forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Lustrzanka 16:9

matbla91 - Sob 15 Cze, 2013
Temat postu: Lustrzanka 16:9
Witam,
szukam lustrzanki, która robi zdjęcia w formacie 16:9 wraz z takim podglądem na żywo. Jestem amatorem, stąd zależy mi na niedrogim sprzęcie ;)

Dziękuję za pomoc!

lotofag - Sob 15 Cze, 2013
Temat postu: Re: Lustrzanka 16:9
matbla91 napisał/a:

Jestem amatorem, stąd zależy mi na niedrogim sprzęcie ;)

Zdefiniuj niedrogi, dla jednego to będzie 1000zł, a dla drugiego 10000zł.
Na górze tego działu znajdziesz tematy takie jak np.:
http://forum.optyczne.pl/viewtopic.php?t=21140
http://forum.optyczne.pl/viewtopic.php?t=20022

matbla91 napisał/a:

szukam lustrzanki, która robi zdjęcia w formacie 16:9

Zdjęcia można sobie dowolnie przycinać po zrobieniu, wystarczy nieco wyjść poza myślenie "aparat robi". Stosowane matryce i tak mają proporcje 3:2, wyjątkiem jest Olympus mający 4:3.

Do 2000 zł. Chodzi mi własnie o to, bym nie musiał myśleć na bieżąco, ani później obcinać - zdaję sobie sprawę, że to nie jest wykorzystywanie w pełni możliwości, ale taka jest potrzeba ;)

A czemu w ogóle lustrzanka? Podkreślasz podgląd na żywo, więc czy potrzebny Ci w ogóle optyczny wizjer? Będziesz korzystał z dobrodziejstw wymiennej optyki?

Może jakiś tani bezlusterkowiec z podstawowym szkłem?

Zależy mi na możliwości rozmazywania tła - w kompakcie tego nie osiągnę, potrzebny właściwy obiektyw ;)

Mówisz o małej głębi ostrości - lustrzanka jako taka nie jest do tego koniecznie potrzebna, wystarczy jakikolwiek aparat z w miarę dużą matrycą i jasnym szkłem. Istnieją także kompakty spełniające te kryteria ;)

Druga sprawa, z ciemnym obiektywem klasy 18-55/3.5-5.6 nie poszalejesz z kontrolą GO, a funduszy za bardzo nie masz. Chyba, że np. jakiś tani (używany?) prosty korpus Canona + taniutka stałka EF 50/1.8. Tylko czy naprawdę potrzebujesz lustrzanki..?