forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Canon 700d , Nikon D7000, Canon 60D, Canon 650D

maestro - Czw 04 Lip, 2013
Temat postu: Canon 700d , Nikon D7000, Canon 60D, Canon 650D
Witam,
Proszę o pomoc w wyborze aparatu i obiektywów,

Sprzedaję całą stajnię Olympusa (E-30 + obiektywy i lampa). W związku z narodzinami córki (listopad, ale już muszę przygotować sprzęt :) ), chciałbym kupić aparat z możliwością filmowania. Jeśli chodzi o zdjęcia to głównie portrety, uwielbiam portrety i zdjęcia makro, a także coś uniwersalnego zarówno na wakacje jak i imprezy rodzinne (święta, grill, imieniny, itd.)

Mam do wydania max . 8000 zł.

Chciałbym kupić:
1) aparat (dobrze gdyby miał wizjer większy niż w Olympusie E-30)
2) jakiś zoom spacerowy (najlepiej odpowiednik Zuiko 14-54II - szybki, celny, ostry)
3) obiektyw do portretów ewentualnie dwa - myślę o canon 85 1,8 ( na portretach zależy mi najbardziej), ale może jakaś 50tka ?
4) lampa ( nie wiem jaka, czy może 430 EX II ? )
5) może jakiś obiektyw do krajobrazu , szeroki kąt
6) przydałoby się też coś do zdjęć makro (obiektyw)

Co byłoby godne polecenia ? Wiem że 700D i D7000 to inna półka, ale obecnie są one w podobnej cenie - ok. 2900 zł.

Niestety nie stać mnie na nową pełną klatkę, a wiem że do portretu nie ma nic lepszego ... :( Bokeh w pełnej klatce jest niezastąpiony.
Będę wdzięczny za wszelkie propozycje.
Pozdrawiam serdecznie

muzyk - Czw 04 Lip, 2013

Pomyśl o bezlusterkowcu Olympusa - nowym EP5 do tego wizjer i 20 1.7 na początek, a szkła Olego 43 przez adapter.

Doceniłbyś: niewielkość aparatu, świetne wyposażenie, jakość zdjęć na tyle dobrą, że zapomniałbyś szybko o którejkolwiek z wymienionych lustrzanek.

Zaleta takiego małego sprzętu?

Nie trzeba dźwigać kilogramów...
Owszem, nowy Pen 5 nie jest tani, a z wizjerem w ogóle, ale...
maestro napisał/a:
wiem że do portretu nie ma nic lepszego ...

jeśli do portretów to 45 1.8 Olympusa (za grosze) i jakość masz powalającą.
Zobacz testy tych dwóch szkieł Panasa 20 1.7 i Olego 45 1.8

:idea:

Andrzej.M. - Czw 04 Lip, 2013

Jak już koniecznie musisz to kup Olympus OM-D E-M5 i konwerter na micro.
A obiektywy sobie zostaw. Zresztą E3 daje też dobre obrazki.
Jeśli chcesz zmienić system i naprawdę poczuć różnicę (przy wysokich ISO lub dużych powiększeniach), to kup Pentax K-5IIs albo coś FF/FX. Tyle że to drugie może być kosztowne.

Do K-5 weź Pentax SMC DA 17-70mm f/4 AL (IF) SDM , albo Pentax SMC DA 16-50mm f/2,8 ED AL (IF) i Pentax FA 77mm f/1.8 AL Limited do portretu lub zoom Pentax SMC DA 50-135mm f/2,8 ED (IF), inna stałka godna polecenia Pentax SMC DA 55mm f/1,4 SDM - nie gorsza od eL-ki.
Alternatywą mogą być Sigma 17-70/2,8-4 i takaż 85-tka, albo Tamron 17-50/2,8 plus 90/2,8 macro z mocowaniem Pentax.
Alternatywą może być Nikon D7000 albo D5100 z ww.obiektywami Sigmy lub Tamrona, ewentualnie 18-105VR (ponoć szybki , celny i ostry) ale nieco ciemny.

muzyk - Czw 04 Lip, 2013

AndrzejM.Makuch napisał/a:
Olympus OM-D E-M5

:roll:

Ep5 jest lepszy...

maestro - Czw 04 Lip, 2013

Olympus OM-D E-M5 - bardzo drogi jak na format micro 4/3 ... bardzo.
3999 najniższa cena w porównywarce cenowej.

Z tymi bezlusterkowcami to mnie zaskoczyliście - nie brałem ich pod uwagę w ogóle. Olympus robi solidny sprzęt, wiem po tym co mam, żal mi się z nim rozstawać, ale niestety format 4/3 jest bardzo zaniedbany. Opcja filmowania (z dobrym skutkiem) jest bardzo przydatna. Nieraz już byłem w sytuacji że jak wół na wycieczce z uwieszoną torbą na ramieniu, aparatem na szyi i kamerą w ręku - w zależności czy chciałem zrobić zdjęcie czy coś sfilmować.

Czy czasem Canon nie kręci lepszych jakościowo filmów ? Ewentualnie Panasonic z micro 4/3 ?
Mam też obiekcje, czy taki mały bezlusterkowiec Olympus/Panasonic dobrze współpracuje z obiektywami formatu 4/3 jakość zdjęć będzie identyczna jak przykładowo z e-30 ?
Rozumiem, że lampa Olympusa będzie działać w systemie micro ?

Andrzej.M. - Czw 04 Lip, 2013

maestro napisał/a:
Nieraz już byłem w sytuacji że jak wół na wycieczce z uwieszoną torbą na ramieniu, aparatem na szyi

To jakbyś zmienił na Canona pewnie czułbyś się jak... ? :razz:
A poważnie , EP3 daje tylko trochę gorsze obrazki od OM-D , a testu EP-5 jeszcze nie widziałem więc trudno mi wyrokować. Zapewne nowsza generacja matryc może dać lepszy obrazek ale zwiekszenie ilości pikseli do 16Mpix sprawy raczej nie ułatwia. Ale skoro 24Mpix matryce APS-C zachowują się dobrze - mozna się spodziewać że ich odpowiednik 4/3 będzie podobny.
Sprawdziłem test podobnego aparatu EPL-5 (16Mpix) wypadał tylko odrobinę gorzej od OM-D, i sądzę że w przypadku EP-5 będzie podobnie.
Co do ceny OM-D - to nie uważam jej za wygórowaną , zmiana systemu kosztowała by więcej.
Cena EPL-5 jest bardzo przyjemna.

maestro - Czw 04 Lip, 2013

AndrzejM.Makuch napisał/a:
To jakbyś zmienił na Canona pewnie czułbyś się jak... ?


No przynajmniej bez kamery w ręce :)

Wydawało mi się że to będzie prostsze. To zamienię na tamto, obiektyw na inny w podobnej cenie, itd.

EP-5 jako jedyny ma wyświetlacz 1mln pkt. W przypadku takich aparacików to ważny element. Reszta penów o wiele gorzej.

dcs - Czw 04 Lip, 2013

Co z AF?
http://www.youtube.com/re...ube.jMGdhfh7bPk

http://www.youtube.com/watch?v=XaaYKACsa8c

http://www.youtube.com/watch?v=4GijU_GSF_g

http://www.youtube.com/re...ube.3mlmZXUuFqk

[ Dodano: Czw 04 Lip, 2013 19:19 ]
http://www.youtube.com/watch?v=DSpJxQWTneY

muzyk - Czw 04 Lip, 2013

AndrzejM.Makuch napisał/a:
Sprawdziłem test podobnego aparatu EPL-5 (16Mpix) wypadał tylko odrobinę gorzej od OM-D, i sądzę że w przypadku EP-5 będzie podobnie.

Oj... Ep 5 to miażdży Epl5...

OMD jest też fajny, ale weź zobacz wizjer - za dodatkową kasą - do EP5...
Większe pole widzenia niż w ... Canonie 1 DX :twisted:
Jakieś pytania?

Panasonic?
Polecam GX1, choć przy EP 5 to nie stał, ale... malutki, zdjęcia całkiem całkiem, wyposażenie, hmm, a do tego Holga 25 f8... uhmmmmmmm
tak brudnych zdjęć z cyfry jeszcze nie widzialem :mrgreen:

maestro - Czw 04 Lip, 2013

Czy zatem opłaca się taki zabieg ? Nawet Ep5 - w porównaniu do E-30 raczej niczym szczególnym, jeśli chodzi o jakość zdjęć, się nie wyróżni.
Czy może jakiś kompakt który kręci dobre filmy ?

A co z tymi Canonami ? Tak zachwalane wideo w 650D ... nie mówiąc o wyższych modelach.

muzyk - Czw 04 Lip, 2013

maestro napisał/a:
Nawet Ep5 - w porównaniu do E-30 raczej niczym szczególnym, jeśli chodzi o jakość zdjęć, się nie wyróżni.

To się okaże...
maestro napisał/a:
A co z tymi Canonami ?

Jeśli chcesz Canona i video to choćby 5d II i do niego magic lantern wgrać.

Andrzej.M. - Pią 05 Lip, 2013

maestro napisał/a:
Nawet Ep5 - w porównaniu do E-30 raczej niczym szczególnym, jeśli chodzi o jakość zdjęć, się nie wyróżni.

Różnica jest i to duża - no powiedzmy jak między canonem 700D czy 60D a Pentaxem K-5IIs...
I to już przy EPL5...
Tryby filmowania też ma niezłe, sądzę że filmowanie małą matrycą Canona jest mocno przereklamowane - dużą by też pewnie nie filowano gdyby nie wysoka jakość dużej matrycy, dużo osób filmuje tymi lustrami bo system jest popularny . Zajmujący się poważniej filmowaniem wiedzą że do tego najlepiej nadają się Panasoniki i Sony. Takie filmowanie jak w Canonie albo lepsze ma chyba każdy system.
Z tą popularnością systemu jest tak jak z popularnością osób "śpiewających" - obecnie "naj" jest niejaki Biber , choć Kiepura to on nie jest. Znający się trochę wolą jednak np. Sarah Brightman albo... Koneserzy wolą jeszcze innych jeszcze mniej znanych wykonawców. Więc może skończmy przebierać nogami jak panienki przed koncertem małolata JB i zakończmy dywagacje o filmowaniu C... :wink:

moronica - Pią 05 Lip, 2013

AndrzejM.Makuch, D60 to stary Nikon albo jeszcze starszy Canon
Andrzej.M. - Pią 05 Lip, 2013

Już poprawiłem - ot literówka. :razz:
muzyk - Pią 05 Lip, 2013

AndrzejM.Makuch napisał/a:
Zajmujący się poważniej filmowaniem wiedzą że do tego najlepiej nadają się Panasoniki i Sony.

Tja... na poważnie filmowaniem zajmują się ludzie używając 5dII ... zwłaszcza 5dIII czy ewentualnie 6d.

maestro - Pią 05 Lip, 2013

Sarah Brightman bardzo lubię - piękny głos... no ale nie o tym.

Z przedstawionych i jeszcze kilku innych filmików wynika, że obiektywy z systemu 4/3 działają z aparatami m4/3, ale jednak nie tak sprawnie.

Podsumowując. Dobry aparat w m4/3 kosztowałby mnie ok. 4 tys. zł (lub nieco więcej) + przejściówka ok. 500 zł.
Obiektyw portretowy Olympus 45 f 1,8 sprawdziłem ładne zdjęcia wychodzą - koszt ok. 800 zł.
Z nowości dostępny jest obiektyw Olympusa 85mm f 1,7 - i to będzie zapewne bomba - tyle że cena ok. 3 tys. zł.
W niedalekiej perspektywie Panasonic (jak wynika z plotek) będzie miał w ofercie bodajże 42 mm f 1.2 - cena zapewne jak za Lki z takim światłem u Canona.
Kitowy 12-50 lub 14 -42 w m4/3 zapewne zastąpiłby mi 14-54II. Nie wiem czy Af będzie tak samo szybki, na pewno szybkostrzelność będzie mniejsza w formacie Large w m4/3 wynosi ona zaledwie 2 klatki na sekundę.
Zuiko 50 f 2 też chyba warto byłoby sprzedać skoro kupiłbym pod nowy system 45 1,8 - zapewne działa o wiele szybciej, ale chyba do makro się nie nadaje.

Po prostu w systemie micro najlepiej trzeba byłby sprzedać dotychczasowy sprzęt i wymienić je na mniejsze odpowiedniki. To tak jak zmiana systemu.

W cenie body takiego ep-5 /OMD jest już Nikon D7100, Canon 60D (ponad tysiąc zl mniej) lub tańsze modele.
85mm 1.8 koszt ok. 1500 zł , lub mniej za używany (nieco drożej w Nikonie - nie wiem dlaczego).

W cenie ep5 i przejściówki mamy Canona 60D z obiektywem 85 mm 1,8. Czy to nie jest cenowo bardziej rozsądne ? Nie wiem jak w Canonie z wizjerem w porównaniu do E-30 ?

muzyk - Pią 05 Lip, 2013

maestro napisał/a:
Olympus OM-D E-M5 - bardzo drogi jak na format micro 4/3 ... bardzo.

Bo to dotychczas najlepszy aparat tego systemu był, więc swoje kosztować musi.

Ciekawe jest ustawialne iso low w nowym EP5. :roll:

maestro - Pią 05 Lip, 2013

Co uważacie o Canon 6D - może być lekko używany + 24-70 2,8 (albo używany canon, albo sigma bądź tamron - nie wiem który lepszy).
Niestety tylko te dwie pozycje finansowo. Portrety myślę, że dałoby radę, ale to moje przypuszczenia (nie mam żadnego doświadczenie w full frame), a przy okazji uniwersalny zoomik.

dcs - Pią 05 Lip, 2013

maestro napisał/a:
Z nowości dostępny jest obiektyw Olympusa 85mm f 1,7

-gdzie :?:

Andrzej.M. - Pią 05 Lip, 2013

muzyk napisał/a:
na poważnie filmowaniem zajmują się ludzie używając 5dII

Też zauważyłem i nawet wspomniałem o większej matrycy... Zauważyłem że tzw. zawodowcy kręcą tymi lustrzankami filmiki reklamowe, wybaczcie to "TZW" , bo dla mnie do filmowania służy jednak ... kamera.
Odnośnie lustrzanek - zapewne duża część rzeczonych profesjonalistów korzysta również z FF Sony - co by mnie wcale nie zdziwiło. Natomiast jest też duża grupa filmujących zaawansowanych entuzjastów filmowania , nawet zarobkujących tymże, używająca mniejszych matryc oraz kamer właśnie marek Sony i Panasonic. Nie od dziś wiadomo że wprowadzane w nowym Canonie rozwiązania np. służące pracy AF w trakcie filmowania - u S i P są obecne od dłuższego czasu. Podobnie jak lepsze kodeki itp, o których pisał nie będę , bo to jakby nie moja specjalność , wolę robić zdjęcia. :grin:

muzyk - Pią 05 Lip, 2013

AndrzejM.Makuch napisał/a:
bo dla mnie do filmowania służy jednak ... kamera.

Owszem, ale taka typu RED.

Koszt filmowania lustrzanką jest niższy, nawet po zakupieniu odpowiedniego osprzętu, a jakość obrazu na tyle dobra, że można się pokusić o poważniejsze produkcje.
AndrzejM.Makuch napisał/a:
Nie od dziś wiadomo że wprowadzane w nowym Canonie rozwiązania np. służące pracy AF w trakcie filmowania

Tak, ale jestem przekonany, że takie profesjonalne filmowanie lustrzanką opiera się na MF.
maestro napisał/a:
Co uważacie o Canon 6D - może być lekko używany + 24-70 2,8 (albo używany canon, albo sigma bądź tamron - nie wiem który lepszy).

Co tu uważać? Jeśli Cię stać - kup. To inna liga, niż sprzęt o którym do tej pory była dyskusja.

Andrzej.M. - Pią 05 Lip, 2013

maestro napisał/a:
Co uważacie o Canon 6D - może być lekko używany + 24-70 2,8

Godny polecenia , ale skąd takie myśli? Przeskok IMHO ogromny, tylko czy będziesz umiał to wykorzystać? To zupełnie coinnego niż "olek". Wiem że niektórzy fotografujący, którym już dobrze szło na cropie 1,5 przesiadali się na FF i wracali po jakimś czasie. To bardzo wymagająca (i fizycznie ciężka) konkurencja. Poza kosztami zmusza do przeskalowania swoich nawyków i przyzwyczajeń. Wiem co mówię , bo sam musiałem przez to przejść , tyle że w drugą stronę - na APS-C z analoga i średniego formatu. Chcesz - proszę ucz się od nowa. Żeby nie było... :wink:
maestro napisał/a:
Dobry aparat w m4/3 kosztowałby mnie ok. 4 tys. zł (lub nieco więcej) + przejściówka ok. 500 zł.

Mam wrażenie że przesiadka była już zaplanowana i argumenty raczej nie trafią.
EPL-5 widzę w sieci po ok.2500 z 14-42 a z 12-50 3600 - więc masz przesiadkę na sporo lepszy obraz stosunkowo niedrogo.
A portretówka za 800zł -to jak darmo! Mało tego - możesz dokupić Tamrona 60mm/2macro ostrego jak Canonowski L 100macro a może nawet ostrzejszego... za niewiele więcej.
Przemyśl sobie czy na pewno chcesz taszczyć torbisko z klamotami ważącymi 2-3x tyle co do tej pory? :wink:

muzyk - Pią 05 Lip, 2013

AndrzejM.Makuch napisał/a:
Godny polecenia , ale skąd takie myśli? Przeskok IMHO ogromny, tylko czy będziesz umiał to wykorzystać? To zupełnie coinnego niż "olek". Wiem że niektórzy fotografujący, którym już dobrze szło na cropie 1,5 przesiadali się na FF i wracali po jakimś czasie. To bardzo wymagająca (i fizycznie ciężka) konkurencja. Poza kosztami zmusza do przeskalowania swoich nawyków i przyzwyczajeń. Wiem co mówię , bo sam musiałem przez to przejść , tyle że w drugą stronę - na APS-C z analoga i średniego formatu. Chcesz - proszę ucz się od nowa. Żeby nie było... :wink:

E, nie przesadzasz aby? :roll:
AndrzejM.Makuch napisał/a:
możesz dokupić Tamrona 60mm/2macro ostrego jak Canonowski L 100macro a może nawet ostrzejszego... za niewiele więcej.

Do systemu MFT? :roll:

Andrzej.M. - Pią 05 Lip, 2013

muzyk napisał/a:
Owszem, ale taka typu RED.

Owszem - na przykład.
muzyk napisał/a:
takie profesjonalne filmowanie lustrzanką opiera się na MF.

No właśnie , i między innymi po to taki Samyang robi obiektywy z radełkowniem pod silnik zdalnie sterowany... a inni radiowe monitory...
Kilka lat pracowałem w "branży" więc mam jakieś "blade pojęcie" , nawet koledzy czasem na plan zapraszają i mam okazję troszkę odświeżyć wiadomości. Pamiętajmy że "cropem" żaden zawodowiec jednak nie pracuje... przynajmniej nie taki o jakich teraz mówimy. Nie ta jakość obrazu, no może gdyby Pentaxem k-5 ... Nikonem D7100 ... pewnie by się nadały - w końcu 5D czy 6D w niczym nie ustępują , a nawet bywa że przewyższają. Skoro dobry jest 5D to i K5 byłby dobry zwłaszcza ten z IIs. :cool:
Tyle że na wyższych czułościach były by schody - cóż świecić by trzeba dobrze.

[ Dodano: Pią 05 Lip, 2013 14:49 ]
muzyk napisał/a:
możesz dokupić Tamrona 60mm/2macro ostrego jak Canonowski L 100macro a może nawet ostrzejszego... za niewiele więcej.

Do systemu MFT? :roll:

Aj , z przyzwyczajenia napisałem - bo mają do Olka ale 4/3, niestety chyba bez micro...
A co znaczy MFT? (jakoś mi ten termin "wyparował") :oops:

muzyk - Pią 05 Lip, 2013

AndrzejM.Makuch napisał/a:
Pamiętajmy że "cropem" żaden zawodowiec jednak nie pracuje...

Masz rację.
AndrzejM.Makuch napisał/a:
Nie ta jakość obrazu, no może gdyby Pentaxem k-5 ... Nikonem D7100 ... pewnie by się nadały - w końcu 5D czy 6D w niczym nie ustępują , a nawet bywa że przewyższają. Skoro dobry jest 5D to i K5 byłby dobry zwłaszcza ten z IIs. :cool:

Do filmowania?
AndrzejM.Makuch napisał/a:
Kilka lat pracowałem w "branży" więc mam jakieś "blade pojęcie"

A tego nie kwestionuję, tylko dopowiadam, że lustra typu 5dII/III,6D, d800 (po odszumieniu na wyższym iso), dadzą moim zdaniem bardzo dobre rezultaty w filmowaniu.
Z resztą... także Panasonic GH2 a tym bardziej GH3.
AndrzejM.Makuch napisał/a:
MFT

micro four thirds.

Andrzej.M. - Pią 05 Lip, 2013

muzyk napisał/a:
(po odszumieniu na wyższym iso), dadzą moim zdaniem bardzo dobre rezultaty w filmowaniu.

Bez odszumiania mogły by robić za takie "retro" na taśmie... :lol:

muzyk napisał/a:
micro four thirds.

Ach, te anglicyzmy... :wink: Mam uraz, w szkole wtłaczali mi ruski...

muzyk - Pią 05 Lip, 2013

A propos retro...

Holgę 25 mm f8 zapiąć do jakiegoś FF - jeśliby się dało :twisted:

Obraz iście brudny. :razz:
AndrzejM.Makuch napisał/a:
Ach, te anglicyzmy... :wink:

No Panie, musisz luknąć przez lindoł, jak pipole gołują i ewentualnie pikczery tejkują.

Andrzej.M. - Pią 05 Lip, 2013

muzyk napisał/a:
Holgę 25 mm f8 zapiąć do jakiegoś FF

Nie żadne retro , tylko jakiś horror... :lol:

muzyk - Pią 05 Lip, 2013

AndrzejM.Makuch napisał/a:
tylko jakiś horror...

No, to retro horror. :mrgreen:
Zapiąłem to to do GX1... i nie zmieniam.
Co za obrazki!!! :razz:

Andrzej.M. - Pią 05 Lip, 2013

muzyk napisał/a:

No Panie, musisz luknąć przez lindoł, jak pipole gołują i ewentualnie pikczery tejkują.

No właśnie, kiedyś ruski na okrągło , w TV wszystkie (w porywach aż dwa) programy z bratnimi ... i sojusznikami (...Urrraaa, za Rodinu, za Stalinu...) , a teraz "dla odmiany" to... :twisted:

[ Dodano: Pią 05 Lip, 2013 15:05 ]
muzyk napisał/a:
Zapiąłem to to do GX1... i nie zmieniam.
Co za obrazki!!! :razz:


A więc jednak... panas... :razz:

muzyk - Pią 05 Lip, 2013

No mam dwa, GF1 i GX1.
A tutaj Holga 25 f8
Co za brudne zdjęcia!!! :razz:

Andrzej.M. - Pią 05 Lip, 2013

muzyk napisał/a:
K5 byłby dobry zwłaszcza ten z IIs. :cool:

Do filmowania?

Właśnie , czemu nie? Kiedyś K-x wypróbowałem i wyszło nieźle, muszę k-5 spróbować... :mrgreen:

[ Dodano: Pią 05 Lip, 2013 15:10 ]
muzyk napisał/a:
Co za brudne zdjęcia!!! :razz:

W filmowaniu mogły by za 16mm robić...

[ Dodano: Pią 05 Lip, 2013 15:15 ]
Do takich eksperymentów mam coś innego... filmowych też...

maestro - Pią 05 Lip, 2013

dcs napisał/a:
maestro napisał/a:
Z nowości dostępny jest obiektyw Olympusa 85mm f 1,7

-gdzie :?:


75 mm 1,8 - miałem na myśli. Coś się zagalopowałem z tymi 85mm :)

Andrzej.M. - Pią 05 Lip, 2013

a... czeski błąd znaczy... :wink:
maestro - Pią 05 Lip, 2013

muzyk napisał/a:
OMD jest też fajny, ale weź zobacz wizjer - za dodatkową kasą - do EP5...
Większe pole widzenia niż w ... Canonie 1 DX


@muzyk jaki wizjer masz na myśli ? FV-4 elektroniczny ?

[ Dodano: Pią 05 Lip, 2013 19:27 ]
Cytat:
a... czeski błąd znaczy...


Na to wygląda ;)

[ Dodano: Pią 05 Lip, 2013 19:29 ]
AndrzejM.Makuch napisał/a:
Mało tego - możesz dokupić Tamrona 60mm/2macro ostrego jak Canonowski L 100macro a może nawet ostrzejszego... za niewiele więcej.


Aż mi serce mocniej zabiło ... :) Szkoda jednak że takiego szkiełka nie ma w m4/3... Bardzo...

dcs - Pią 05 Lip, 2013

maestro, Panasoniki GH2 i G5 -bardzo dobrze filmują, są teraz tanie i mógłbyś je podpiąć do posiadanej szklarni i powoli ją wymieniać.

[ Dodano: Pią 05 Lip, 2013 19:46 ]
http://www.optyczne.pl/po...=1531&add3=1748

muzyk - Pią 05 Lip, 2013

maestro napisał/a:
@muzyk jaki wizjer masz na myśli ? FV-4 elektroniczny ?

Oczywiście.
maestro napisał/a:
Szkoda jednak że takiego szkiełka nie ma w m4/3... Bardzo...

Jest 60 tka makro Olympusa, jest Leica 45 ...
jest świetna Sigma - nie makro 60 2.8 DN :razz:

maestro - Pią 05 Lip, 2013

Oj, przekonujecie mnie coraz bardziej. Na tyle, że już powoli nadrabiam informacje na temat systemu m4/3.

OM-D EM5 odpada ze względu na cenę.
E-P5 odpada ze względu na cenę.

E-PL 5 ma niby tę samą matrycę co OM-D EM5, jednak w testach wyszło że chyba nie do końca. Jakościowo zdjęcia niewiele lepsze od E-PL3. Zastosowano w nim nieco lepszy LCD - chodzi o odchylanie, bo ilość pkt jest chyba taka sama - ok. 640 tys. (szkoda, powinno być lepiej). Wielkościowo jest to niemal to samo co E-PL3.

Nie interesuje mnie w tych aparatach funkcja typu efekty specjalne, więc to że któryś z nich ma ich 100 a inny tylko 20 nie wpływa na moją decyzję w żaden sposób.

Szybkość działania wszystkich powyższych modeli jest mniej więcej porównywalna, różnią się co prawda matrycami 12 vs 16mpix, ale szybkość pozostaje raczej bez zmian.
Każdy z nich kręci takiej samej jakości filmy (z drobnymi różnicami techn.)

Tak sobie myślę żeby na początek kupić E-PL3 i zobaczyć jak to działa i czy mi się spodoba. Sprzedam E-510 wraz z kitami na razie. Co myślicie o tym ? E-Pl3 jest w cenie ok. 1200 zł z kitem 14-42 (cena jak za kompakt).

Pytanie z czym ten aparat kupić:
Zuiko 14 -42 II R - f3,5-5,6
czy
Zuiko 12-50 - f 3,5-5,6
czy
14-150 - f 4-5,6

Czy może double kit, o ile jest: 14 42+40-150.

[ Dodano: Pią 05 Lip, 2013 23:54 ]
Obiektywy marzenie w tym systemie:

12mm f 2,0 - cena ok. 2800
75 mm f 1,8 - cena ok. 3400
45 mm f 1,8 - cena ok. 1000 zł

jest jeszcze 17 mm f 1,8 - cena ok 2000 zł
i naleśnik 17 mm 2,8 - cena ok. 1000 zł

poza tym coś do makro:
zuiko 60 mm f 2,8 ? (czy może coś z powyższych porterówek też by się nadało ? ) - w sumie portret chyba też - cena

Trudny wybór ... obiektywów Panasonica jeszcze nie przejrzałem.

[ Dodano: Sob 06 Lip, 2013 01:14 ]
Właśnie jestem po artykule z testem 75 mm f 1,8 - genialne szkiełko.
Zuiko 60 2,8 również genialne.

Jest też taka perełka jak voigtlander 17.5mm f0.95 - jednak manulny, ale to światło.... Czy takie światło w systemie m4/3 może konkurować przykładowo z Sigmą 85 mmm 1,4 podpiętą pod FF jeśli chodzi o piękne rozmycie tła w portretach ? Taka nowa Sigma kosztuje bardzo podobnie - ok. 3500 zł.

muzyk - Sob 06 Lip, 2013

Jeśli chodzi o bdb i tanie obiektywy MFT, to wybór jest banalny:
Panasonic 20 1.7 i Olympus 45 1.8 - szczerze polecam, bo jakość ... szczęka opada.
Warto też Panasonic 14 2.5 - choć ten nie jest AŻ tak dobry jak w/w, ale mimo to warto mieć. Cena na ebayu za nowy ok 200 euro.
Kolejny porządny obiektyw MFT to Samyang (Walimex itd. - różne nazwy) 7.5 f3.5
Sigma ma trzy: 19, 30 i 60 - wszystkie 2.8 - polecam 60 2.8 (pisałem już w innych tematach).

Jak tanią puszką (można za 299 baksów, albo 299 euro czy nawet taniej kupić nową) polecam to co mam ja i Fatman - Panasonic GX1. Jest po prostu na tyle dobry za te pieniądze, że warto się zastanowić.
Do niego jest wizjer, który niestety swoje kosztuje - ok 200 euro, ale... jeśli byłbyś się w stanie obejść bez - git. Mnie póki co udaje się.

Tak czy inaczej, Ep5 póki co pozostaje najciekawszą propozycją w systemie MFT.

14-coś tam bym nie kupił, bo mi szkoda TERAZ kasy na takie ciemne szkła.

maestro - Sob 06 Lip, 2013

E-PL 3 jeśli chodzi o fotki jest dokładnie taki sam jak E-P3.

E-P5 to sprzęcik na który mógłbym się skusić w przyszłości jeśli jego cena będzie rozsądna...

Odnośnie dodatkowego wizjera VF-4 : nigdzie nie znalazłem żadnego podglądu ani dokładnego opisu czy testu tego wizjera. Muzyk chwali go mówiąc o jego wielkości. To na pewno bardzo wygodne użytkować aparat którego wizjer nie przyprawia o klaustrofobię.
Dzisiaj miałem okazję pooglądać kilka puszek m. in. E-PL5 , Sony NEX, poczciwego Nikona d90, który wg mnie ma spory wizjer, a także wymienione w temacie Canon 600D, 650D (siedemsetka jakościowo jest identyczna) oraz Nikony D3200 i D5100. Otóż moje odczucia są następujące. Jako użytkownik Olympusa E-30 muszę śmiało powiedzieć że większość tych aparatów to zwykły plastik fantastik, zwłaszcza Canon serii 600.
Być może mają opcję filmowania i dobre matryce, ale jakościowo i to jak leżą w dłoni pozostawia wiele do życzenia. Na pewno pod tym kątem zrobiłbym duży krok w tył. Nie wymieniłem kilku modeli Sony, które również przetestowałem i które akurat miały akumulatory w środku - to samo odczucie oprócz .... A77.

Wziąłem do ręki A77 z podpiętym systemowym zoomem ze światłem 2,8 i powiem Wam, że to się od razu czuje. Jak ten aparat leży w dłoni, świetne wykonanie, dobre materiały. Czuje się solidny sprzęt w ręce a nie plastikową pierdziawkę. Jednak to co mnie mega zaskoczyło (nadmienię że nic wcześniej nie słyszałem o tym modelu) to wizjer.... całkiem elektorniczny. Niesamowity !! ogromny !! w porównaniu do Nikona D90 jest po prostu olbrzymi.
Na początku byłem zaskoczony i zdziwiony takim rozwiązaniem - w mojej kamerze Panasonic jest podobne rozwiązanie, jest LCD i można włączyć elektroniczny wizjer, ale ten wizjer jest fatalny o słabej rozdzielczości a jego użytkowanie mija się z celem. AF w A77 działa bardzo szybko, a to co pokazuje wizjer jest idealnym odzwierciedleniem tego co pokazuje LCD w dodatku linie widoczne we wizjerze pozwalają na bardzo, ale to powtarzam bardzo precyzyjne kadrowanie. Mamy obraz w wizjerze dokładnie taki jak będzie wyglądało ostatecznie zdjęcie przed naciśnięciem spustu. Nadmienię że kilkanaście minut obcowania z tym modelem utwierdziło mnie w przekonaniu, że przy takim wizjerze LCD staje się zbędnym dodatkiem, miałem wrażenie że ten wizjer jest lepszej jakości niż to co pokazuje LCD i rzeczywiście okazuje się że LCD ma ok. prawie miliona pkt, a wizjer ponad 2 razy więcej. Mało tego zrobiłem kilka zdjęć portretowych swojej małżonki na największej ogniskowej obiektywu - ustawianie ostrości działa rewelacyjnie i nie trzeba odrywać oka od wizjera, aby spojrzeć na LCD i zobaczyć efekt końcowy. Można to zrobić w samym wizjerze, jeden przycisk i widzimy bez odrywania oka czy wszystko jest OK i można ewentualnie poprawić kadr, czy chociażby złapać ostrość na innej części ciała robiąc kolejne zdjęcie bez straty cennego czasu;)
Oczywiście nie wiem jak taki wizjer sprawuje się na zewnątrz przykładowo na plaży w ostrym słońcu, miałem jedynie okazję popstrykać kilka fotek wewnątrz sklepu...


To tak nawiązując do VF-4 , czy ktoś może ma porównanie czy ten wizjer do Olympusa jest tak samo duży jak ten w Sony A77 i ma tak dobry wyświetlany obraz ?

Wychodzi na to że skuszę się chyba na maleństwo od Olympusa, bo nie wiem czy jest sens czekać na zapowiedzianą w plotkach hybrydę i owoc współpracy Sony/Olympus działający zarówno w m/43 jak i E systemie (stare 4/3). Jednak taki solidny "klocek" jak chociażby A77 nadal będzie mi się śnił po nocach ;)

muzyk - Sob 06 Lip, 2013

maestro napisał/a:
Odnośnie dodatkowego wizjera VF-4 : nigdzie nie znalazłem żadnego podglądu ani dokładnego opisu czy testu tego wizjera. Muzyk chwali go mówiąc o jego wielkości.

Już nawet na forumie ktoś dał odnośnik porównujący wielkość VF4 z innymi, w tym 1DX.
Ten VF4 jest bodajże największym wizjerem na rynku MFT, APSC FF.

maestro napisał/a:
Jednak taki solidny "klocek" jak chociażby A77 nadal będzie mi się śnił po nocach ;)

A Ty.... z tym.

Jeśli już, to a99 - EWENTUALNIE...

maestro - Sob 06 Lip, 2013

No na pewno .. to już inna półka przecież, ale coś takiego jak A77 już jest całkiem fajną konstrukcją.

Znalazłem taki oto filmik kręcony E-PL3 i zuiko 45 1.8 :

http://www.youtube.com/watch?v=v0vY9j6OkDI

Muszę przyznać że całkiem nieźle to wygląda.

Coś mi się wydaje, że zagości u mnie m4/3, ale jakiś większy "klocek" musi być dodatkowo. Czy opłaca się kupować starego Canona 5D ? Można go kupić, używanego oczywiście (i to sporo), obecnie w cenie ok. 2500 zł. Do tego chociażby Canon 85 1,8 i w takim duecie i tak GO będzie mniejsze niż w m4/3 i zastosowaniu najjaśniejszego obiektywu m4/3 ever : Voigtlander'a 25mm ze światłem f0.95 (a o to właśnie chodzi w portretach - po to kupuje się FF i płaci fortunę za bokeh z L 85 1,2.). Ewentualnie Sigma 85 1,4, albo 85mm manual Samyang'a.

Wg optycznych Voigtlander 25mm ze światłem f0.95 (odpowiednik 50 mm w FF) daje na pełnej dziurze takie samo rozmycie tła jak matryca FF z obiektywem f1,9.

muzyk - Sob 06 Lip, 2013

Stary 5d?
Co Ty znów fajnego wymyślasz? :roll:
Jeśli nie potrzeba Ci sprawnego AF, nie przeszkadza Ci przestarzałość tej puszki- bierz.

A do m4/3 to najpierw rzeczy pierwsze: 20 1.7, 45 1.8, później ewentualnie "Wojtek" 25mm.

Andrzej.M. - Pon 08 Lip, 2013

Cytat:
Aż mi serce mocniej zabiło ... :) Szkoda jednak że takiego szkiełka nie ma w m4/3... Bardzo...

Ale przecież skoro szkła 4/3 z przejściówką dają radę - to ten też powinien się nadać... :wink:
maestro napisał/a:
żeby na początek kupić E-PL3

Eeee... weź E-PM2 - dużo lepszy UŻYTECZNE ISO 932 ! (a nie 499 jak E-pl3). Świetna dynamika i rozpiętość tonalna - no lepszy od 7D i D3100 ! Matrycowo rzecz jasna. http://www.dxomark.com/in.../usecase_sports

[ Dodano: Pon 08 Lip, 2013 14:00 ]
maestro napisał/a:
używanego oczywiście (i to sporo), obecnie w cenie ok. 2500 zł.

To widzę cena od 3 lat ta sama... tylko przebieg pewnie większy...

hijax_pl - Pon 08 Lip, 2013

AndrzejM.Makuch napisał/a:
dużo lepszy UŻYTECZNE ISO
Zamiast "użyteczne" użyj wyrażenia "doskonałej jakości" - -to lepiej oddaje sposób prezentowania wyników przed DxO/
Andrzej.M. - Pon 08 Lip, 2013

Dobrze powiedziane, to właśnie znaczy dla mnie UŻYTECZNE. Takie które mogę publikować na rozkładówce. :wink:
maestro - Pon 08 Lip, 2013

muzyk napisał/a:
Stary 5d?
Co Ty znów fajnego wymyślasz?
Jeśli nie potrzeba Ci sprawnego AF, nie przeszkadza Ci przestarzałość tej puszki- bierz.


Cytat:
To widzę cena od 3 lat ta sama... tylko przebieg pewnie większy...


Faktycznie głupieją z tymi cenami z 5D. Jeden nawet (fakt że ładnie wygląda) stoi za 3500 zł na aukcji.

A co powiecie o Nikonie d700 ? Cena od 3 do 4 tys. - choć znowu jakiś szaleniec chce za samo body 5500 ...

W innym temacie zostały wymienione dwa sklepy w UK gdzie cena nowego Canon 6D wynosi ok. 5100 - 5200 zł, więc jeżeli jest to faktycznie realna oferta, to wolałbym już coś takiego niż drogą używkę, mało tego nowy OM-D EM5 jest w cenie ok. 2800-2900 zł, czy w Polsce tyle przepłacamy za sprzęt ?

[ Dodano: Pon 08 Lip, 2013 18:55 ]
AndrzejM.Makuch napisał/a:
Eeee... weź E-PM2 - dużo lepszy UŻYTECZNE ISO 932 ! (a nie 499 jak E-pl3). Świetna dynamika i rozpiętość tonalna - no lepszy od 7D i D3100 ! Matrycowo rzecz jasna. http://www.dxomark.com/in.../usecase_sports


Myślałem że seria e-pl jest lepsza.... nie brałem tego modelu pod uwagę gdyż przeczytałem że to drugi aparat Olympusa jaki wyszedł w systemie m4/3, a okazuje się że faktycznie jest lepiej z obrazem, matryca ta sama (rzekomo) co w OM-D EM5 i E-PL5 oraz EP5.

Andrzej.M. - Pon 08 Lip, 2013

maestro napisał/a:
czy w Polsce tyle przepłacamy za sprzęt ?

Owszem, nasi dystrybutorzy i detaliści są wiecznie nienażarci... Wiem - brzydko się wyraziłem ale wystarczy popatrzeć na naszych pracodawców - niestety mentalność zmienia się pokoleniami... To pokolenie przyzwyczaiło się do kokosów, choćby mieli zagłodzić klientów z ceny nie zejdą... chyba że się ich przyciśnie mocno. Dlatego powtarzam - targujcie się jakby od tego zależało życie !!! :mrgreen:

Czy zakup FF to dobry pomysł ? Zwłaszcza starszej ? Wystarczy porównać jakość matryc. Jeśli marzy ci się mała GO to można ją uzyskać i na 4/3 w końcu na FF przy 2,8 czy 4 też dobrze wygląda. A twarz jest plastyczna i wypada żeby nos i oko/oczy były ostre - więc i tak trzeba przymknąć by te 5-7 cm GO uzyskać. Nie ma co się napalać. :wink:

maestro - Pon 08 Lip, 2013

AndrzejM.Makuch napisał/a:
Czy zakup FF to dobry pomysł ? Zwłaszcza starszej ? Wystarczy porównać jakość matryc. Jeśli marzy ci się mała GO to można ją uzyskać i na 4/3 w końcu na FF przy 2,8 czy 4 też dobrze wygląda. A twarz jest plastyczna i wypada żeby nos i oko/oczy były ostre - więc i tak trzeba przymknąć by te 5-7 cm GO uzyskać. Nie ma co się napalać.


Nie wiem ... ciężka sprawa.
Jak kupię FF nawet używane, to też nie zaszaleję z obiektywami... co najwyżej 85 1,8 na początek czy to w C czy N.
Jest różnica na pewno - super wielki wizjer (wygoda w kadrowaniu), no i z takich zdjęć da się dużo wyciągnąć. Duża matryca ma swoje plusy. Zbyt mała GO faktycznie nie zawsze wychodzi na dobre (osoba stojąc bokiem ma jedno oko ostre, drugie już nie koniecznie).

Przeglądam też sample Nikona D7000, przykładowo taka fotka:

http://rachelmcfarlinphot...357599_B5Hh72T#!i=2377357599&k=B5Hh72T&lb=1&s=A

podoba mi się, pytanie czy to rzeczywiście Nikon D7000, a jeśli tak to jaki obiektyw, kolorki, ostrość - dla mnie super o czymś takim marzę... Olek raczej mi tego nie da ze wzgl. na matrycę zwłaszcza to co mam, ewentualnie PEN.
Na DxO Mark Nikoś D7000 wychodzi całkiem nieźle, choć o 200 zł tańszy Nikon D5200 ma o dziwo jeszcze lepsze osiągi...

muzyk - Wto 09 Lip, 2013

maestro napisał/a:
super wielki wizjer

Takie hasło powinno być zarezerwowane dla najnowszego VF4 Olympusa...

maestro - Sro 10 Lip, 2013

Generalnie rzecz biorąc oprócz wszystkich innych ważnych rzeczy dot. specyfikacji zwracam szczególną uwagę na odchylany LCD i wizjer (no fatalnie byłoby mieć coś pokroju 600d/650d/700d/d3200 jeśli chodzi o wizjer).
DxOMark jeśli chodzi o końcowy wynik niemal na równi stawia aparaty Nikona D5200 / D7000 /D7100 , jednak o dziwo niewielką przewagę wśród tych modeli uzyskuje Nikon D5200. Niestety ma on najgorszy (najmniejszy) wizjer stosowany obecnie w lustrzankach.
Nikon D7000/D71000 choć jego wykonanie stoi na wyższym poziomie niż D5200 i posiada on znacznie większy wizjer, to jednak brak mu uchylnego LCD. .. i tak w kółko..

Można zwariować... Jak już znajdzie się całkiem niezły korpus, to okazuje się że producent (raczej specjalnie) pozbawił go jakiegoś atutu, tak aby w przyszłych modelach można uznać to za prawdziwą rewolucję.

Pytam się dlaczego, ale to dlaczego Nikon D700/D7100 (albo przynajmniej jeden z nich) nie ma uchylnego LCD ? Skoro posiada to niższy model (nikon d5200) a przecież D7000 to wyższa półka, pamiętam filmy reklamujące go jako stworzony dla ludzi aktywnych, z możliwością kręcenia świetnych filmów i robieniach zdjęć niemal w każdych warunkach ... i to wszystko bez uchylnego LCD...

Nawet nowy Canon 70D ma tego typu rozwiązanie - użytkownicy to doceniają. To nie jest półka aparatów studyjnych, wątpię żeby ktoś narzekał na uchylny LCD ( a może się mylę?), a nawet uchylny LCD przydałby się bardziej zaawansowanym fotografom, chociażby podczas sesji ślubnych z 6D, 5DMkII /III, D700/800.

hijax_pl - Sro 10 Lip, 2013

maestro napisał/a:
DxOMark jeśli chodzi o końcowy wynik niemal na równi stawia aparaty Nikona D5200 / D7000 /D7100 , jednak o dziwo niewielką przewagę wśród tych modeli uzyskuje Nikon D5200. Niestety ma on najgorszy (najmniejszy) wizjer stosowany obecnie w lustrzankach.
DxO mierzy matrycę w tych aparatach a nie recenzuje aparaty jako takie.
maestro - Sro 10 Lip, 2013

hijax_pl napisał/a:
DxO mierzy matrycę w tych aparatach a nie recenzuje aparaty jako takie.


Chodziło mi o ogólny wynik w poszczególnych aspektach.

Andrzej.M. - Sro 10 Lip, 2013

maestro napisał/a:
czy to rzeczywiście Nikon D7000, a jeśli tak to jaki obiektyw,

Tak , 50/1,8 F=10,0, 1/80s ISO400 - czyli jak widzisz dość mocno zblendowane.
Ogólny wynik dotyczy wyłącznie matryc i możliwości obrazowania, nie samych aparatów - bo to już bardziej subiektywna ocena - jak kółko - dżojstik w canonie dla jednych badziewne, a dla "canonierów" 8 cud swiata...
Badziewny odchylany (łatwy do ułamania) wyświetlacz ... - no właśnie - zapomniałeś że zawodowcy taki wyświetlacz jeśli potrzebują mogą sobie dokupić i to znacznie większy! Na dodatek nawet sterowany radiowo.

hijax_pl - Sro 10 Lip, 2013

maestro napisał/a:
Chodziło mi o ogólny wynik w poszczególnych aspektach.
Nadal to wynik matryc tylko. I to w sensie elektrycznym, bo przecież DxO nie mierzy stricte jej rozdzielczości (siły filtra AA)
maestro - Sro 10 Lip, 2013

AndrzejM.Makuch napisał/a:
Badziewny odchylany (łatwy do ułamania) wyświetlacz ... - no właśnie - zapomniałeś że zawodowcy taki wyświetlacz jeśli potrzebują mogą sobie dokupić i to znacznie większy! Na dodatek nawet sterowany radiowo.


można dokupić i gdzieś postawić ... przez co można łatwiej zbić, potłuc, zahaczyć ręką, nogą itd.
Generalnie zawsze się znajdzie dla kogoś jakiś problem... Za duża rozdzielczość LCD - szybciej akumulator siądzie (a w ogóle po co LCD skoro można osobno dokupić lepszy, ba nawet 32 cale można podłączyć do przeglądania fot prosto z aparatu) ;)
Mam w E-30, E-510 miałem bez uchylnego - mam porównanie, dla mnie to niebo a ziemia (uchylny jest tym niebem). Wchodzę przykładowo po samą szyję do wody ręce wyciągnięte z aparatem i walę na ślepo z cichym życzeniem oby tylko trafić z kadrem - ruchomy LCD idzie wtedy z pomocą. Zawsze też można go zamknąć (oczywiście zależy jaki to typ) i mieć dodatkową ochronę przed zarysowaniem. Oczywiście pewnie da się żyć bez niego... ale szkoda, że producenci wymuszają taki kompromis.

hijax_pl - Sro 10 Lip, 2013

maestro, chyba nie załapałeś tej uwagi o zewnętrznym LCD ;)
maestro - Sro 10 Lip, 2013

Oj tam, oj tam ;)

Chyba muszę sobie przerwę z tymi aparatami zrobić... nic sensownego nie wymyślę jeśli chodzi o wybór. Pozostaje albo coś kupić pod wpływem impulsu i żałować, albo przyzwyczaić się że posiada się coś kosztem czegoś.

AndrzejM.Makuch napisał/a:
Tak , 50/1,8 F=10,0, 1/80s ISO400 - czyli jak widzisz dość mocno zblendowane.


Dzięki. Muszę model 7000 jeszcze gdzieś "pomacać".

viewfinder compare nikon d7000 d300s.jpg

viewfinder compare nikon d7000 300s Canon 60d.jpg

viewfinder compare all-finders 2.jpg

muzyk - Sro 10 Lip, 2013

Mestro.
W stopce masz dwa interesujące szkła 50 f2 i 8-19.

Polecam totalną eksplorację tego sprzętu i ewentualnie dokupienie Olego np. OMD - nawet używki, a te szkła przez adapter na nim.

Tak lukam na forumie, coś chcesz kupić, nie jesteś pewien, masz głód nowości...
tymczasem masz całkiem fajny e30 ... którym razem zwłaszcza z tymi dwoma szkłami możesz kreatywnie poszaleć. :idea:

Andrzej.M. - Czw 11 Lip, 2013

muzyk napisał/a:
coś chcesz kupić, nie jesteś pewien, masz głód nowości...
tymczasem masz całkiem fajny e30 ... którym razem zwłaszcza z tymi dwoma szkłami możesz kreatywnie poszaleć

O! To to!!!

maestro - Pią 12 Lip, 2013

muzyk i AndrzejM.Makuch - bardzo możliwe że to dobre wyjście, tym bardziej że strasznie ciężko idzie mi z jakąkolwiek zmianą...

Pochwalę się tylko że oprócz Sony A77 macałem również (wczoraj) Canona 60D (z 18-135is) i Nikona D7000 również z kitem, ale już nawet nie pamiętam o jakim zakresie. Generalnie Canon 60D lepiej mi leży w dłoni, grip Nikona nie jest tak głęboki jak w Canonie - nie ma za co złapać :) Natomiast Nikon ma lepszy wizjer. Następnym razem wezmę swoją kartę SD i dla porównania strzelę kilka fotek. Poziomica w Canonie jest również niezła, mówię również bo ta w Sony nie jest niezła tylko świetna - nie tylko bada poziom ale dodatkowo czujnik przechyłu aparatu (góra dół)

P.S. a właściwie co jest grane z tymi kartami pamięci, gdzie nie spojrzę to SD. Co z CF ? Czy to znowu zostało zarezerwowane dla najwyższej klasy sprzętu ? O co kaman ? W pocziciwym E-30 mam wejście na CF, E510 również - no chyba że te karty są uważane za przeżytek już czy co - przecież zawsze były o wiele szybsze od SD.

muzyk - Sob 13 Lip, 2013

Jeśli Canon, to albo 6d, albo 5dIII, bądź nowy 70D.

60D nie kupowałbym. W tej cenie dostaniesz Pentaxa k5 - który jest lepszy.

Z resztą, co tu pitolić o puszce... słoiki są ważne.
Jeśli masz Olego - może spróbuj go z jakimiś super szkłami, a te Oly miał zawsze prawie bdb.

Jeśli zaś e30 w odstawkę - pomyśl o mikro 43 i 20 1.7 + 45 1.8 - bo to najzajebistsze szkła w systemie, oprócz 75 1.8 czy leiki 45 2.8 makro. :idea:

P.S. Tak sobie patrzę na specyfikację Twojego e30 i się zastanawiam, dlaczego Ty teraz z 5 letnim aparatem na siłę sobie bidę szukasz.
1/8000, stabilizacja, 11 pkt AF krzyżowych, detekcja AF -2 do 19 !!!, pomiar punktowy 2% (może nie najmniejszy, ale zawsze lepszy niż 3,5% w Canonach XXD i innych), 5 klatek/sek, kompensacja ... -5/+5 EV..., pokrycie kadru w wizjerze 98%...
ruchomy monitor...




chyba faktycznie za mało eksplorujesz ten sprzęt :neutral:
chyba, że szumy faktycznie przeszkadzają... to wówczas hmmm

Andrzej.M. - Sob 13 Lip, 2013

muzyk napisał/a:
chyba, że szumy faktycznie przeszkadzają...

Taaa... w środku lata...
Ja się o 60D już wyraziłem jak zrobiłem test porównawczy z Pentax K-x - na plus tylko ergonomia była, bo obrazek lepszy z K-x mimo 12Mpix matrycy, z K-5 to nawet nie ma co porównywać , to jak z 5D mkII lub III ...
Masz genialne szkła , dobrą puszkę ustępującą temu 60D raptem o 1EV (10,4 vs 11,5 EV) - wystarczy że będziesz pilnował histogramu i nic lepiej ci nie trzeba!
Rób zdjęcia - czasu szkoda!
A jak już bardzo ci te fajne szkiełka zbrzydły - zamień na coś naprawdę lepszego. Nie o 1 , a 4 EV ... jak D7000 czy K-5.

muzyk - Sob 13 Lip, 2013

AndrzejM.Makuch napisał/a:
Taaa... w środku lata...

Co to ma za znaczenie kiedy?

Jeśli w aparacie max iso to 800, to na dzisiejsze standardy mało (chociaż w głowie cały czas temat analogowych czasów, kiedy to z takimi ISO się obchodzono i też ciekawe foty wychodziły).
Z drugiej strony, jeśli TEN aparat - e30 już jest... to dusiłbym z niego soki do bólu.
Jeśli miałbym szkła Olowe 4/3 - kupiłbym sobie tą puszkę, bo jest zajebiście wyposażona i ... ma stabilizację też.

komor - Nie 14 Lip, 2013

AndrzejM.Makuch napisał/a:
dobrą puszkę ustępującą temu 60D raptem o 1EV (10,4 vs 11,5 EV) - wystarczy że będziesz pilnował histogramu i nic lepiej ci nie trzeba!

Hm… Widzę pewien dysonans w tym myśleniu…

Andrzej.M. - Nie 14 Lip, 2013

muzyk napisał/a:
Co to ma za znaczenie kiedy?

Ma , latem masz akurat najwięcej światła na tej półkuli , a zakładam że kolega "krajowy" albo choć "europejski" jest. No chyba że reporterką się para... to już dawno czym inny by focił...

komor napisał/a:
Hm… Widzę pewien dysonans w tym myśleniu…

No przy myśleniu o zmianie o 1 Evs na C mając już całkiem fajną optykę - no sorry - tylko to mogę napisać. A jeśli już koniecznie zmieniać to mając wybór - o 3-4 Evs... jak Nikon czy Pentax. Czyli aparaty które z powodzeniem konkurują ze starszymi FF.

hijax_pl - Nie 14 Lip, 2013

AndrzejM.Makuch napisał/a:
Taaa... w środku lata...
W środku lata i głęboką zimą o godzinie 20 w ciemnym kościele kościele zasadniczo jest tyle samo światła... No chyba, że zakładasz, że jedyne zdjęcia jakie będą robione, to słit focie z plaży słonecznej, najlepiej w południowej porze - co wbrew pozorom spowoduje, że szum się zdradziecko pięknie pokaże w głębokich cieniach, o które w takiej aurze nie trudno.
Andrzej.M. - Nie 14 Lip, 2013

hijax_pl napisał/a:
W środku lata i głęboką zimą o godzinie 20 w ciemnym kościele kościele zasadniczo jest tyle samo światła...

No nie powiedziałbym... ale może być już za mało na 100ISO , na szczęście używalne - czyli dobra jakość obrazka jest w e30 do 500ISO...
hijax_pl napisał/a:
że szum się zdradziecko pięknie pokaże w głębokich cieniach, o które w takiej aurze nie trudno.

A to zdradzieckie bestie, mam nadzieję że kolega ma już na tyle opanowany aparat by te demony w histogramie zmieścić. :wink: Jeśli nie - to w Canonie będzie miał to samo... :mrgreen:

muzyk - Pon 15 Lip, 2013

AndrzejM.Makuch napisał/a:
Ma , latem masz akurat najwięcej światła na tej półkuli

Ej no, co jadłeś? :wink: :grin:
Wystarczy, że wleziesz w cień, czy niekorzystne warunki oświetleniowe i słoneczko może sobie... pogmerać. :lol:

Andrzej.M. - Pon 15 Lip, 2013

muzyk napisał/a:
Wystarczy, że wleziesz w cień, czy niekorzystne warunki oświetleniowe i słoneczko może sobie... pogmerać. :lol:

To znaczy że już całkiem tym olkiem z tymi w sumie dość jasnymi szkłami do 500ISO - nic się nie da robić? No ludzie litości!!! Pliiiiz!
To powiem wam coś ciekawego - jak pracowałem w jednej z redakcji jako fotoreporter - miałem do dyspozycji cz-b filmy o czułości 400 ISO , tylko z rzadka forsowałem je na 800 bo ziarno cły obraz chciało zeżreć. Inic dziwnego - był koniec lat 70-tych i kupienie czegokolwiek graniczyło z cudem , a redakcja chodów w państwowym monopolu prasowym RSW czy KAW nie miała. I przydziałów filmów typu Ilford też. To się na HL-ce robiło albo na filmowej taśmie 35mm ORWO NP7. Najwięcej jednak pracowałem na NP20 (80ISO). I powiększenia 50x60 z tych filmów do dziś dobrze wyglądają.

hijax_pl - Pon 15 Lip, 2013

AndrzejM.Makuch, ziarno a szum to dwie zupełnie inne sprawy...
maestro - Pon 15 Lip, 2013

Ciąg dalszy macania i testowania sklepowego - jednak z pewną rezerwą :)

Dzisiaj molestowane były Canon 6D, Olympus OM-D EM5 i Nikon D7000.
Napiszę tylko o moich odczuciach, bo ściśle techniczne dane to każdy zna lub może z łatwością sprawdzić.
Canon 6D całkiem przyzwoicie leży w dłoniach (moich), duży wizjer, bdb jakość wyświetlanego obrazu na LCD (co prawda nie jest obrotowy, ale też nie jestem maniakiem obrotowości, aż tak często z tej funkcji nie korzystałem w E-30, ale dobrze ją mieć, przydaje się). Autofocus - nie ma szału bodajże 11 punktów, ale w warunkach sklepowych całkiem sprawnie sobie poczynał. Gdybym kupił ten model to szukałbym dobrej jakości spacer zooma (nie wiem jakiego), na pewno portretówkę 85 1,8 i przykładowo do makro/portret 100 2.8.

Olympus OM-D EM5 - bardzo dobra jakość wykonania, w porównaniu z 6D jest to maleństwo :) ale... wbrew pozorom leży całkiem pewnie w dłoni. Fajny sprzęt, fajna alternatywa lustrzanek. Jednak z moich obserwacji wynika, że taki sprzęt jeszcze długo nie będzie zagrożeniem dla luster. Po pierwsze punkty AF - zupełny brak. Bardziej przypomina to kompakt niż lustrzankę. Jak wykryje twarz to i może nastawi ostrość na oczy, kto wie ... a może na nos ...a może na czoło ?? Jest to wielki kwadracik, nie mylić z punktem, taki jak w kompaktach. Fakt, jest 35 pól do wyboru 5x7 w możemy wybrać pole, w którym ów kwadracik (niech mi nikt nie mówi że to jest punkt) będzie szukał ostrości. Nie wiem jak sprawdza się ten aparat przy portretach i chęci nastawienia ostrości na gałce oka, podobno sobie z tym radzi, ale nie ma typowych punktów AF takich jak w lustrach. Wizjer jest elektroniczny, ale nie ma huków - to co widziałem w Sony A77 jest nieporównywalnie lepsze. Następna kwestia LCD. Jakość co najmniej średnia - chyba taki jak w E-PL3, albo nieco lepszy. Trudno mi ocenić jakość zdjęcia na wyświetlaczu LCD tego aparatu ponieważ jego jakość nie jest najwyższych lotów, konkurencja od dawna oferuje więcej. Dodatkowa kwestia to odchylany ekran - rozwiązanie zrobione moim zdaniem na siłę. Płaszczyzna odchyłu jest niewielka, wydaje mi się że taka jak w najtańszym obecnie E-PL3. Niedawno czytałem opinię, w którejś ktoś zachwalał ten LCD za możliwość zrobienia sobie z niego stolika na kieliszek :) no cóż, zawsze można znaleźć jakiś pozytyw, niestety więcej się nie odchyli (przynajmniej nic się nie wyleje). Na usprawiedliwienie trzeba dodać, że przy takiej konstrukcji aparatu czyli z wbudowanym wizjerem nie dałoby rady zamontować LCD, który miałby więcej płaszczyzn odchyłu, ponieważ zahaczałby o wystający wizjer i ekran po prostu by się o niego ocierał, rozwiązaniem byłby ruchomy LCD taki jak w E-30/C60D - ale nie wiem czy nie chodzi o patenty ($). Poza kilkoma minusami i ceną OM-D EM5 prezentuje się świetnie, bdb materiały, uszczelnienia i wbudowana stabilizacja to dodatkowy atut.
Wróciłem też do Nikona D7000, rzeczywiście jego uchwyt jest jakiś taki bardziej płytki, ale może to kwestia przyzwyczajenia - musiałbym uważać i często przycinać paznokcie :lol: Wizjer, jak już wspomniałem, bardzo dobry, sporej wielkości. AF działa świetnie - wg mnie lepiej niż w 6D, a z OM-D Em5 nie będę porównywał bo to zupełnie inne rozwiązania. LCD, choć nie obrotowy, jest jakościowo taki jak w 6D, Olympus nadrobi straty w tym zakresie dopiero w następcy EM5. To tyle. Na razie nic się nie napinam ;)
Poczekam i popatrzę, nie cofnę kijem Wisły. Już tylko ... :)

[ Dodano: Pią 19 Lip, 2013 15:38 ]
http://tysonrobichaudphot...2-8-macro-lens/

to byłby jeden z obiektywów na którego miałbym chrapkę.

Nadal brakuje w systemie m4/3 odpowiednika genialnego 14-54 II f2.8-3.5 - jest przejściówka, ale to się mija z celem, gabarytowo takie połączenie to nieporozumienie.

do tego: 45 1.8, 60 2.8 i 75 1,8
dodatkowo: 75-300 i 9-18.
opcjonalnie gdyby Olek nie stworzył odpowiednika 14-54, to coś ze stałek w okolicach 12 do 18.

i mamy zestaw marzenie

[ Dodano: Pią 19 Lip, 2013 19:46 ]
http://hazeghi.org/mft-lenses.html wszystkie szkła systemu m4/3

róża - Nie 28 Lip, 2013

Podłączę się bo ciekawy temat;) Mam pytanie czy do Olympusa EPL3 można podłączyć wizjer czy tylko do tych lepszych modeli ?
RB - Nie 28 Lip, 2013

Można podłączyć wizjer. VF-1 lub VF-2.
muzyk - Nie 28 Lip, 2013

maestro napisał/a:
opcjonalnie gdyby Olek nie stworzył odpowiednika 14-54, to coś ze stałek w okolicach 12 do 18.

Jest Panasonic 12-35 2.8, ale kosztuje fortunę.
Dalej, 35-100 2.8 - również fortuna.

W micro 4/3 zdecydowanie stawiam na wymieniane już szkła:
20 1.7 - genialne
45 1.8 - genialne +
7.5 f3.5 - rewelacja

Z reszty: Sigma 60 2.8 - świetnie ostre
dekielek 15 f8 i Holga 25 f8 - do zabawy

Są jeszcze inne plastikowe tanie i bardzo jasne szkła. :idea:
Z tele, to chyba Panas 45-200 4-5.6
Z mniejszego zakresu - ultralekki Panas 45-150 OIS.
Stałka tele - 75 1.8, ale kosztuje fortunę.

Makro- Leica 45 2.8

Egzotyczne, to "Wojtki" f0,95

Jako w miarę szeroką stałkę widziałbym Olego 12 f2

Ciemny, szeroki zoom - genialny Panas 7-14 f4, ale cena... fiu fiu.

maestro - Pon 29 Lip, 2013

http://www.stevehuffphoto...05/P1010022.jpg

75 1,8 w akcji - proporcja chyba 3:2

a tu wojtek 25mm f 0,95 http://www.stevehuffphoto...05/P1010010.jpg

a tutaj 17 mm 1,8 Olka http://www.stevehuffphoto...5/OP1010060.jpg

a tu ISO 3200 http://www.stevehuffphoto.../05/iso3200.jpg w OM-D Em5

W systemie m4/3 wiele się dzieje co dobrze rokuje na przyszłość - przynajmniej na ten czas.
Co będzie jednak dalej ? Czy owa matryca Sony pozwoli wycisnąć jeszcze coś więcej, czy to już max możliwości Olka ?
Mam trochę skazę do Olympusa, pomimo że robi solidny sprzęt, to mam obawę że znów zainwestuję w nowy system i znów się przejadę... W pewnym momencie Olek pójdzie inną drogą i powie STOP, robimy coś nowego (mniejszego, może z FF ?) i chcecie to zmieńcie system. Co z tego że wtopiłeś 10 tys. na sprzęt.
W E systemie wraz z rozwojem m4/3 wszystko stanęło. Dosłownie wszystko. Świetny ZD 50 f 2.0 to trochę mało - brak alternatywy. Jest za wolny, ociężały. Ogranicza mnie. Jeśli jednak ktoś jest bardziej cierpliwy to zapewne może dalej eksplorować jego możliwości.

muzyk - Wto 30 Lip, 2013

Na Twoim miejscu kombinowałbym 4/3 i m4/3, albo może jakieś szkła manualne na E30.
Nie sprzedawałbym 4/3.
Nawet z e510 da się świetną fotografię robić. Kwestia, czy chce się natychmiast mieć najnowszy sprzęt i być w tym temacie na "topie", czy mając co się ma, próbować kreatywnie fotografować.
Piszę to, bo mając do czynienia z bdb szkłami Canona, używam najczęściej GX1 +20 1.7, a ostatnio najczęściej z Holgą 25 f8. Po prostu - to "szkło" - antyobiektyw - odpowiada temu co mam ochotę z fotografowaniem robić.

Andrzej.M. - Wto 30 Lip, 2013

maestro napisał/a:
Świetny ZD 50 f 2.0 to trochę mało - brak alternatywy. Jest za wolny, ociężały.

No nie wiem czy jakaś 75-tka APS-C czy nawet 100-tka w FF bedzie dużo szybsza.
Może - przeliczeniowo - jaśniejsza się znajdzie (85/1,4) za to czy optycznie lepsza?
Szklarnię masz naprawdę fajną , producenta który od lat konkuruje w optyce z "lajką" i to z dużym powodzeniem. Po ostatnich krokach do przodu i przegonieniu w jakości obrazka "niektórych" matryc APS-C - nie ma na co narzekać. Lepiej rob zdjęcia i pokaż wreszcie te własne , zamiast podpierać się "hufami". :wink:

muzyk - Wto 30 Lip, 2013

AndrzejM.Makuch napisał/a:
nie ma na co narzekać.

Też tak myślę. Znam kogoś, kto e420 "cały czas" ma ze sobą i trzaska.

Często gęsto nie jakość sprzętu jest ważna, a pomysł na fotkę. :idea:

komor - Wto 30 Lip, 2013

AndrzejM.Makuch napisał/a:
nie ma na co narzekać

Oczywiście, że nie. Gdyby chodziło o Canona, to co innego. :)

muzyk - Wto 30 Lip, 2013

komor napisał/a:
Gdyby chodziło o Canona, to co innego.

To już tylko sznur...

lotofag - Sro 31 Lip, 2013

AndrzejM.Makuch napisał/a:
Po ostatnich krokach do przodu i przegonieniu w jakości obrazka "niektórych" matryc APS-C - nie ma na co narzekać.

Ale pytający ma E-30 i E-510 sądząc ze stopki, a w nich sie nagle magicznie nic nie polepszyło dlatego że Olympus w nowych modelach poszedł po rozum do głowy z matrycami :mrgreen:
Dlatego tym razem zdecydowanie zgodzę się z komorem ;)

Andrzej.M. - Sro 31 Lip, 2013

muzyk napisał/a:
komor napisał/a:
Gdyby chodziło o Canona, to co innego.

To już tylko sznur...


:lol: Jak popatrzeć na rezultaty z testów matryc najnowszych "olków" - to użytkownikom "cropów" canona tylko chyba zostaje... :mrgreen:

lotofag napisał/a:

Ale pytający ma E-30 i E-510 sądząc ze stopk

Nie tylko - "kilka szkiełek" też ma i w razie potrzeby ma co do nich dokupić nawet jeśli z konwerterem.

kozidron - Sro 31 Lip, 2013

AndrzejM.Makuch napisał/a:
Jak popatrzeć na rezultaty z testów matryc najnowszych "olków" - to użytkownikom "cropów" canona tylko chyba zostaje... :mrgreen:


patrzeć to można ale trzeba jeszcze co nieco z tego rozumieć i widzieć co porównuje się do czego z naciskiem na to ostatnie :razz:

muzyk - Sro 31 Lip, 2013

AndrzejM.Makuch napisał/a:
Jak popatrzeć na rezultaty z testów matryc najnowszych "olków" - to użytkownikom "cropów" canona tylko chyba zostaje...

litość wobec tych fabrykatów. :mrgreen:

Andrzej.M. - Sro 31 Lip, 2013

Cytat:
litość wobec tych fabrykatów. :mrgreen:

Znaczy - drukarek i kopiarek? :razz:

maestro - Czw 01 Sie, 2013

Panowie, otóż tak, z mojej stopki musi zniknąć E-510 z dual kitem.
Sprzedałem. Aparat ten od dłuższego czasu był ze mną z sentymentu, wypieszczony, jak go wkładałem do pudełka przed wysyłką to wyglądał prawie jak w dniu zakupu. Miał zaledwie 10k klapnięć z małym haczykiem. Ten kto kupił zapewne będzie zadowolony - oby się dobrze sprawował ;)

Mam E-30 z dobrymi szkłami typu: ZD 50 f2, ZD14-54 II f2,8-3,5 (gdyby nie te dwa szkła to już dawno pożegnałbym się z Olkiem) no i 9-18 oraz makro ZD 35 mm

Nad tym ostatnim zastanawiam się czy go też nie sprzedać. Zrobiłem nim - kurka prawie że nic nim nie zrobiłem .... leży sobie samotnie w plecaczku. Używam do makro zd50 - ze względu na ogniskową. Jedyne co, to może jakbym kiedyś robił foto, ale statyczne, czyli może jakaś moneta itd. to może bym z niego skorzystał. Po prostu nie umiem nim robić zdjęć, ręce mi się trzęsą zbytnio chyba ;) Wiem że fotografujący robią tym obiektywem cuda, ale ja nie umiem tak blisko podejść fotografowanego obiektu. Pszczółki nie uchwycę bo spłoszę, zanim podejdę... Kwiatek, jak się rusza też ciężko - wg mnie najlepiej tym obiektywem robić na manualu, idealnie trafię tam gdzie chcę i z najmniejszą głębią ustawioną ręcznie, ale tak jak pisałem wyżej - lepiej pasuje on do statycznych obiektów. Czy w takim razie jest sens żeby to szkło się u mnie marnowało ? Czy wykorzystałbym je z m4/3 - poczułbym różnicę ?

Z E-30 i szkłami zamierzam się zgodnie z Waszymi propozycjami oraz radmi wstrzymać. Zobaczymy co Olek wymyśli, podobno coś ma nadejść w systemie E - czyli starym 4/3.

Zamierzam na razie dokupić E-Pl3 i szkło 45 1,8 oraz niedługo po tym jakąś stałkę spacerówkę. Może 17 mm f 1,7 Olka - szkoda, że nie jest super ostry od pełenej dziury. E-Pl3 bawiłem się dwa dni temu oraz dzisiaj (jest właśnie po północy więc minus jeden dzień). Fajny aparacik, nie jest to OM-D EM5, ale jak już zbiorę troszkę szklarni, to i przyjdzie czas na zmianę ;) W międzyczasie stanieją starsze modele. Obecnie w cenie niewiele ponad 1000 zł wraz z 14-42, którego mam nadzieję nie będę zbyt długo użytkował, chyba jest to kusząca oferta. Nawet jak go sprzedam za powiedzmy rok, to dużo na nim nie stracę, najwyżej 500 zł. Co sądzicie o takim posunięciu.
Znalazłem dodatkowy atut korpusów m4/3 - a mianowicie jest to tak prosty w obsłudze sprzęt, że każdy czy to na ulicy czy w restauracji może nam zrobić rodzinne zdjęcie i nie musi znać się na fotografowaniu, ten aparat zrobi wszystko sam. Złapie twarz i ustawi ostrość gdzie trzeba sam. Sprawdzone dzisiaj z żoną - ruszała głową oraz ciałem, jak szalona, a ja dodatkowo aparatem i tak strzelił celnie ;)
Jest to warta rozważenia kwestia, zwłaszcza dla rodzin, które chcą kupić np. lustrzankę, gdyż przykładowo wielokrotnie prosiłem kogoś o zrobienie zdjęcia, i rożnie to bywało, najpierw temu komuś trzeba było przedstawić krótką instrukcję, gdzie nacisnąć, gdzie jest wizjer, że trzeba tam spojrzeć, że spust nacisnąć do połowy i ustawić ostrość na twarzy ... i nie zawsze wychodziło ;)

muzyk - Czw 01 Sie, 2013

maestro napisał/a:
Zamierzam na razie dokupić E-Pl3 i szkło 45 1,8

Słoik tak, Epl3 nie.
Lepiej GX1. Będziesz mega zadowolony (piszę, bo mam i znam).
maestro napisał/a:
Może 17 mm f 1,7 Olka

17 jest albo 1.8 albo 2.8
Polecam 20 1.7 Panasonica - jest lepszy od obu - razem wziętych.
maestro napisał/a:
Znalazłem dodatkowy atut korpusów m4/3 - a mianowicie jest to tak prosty w obsłudze sprzęt, że każdy czy to na ulicy czy w restauracji może nam zrobić rodzinne zdjęcie i nie musi znać się na fotografowaniu

Błąd. Tak można i lustrem, jeśli "komuś" ustawisz.

Atut m4/3 to miniaturyzacja przy zachowaniu rozsądnej jakości obrazu (oczywiście w połączeniu z odpowiednimi szkłami) i możliwość adaptacji wszystkiego, przez co światło wpada, przy czym ta ostatnia cecha najpełniej objawi się w aparaciąteczku o nazwie GX7. Takie maleństwo "full wypas".

RB - Czw 01 Sie, 2013

Ma byc mały i tani, obsługa Ci się podoba i w razie czego za jakiś czas możesz bez bólu zamienić na lepszy korpusik - kupuj. GX1 za cenę epl3 nie dostaniesz, no way. A to też model schodzący, improvement niby jest, ale juz sa wyraźnie lepsze m43. Jak Ci odpowiada epl3 - kupuj. Zresztą - wysoce prawdopodobne że i 310 sprzedasz po takim ruchu ;-)
Andrzej.M. - Czw 01 Sie, 2013

Jeśli ci się podoba - kupuj i używaj do woli. Bo ważne jest jedno - żeby aparatu używać , a nie żeby leżał w szafie. Jeśli aparat nie leży w ręce i menu jest nie takie - to zniechęca do używania jak kiepski nauczyciel do przedmiotu... Zatem jeśli ciągnie do robienia zdjęć - to bierz , jak odstręcza - sprzedaj. Powodzenia. :wink:
maestro - Pią 02 Sie, 2013

Ożesz kurna chata, ale Panasonic dzisiaj (wczoraj) wyjechał. Nie dość że wszystko mające body (Olympusie wstydź się ;) ) - no wszystko o czym można zamarzyć - to jeszcze porterówka o światłosile 1,2. Ciekaw jestem ceny tego obiektywu i jego możliwości.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group