|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Nikon czy sony? Amator
Logus - Pią 03 Maj, 2013 Temat postu: Nikon czy sony? Amator Witam!!!
Jestem amatorem nie znam sie na sprzęcie i chciałbym zacząć pstrykac zdjecia.
Interesuje mnie głownie krajobraz, ale czasem chciałbym jakieś zdjęcia z kimś w plenerze.
Nie mam jeszcze sprzętu, ale mam okazje kupić nikona d3100 lub Sony alpha 350.
Bardzo proszę o poradę.
Z góry dzięki.
mozer - Pią 03 Maj, 2013
Logus, Sony - ma lepszy zakres tonalny na niskich czułościach, co jest istotne w krajobrazie.
Tutejszyn - Pią 03 Maj, 2013
Do nauki "pstrykania" można kupić dowolny aparat. Nawet jak potem okaże się, że można było wybrać inaczej, to chyba też dobrze, wszak o naukę chodzi. Poza tym, na tym etapie trudno mówić o gorszym/lepszym obrazowaniu. Trudno dostrzec różnice.
mozer - Pią 03 Maj, 2013
Tutejszyn, ale jak ktoś ma sprecyzowane zainteresowania, to dlaczego ma nie wybrać rozsądnie? Wykorzysta - dobrze, nie wykorzysta - nic się nie stanie.
lotofag - Pią 03 Maj, 2013
mozer, mowa o staruteńkiej Alfie A350 jeśli dobrze rozumiem - jesteś absolutnie przekonany, że coś tam niby lepiej da się wycisnąć z niskich czułości? Akurat ta matryca nie była zbyt udana o ile dobrze pamiętam, a obecnie to i tak zabytek. Z tych dwóch wolałbym D3100, choć oczywiście jako pstrykadełko do nauki i zabawy może to być naprawdę cokolwiek.
Zresztą nie znamy ani budżetu, ani jak sobie Logus tę fotografię wyobraża, bo samym korpusem to dużo nie zrobi...
mozer - Pią 03 Maj, 2013
lotofag, nie jestem absolutnie przekonany, bo owych aparatów nie posiadałem - opieram się na testach dynamiki i zakresu tonalnego.
Ja opieram się na testach początkującego amatora, człowieka który bierze do ręki pierwszy aparat. Zanim dojdzie do dynamiki matrycy, musi nauczyć się patrzeć na świat przez obiektyw. Dynamika, to dopiero potem, przy którymś tam kolejnym aparacie..
mozer - Pią 03 Maj, 2013