forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Zestaw do fotografi produktowej

Wifi - Sro 24 Kwi, 2013
Temat postu: Zestaw do fotografi produktowej
Witam,

Potrzebuje pomocy w wyborze aparatu oraz obiektywu do fotografii produktowej.
Fotografowana będzie głównie odzież na manekinach, na szarym/białym tle do tego jakieś zbliżenie by pokazać strukturę materiału.
Czasami aparat będzie używany do fotografii zestawu mebli lakierowanych wielkość max 250x100x100cm
Aparat będzie służył wyłącznie do fotografowania w/w produktów.

Pomieszczenie jest neutralne szare o wymiarach 6x5x2.8m
Fotografia na potrzeby sklepu internetowego
Planowane oświetlenie błyskowe 2x400 Ws + 2 softboxy 70x100 cm

Mój typ to:
Canon 60d + Tamron SP AF 17-50 mm f/2.8
Budżet na aparat i obiektyw 5000-5500zł

Pozdrawiam
Wifi

jaad75 - Sro 24 Kwi, 2013

Wifi, tylko do tego celu i przy takim oświetleniu przepłacanie za aparat jest bez sensu. Kompakt z gorącą stopką sobie poradzi wystarczająco dobrze.
h.s. - Sro 24 Kwi, 2013

Powierzchnie błyszczące i lampy błyskowe nie lubią się. Kup dobry statyw i polara, aparat mniej ważny.
jaad75 - Sro 24 Kwi, 2013

h.s. napisał/a:
Powierzchnie błyszczące i lampy błyskowe nie lubią się.
Jak najbardziej się lubią, trzeba tylko wiedzieć, co się robi.
Wifi - Sro 24 Kwi, 2013

jaad75 napisał/a:
h.s. napisał/a:
Powierzchnie błyszczące i lampy błyskowe nie lubią się.
Jak najbardziej się lubią, trzeba tylko wiedzieć, co się robi.


Jeśli chodzi o meble to zgodzę się z przedmówcą przy błyskach wychodzą najlepiej co prawda jest trochę ustawiania lamp, ale ostateczny efekt jest bardzo dobry.

A wracając do tematu zestaw ma być używany do fotografowania odzieży na manekinach jak i mebli. Chciałem postawić "lepsze" body w późniejszym czasie możliwe rozszerzenie zestawu o nowe obiektywy..

Stąd pytanie do Was jaki zestaw Wy byście wybrali do tego celu ?
Przypomnę iż widełki cenowe 5-5,5tyś na body + obiektyw.

Kwestia wyboru oświetlenie tez jest otwarta.

Pozdrawiam
Wifi

jaad75 - Czw 25 Kwi, 2013

Wifi napisał/a:
Chciałem postawić "lepsze" body w późniejszym czasie możliwe rozszerzenie zestawu o nowe obiektywy..
Jeżeli aparat ma służyć TYLKO do tego celu i zdjęcia mają iść wyłącznie do sieci, to naprawdę nie ma sensu przepłacać. Są lepsze aparaty od 60D w tej cenie, ale Ty przede wszystkim w ogóle nie potrzebujesz aparatu w tej cenie.
Wifi - Czw 25 Kwi, 2013

Witam,

Myślałem jeszcze nad nad Canonem 650D wtedy zostało by 3tyś. na obiektyw.
Tylko jaki byście polecili jasny w miarę uniwersalny prócz wyżej wymienionego Tamron 17-50/2.8 ?

Pozdrawiam
Wifi

mozer - Pią 26 Kwi, 2013

Wifi, to może inaczej, bo chyba nie trafiło wcześniej. Po co Ci lustrzanka?
komor - Pią 26 Kwi, 2013

mozer, to oczywiste – żeby mieć lepszą jakość zdjęć. :)

Wifi, chłopakom chodzi o to, że w przypadku takich zdjęć podstawą jest dobre oświetlenie, potem obiektyw, a na końcu aparat. Przy ograniczonym budżecie zamiast kupować lustrzankę może rzeczywiście warto pokusić się o dobry kompakt lub tani bezlusterkowiec z lepszym niż kitowy obiektyw, a nacisk położyć na oświetlenie. Jeśli budżet 5-5.5 tysiąca jest na całość, to warto sprawdzić najpierw ile będzie kosztować oświetlenie i inne niezbędne elementy, np. statyw z głowicą umożliwiającą w miarę komfortową pracę z produktami. W dziale Lampy błyskowe i oświetlenie jest już parę tematów dotyczących fotografii produktowej – poczytaj co tam doradzaliśmy.

Wifi - Pią 26 Kwi, 2013

Witam,

To może ja inaczej powiem. Jest budżet 5000-5500zł(min-max) który ma być przeznaczony na aparat + obiektyw przeznaczony na fotografie produktową jak w pierwszym moim poście, pieniążki muszą być wydane na konkretnie taki sprzęt. Dodatkowo jest 2500zł na oświetlenie Statyw już jest manfrotto 055XPROB z głowicą. Stąd prośba do Was o wskazanie konkretnego sprzętu który Wy byście zaproponowali laikowi..

Pozdrawiam
Wifi

mozer - Pią 26 Kwi, 2013

Wifi, czy ten aparat będzie używany TYLKO do tego celu, czy czasem go wyniesiesz ze studia?
jaad75 - Sob 27 Kwi, 2013

Wifi napisał/a:
Jest budżet 5000-5500zł(min-max) który ma być przeznaczony na aparat + obiektyw przeznaczony na fotografie produktową jak w pierwszym moim poście, pieniążki muszą być wydane na konkretnie taki sprzęt. Dodatkowo jest 2500zł na oświetlenie
Ja bym to odwrócił - 2500zł na światło to niedużo, a właściwie każdy aparat za 2500 będzie generował dostatecznie dobre obrazki do zastosowań sieciowych.
Chyba, że chcesz koniecznie możliwie najlepiej wydać 5000-5500zł na aparat i obiektyw, ale w takim wypadku powinieneś darować sobie ofertę Canona, bo odstają akurat in minus... Z drugiej jednak strony, nawet jeśli kupisz za tę kasę słaby aparat, to i tak będzie wystarczająco dobry.

mozer - Sob 27 Kwi, 2013

jaad75 napisał/a:
odstają akurat in minus

O, to teraz już i w obiektywach? :P

jaad75 - Sob 27 Kwi, 2013

mozer, była mowa o Tamronie 17-50.
kozidron - Sob 27 Kwi, 2013

jaad75 napisał/a:
ale w takim wypadku powinieneś darować sobie ofertę Canona, bo odstają akurat in minus...


ta gadaj zdrów :razz: dobrze, że jest ten canon i nikon, bo nie wyobrażam sobie pracy zawodowej z innymi systemami, sony jeszcze spoko daje radę ale robiąc na pentaxie na naszym rynku nie dostałbyś żadnego poważnego zlecenia poza przysłowiowym zdjęciem parówki i ślubną popeliną.
Dla amatora pewnie pentax jest najlepszy :razz:

Wifi, koledzy ci dobrze radzą, poaza tym do studia nie potrzebujesz jasnego szkła (jest niewiele sytuacji w których potrzebne jest 2.8 w studiu)

Ja mimo wszystko co napisali wcześniej koledzy (nie bez racji) celowałbym w lustrzankę, najlepiej jak najtańszą, która daje wygodę pracy coś pokroju d90 czy 50D czy jakiś pentax dwu rolkowy jak k30 i w obiektyw powiedzmy pokroju sigma 17-70/2.8-4.0 czy nawet w tą starą wersję 2.8-4.5.
Całą resztę zainwestowałbym w jakiś funsportowy zestaw (nie reklamuje sklepu, oświadczam że nie mam nic wspólnego z tym sklepem, nie wiadome są mi też koneksje mojej rodziny z nikim kto pracuje w tym sklepie ani jest jego dostawcą, nie pijam także kawy ani żadnych płynów z nikim kto jest powiązany bezpośrednio z tym sklepem a także nigdy nie byłem w siedzibie firmy w Łodzi, ostatnio w Łodzi byłem w zeszłym roku i nie zauważyłem stoiska tej firmy na stosownych targach branżowych :P ) + 2 lampy, niestety przy tym budżecie muszą być manualne.
Wifi, reszte info na temat oświetlenia masz w odpowiednim dziale jak napisał Komor

jaad75 - Sob 27 Kwi, 2013

kozidron napisał/a:
ta gadaj zdrów :razz: dobrze, że jest ten canon i nikon, bo nie wyobrażam sobie pracy zawodowej z innymi systemami, sony jeszcze spoko daje radę ale robiąc na pentaxie na naszym rynku nie dostałbyś żadnego poważnego zlecenia poza przysłowiowym zdjęciem parówki i ślubną popeliną.
Dla amatora pewnie pentax jest najlepszy :razz:
Rozumiem, że 60D, to dla Ciebie nie jest jeden z gorszych dwurolkowych korpusów, które można kupić nowe w tym budżecie? :razz:
kozidron napisał/a:
poaza tym do studia nie potrzebujesz jasnego szkła (jest niewiele sytuacji w których potrzebne jest 2.8 w studiu)
Wydaje mi się, że tu raczej chodzi o rozdzielczość po przymknięciu.
kozidron napisał/a:
Ja mimo wszystko co napisali wcześniej koledzy (nie bez racji) celowałbym w lustrzankę
Tylko to wiąże się z kłopotami ze zbyt małą GO, koniecznością zakupu mocniejszych lamp itd, a różnica jakości na zdjęciach sieciowych będzie niewidoczna...
kozidron napisał/a:
Całą resztę zainwestowałbym w jakiś funsportowy zestaw
A ja właśnie unikałbym dziadowskich lamp - inwestowałbym w dobry, stabilny kolorystycznie i precyzyjnie regulowany sprzęt oświetleniowy sprawdzonych firm.
kozidron napisał/a:
2 lampy, niestety przy tym budżecie muszą być manualne.
A wiele widziałeś automatycznych 400Ws? :razz:
kozidron - Sob 27 Kwi, 2013

jaad75 napisał/a:
Rozumiem, że 60D, to dla Ciebie nie jest jeden z gorszych dwurolkowych korpusów, które można kupić nowe w tym budżecie? :razz:


oczywiście, wole go od k30 czy a77, o starszych konstrukcjach nie mówiąc, zarówno w studio jak i w terenie ze wzgledu na wszystkie aspekty związane z pracą w systemie, szczególnie pod kątem szklarni.

jaad75 napisał/a:
Tylko to wiąże się z kłopotami ze zbyt małą GO, koniecznością zakupu mocniejszych lamp itd, a różnica jakości na zdjęciach sieciowych będzie niewidoczna...


nie ma problemu z GO przy zdjęciach mebli jak i fot. produktowej odzieży na manekinach, za to komfort pracy wiekszy przy dwu rolkowym korpusie, pewnie że dobry kompakt ze stopką by wystarczył ale pewnie przemawiaja przeze mnie jakieś przyzwyczajenia i zaraz myślę o wygodzie pracy.

jaad75 napisał/a:
A ja właśnie unikałbym dziadowskich lamp - inwestowałbym w dobry, stabilny kolorystycznie i precyzyjnie regulowany sprzęt oświetleniowy sprawdzonych firm.


a chętnie posłucham co zmieści się w tej kwocie wraz aparatem i obiektywem i kilkoma modyfikatorami, statywami i całym szplajsem :razz:

jaad75 napisał/a:
A wiele widziałeś automatycznych 400Ws? :razz:


a przeczytałeś ze zrozumieniem :razz: abym chociaż raz proponował ciągłe kiedykolwiek na tym forumie do fotografii :razz: podejrzewam że się nie doczekasz takiej chwili :razz:

jaad75 - Sob 27 Kwi, 2013

kozidron napisał/a:
nie ma problemu z GO przy zdjęciach mebli jak i fot. produktowej odzieży na manekinach
Polemizowałbym, choć fakt, że przy zastosowaniach sieciowych, to będzie niezbyt istotne. Po prostu, żeby uzyskać odpowiednią GO, trzeba będzie mocniej przymykać, czyli użyć mocniejszych lamp, co podniesie cenę zestawu oświetleniowego.
kozidron napisał/a:
pewnie przemawiaja przeze mnie jakieś przyzwyczajenia i zaraz myślę o wygodzie pracy.
Fakt, chociaż są na rynku kompakty, którymi dość wygodnie pracuje się z manualem.
kozidron napisał/a:
a chętnie posłucham co zmieści się w tej kwocie wraz aparatem i obiektywem i kilkoma modyfikatorami, statywami i całym szplajsem :razz:
W 5.5K? Jak się postarasz, to zmieścisz choćby zestaw Elinchroma, czy Bowensa (i to nawet nie entrylevelowy), choć inna sprawa, że przydałyby się ze trzy lampy...
kozidron napisał/a:
a przeczytałeś ze zrozumieniem :razz:
A co tu można przeczytać bez zrozumienia?
kozidron napisał/a:
2 lampy, niestety przy tym budżecie muszą być manualne.
Pytam więc, czy wiele znasz automatycznych 400Ws... :razz:
Swoją drogą:
kozidron napisał/a:
abym chociaż raz proponował ciągłe
Automatyczne ciągłe? :razz:
A tak na marginesie, to akurat do produktówki ciągłe mogłoby być, tyle, że w przypadku halogenów, słabo z temperaturą i poborem mocy, a na świetlówkach lipa z kolorami (chociaż widziałem już takie, na których niby podają Ra 90-100) i z regulacją jasności...

kozidron - Sob 27 Kwi, 2013

jaad75 napisał/a:
W 5.5K? Jak się postarasz, to zmieścisz choćby zestaw Elinchroma, czy Bowensa (i to nawet nie entrylevelowy)


sprawdzałeś ceny przez ostatnie 3 lata, bo z porządnymi lampami z płynna regulacją się w tym budżecie nie zmieścisz dodatkowo + wszystkie szpeje a tanie 300steki elinchroma szybko robią się różowiutkie ale pewnie wiesz to tylko z netu a ich regulacja wcale nie jest taka płynna :razz:

jaad75 napisał/a:
Automatyczne ciągłe? :razz:

przeczytaj ze zrozumieniem, nie ma tam mowy o ciagłym ani nawet o lampach studyjnych w tym budżecie i przy mojej propozycji z lustrem+ szkło pozostają tylko tanie manualne speedlighty, nawet zestaw z powerluxa ze wszystkimi szpejami to nie ten budżet a wynalazków CY lub KH nie będę proponował.


jaad75 napisał/a:
kozidron napisał/a:
2 lampy, niestety przy tym budżecie muszą być manualne.
Pytam więc, czy wiele znasz automatycznych 400Ws... :razz:


nie ten budżet, moim zdaniem pozostaja tylko tanie manualne speedlighty, no chyba że jest powrotka do kompaktu z gorącą stopką ale ja bym wolał wiekszy komfort kupując lustrzankę z dwiema rolkami.

jaad75 napisał/a:
A tak na marginesie, to akurat do produktówki ciągłe mogłoby być, tyle, że w przypadku halogenów, słabo z temperaturą i poborem mocy, a na świetlówkach lipa z kolorami (chociaż widziałem już takie, na których niby podają Ra 90-100) i z regulacją jasności...


wystarczą piloty, nie trzeba kombinować z ciagłym, łatwiej i taniej wyjdzie z błyskowym a piloty załatwiają 90% sytuacji, tym bardziej przy fotografii odzieży.
Zresztą podsuwasz jakiś pomysł i w tym samym zdaniu obalasz go, cieszę się że jesteś samowystarczalny, to nas zbliża do konsensusu, że błyskowe będzie wygodniejsze i łatwiejsze w tego typu fotografii.
Uważam, że na poczatku lepiej jest kupić najtańsze manualne speedlighty(które mocą ogarną ten temat) i zarobić na dobre studyjne lampy zamiast kupować kicz za 2x tyle, który bedzie się przegrzewał i nie trzymał temp. błysku.
jaad75 napisał/a:
chociaż widziałem już takie, na których niby podają Ra 90-100) i z regulacją jasności...


a czytałeś o żywotności i wadach takiego rozwiązania ?

jaad75 - Sob 27 Kwi, 2013

kozidron napisał/a:
sprawdzałeś ceny przez ostatnie 3 lata, bo z porządnymi lampami z płynna regulacją się w tym budżecie nie zmieścisz
Za równowartość 5500zł mogłem kupić zestaw na niezłych Bowensach Gemini 500 Pro (+statywy, softbox, parasolka, garnek, case i bodaj Pulsary jeśli dobrze pamiętam), a wcale nie uważam, żeby to był jakiś ekstra deal...
kozidron napisał/a:
znowu bredzisz, nigdy na tym forumie nie dyskutowałem o ciagłym przy fotografii, przeczytaj ze zrozumieniem :razz:
A gdzie ja mówiłem o ciągłym? To Ty piszesz o "niestety manualnych" lampach w tym budżecie... :lol: Pytam więc, czy znasz jakieś automatyczne 400Ws?
kozidron napisał/a:
widzisz w moim poście że uzyta jest gdzieś jednostka [Ws] ?
Gdybyś czytał posty uważniej, to wyczytałbyś, że OP planuje zakup dwóch lamp 400Ws z softboksami...
kozidron napisał/a:
Zresztą podsuwasz jakiś pomysł i w tym samym zdaniu obalasz go
Nie, piszę swoje spostrzeżenia o ciągłym, które nasunęły mi się po Twoim absurdalnym wtręcie na ten temat. Do tego celu akurat ciągłe ujdzie, w innym zastosowaniu (poza filmowaniem) w życiu nie przyszło by mi do głowy używać.
kozidron napisał/a:
a czytałeś o żywotności i wadach takiego rozwiązania ?
10.000h to wystarczająco długo - jakie jeszcze wady, poza problematyczną regulacją i ewentualnie kłopotliwością uzyskania twardego swiatła masz na myśli, zwłaszcza w kontekście fotografii produktowej?
kozidron - Sob 27 Kwi, 2013

jaad75 napisał/a:
Za równowartość 5500zł mogłem kupić zestaw na niezłych Bowensach Gemini 500 Pro (+statywy, softbox, parasolka, garnek, case i bodaj Pulsary jeśli dobrze pamiętam), a wcale nie uważam, żeby to był jakiś ekstra deal...


ale jedna sztuka akurat 500setki kosztuje w okolicach 2,2 K, 400steka jest troszku tańsza a gdzie w tym budżecie miałby sie zmieścić aparat i szpeje ? Wiesz jak płynna regulacja jest na takich 400setkach, uzywałeś ich kiedyś ? Przeczytałeś jakiej wielkości jest pomieszczenie, ile trzeba by sie cofnąc od obiektu i co trzeba by załozyć żeby nie przepalać na tej płynnej regulacji z tych lamp :roll:

jaad75 napisał/a:
Gdybyś czytał posty uważniej, to wyczytałbyś, że OP planuje zakup dwóch lamp 400Ws z softboksami...


Jasne, tyle że ja proponuje lustro dwu rolkowe + obiektyw w tym budżecie nie ma mowy, żeby w miare przyzwoite lampy studyjne zmieściły się w takim budżecie.

jaad75 napisał/a:
10.000h to wystarczająco długo


daj linka do takiego produktu.

jaad75 napisał/a:
poza problematyczną regulacją i ewentualnie kłopotliwością uzyskania twardego swiatła masz na myśli, zwłaszcza w kontekście fotografii produktowej?


no i wszystko sie kończy na packshotcie :razz:

jaad75 - Sob 27 Kwi, 2013

kozidron napisał/a:
ale jedna sztuka akurat 500setki kosztuje w okolicach 2,2 K, 400steka jest troszku tańsza
Akurat mówiłem o Pro, które są droższe i nie występują w wersji 400Ws, ale w sumie faktycznie, zwykłe też Gemini wystarczą, bo krótsze ładowanie i czas błysku będzie mało istotny. 400Ws - nie przypominam sobie, czy była wersja na dwa pokrętła regulacyjne, podobna do obecnej serii Classic - nie śledzę aż tak dokładnie ich oferty...
kozidron napisał/a:
a gdzie w tym budżecie miałby sie zmieścić aparat i szpeje ?
Budżet jest 5.5K (teoretycznie na aparat) i 2.5K na oświetlenie - przeczytałeś? Ja proponuję zamienić je miejscami.
kozidron napisał/a:
Wiesz jak płynna regulacja jest na takich 400setkach, uzywałeś ich kiedyś ?
Używam akurat Espritów Digital Pro, ale mam też do czynienia ze starymi Gemini 500 (bez wyświetlacza, ale z wejściem na travel packa) i z nowymi Gemini 200 (z jednym pokrętłem), generalnie, nie widzę większych problemów z obsługą, a dokładność do 1/10EV jest wystarczająco precyzyjna (sam też mam taką, tyle, że sterowaną z przycisków, a nie z pokrętła), podobnie jak zejście do 1/32.
kozidron napisał/a:
Przeczytałeś jakiej wielkości jest pomieszczenie, ile trzeba by sie cofnąc od obiektu i co trzeba by załozyć żeby nie przepalać na tej płynnej regulacji z tych lamp :roll:
Odnoszę wrażenie, że to Ty nie czytasz założeń.... :roll:
5x6m, to akurat dość, przy lampach, które schodzą do 15Ws, lipa tylko z wysokością pomieszczenia. Problem w tym, że słabsze lampy, które by tu zapewne wystarczyły (chociaż do tych mebli? :roll: ), to zazwyczaj produkty entrylevelowe, które mogą być mało stabilne kolorystycznie.
kozidron napisał/a:
Jasne, tyle że ja proponuje lustro dwu rolkowe + obiektyw w tym budżecie nie ma mowy, żeby w miare przyzwoite lampy studyjne zmieściły się w takim budżecie.
Z dobrym, współczesnym lustrem, nie ma...
kozidron napisał/a:
daj linka do takiego produktu.
Taki pierwszy z brzegu (to akurat rura):
http://www.osram.com.au/o...DE_LUXE_T5.html
kozidron napisał/a:
no i wszystko sie kończy na packshotcie :razz:
Akurat w kwestii ciągłego, to rozmawiamy "na marginesie" - mnie zdziwiły wysokie Ra, rzędu np. 98. Nie sądziłem, że aż tyle da się wyciągnąć ze świetlowek.
kozidron - Nie 28 Kwi, 2013

jaad75, rzeczywiście umknęło mi, że Wifi zwiększyła budżet i rozdzieliła go na zestaw + lampy. W takim przypadku tym bardziej nie kupowałbym tych elinchromów

jaad75 napisał/a:
5x6m, to akurat dość,


tak ale tylko przy manekinie, kiedy już odzież "wisi" na modelce to nie bardzo.

jaad75 napisał/a:
które schodzą do 15Ws


akurat na tych na których można tak zejść z tego co czytam, startują za około 4,5K za sztukę. No chyba, że mówisz o jakiś 200setkach.

jaad75 napisał/a:
Problem w tym, że słabsze lampy, które by tu zapewne wystarczyły (chociaż do tych mebli? :roll: ), to zazwyczaj produkty entrylevelowe, które mogą być mało stabilne kolorystycznie.


ja raczej akurat tą część wypowiedzi OP z premedytacją zignorowałem, moim zdaniem meble wychodzą najlepiej w aranżacji, no chyba że mowimy o pojedynczym biurku czy komodzie i tego życzy sobie klient. Dla mnie to jest dość nieszablonowy temat, żebym bez większego opisu jaki ma być efekt mógł cos napisać. Stawiałbym prędzej na więcej źródeł niż na 2 lampy z dużą mocą jeżeli byłoby to w aranżacji.

jaad75 napisał/a:
Taki pierwszy z brzegu (to akurat rura):
http://www.osram.com.au/o...DE_LUXE_T5.html


no to po zawodach, szczególnie jeżeli chodzi o regulację, oddanie barw przy regulacji tego typu świetlowek to nieporozumienie, Ra pewnie badane przy max mocy świetlówki, chociaż oczywiscie pewności nie mam. Miałem styczność z podobnymi produktami z polampu no i gra nie warta świeczki.

jaad75 - Nie 28 Kwi, 2013

kozidron napisał/a:
tak ale tylko przy manekinie, kiedy już odzież "wisi" na modelce to nie bardzo.
Mowa była o manekinie, to raz, a dwa z modelką też nie jest źle - 30m2 w zupełności wystarczy do typowych zastosowań. Zauważ, że nawet licząc 2m do tła masz tu prawie 4m odejścia, a przy 2.5m szerokim tle masz jeszcze ponad metr na lampę z każdej strony - naprawdę da się już całkiem rozsądnie rozstawić... Tylko tej wysokości nie widzę...
kozidron napisał/a:
akurat na tych na których można tak zejść z tego co czytam, startują za około 4,5K za sztukę. No chyba, że mówisz o jakiś 200setkach.
Wszystkie wymienione Bowensy schodzą do 1/32 (mają regulację od 10.0 do 5.0, co 0.1EV), czyli w przypadku 500-tek, do 15.6Ws. BTW, moje 750-tki schodzą 7.8Ws, bo mają taką samą regulację ale przełączane kondensatory (3x250Ws) i na każdej kombinacji jest ta sama regulacja, czyli jeśli chcę zejść jak najniżej, to włączam tylko jeden kondensator i ładuję lampę na minimum...
kozidron napisał/a:
moim zdaniem meble wychodzą najlepiej w aranżacji, no chyba że mowimy o pojedynczym biurku czy komodzie i tego życzy sobie klient.
Fakt.
kozidron napisał/a:
no to po zawodach, szczególnie jeżeli chodzi o regulację, oddanie barw przy regulacji tego typu świetlowek to nieporozumienie, Ra pewnie badane przy max mocy świetlówki, chociaż oczywiscie pewności nie mam
Ale świetlówki tego typu nie są sciemnialne (może jakieś są, ale z takimi się nie spotkałem) - regulacja ilości światła odbywa się przez wyłączanie części z nich w panelu, czyli dość upierdliwe i mało elastyczne.
kozidron - Pon 29 Kwi, 2013

jaad75 napisał/a:
Mowa była o manekinie, to raz, a dwa z modelką też nie jest źle - 30m2 w zupełności wystarczy do typowych zastosowań.


była mowa, oczywiście to raz, a dwa że tego sie nie przelicza na m2, bo nie rozmawiamy o hodowli rybek w akwarium, tylko trzeba pamietać o odejściu od obiektu i odcięciu od tła, oczywiście zakładając że nie chcemy mieć płasko. Dlatego 5x6 to wcale nie jest dużo.

jaad75 napisał/a:
Ale świetlówki tego typu nie są sciemnialne (może jakieś są, ale z takimi się nie spotkałem)


da radę, niestety regulacja wpływa na Ra i "płynne działanie" pomijając już że swietlówki tego typu "mrugają" ze stałą częstotliwością przy "wzorowej pracy", sa podatne na zmiany temp. i sprawiają kilka innych kłopocików, dlatego takie rozwiązania powszechnie uznawane są za nieodpowiednie zarówno w fotografii jak i przy filmowaniu.

jaad75 - Pon 29 Kwi, 2013

kozidron napisał/a:
a dwa że tego sie nie przelicza na m2, bo nie rozmawiamy o hodowli rybek w akwarium, tylko trzeba pamietać o odejściu od obiektu i odcięciu od tła
Są podane wymiary pomieszczenia - najwyraźniej również przeoczyłeś, a ja też odniosłem się do odejścia w związku z tymi wymiarami właśnie... :roll:
kozidron napisał/a:
Dlatego 5x6 to wcale nie jest dużo.
Nie jest bardzo dużo, ale jest wystarczająco, do większości zastosowań. Zresztą parę krakowskich studio, w których miałem okazje być mają główne pomieszczenie mniej więcej tej wielkości (a widziałem i mniejsze), tyle, że mają koło 4m wysokości...
kozidron napisał/a:
da radę, niestety regulacja wpływa na Ra
Nie czytasz - są oczywiście świetlówki sciemnialne, ale nie wszystkie da się sciemniać... Poza tym, wiadomo, że sciemnialne świetlówki przy sciemnianiu zaczynają grubo siać magentą, więc tego typu rozwiązanie to raczej ostateczność.
kozidron napisał/a:
pomijając już że swietlówki tego typu "mrugają" ze stałą częstotliwością przy "wzorowej pracy"
Owszem, tylko mówimy o nowoczesnych świetlówkach, które migoczą z bardzo wysoką częstotliwością - to nie to samo, co stare 50Hz... :roll:
kozidron napisał/a:
dlatego takie rozwiązania powszechnie uznawane są za nieodpowiednie zarówno w fotografii jak i przy filmowaniu.
Przy fotografii generalnie tak, natomiast przy filmowaniu panele świetlówek są dość często wykorzystywane, a takie np. CineFlo, to wręcz klasyka tego typu oświetlenia. Poza tym, przy fotografii głównym problemem było do tej pory Ra właśnie (oraz prążkowe widmo i generalnie kłopoty z metameryzmem) - świetlówki nowego typu chociaż w tym aspekcie nie powinny sprawiać kłopotów.
kozidron - Wto 30 Kwi, 2013

jaad75 napisał/a:
Są podane wymiary pomieszczenia - najwyraźniej również przeoczyłeś, a ja też odniosłem się do odejścia w związku z tymi wymiarami właśnie... :roll:


Wifi napisał/a:
6x5x2.8m


kozidron napisał/a:
Dlatego 5x6 to wcale nie jest dużo.


jaad75 napisał/a:
Owszem, tylko mówimy o nowoczesnych świetlówkach, które migoczą z bardzo wysoką częstotliwością - to nie to samo, co stare 50Hz... :roll:


stare wcale nie mrugały z częstotliwością prądu to raz, nawet gdy pominąc cos fi,wszystko zależy od statecznika/dławika i było to około 120Hz, no chyba że były połaczone w układzie duo, znaczy fu :wink: podwójnym wtedy teoretycznie było to 120x2 ale też nie do końca( w duzym uproszczeniu), "nowe" na elektronikach o których tu mowa jak już się rozgrzeją i zachowują się stabilnie wcale nie "migoczą" z wysoką częstotliwością, chociaż w stosunku do starych jest spora różnica (około kilku kHz) i to wcale nie jest dużo, ich zaletą jest na pewno to, że startują od razu. Poza tym te są na T5, elektroniki do nich są miniaturyzowane, bardzo zawodne i maja przecietnie zywotność 4 krotnie mniejszą niż "świetlówka" i w istocie będąc częścia układu obnizają jego rzeczywistą żywotność, dlatego polemizowałbym z tymi 10.000 godzin.

jaad75 napisał/a:
Przy fotografii generalnie tak, natomiast przy filmowaniu panele świetlówek są dość często wykorzystywane, a takie np. CineFlo, to wręcz klasyka tego typu oświetlenia.


to taka klasyka jak lampy Gierałtwoskiego i matryca CCD

jaad75 - Wto 30 Kwi, 2013

kozidron, więc który wymiar jest dla Ciebie niewystarczający - 2 m od tła, czy ~4 m odejścia?


kozidron napisał/a:
stare wcale nie mrugały z częstotliwością prądu to raz
Fakt, jakoś ubzdurało mi się, że co 50Hz dostawały impuls z każdej strony... Swoją drogą dziwne, że 100Hz jest aż tak widoczne gołym okiem...
kozidron napisał/a:
było to około 120Hz
Ale to chyba nie w PL... :razz:
kozidron napisał/a:
"nowe" na elektronikach o których tu mowa jak już się rozgrzeją i zachowują się stabilnie wcale nie "migoczą" z wysoką częstotliwością, chociaż w stosunku do starych jest spora różnica (około kilku kHz)
Nawet 100kHz i jednak będę się upierał, że jest to wysoka częstotliwość w porównaniu ze 100Hz... :roll:
kozidron napisał/a:
dlatego polemizowałbym z tymi 10.000 godzin.
Producent podaje 75% nominalnego strumienia po 10.000h, trudno mi polemizować z jego specyfikacją - pewnie w odpowiednich warunkach padną szybciej niż halogeny, ale chyba nie o to chodzi? Jak się postarasz, to halogen też padnie szybciej niż powinien (nawet znacznie szybciej).
kozidron napisał/a:
to taka klasyka jak lampy Gierałtwoskiego i matryca CCD
Nie wiem co to są "lampy Gierałtwoskiego", ale CCD to nadal podstawa w wielu zastosowaniach, a to, że akurat w średniej i małej wielkości matrycach fotograficznych zostało skutecznie wyparte przez tańsze i łatwiejsze w produkcji CMOS-y, to niewiele zmienia. Panele fluorescencyjne też są/będą wypierane przez LED-owe, ale to nie zmienia faktu, że póki co są wciąż dość często spotykane.
kozidron - Wto 30 Kwi, 2013

jaad75 napisał/a:
kozidron, więc który wymiar jest dla Ciebie niewystarczający - 2 m od tła, czy ~4 m odejścia?


zależy od ogniskowej, wielkości manekina/modelki(czy fotografujemy samo popiersie czy całego manekina/modelkę) i tego jak to ma wygladać


jaad75 napisał/a:
Ale to chyba nie w PL... :razz:


to nie zależy tylko od częstotliwości w gniazdku

jaad75 napisał/a:
Producent podaje 75% nominalnego strumienia po 10.000h, trudno mi polemizować z jego specyfikacją


producent podaje żywotność nazwijmy to "lampy" a nie układu. Najsłabszym ogniwem jest elektroniczny dławik, który ma przecietnie 4 krotnie mniejszą żywotność, nie wiem jak łatwiej ci to wyłuszczyć.

jaad75 napisał/a:
Producent podaje 75% nominalnego strumienia po 10.000h, trudno mi polemizować z jego specyfikacją - pewnie w odpowiednich warunkach padną szybciej niż halogeny, ale chyba nie o to chodzi? Jak się postarasz, to halogen też padnie szybciej niż powinien (nawet znacznie szybciej).


nie no jasne masz rację, ja mówie o normalnym uzytkowaniu.

jaad75 napisał/a:
Nie wiem co to są "lampy Gierałtwoskiego", ale CCD to nadal podstawa w wielu zastosowaniach, a to, że akurat w średniej i małej wielkości matrycach fotograficznych zostało skutecznie wyparte przez tańsze i łatwiejsze w produkcji CMOS-y, to niewiele zmienia. Panele fluorescencyjne też są/będą wypierane przez LED-owe, ale to nie zmienia faktu, że póki co są wciąż dość często spotykane.


to fakt, nie widziałem tego od 10 lat, co nie znaczy, że np. w Mongolii czy w Kazachstanie z takich nie korzystają, masz rację. W Europie czegoś takiego nie widziałem nawet w magazynach ale wszystko przede mną.


Ps. tak na marginesie, chciałem zobaczyć czy czytasz moje posty i widzę, że cię cosinus fi nie ukłuł w oko :wink:

jaad75 - Wto 30 Kwi, 2013

kozidron napisał/a:
zależy od ogniskowej, wielkości manekina/modelki(czy fotografujemy samo popiersie czy całego manekina/modelkę) i tego jak to ma wygladać
Oczywiście, pytam tylko czy 4 m odejścia i 2 m od tła nie jest dla Ciebie wystarczającą odległością w typowych zastosowaniach?
kozidron napisał/a:
to nie zależy tylko od częstotliwości w gniazdku
W przypadku klasycznych świetlówek?
kozidron napisał/a:
producent podaje żywotność nazwijmy to "lampy" a nie układu. Najsłabszym ogniwem jest elektroniczny dławik, który ma przecietnie 4 krotnie mniejszą żywotność, nie wiem jak łatwiej ci to wyłuszczyć.
Ale z tego co wiem, układy T5 są zintegrowane?
kozidron napisał/a:
to fakt, nie widziałem tego od 10 lat, co nie znaczy, że np. w Mongolii czy w Kazachstanie z takich nie korzystają, masz rację. W Europie czegoś takiego nie widziałem nawet w magazynach ale wszystko przede mną.
Ja widziałem panele świetlówkowe jeszcze zeszłego lata i to w PL...
kozidron napisał/a:
Ps. tak na marginesie, chciałem zobaczyć czy czytasz moje posty i widzę, że cię cosinus fi nie ukłuł w oko :wink:
Szczerze mówiąc nie bardzo wiem do czego chciałeś się odnieść, bo związku między wykorzystaniem energii, a migotaniem nie widzę, ale że o współczynnikach elektrotechnicznych mam pojęcie szczątkowe, to stwierdziłem, że polemizował nie będę...
kozidron - Wto 30 Kwi, 2013

jaad75 napisał/a:
Oczywiście, pytam tylko czy 4 m odejścia i 2 m od tła nie jest dla Ciebie wystarczającą odległością w typowych zastosowaniach?


bardzo dobry jesteś w ułamkach :wink: mi nie wystarczy jak fotografuje całego manekina, zalezy jaki efekt chce uzyskać klient, ostatnio to było za mało np. do kampanii vansa gdy fotografowałem same nogi z butami na tle gdzie z przodu musiałem złapać jeszcze fakturę desek.

jaad75 napisał/a:
Ale z tego co wiem, układy T5 są zintegrowane?


w mojej drugiej pracy zawsze elementy przychodzą oddzielnie, nie spotkałem się też w innych firmach, żeby było inaczej. Dodatkowo T5 czy właśnie najpopularniejsze T8 oznacza pewien standard (zwiazny z wielkością, średnicą rury, gniazdami i bardziej złozonymi sprawami, których może nie poruszajmy :wink: )
Oczywiście co nie wyklucza, żebys mógł sobie kupić "zespolony model" zarówno systemu T8(tego najpopularniejszego) jak i T5 tak zwanej "miniatury"

jaad75 napisał/a:
Ja widziałem panele świetlówkowe jeszcze zeszłego lata i to w PL...


No to na jakim backstagu bym nie był, to nie widziałem takiego wynalazku

jaad75 napisał/a:
Szczerze mówiąc nie bardzo wiem do czego chciałeś się odnieść


do tego że jest to około 120Hz a różnica nawet kilku kHz kiedy regulujesz "moc" świecenia spada logarytmicznie żeby nie powiedzieć dramatycznie nawet poniżej 100Hz, dlatego regulacja jest beznadziejnym acz mozliwym tematem a regulację poprzez wyłaczanie którejś z obwodu kiedy są sparowane w jakiejś wiekszej "lampie" (nawet przy dyfuzorach) uważam za bardzo uciążliwe, zresztą sam to napisałeś.

Tak więc reasumując uważam, że:

kozidron napisał/a:
takie rozwiązania powszechnie uznawane są za nieodpowiednie zarówno w fotografii jak i przy filmowaniu.


a tak zapytam cię prywatnie, długo uzywasz tych 750tek i czy trzymają temperaturę ?

jaad75 - Wto 30 Kwi, 2013

kozidron napisał/a:

a tak zapytam cię prywatnie, długo uzywasz tych 750tek i czy trzymają temperaturę ?
Będzie ze 4 lata (kupiłem je jakoś na początku 2009), ale nie są jakoś bardzo intensywnie eksploatowane. Kolorymetrem nie mierzyłem, ale na oko trzymają temperaturę. Nominalnie mają niby 5300K (mają ten żółtawy klosz chroniący palnik i pilota) i nie zauważyłem też, żeby znacząco odbiegały od tej temperatury również przy skręcaniu, aczkolwiek są zauważalnie cieplejsze od speedlightów, z którymi dość często je łączę. Zresztą w tej chwili znacznie intensywniej używam jedną z nich, drugą miałem nawet sprzedawać, bo tak naprawdę 2x750Ws nie jest mi potrzebne - pewnie będzie już można zobaczyć na ile zmieniła się ich temperatura w trakcie eksploatacji, bo druga leży w pudełku już dobry rok.
Wifi - Pią 03 Maj, 2013

Witam,

Dyskusja chyba zbyt mocno odbiegła od sedna sprawy :mrgreen:

Jeśli chodzi o body to wybiorę canona 650d jest ok 500zł tańszy od 60D wiec więcej zostanie na szkiełko :-)

Obiektywy jakie obecnie mam na oku to:

Sigma 17-70mm f/2.8-4 DC Macro OS ok 1800zł - dzięki kozidron !
Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM ok 2900zł
Tamron SP AF 17-50 mm f/2.8 + Canon EF 85 f/1.8 ok 3200zł
Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD ok 3900zł - trzeba dołożyć ok 500zł do budżetu...

Mogli byście się bliżej wypowiedzieć na ich temat i który najlepiej nada się do mojego celu ?
Potrzebny jest obiektyw w miarę uniwersalny by można było zrobić zdjęcie całego produktu jak i zdjęcia jakiś detali, struktury. Zdjęcia w "studio" z statywu, co jakiś czas przydała by się możliwość wykonania zdjęć u klienta z ręki.

Dodam jeszcze kilak fotek o jakie mi chodzi.
Zdjęcia w żaden sposób nie modyfikowane tylko pomniejszone 100% jpeg.
Zdjęcia robione różnymi aparatami i obiektywami w rożnych warunkach.







Pozdrawiam
Wifi

kelvinpiotr - Pią 03 Maj, 2013

Jeżeli mają to być tego typu fotografie , wybierz najtańszy i tak będzie za dobry .
komor - Sob 04 Maj, 2013

Sigma 17-70mm da Ci elastyczność od szerokiego kąta do dość wąskiego, plus użyteczne makro-zbliżenie. Jeśli w budżecie wystarczy Ci jeszcze na dedykowany obiektyw makro typu 100 mm, bo jesteś w pełni wyposażony. Stałka 85/1.8, choć do innych zastosowań bardzo przydatna, przy fotografii produktowej niespecjalnie się przyda.
kozidron - Wto 07 Maj, 2013

Wifi, moim zdaniem masz bardzo duży "komfort" jaki ma być materiał wyjściowy ponieważ wszystko idzie na net(ważniejsze jest żeby kadr był dobrze wyświecony niż oddawał jakąś ilość detali), w tego typu fotografii zachowałbym się samolubnie(dla własnej wygody) i albo brał nawet starsze dwurolkowe body albo od razu przyjął, że bedę pracować z aparatem na statywie + komputer połaczony z puszką na LV.
Co do obiektywu to jak wcześniej wspomniał komor, sigma powinna wystarczyć.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group