forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - Czy to dobry wybór jak na 1 raz

Paco92 - Sro 13 Mar, 2013
Temat postu: Czy to dobry wybór jak na 1 raz
Jestem amatorem.

Robiłem wcześniej zdjęcia (kompaktami) nigdy nie używałem zooma wiec nie jestem do niego przyzwyczajony. Chcę kupić pożądny obiektyw stałoogniskowy (interesuje mnie piękny bokeh) ewentualnie dwa z gorszym światłem (nie wiem czy to dobry wybór).

Posiadam puszkę d7000

Budżet 2 tyś.

Moimi faworytami są:

1.
Sigma 50 mm f/1.4 EX DG HSM

2.
Nikon Nikkor AF-S DX 35 mm f/1.8G, Nikon Nikkor AF-S 50 mm f/1.4G

3.
Nikon Nikkor AF-S DX 35 mm f/1.8G, Nikon Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G

Body d7000 jak wiadomo to nie FF więc nie wiem czy ta 50 nie będzie dla mnie miała zbyt małego pola widzenia.

Fotografuje wszystko.

Czytałem, opinie ludzi na forach, że jest jest problem z tym obiektywem - Sigma 50 mm f/1.4 EX DG HSM, że trzeba go dobrze sprawdzić przed zakupem, bywają różne paproszki w nim, jak i bardzo często spotykany ff/bf. Muszę się dobrze znać żeby go kupić? Poprosić kogoś o pomoc w sprawdzeniu go? Jak tego uniknąć?

pioroon - Sro 13 Mar, 2013

Paco92, opcja nr 2.
35tką regularnie robię zdjęcia i daje na prawdę niezły obrazek.
50tka 1.4 wypada lepiej w testach niż 1.8 (która jest słaba na pełnej dziurze). Niestety tych szkieł nie używałem ale na pewno zaraz się ktoś inny odezwie.

Jeżeli zdecydowałbyś się na S50, to:
Paco92 napisał/a:
Muszę się dobrze znać żeby go kupić?

Odpowiedź:
Paco92 napisał/a:
Poprosić kogoś o pomoc w sprawdzeniu go
tylko z kropką na końcu :) Lub po prostu sam to zrób.
rafisko - Sro 13 Mar, 2013

Paco92 napisał/a:
nie wiem czy ta 50 nie będzie dla mnie miała zbyt małego pola widzenia.

Zapnij zum i sprawdź jakie daje kąty widzenia-potem oceń co wolisz.
50 na aps była moim ulubionym szkłem, na ff już duuużo mniej.

ophiuchus - Czw 14 Mar, 2013

Paco92, na Twoim miejscu łyknąłbym 1.8/35 i 1.4/50. Nikonowska pięćdziesiątka nie jest chyba aż tak dużo gorsza od Sigmy. ;)