|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Nikon d7100/d600/ coś innego? + szkła (razem za 7-10 tys.)
Radison - Czw 16 Maj, 2013 Temat postu: Nikon d7100/d600/ coś innego? + szkła (razem za 7-10 tys.) Potrzebuję porady w sprawie... kupna aparatu i obiektywów . To będzie moja pierwsza lustrzanka i będę jej używał amatorsko. Zastosuję trochę niekonwencjonalne podejście i opiszę najpierw obszernie mój proces myślowy do tej pory. Czego się dowiedziałem, na czym mi zależy, co z tego moim zdaniem wynika. Zależy mi mocno na Waszych komentarzach odnośnie tego co napiszę w tych paragrafach. Ostatecznie - najlepszy wybór to taki, który jest dostosowany do oczekiwań a to dopasowanie jest tym lepsze im lepsze zrozumienie tematu przez podejmującego decyzję... Nic z tego co piszę poniżej nie jest jeszcze finalne. Jest to moje najlepsze przekonanie, ale jestem dopiero początkującym fotografem. Nie oczekuję od Was podjęcia decyzji za mnie, wręcz przeciwnie - będę najbardziej wdzięczny za rozjaśnienie tematu / wskazanie błędów w myśleniu / zwróceniu uwagi na nowe aspekty. Górną granicę ceny w tytule podałem, żeby można się było szybko zorientować w rzędzie wielkości, ale nie jest to nic konkretnego. Ciężko powiedzieć z góry ile się chce wydać gdy nie wie się jak przebiegają maksima i minima jakości towaru w funkcji ceny. Chętnie wydałbym bliżej dolnej granicy lub mniej. Z drugiej strony mocno przyparty do muru mogę rozważyć też wydanie trochę ponad 10tys.
0. Rodzaj fotografii - "uniwersalna stałka"