|
forum.optyczne.pl
|
 |
Wolne tematy - Wywoywanie Rawu z ujęcia
niemamloginu89 - Wto 07 Maj, 2013 Temat postu: Wywoywanie Rawu z ujęcia Witam,
Mam takie pytanie (a ponieważ zawsze służycie dobrymi radami więc liczę że i teraz tak będzie )
Jak wykonuję zdjęcie RAW+JPG w aparacie Canon 5D mark 2 (który nie jest mój) i otwieram plik RAW w programie photoshop to mam ustawienia jak na ujęciu z poglądowego JPG czyli mogę np tylko lekko sobie wyostrzyć zdjęcie i otworzyć. Plik RAW otwiera się z zapisanymi ustawieniami podczas wykonywania zdjęcia.
Natomiast w aparacie Canon 7D gdy wykonam tak samo zdjęcie (RAW+JPG) to po otwarciu pliku RAW mam zupełnie "gołe" zdjęcie bez żadnych ustawień jakie użyłem podczas wykonywania zdjęcia. Czy da się jakoś ustawić, aby 7D trzymał ustawienia w RAWie tak jak JPG? Bo nie chce ustawiać wszystkich parametrów tak jak w pliku JPG aby dokonać drobnych korekt
Pozdrawiam
jaad75 - Sro 08 Maj, 2013
W jednym i w drugim przypadku, Adobe Camera RAW nie odczyta ustawień dla JPG z RAW-a. Te ustawienia czyta tylko oprogramowanie producenta.
niemamloginu89 - Sro 08 Maj, 2013
jaad75 napisał/a: | W jednym i w drugim przypadku, Adobe Camera RAW nie odczyta ustawień dla JPG z RAW-a. Te ustawienia czyta tylko oprogramowanie producenta. |
To jak to jest że Mark II pokazuje ustawienia "jak na ujęciu" a 7D nie?
hijax_pl - Sro 08 Maj, 2013
niemamloginu89, jaki photoshop? Pewny jesteś, że nie pokazuje zaszytego w RAW JPGa?
Tylko DPP potrafi z RAWa odczytać specyficzne informacje producenta i je użyć poprawnie.
Usjwo - Sro 08 Maj, 2013
hijax_pl napisał/a: | Tylko DPP potrafi z RAWa odczytać specyficzne informacje producenta i je użyć poprawnie. |
... i uządzenia i programy Apple Inc. Robią to nawet lepiej niż DPP
niemamloginu89 - Sro 08 Maj, 2013
mówimy o "Digital Photo Professional"?
Tutaj zdjęcie zrobione jako jpg
a tutaj screen z camer RAW
Photoshop CS5
I dla przykładu zdjęcie z Canona 7D
Pierwszy JPG
Screen z cameraRAW
kufel - Sro 08 Maj, 2013
niemamloginu89 napisał/a: | mówimy o "Digital Photo Professional"? | tak
niemamloginu89, ale co Ci właściwie nie pasuje w poszczególnych zdjęciach? oba rawy zostały otwarte na domyślnych ustawieniach wtyczki ACR.
niemamloginu89 - Sro 08 Maj, 2013
W pierwszym wypadku widać RAWa jak JPGa a w drugim zupełnie "gołego" Rawa. Łatwiej by mi było manipulować plikiem RAW tak jak w pierwszym przypadku, gdzie otwiera mi się "jpg" nad którym mogę dopracowywać szczegóły
jaad75 - Sro 08 Maj, 2013
niemamloginu89, ustawienia "jak na ujęciu" (te polskie hasła wyglądają naprawdę dziwnie) tyczą się wyłącznie balansu bieli, ale to, że jest As Shot, wcale nie oznacza, że jest dokładnie taki sam jak w JPG, tylko to, jak wartość zapisana w RAW jest interpretowana przez ACR.
[ Dodano: Sro 08 Maj, 2013 13:52 ]
niemamloginu89 napisał/a: | W pierwszym wypadku widać RAWa jak JPGa a w drugim zupełnie "gołego" Rawa. | W jednym i w drugim przypadku masz "gołego" RAW-a.
hijax_pl - Sro 08 Maj, 2013
niemamloginu89, ustaw w aparacie zdjęcie czarno-białe i dopiero testuj
niemamloginu89 - Czw 09 Maj, 2013
Dzięki za odpowiedzi, czyli jak najprościej zrobić aby doprowadzić RAW do postaci JPGa i dopiero później go obrabiać?
mozer - Czw 09 Maj, 2013
niemamloginu89, dostałeś wyżej odpowiedź - obrabiać przy pomocy oprogramowania dostarczanego przez producenta aparatu.
Tutejszyn - Czw 09 Maj, 2013
Ja bym spróbował kliknąć w ten niebieski napis: "Automatycznie", poniżej suwaka Tinty Potem można jeszcze doprawić obraz szczyptą tego i owego. Nie przejmowałbym się w ogóle JPG.
niemamloginu89 - Sro 05 Cze, 2013
Witam
Nie chce tworzyć nowego tematu ponieważ to również tyczy się tych moich Rawów i Adobe Photoshopa + X-Rite Color Passport
Zauważyłem, że szara karta do ustalania balansu bieli za mocno mi ociepla kolory, czy też macie taki problem? Przedstawie 3 zdjęcia:
1. Raw otwarty w Adobe:
2. Dotknięty pipetą w szarą kartę X-Rite
3. Prawidłowo dopasowany kolor:
Czy ja coś źle robie? Bo chyba nie w tym większej filozofii aby zrobić zdjęcie z szarą kartą X-Rite color Passport i później pipetą najechać na szarą karte ...
Pozdrawiam
jaad75 - Sro 05 Cze, 2013
niemamloginu89, jak dla mnie to z pipetą na szarą kartę wygląda najlepiej. Pamiętaj jednak, że jeśli masz kilka źródeł światła oświetlających scenę, a szarą kartę oświetla tylko jedno z nich, to nie znaczy, że klikając w nią pipetą zbalansujesz biel do wszystkich źródeł. Podobnie jeśli umieścisz szarą kartę w miejscu, w którym odbicia światła ze sceny dają na niej dodatkowe zafarby...
|
|