, te zafarby mnie odstraszają.

jaad75 - Nie 17 Mar, 2013

ketras napisał/a:
Po przeglądałem zdjęcia użytkowników 5D i szumi podobnie co 60D na iso 1600.
Koncerty ze stosunkowo ciemnym szkłem f/2.8, wymagają najczęściej ISO znacznie wyższego niż 1600. Ja przymykając obiektywy do f/2 najczęściej używam przedziału ISO3200-6400, a czasem wyżej. Poniżej ISO1600 zdarza mi się bardzo rzadko i tylko na dużych koncertach, najczęściej takich, które są oświetlane pod transmisję telewizyjną.
ketras napisał/a:
Jednakże, te zafarby mnie odstraszają.
Chcesz na koncertach używać JPG-ów? :razz:
ketras - Nie 17 Mar, 2013

jaad75 napisał/a:
Koncerty ze stosunkowo ciemnym szkłem f/2.8, wymagają najczęściej ISO znacznie wyższego niż 1600. Chcesz na koncertach używać JPG-ów? :razz:


No właśnie to zauważyłem i brakowało tych 2EV minimum, stąd nie posiadając budżetu na puszkę z używalnym iso 6400 , pozostaje mi liczyć ,że gdy już będę fotografował koncert wyciągnę nieco szczegółów z cieni bez dużego szumu..

Także teraz się zastanawiam czy kupując używany aparat do 1800 zł wybrać 50D czy D90? Wykorzystanie to portret w 70% przypadkach 20% koncerty 10% makro i krajobraz (ze względu na brak szkieł). Może za rok zejdzie z ceny D7100 i będzie pozbawiony wad focusa.. Bo teraz kupowanie D7000 zamiast 60D byłoby bezsensowne, zwłaszcza że nadchodzą ich następcy.

Zdjęcia robie tylko w rawach, ale czytałem, że mimo wszystko problemy są z tym kolorytem..

pan.tadeusz - Nie 17 Mar, 2013

sorry ale nadal nie rozumiem :roll:
co chcesz zyskać zamieniając 60d na 50d lub d90?
koncerty jak piszesz to raptem 20% ale robisz z nich decydujący czynnik :neutral:
70% stanowią portrety, które jeśli cała szklarnia to sig, oblatujesz jasną 50tką.
nie brakuje Ci dłuższego szkła do tych zabaw?
Nikon nie wydaje mi się jakimś tańszym czy lepszym systemem niż Canon, a zamiana 60d na 50d lub d90 to jakaś dziwna teoria z serii będzie lepiej bo winny jest sprzęt.

może zamiast puszki czy systemu warto zmienić myślenie? ;)

kozidron - Nie 17 Mar, 2013

jaad75 napisał/a:
Ja przymykając obiektywy do f/2 najczęściej używam przedziału ISO3200-6400, a czasem wyżej. Poniżej ISO1600 zdarza mi się bardzo rzadko i tylko na dużych koncertach, najczęściej takich, które są oświetlane pod transmisję telewizyjną.


Tak z ciekawości, czy jak dysponowałeś matryca ccd robiłeś jakieś zdjęcia na koncertach?
Pewnie było to niemozliwe więc po co pytam :roll:

ketras - Nie 17 Mar, 2013

pan.tadeusz napisał/a:
sorry ale nadal nie rozumiem :roll:
co chcesz zyskać zamieniając 60d na 50d lub d90?
koncerty jak piszesz to raptem 20% ale robisz z nich decydujący czynnik :neutral:
70% stanowią portrety, które jeśli cała szklarnia to sig, oblatujesz jasną 50tką.
nie brakuje Ci dłuższego szkła do tych zabaw?
Nikon nie wydaje mi się jakimś tańszym czy lepszym systemem niż Canon, a zamiana 60d na 50d lub d90 to jakaś dziwna teoria z serii będzie lepiej bo winny jest sprzęt.

może zamiast puszki czy systemu warto zmienić myślenie? ;)


Sprzedaję puszkę bo potrzebuje pieniądze, z pozostałości zostaje mi około 1700 zł na zakup lustrzanki. Dlatego nie mając bogato rozwiniętej szklarni zastanawiam się nad zmianą systemu. 50'tka jest uniwersalna dla mnie i wystarczy do portretu, C85 1.8 - docelowo chciałem S30 1.4 i C85 1.8 jakby uzbierał $$ i sprzedał C50 1.4, jednakże plany się pozmieniały i dopiero za rok, rozbudowywałbym szklarnie.

Dlatego zniżając klasę sprzętu nie chcę tego "tak mocno" odczuć, stąd moja dywagacja nad wyborem D90 i 50D , wymiana używanych T17-50VC i C50, na nikorowskie N35 N50/1.8 i N18-105 podejrzewam, że także by mnie nie zawiele kosztowała, gdy Canon wypuściłby jak są spekulacje tani FF wtedy za rok/dwa bym się zastanawiał.

jaad75 - Nie 17 Mar, 2013

kozidron napisał/a:

Tak z ciekawości, czy jak dysponowałeś matryca ccd robiłeś jakieś zdjęcia na koncertach?
Ja po pierwsze, nigdy nie "dysponowałem" tylko matrycą CCD, a po drugie, nie robiłem w ogóle zdjęć w warunkach, w których teraz robię i cisnąłem ile się da z ISO800-1600 używając czasów typu 1/60s, polując na statyczne momenty, albo używałem lamp. Tak, czy inaczej 90% zdjęć, które robię teraz nie miałbym szans zrobić wtedy - nawet nie wyciągałbym aparatu w takich warunkach.
ketras - Nie 17 Mar, 2013

jaad75 napisał/a:
(..) nie robiłem w ogóle zdjęć w warunkach, w których teraz robię i cisnąłem ile się da z ISO800-1600 używając czasów typu 1/60s, polując na statyczne momenty, albo używałem lamp.


Hehe Ty nie wyciągałbyś aparatu a ja właśnie w takich warunkach czatowałem na dobry moment naciśnięcia migawki, no poza użyciem lampy, z wiadomych powodów.

matys - Nie 17 Mar, 2013

Też nie rozumiem sensu sprzedaży wszystkiego i zakupowania od nowa sprzętu, który wiadomo, będzie słabszy. Na używkach nie zarobisz, stracisz, wiadomo.
Skoro napisałeś ze oszczedzisz sprzedając 60d i szkła, kupując nowy system z jednym szkłem mniej. To dlaczego nie sprzedasz jednego obecnego szkła i po wszystkim?
P.S jak sprzedasz swoją 60D po takiej cenie jak wystawiłeś, to jesteś niezłym szczesciarzem i czuj się jakbyś trafił 6 w lotka heh.

kozidron - Sro 20 Mar, 2013

ketras napisał/a:
Hehe Ty nie wyciągałbyś aparatu a ja właśnie w takich warunkach czatowałem na dobry moment naciśnięcia migawki,



ketras, ale przecież to wyżej napisał jaad75

jaad75 napisał/a:
polując na statyczne momenty, albo używałem lamp


w sumie jak uzywałem d7000 czy k5 w trudniejszych warunkach, też polowałem na statyczne sytuacje af tych puszek przy strzelaniu w perkusistę czy ruchliwego wokalistę potrafił nieźle błądzić a d7000 robił to nawet z n24-70/2.8

jaad75 - Sro 20 Mar, 2013

kozidron napisał/a:
w sumie jak uzywałem d7000 czy k5 w trudniejszych warunkach
To zależy jakie to były "trudniejsze warunki".
W klasycznych dla mniejszych koncertów z jakimś tam oświetleniem, czyli 3-4EV, ilość trafień zauważalnie spada, ale na pewno nie ma mowy o "błądzeniu". Przynajmniej w wypadku K-5. D7000 nie używałem w warunkach koncertowych, ale bazując na doświadczeniach z niezbyt jasno oświetlonego mieszkania, nie wydaje mi się, żeby mogło być aż tak źle jak twierdzisz (w przypadku sprawnego aparatu oczywiście).
kozidron napisał/a:
af tych puszek przy strzelaniu w perkusistę czy ruchliwego wokalistę potrafił nieźle błądzić
Swoją drogą, akurat perkusista to niemal zawsze najbardziej statyczna osoba z całego składu i bez najmniejszego problemu można go robić nawet na MF, więc nieco naciągasz... :razz:
kozidron - Sro 20 Mar, 2013

jaad75 napisał/a:
Swoją drogą, akurat perkusista to niemal zawsze najbardziej statyczna osoba z całego składu i bez najmniejszego problemu można go robić nawet na MF, więc nieco naciągasz... :razz:


chyba przy muzyce pop :razz: Zacząłeś słuchać popu :razz: ? Widziałeś kiedys koncert jazzowy albo coś co ociera się o okolice jazzu i nie mówie tu o kotlet jazzie albo o festiwalach pokroju mieka faja lejdis jazz festiwal. Nie wspominając też o industrialu takim jak einsturzende neubauten czy o całej masie kapel które grają ciężej. Wysil się i obejrzyj sobie co robią chociażby polscy perkusiści z takich składów jak robot obibok czy nawet lekkie i zwiewne pink freud na swoim małym mapexie :razz:

Statyczny to jest pianista Jarka Śmietany :razz:


jaad75 napisał/a:
Przynajmniej w wypadku K-5.


powiedziałbym, że padaka, w bezpośrednim porównaniu zestaw K5+16-50/2.8 umywa się do 7d+17-55/2.8, nie ma o czym mówić.


edit.

akurat einsturzende neubauten, to może zły przykład, bo nie z tego podwórka i im tylko raz robiłem zdjęcia a na ich koncertach dzieje się tyle że perkusistą jest każdy a samemu perkusiście zdarza się trzymać młot udarowy albo nawet taczkę wypełniona rozżarzonym koksem :twisted:

jaad75 - Sro 20 Mar, 2013

kozidron napisał/a:
chyba przy muzyce pop :razz: Zacząłeś słuchać popu :razz: ? Widziałeś kiedys koncert jazzowy albo coś co ociera się o okolice jazzu i nie mówie tu o kotlet jazzie albo o festiwalach pokroju mieka faja lejdis jazz festiwal. Nie wspominając też o industrialu takim jak einsturzende neubauten czy o całej masie kapel które grają ciężej. Wysil się i obejrzyj sobie co robią chociażby polscy perkusiści z takich składów jak robot obibok czy nawet lekkie i zwiewne pink freud na swoim małym mapexie :razz:
Rozumiem, że biegają wokół zestawu... :lol:
kozidron napisał/a:
powiedziałbym, że padaka, w bezpośrednim porównaniu zestaw K5+16-50/2.8 umywa się do 7d+17-55/2.8, nie ma o czym mówić.
Miałeś chyba na myśli, że się nie umywa? A z działającym SDM-em, czy na wykończeniu? Kiedy kupowanym? Ludzie w tym szkle wyłączają SDM w menu serwisowym, bo śrubokręt jest szybszy, a już zwłaszcza, gdy silnik w szkle zaczyna padać... Jak mówię porównując do 7D z 50/1.4, to z 7D jest w tych warunkach "padaka". Takie to właśnie miarodajne porównania są... :razz:
kozidron - Sro 20 Mar, 2013

jaad75 napisał/a:
Rozumiem, że biegają wokół zestawu... :lol:


hehe tego się spodziewałem, jest poziom i jest zrozumienie tematu :razz:

jaad75 napisał/a:
Miałeś chyba na myśli, że się nie umywa?


NIE, zdecydowanie NIE, k5 ma słaby af.

jaad75 napisał/a:
A z działającym SDM-em, czy na wykończeniu? Kiedy kupowanym?


działał, nie mam pojęcia kiedy kupowanym, nic nie wygladało na to że sdm był na wykończeniu, mogę sprawdzić kiedy kupowany, to nie problem.

jaad75 napisał/a:
ak mówię porównując do 7D z 50/1.4, to z 7D jest w tych warunkach "padaka".


Napiszę ci to po raz trzeci, chociaż pisali Ci to też inni uzytkownicy tego forum: canon 50/1.4 to jeden z najsłabszych obiektywów canona pod względem af-u, USM jest w tym obiektywie tylko z nazwy. Autofocus tego szkła jest porównywalny z plastikowym obiektywem z zestawu canona 18-55IS.

jaad75, domyslam się że pentax ma dobry af tylko z kundlami na przykład sigmy, bo żaden przecudny safox nie pomoże zumom pentaxa


jaad75 napisał/a:
Takie to właśnie miarodajne porównania są... :razz:


a tak masz rację, możemy porównywać perkusistę popowego do kahil el zabara który gra na stojąco, możemy tez porównywać słaby zum pentaxa za 4 tysia do jeszcze bardziej słabej stałki canona pod wzgledem af-u za tysiąc dwieście :razz:

Widzę w porównaniach doganiasz czołówkę ambasadorów sony :razz: :twisted:

jaad75 - Sro 20 Mar, 2013

kozidron napisał/a:
hehe tego się spodziewałem, jest poziom i jest zrozumienie tematu :razz:
No właśnie. Znani mi perkusiści, nawet bardzo aktywni, poruszają się w pobliżu krzesełka. Taka specyfika instrumentu. A przy odległościach, przy których zazwyczaj robi się zdjęcia koncertowe wystarczy ostrzyć ręcznie w okolice wspominianego krzesełka i większość zdjęć będzie trafionych nawet na MF.
kozidron napisał/a:
k5 ma słaby af.
Nie, ma bardzo dobry AF. Zwłaszcza AF-S. Po prostu wybrałeś sobie kiepskie szkło do porównań.
kozidron napisał/a:
Napiszę ci to po raz trzeci, chociaż pisali Ci to też inni uzytkownicy tego forum: canon 50/1.4 to jeden z najsłabszych obiektywów canona pod względem af-u, USM jest w tym obiektywie tylko z nazwy. Autofocus tego szkła jest porównywalny z plastikowym obiektywem z zestawu canona 18-55IS.
Jak zwykle nie zrozumiałeś - patrz wyżej.
kozidron napisał/a:
jaad75, domyslam się że pentax ma dobry af tylko z kundlami na przykład sigmy, bo żaden przecudny safox nie pomoże zumom pentaxa
Rozumiem, że pijesz teraz do SAFOX-a X z K-5II? Zależy którym zoomom - tym z hybrydowym SDM na pewno nie, przynajmniej nie w przyspieszeniu ogólnej prędkości ostrzenia. Zapewne pomoże w powtarzalności i braku spadku szybkości w słabym świetle - bo w ten sposób pomaga wszystkim obiektywom. Oczywiście zepsutemu SDM pomoże tylko wyłączenie lub serwis. Padanie SDM-u objawia się właśnie zwolnieniem i gubieniem się nawet w dobrych warunkach - w końcu blokuje się całkowicie.
A zdecydowanie mniej problematyczne (i szybsze) są szkła śrubokrętowe i DC, a także np. HSM.

[ Dodano: Sro 20 Mar, 2013 18:12 ]
Chociaż ja na swój jedyny SDM z DA*200 w sumie nie narzekam - jest ok. Dzisiaj z nudów nawet bawiłem się w drób w locie i o dziwo nie miał z tym większych problemów.

kozidron napisał/a:
Widzę w porównaniach doganiasz czołówkę ambasadorów sony :razz: :twisted:
Dałem Ci porównanie analogiczne do Twojego. Tyle, że u Ciebie jak zwykle ciężko... :roll:
komor - Sro 20 Mar, 2013

Idę po popcorn. :)
kozidron - Sro 20 Mar, 2013

jaad75 napisał/a:
Znani mi perkusiści, nawet bardzo aktywni, poruszają się w pobliżu krzesełka.


nawet jak siedzi na krzesełku a ty jak zwykle sypiesz sie na niego poniżej 35mm, to ci pewnie nie robi, że łapa jest maźnieta. Jak wyjdziesz poza swoją jedna koncepcję i zaczniesz kadrować ciaśniej to moze w koncu zauważysz, że gościu "pracuje" na tym instrumencie.

jaad75 napisał/a:
Nie, ma bardzo dobry AF. Zwłaszcza AF-S. Po prostu wybrałeś sobie kiepskie szkło do porównań.


no to następnym razem założe kundla, pewnie będzie lepiej


jaad75 napisał/a:
Oczywiście zepsutemu SDM pomoże tylko wyłączenie lub serwis.


z góry założyłeś, że miałem uszkodzony obiektyw :roll:

jaad75 napisał/a:
Chociaż ja na swój jedyny SDM z DA*200 w sumie nie narzekam - jest ok.


to porównaj sobie jak to działa z canonem 7d + 70-200 na ten przykład. Wyrażenie "okey" jest mocno względne. To co dla Ciebie jest akceptowalne, dla innych już nie. Za kilka lat pentax moze wyprodukuje porządne reporterskie szklo i wtedy zweryfikujesz swoje "okey".
Na szczęście ja nie muszę być ani konsekwentny ani się trzymać jednej słusznej linii, hm... zresztą pamietam jeszcze czasy jak używałem wiekszej padliny niż ten obiektyw pewntaxa i też byłem zdania, że jest okey :wink:

komor napisał/a:
Idę po popcorn. :)


dla odmiany, nie tym razem :wink:

pioroon - Sro 20 Mar, 2013

Przyszedłem, otworzyłem czipsy, a tu temat ucichł ... składam oficjalną reklamację do komora :P
Nie będę nic wtrącał o tym perkusiście, bo obaj macie częściową rację...

jaad75 - Sro 20 Mar, 2013

kozidron napisał/a:
nawet jak siedzi na krzesełku a ty jak zwykle sypiesz sie na niego poniżej 35mm, to ci pewnie nie robi, że łapa jest maźnieta.
"Maźnięta"? Czy poza GO? Nie, nie robi mi. Obojętne, czy robię 31-ką, czy 200-ką. Ważne, żeby element, który chcę żeby był w centrum GO, był w centrum GO. I akurat w przypadku perkusistów jestem w stanie bez problemu zrobić to bez AF. Gorzej z biegającymi wokalistami, czy gitarzystami.
kozidron napisał/a:
Jak wyjdziesz poza swoją jedna koncepcję i zaczniesz kadrować ciaśniej to moze w koncu zauważysz, że gościu "pracuje" na tym instrumencie.
Nie, nie zacznę kadrować ciaśniej, jak już pisałem, w fotografii koncertowej lubię widzieć kontekst.
kozidron napisał/a:
no to następnym razem założe kundla, pewnie będzie lepiej
Jeśli założysz jakąś nową Sigmę z HSM, to z całą pewnością będzie lepiej, niż na hybrydowym SDM. Podobnie lepiej będzie jeśli założysz np. 43Ltd.
kozidron napisał/a:

z góry założyłeś, że miałem uszkodzony obiektyw :roll:
Bo opisujesz objawy działania uszkodzonego szkła. Chyba, że mówisz o warunkach wyraźnie poniżej 3EV, ale wtedy większość aparatów zaczyna mieć problemy z celnością nie tylko K-5. Na tym tle za to nowy SAFOX X z K-5II wygląda wybitnie.
kozidron napisał/a:
to porównaj sobie jak to działa z canonem 7d + 70-200 na ten przykład. Wyrażenie "okey" jest mocno względne. To co dla Ciebie jest akceptowalne, dla innych już nie.
Porównam to bezpośrednio z D300s i 70-200/2.8, ale za parę dni. Ale jak pamiętam jak pracuje ten zestaw, to dzisiaj wcale nie było jakoś zauważalnie gorzej, a ptaki w locie na 200mm, to dość wymagający temat dla AF. Z pewnością bardziej, niż strzelanie do perkusisty (nawet w słabym świetle)... :razz:
W każdym razie, żeby już zakończyć temat, z K-5 nie miałem żadnych problemów z celnością AF powyżej 4EV, spadek trafień i prędkości między 3-4EV (do zaakceptowania) i duży spadek trafień, aż do odmowy pracy AF poniżej 1EV. Z IIs jeszcze nie natrafiłem na realne warunki w których AF zacząłby działać źle - póki co, spisuje się w każdej sytuacji i odsetek nierafionych zdjęć jest naprawdę niewielki, nawet z mocno niecelnymi szkłami, jak np. FA50.
BTW, w sobotę będę robił trudny koncert - może wyciągnę znajomego z D700 i porównamy sobie tak z ciekawości odsetek trafień... Chociaz on już przy K-5 stwierdził, że jak ktoś narzeka na AF w tym aparacie, to powinien poszukać sobie innego zajęcia niż fotografia... :razz:

kozidron - Czw 21 Mar, 2013

jaad75 napisał/a:
Gorzej z biegającymi wokalistami, czy gitarzystami.



nie rozmawiamy o skrajnościach ale fakt do tego, szczególnie na dłuższym końcu ten zestaw sie nie nadaje.

jaad75 napisał/a:
Ale jak pamiętam jak pracuje ten zestaw, to dzisiaj wcale nie było jakoś zauważalnie gorzej, a ptaki w locie na 200mm, to dość wymagający temat dla AF. Z pewnością bardziej, niż strzelanie do perkusisty (nawet w słabym świetle)... :razz:


Ptaki w locie przy dziennym oświetleniu to zupełnie inny temat, nawet nie wnikam, bo jednego z drugim bym nie porównywał. Bo patrzysz na to ze swojej perspektywy gdzie uzywasz przy koncertowej ogniskowych poniżej 35mm a ja zazwyczj na i powyżej 50mm przy słabym oświetleniu są to nieporównywalne tematy. No i dochodzi jeszcze kwestia, że ja w przeciwieństwie do Ciebie nie chodzę na popowe koncerty.

Nie zakładałbym z góry uszkodzenia obiektywu, bo zestaw pentax + 16-50 nie mógł poradzić sobie z trafieniem, można przyjąć oczywiste, że żaden safox nie pomoże szkłom pentaxa :razz:


jaad75 napisał/a:
Chociaz on już przy K-5 stwierdził, że jak ktoś narzeka na AF w tym aparacie, to powinien poszukać sobie innego zajęcia niż fotografia... :razz:



z jakim obiektywem :razz: chyba tylko sigmy :razz: albo jak wyzej wspomniałeś pentaxa na mf-ie lub jedynej 43 :razz:

jaad75 - Czw 21 Mar, 2013

kozidron napisał/a:
Bo patrzysz na to ze swojej perspektywy gdzie uzywasz przy koncertowej ogniskowych poniżej 35mm a ja zazwyczj na i powyżej 50mm przy słabym oświetleniu są to nieporównywalne tematy.
Nie, ja używam pełnego zakresu jasnych szkieł, które posiadam, czyli ogniskowych od 31, do 77 i dodatkowo na większych koncertach 200.
kozidron napisał/a:
No i dochodzi jeszcze kwestia, że ja w przeciwieństwie do Ciebie nie chodzę na popowe koncerty.
Taa... A skąd ten wniosek? Znowu kula? :razz:
kozidron napisał/a:
Nie zakładałbym z góry uszkodzenia obiektywu
Jeśli wierzyć Twojemu opisowi, to jak najbardziej należy taki wariant przede wszystkim założyć.
kozidron napisał/a:
można przyjąć oczywiste, że żaden safox nie pomoże szkłom pentaxa :razz:
Można przyjąć jeszcze ze dwa rozwiązania, ale żadne nie jest korzystne dla Ciebie... :razz:
kozidron - Czw 21 Mar, 2013

jaad75 napisał/a:
Taa... A skąd ten wniosek? Znowu kula? :razz:


pewnie stąd, zazwyczaj delikatny popik charakteryzuje się statycznością a gitarzyści wyginają się biegając po scenie jak na plakatach z brawo :razz:


jaad75 napisał/a:
Swoją drogą, akurat perkusista to niemal zawsze najbardziej statyczna osoba z całego składu i bez najmniejszego problemu można go robić nawet na MF


jaad75 napisał/a:
Jeśli wierzyć Twojemu opisowi, to jak najbardziej należy taki wariant przede wszystkim założyć.


jeśli patrzeć na inne szkła pentaxa to raczej norma z nielicznymi wyjątkami. Dla jednego "okey" dla innego padaka, szczególnie dla tego co porównywał do canona 50/1.4 :razz:

jaad75 - Czw 21 Mar, 2013

kozidron napisał/a:

pewnie stąd, zazwyczaj delikatny popik charakteryzuje się statycznością a gitarzyści wyginają się biegając po scenie jak na plakatach z brawo :razz:

Taak, niech Ci więc będzie, że to co głównie fotografuję, to "delikatny popik"... :lol:
kozidron napisał/a:
jeśli patrzeć na inne szkła pentaxa to raczej norma z nielicznymi wyjątkami.
Zaczynam się jednak skłaniać ku innemu, bardziej prawdopodobnemu wariantowi wyjaśnienia Twoich "straszliwych opowieści"... :razz:
kozidron napisał/a:
Dla jednego "okey" dla innego padaka, szczególnie dla tego co porównywał do canona 50/1.4 :razz:
Chyba się trochę zaplątałeś...
kozidron - Czw 21 Mar, 2013

jaad75 napisał/a:
Zaczynam się jednak skłaniać ku innemu, bardziej prawdopodobnemu wariantowi wyjaśnienia Twoich "straszliwych opowieści"... :razz:


ta, widać to też po większości twoich postów, twoja ślepa bezgraniczna miłość do jednej marki przypomina religijne uwielbienie dla pewnej jednej słusznej koncepcji :razz:

jaad75 napisał/a:
Chyba się trochę zaplątałeś...


król ironii się nie połapał :razz:

jaad75 - Czw 21 Mar, 2013

kozidron napisał/a:
ta, widać to też po większości twoich postów, twoja ślepa bezgraniczna miłość do jednej marki przypomina religijne uwielbienie dla pewnej jednej słusznej koncepcji :razz:
Po prostu, lubię prostować głupoty na temat Pentaksa, które ostatnio masz w zwyczaju wypisywać. :lol:
kozidron napisał/a:
król ironii się nie połapał :razz:
Strasznie nieporadnie ta "ironia" Ci wyszła... :razz:
kozidron - Czw 21 Mar, 2013

jaad75 napisał/a:
Po prostu, lubię prostować głupoty na temat Pentaksa, które ostatnio masz w zwyczaju wypisywać. :lol:


i kto to mówi :razz: człowiek, który jeszcze z miesiąc temu porównywał całość pod względem af-u do canonowej 50tki

jaad75 napisał/a:
Strasznie nieporadnie ta "ironia" Ci wyszła... :razz:


nie będę ci sugerował ograniczenia intelektualnego, bo to byłoby chamskie :razz:

jaad75 - Czw 21 Mar, 2013

kozidron napisał/a:
i kto to mówi :razz: człowiek, który jeszcze z miesiąc temu porównywał całość pod względem af-u do canonowej 50tki
Wróć sobie do tamtej wymiany zdań i przeczytaj ją jeszcze raz.
kozidron napisał/a:
nie będę ci sugerował ograniczenia intelektualnego, bo to byłoby chamskie :razz:
Niech Ci będzie, że to był taki "abstrakcyjny" humor... :razz: Ani to celne, ani spójne, ale co tam... :roll:
kozidron - Czw 21 Mar, 2013

jaad75 napisał/a:
Wróć sobie do tamtej wymiany zdań i przeczytaj ją jeszcze raz.


weź sobie porządne body z dobrym reporterskim szkłem czy to 24-70 czy 70-200 czego w pentaxie ewidetnie brakuje, no chyba że posiłkować się kundlami i zobacz jak wygląda dobry zestaw do reporterki a nie będziesz musiał bredzić.

jaad75 - Czw 21 Mar, 2013

kozidron, miałem taki zestaw w ręce nie raz - jak mówię, z ciekawości sobie za parę dni porównam bezpośrednio ptaki w locie z D300s z 70-200, bo to będzie dość miarodajne porównanie szybkości i skuteczności AF-a. Do tej pory mówiłem z pamięci, że ciągły jest zdecydowanie lepszy w D300s, ale po wczorajszym dniu nie jestem przekonany, czy aż tak zdecydowanie. Tylko, że ma się to nijak do fotografii jasnymi stałkami na koncercie i tu różnicę widzę zdecydowanie na korzyść K-5II - po prostu w słabym świetle jest rewelacyjny i jestem dziwnie pewien, że w sobotę będę miał co najmniej tyle samo trafionych zdjęć (trafionych w sensie AF, nie mówię, że udanych), co wspomniany wcześniej kolega z D700, mimo tych fatalnych, jak twierdzisz, szkieł, którym żaden SAFOX nie jest w stanie pomóc... :razz:
kozidron - Czw 21 Mar, 2013

jaad75 napisał/a:
co wspomniany wcześniej kolega z D700, mimo tych fatalnych, jak twierdzisz, szkieł, którym żaden SAFOX nie jest w stanie pomóc... :razz:


d700 ma bardzo dobry af, to raz, szczególnie z 24-70/2.8 i z 70-200/2.8, średnio co drugi dzień posługuje sie tym zestawem i jestem bardzo zadowolony.

a dwa, to że będziesz miał udane zdjęcia to ja nie wykluczam, mi się udawało zrobić wiele udanych zdjęć zestawem 400d+70-200 na koncercie, kilka doczekało się nawet publikacji w pewnym duzym piśmie ale dziś nie nazwałbym tego zestawu używając zwrotu "okey" :arrow: zresztą wtedy też bym go tak nie nazwał :wink:

jaad75 - Czw 21 Mar, 2013

kozidron napisał/a:
a dwa, to że będziesz miał udane zdjęcia to ja nie wykluczam, mi się udawało zrobić wiele udanych zdjęć zestawem 400d+70-200 na koncercie
Nie czytasz - ja mówię tu o procencie trafień. Po prostu, problem z AF w Pentaksie w tej chwili nie istnieje, a już zwłaszcza nie istnieje w warunkach koncertowych, gdzie praktycznie wszystkie korpusy (nie tylko z tej półki) dostają zadyszki. Jak pisałem, z K-5 było porównywalnie do C i N, z K-5II jest lepiej. Spróbuj, przekonaj się nie będziesz opowiadał bajek o tym, co się da, a co nie.
A tak na marginesie - na cholerę mi na koncercie z 2-4EV światła 70-200, czy nawet 24-70/2.8?

kozidron - Czw 21 Mar, 2013

jaad75, ja nie mówie o k5II, bo poza tym że bawiłem się nim moze z godzinę, to niewiele mogę o nim powiedzieć, ja mówie o k5, nie mam w zwyczaju wypowiadać się na temat sprzętu, którego nie trzymałem w rękach albo nie testowałem osobiście.

....ale fakt, nie wierze, żeby jakiś sofox pomógł wyżej wspomnianym obiektywom pentaxa a od Ciebie wiem, że pentax jest najlepszy nawet w kosmosie.

Jak już wcześniej wspomniałeś porównywać można wszystko, k52 to topowy model pentaxa a 7D, d300s, to troszkę już dziadziusie z datami premier "lekko po terminie"

jaad75 napisał/a:
na cholerę mi na koncercie z 2-4EV światła 70-200, czy nawet 24-70/2.8?


pewnie, że na stałeczce jest lepiej ze światłem, tylko że na stałce 200mm pentaxa jest delikatnie mówiąc "średnio", no chyba że jak na standardy pentaxa patrzeć to jest "okey" :razz:

jaad75 - Czw 21 Mar, 2013

kozidron napisał/a:
k5II, bo poza tym że bawiłem się nim moze z godzinę, to niewiele mogę o nim powiedzieć, ja mówie o k5, nie mam w zwyczaju wypowiadać się na temat sprzętu, którego nie trzymałem w rękach albo nie testowałem osobiście.
Na podstawie Twoich wypowiedzi, to można stwierdzić, że ani jedngo, ani drugiego nie trzymałeś w rękach zbyt długo... :razz:
kozidron napisał/a:
k52 to topowy model pentaxa a 7D, d300s, to troszkę już dziadziusie z datami premier "lekko po terminie"
A są już jakieś APS-C tych firm z lepszym AF? Może D7100 będzie miał faktycznie lepszy, choć to ponoć dokładnie ten sam moduł, co D300... No, ale nowe algorytmy na pewno mogą go jeszcze usprawnić... W każdym razie to jak do tej pory najlepiej pracujące układy AF w APS-C. Poza tym, przecież twierdzisz, że żaden SAFOX szkłom Pentaksa nie pomoże... :razz:
kozidron napisał/a:
pewnie, że na stałeczce jest lepiej ze światłem, tylko że na stałce 200mm pentaxa jest delikatnie mówiąc "średnio"
Stałka 200mm ma też światło 2.8, więc do tych warunków przede wszystkim średnio się nadaje z tego powodu. A przy oświetleniu, gdzie można sobie pozwolić na f/2.8, na K-5 miałem maksymalnie do 20% odrzutów ze względu na AF, a na K-5IIs mam kilka nietrafień na 200-300 zdjęć. Po prostu zero różnicy... :lol:
kozidron - Czw 21 Mar, 2013

jaad75 napisał/a:
Na podstawie Twoich wypowiedzi, to można stwierdzić, że ani jedngo, ani drugiego nie trzymałeś w rękach zbyt długo... :razz:


przyganiał znawca wykresów :razz:

jaad75 napisał/a:
Stałka 200mm ma też światło 2.8, więc do tych warunków przede wszystkim średnio się nadaje z tego powodu.



Ty jak zwykle, możesz myśleć tylko o pentaxie, przyszło ci do głowy, że ja mogę mieć na myśli szkło z innego system (to nawet nie jest pytanie, bo widzę że dzis masz ciężki dzień).

jaad75 napisał/a:
na K-5 miałem średnio do 20% odrzutów ze względu na AF, a na K-5IIs mam kilka nietrafień na 200-300 zdjęć. Po prostu zero różnicy... :lol:


no to gratuluje, jesteś dzielny jak śnieżna puma, zuch chłopak :razz:

jaad75 - Czw 21 Mar, 2013

kozidron napisał/a:
przyganiał znawca wykresów :razz:
Ja się nawet nie zdziwię, jak za jakiś czas "przetestujesz" K-5II i będziesz opowiadał takie same bzdury, jak teraz o swoim rzekomym użytkowaniu K-5... :lol:
kozidron napisał/a:
Ty jak zwykle, możesz myśleć tylko o pentaxie, przyszło ci do głowy, że ja mogę mieć na myśli szkło z innego system
Tak oczywiście, wynika to jasno z tej wypowiedzi:
kozidron napisał/a:
pewnie, że na stałeczce jest lepiej ze światłem, tylko że na stałce 200mm pentaxa jest delikatnie mówiąc "średnio"
Być może miałeś na myśli szkło z innego systemu, ale musisz w takim razie dużo pracować nad przelewaniem swoich światłych myśli na klawiaturę. :lol:
kozidron - Czw 21 Mar, 2013

jaad75 napisał/a:
Ja się nawet nie zdziwię, jak za jakiś czas "przetestujesz" K-5II i będziesz opowiadał takie same bzdury, jak teraz o swoim rzekomym użytkowaniu K-5... :lol:


Po się tu licytować, więcej już się nie da napisać, moje doświadczenia w tej kwestii są takie, że zestaw k5+16-50 jest zauważalnie słabszy pod względem af-u od 7d+17-55 i to zarówno pod względem celności jaki i szybkości. Ty uznałeś od razu, że obiektyw musiał być uszkodzony.

jaad75 napisał/a:
Tak oczywiście, wynika to jasno z tej wypowiedzi:


widać masz ciężki dzień, myslałem, że mogę na Ciebie liczyć, iż na tyle nie leżysz intelektualnie i się domyślisz, że nie mogę mówić o szkle pentaxa 200/2.0 bo takowego nie mogłem mieć w rękach, widać się przeliczyłem, nie pierwszy raz i pewnie nie ostatni :razz:

Weź mi powiedz jeszcze jedno, z kundlem sigmy 17-50 będzie lepiej (mówie o k5, żebyś nie miał wątpliwości i nie zaczął znowu jęczeć o przelewaniu myśli), bo może kolega sprzeda ten super obiektyw za 3tysia i kupi sobie sigme za 1800 ?

jaad75 - Pią 22 Mar, 2013

kozidron napisał/a:
Ty uznałeś od razu, że obiektyw musiał być uszkodzony.
Ja uznałem, że może być uszkodzony, jeśli zachowuje się tak, jak opisałeś, czyli błądzi. Jak napisałem wcześniej, w przypadku K-5, poniżej 4EV spada celność i szybkość (zapewne twierdzisz, że w 7D nie? :razz: ), ale jeśli w takich warunkach 16-50 "błądzi", to nie zachowuje się prawidłowo i może to być objawem padającego SDM-a. Chyba, że było jeszcze ciemniej... :roll:
kozidron napisał/a:
widać masz ciężki dzień, myslałem, że mogę na Ciebie liczyć, iż na tyle nie leżysz intelektualnie i się domyślisz, że nie mogę mówić o szkle pentaxa 200/2.0 bo takowego nie mogłem mieć w rękach, widać się przeliczyłem, nie pierwszy raz i pewnie nie ostatni :razz:
Tak zawinąłeś tę wypowiedź, że nawet jak ją usiłujesz odwinąć, to się słabo klei, ale niech Ci będzie. A z pewnością "przeliczyłeś się" nie ostatni raz.
kozidron napisał/a:
Weź mi powiedz jeszcze jedno, z kundlem sigmy 17-50 będzie lepiej (mówie o k5, żebyś nie miał wątpliwości i nie zaczął znowu jęczeć o przelewaniu myśli), bo może kolega sprzeda ten super obiektyw za 3tysia i kupi sobie sigme za 1800 ?
Będzie szybciej, bo HSM jest szybszy od hybrydowego SDM. Zwolnienie i spadek trafień w okolicach 3-4EV będzie relatywnie podobny (czyli wciąż Sigma będzie reagowała szybciej, żeby nie było wątpliwości :roll: ), bo to kwestia SAFOX-a IX+, optycznie to już kwestia tego, jak dobry egzemplarz 16-50 ma Twój znajomy, bo te potrafią się między sobą różnić dramatycznie. Nie wiem jak z powtarzalnością 17-50. BTW, nie wiem gdzie widziałeś tę Sigmę za 1800, chyba, że piszesz o używanej.
kozidron - Pią 22 Mar, 2013

jaad75 napisał/a:
Będzie szybciej, bo HSM jest szybszy od hybrydowego SDM. Zwolnienie i spadek trafień w okolicach 3-4EV będzie relatywnie podobny (czyli wciąż Sigma będzie reagowała szybciej, żeby nie było wątpliwości :roll: ), bo to kwestia SAFOX-a IX+, optycznie to już kwestia tego, jak dobry egzemplarz 16-50 ma Twój znajomy, bo te potrafią się między sobą różnić dramatycznie. Nie wiem jak z powtarzalnością 17-50. BTW, nie wiem gdzie widziałeś tę Sigmę za 1800, chyba, że piszesz o używanej.


dzięki, będę za niedługo zabierał kolegę, na reporterkę na ciemnej sali (nie koncert ale warunki bardzo podobne), to się z nim przeleze do sklepu, akurat do serwisu i pro centrum mam blisko i się przekonam.
Troszkę lipa, że taki spory rozrzut w topowym modelu szkła pentaxa.

pan.tadeusz - Pią 22 Mar, 2013

kozidron napisał/a:
nie mam w zwyczaju wypowiadać się na temat sprzętu, którego nie trzymałem w rękach albo nie testowałem osobiście


a Kopernik była kobietą ;)

jaad75 - Wto 26 Mar, 2013

kozidron napisał/a:
Troszkę lipa, że taki spory rozrzut w topowym modelu szkła pentaxa.
No niestety - rozrzut jest spory, ale co się dziwić, jak nawet stosunkowo nieskomplikowane optycznie Limitedy FA udało im się w Wietnamie popsuć... Ponoć serie wypuszczone od początku 2012 lepiej trzymają parametry i mają poprawiony SDM (może po przejęciu Ricoh przeznaczyło więcej środków na QC), ale nie wiem na ile to wiarygodne informacje.

BTW, byłem w sobotę na tym koncercie (niestety kolega od D700 nie dał rady, ale raczej i tak nic by nie zrobił) - spodziewałem się masakry, ale nie aż takiej... 0-1EV i maszynka do dymów... Z celnością AF nie było specjalnych problemów (choć zanotowałem zwolnienie podobne do tego z K-5 ze 2-3EV wyżej), gorzej z tym, że muszę teraz coś wykrzesać z ISO25600-51200, które okazjonalnie spadało do okolic 12800... Marnie to widzę... Narazie nie mam nawet siły się za to zabrać...

[ Dodano: Wto 26 Mar, 2013 02:22 ]
A propos dyskusji o tym, ze żaden SAFOX szkłom Pentaksa nie pomoże, przeczytaj test (na 16-50 właśnie):
http://www.optyczne.pl//2..._ergonomia.html
:cool:

kozidron - Wto 26 Mar, 2013

jaad75 napisał/a:
A propos dyskusji o tym, ze żaden SAFOX szkłom Pentaksa nie pomoże, przeczytaj test (na 16-50 właśnie):


no właśnie czytam test zarówno 16-50 jak i k52 ale do optycznych testów mam gruby dystans, po tym jak kilka lat temu przeczytałem jak robią testy af-u czy też jak testują stabilizację matrycy, o kilku innych kwestiach nawet nie wspominam :wink:


jaad75 napisał/a:
gorzej z tym, że muszę teraz coś wykrzesać z ISO25600-51200, które okazjonalnie spadało do okolic 12800...


takie wartości iso z przyczyn natury obiektywnej w canonie albo są nieużywalne albo niedostępne :wink:

hijax_pl - Wto 26 Mar, 2013

kozidron napisał/a:
jak robią testy af-u
Tego nię będę komentować ;)
kozidron napisał/a:
jak testują stabilizację matrycy,
A co z tym nie tak?
kozidron - Wto 26 Mar, 2013

hijax_pl napisał/a:
A co z tym nie tak?


szkoda mielić temat, było juz o tym tyle w komentach na głównej i na forumie, że szkoda liter. Podawany średni wynik jest "w bardzo bezpiecznych" widełkach dość odległych od rzeczywistej wydajności.

jaad75 - Wto 26 Mar, 2013

kozidron napisał/a:
Podawany średni wynik jest "w bardzo bezpiecznych" widełkach dość odległych od rzeczywistej wydajności.
Mam rozumieć, że widzisz odchyłkę rozdzielczości rzędu 1.5, czy nawet 5% i uznajesz zdjęcie z taką odchyłką za nietrafione? :roll:
kozidron - Wto 26 Mar, 2013

jaad75, nie, mam na myśli, że wydajność stabilizacji jest większa w niektórych olkach (to juz historia) i w pentaxach.
jaad75 - Wto 26 Mar, 2013

Aaa, dopiero zauważyłem, że o tych widełkach, to było a propos stabilizacji... Tu akurat wyszło mi podobnie jak Optycznym - 2.66EV. W poprzedniku miałem podobny wynik.
hijax_pl - Wto 26 Mar, 2013

kozidron napisał/a:
zkoda mielić temat, było juz o tym tyle w komentach na głównej i na forumie, że szkoda liter.
Zasadniczo głównej nie śledzę, a i na forum jakoś nie przypominam sobie ostrej debaty w temacie ;)
kozidron napisał/a:
Podawany średni wynik jest "w bardzo bezpiecznych" widełkach dość odległych od rzeczywistej wydajności.
Jest wykres, który dość dużo mówi. Oczywiście zależy od testującego jak trzyma aparat ale przecież trudno przyjąć, że każdy ma delirkę ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group