|
forum.optyczne.pl
|
 |
Lornetki - Lornetka dla 7 latka?
NaObcasach79 - Sob 23 Mar, 2013 Temat postu: Lornetka dla 7 latka? Witam serdecznie,
utworzyłam konto na potrzeby fachowej porady, bo jestem zupełnie zielona w temacie lornetek.
Otóż chciałabym zakupić chrześnikowi lornetkę na urodziny (nigdy wcześniej nie miał).
Myślałam o lornetce DELTA OPTICA VOYAGER, ale tu pojawia się kolejny problem, gdyż nie wiem którą dla dziecka wybrać:
1. Lornetka Delta Optical Voyager II 10x50
2. Lornetka Delta Optical Voyager II 12x50
3. Lornetka Delta Optical Voyager II 16x50
Którą wybrać tak aby lornetka była łatwa w użytkowaniu dla dziecka i w miarę uniwersalna.
Andrzej_X - Sob 23 Mar, 2013
Myślę, że 50mm to troszkę za duży obiektyw dla 7latka. Powiększenie max 10x, ale dla dziecka to i tak za dużo.
Do ok 200zł proponowałbym:
- Nikon Action VII 7x35
- Nikon Action VII 8x40
- Delta Optical Entry 8x40
Jakość wystarczająca żeby sobie przez to zerknąć, a i dziecko nie powinno mieć większych problemów z obsługą. A jak połknie bakcyla to kupi sobie kiedyś lepszą
NaObcasach79 - Sob 23 Mar, 2013
Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź
Dziękuję za te cenne sugestie.
Miałam nadzieję, że w 150 zł się zamknę z prezentem
kivirovi - Sob 23 Mar, 2013
Żadna z nich sie nie składa na rozstaw oczu dziecka, tzn. ok. 50mm. Musisz kupić albo Celestron Nature 8x30, który daje ładny obraz ale jest słabo wykonany (ale lepszy od Voyagera) albo coś z tych, znacznie lepszych i droższych: Vortex Raptor, Kowa YF, Leupold Yosemite, Alpen Optics Shasta, są tez inne klony tej lornetki 8x30 dla dzieci. Taka 8x30 to jest najlepsza opcja. W Polsce najłatwiej dostępna jest Kowa.
http://www.vortexoptics.c...ptor_binoculars
Jeszcze jedna opcja to lornetka kompaktowa. Dachówki dwumostkowe można tak złożyć, żeby dziecko obejmowało oba pola widzenia wzrokiem ale nie są one zbyt wygodne dla dzieci. Niektóre odwrócone porro składają się do odp. rozstawu oczu ale to byś musiała wypróbować sama w sklepie.