|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - Jaki obiektyw do Nikona kupić?
wildnature - Sob 08 Cze, 2013 Temat postu: Jaki obiektyw do Nikona kupić? Jestem początkującą fotoamatorką. Od roku posiadam lustrzankę Nikon D3100 z kitowym obiektywem 18-55. Od kilku dni zastanawiam się nad zakupem jakiegoś obiektywu. Interesuje mnie głębia kolorów, większy zoom i ostrość oraz wyraźne zdjęcia w słabym świetle. Cena do ok.1500 zł. Kompletnie nie znam się na obiektywach i nie chcę zmarnować kasy. Zaproponujcie mi jakieś obiektywy, możecie też podać wady i zalety. Z góry dziękuję.
hijax_pl - Sob 08 Cze, 2013
wildnature napisał/a: | Interesuje mnie głębia kolorów, | To znaczy? wildnature napisał/a: | większy zoom | Chodzi o przybliżenie czy samą krotność (uniwersalność)? wildnature napisał/a: | wyraźne zdjęcia w słabym świetle. | Tzn co? Stabilizacja?
Rozumiem, że zdjęcia w słabym świetle są po prostu poruszone, a kolory... no cóż, wystarczy pogrzebać w ustawieniach aparatu (Picture Control).
plan3s - Sob 08 Cze, 2013 Temat postu: Re: Jaki obiektyw do Nikona kupić?
wildnature napisał/a: | Jestem początkującą fotoamatorką. Od roku posiadam lustrzankę Nikon D3100 z kitowym obiektywem 18-55. Od kilku dni zastanawiam się nad zakupem jakiegoś obiektywu. Interesuje mnie głębia kolorów, większy zoom i ostrość oraz wyraźne zdjęcia w słabym świetle. Cena do ok.1500 zł. Kompletnie nie znam się na obiektywach i nie chcę zmarnować kasy. Zaproponujcie mi jakieś obiektywy, możecie też podać wady i zalety. Z góry dziękuję. |
Jeśli tak Cię tu troszkę przepytamy, to sama zdefiniujesz obiektyw który potrzebujesz.
- Gdzie zdjęcia robisz najczęściej? I komu/czemu te zdjęcia robisz?
- Czy wiesz dlaczego może tak być, że zdjęcia są mało wyraźne w słabym świetle? Jakie parametry wpływają na ostrość zdjęć? Co to jest głębia ostrości?
111lisu - Nie 09 Cze, 2013
Podjedź do jakiegoś sklepu załóż kilka na body i zobacz który Ci pasi
a potem tu zapytaj czy to dobry wybór przed zakupem.